Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  180 11166
Sitter og mimrer litt om gamle spill.
Hva var favoritt-spillene dine før?

(mener da en stund tilbake i tid.. ikke i fjor )

Husker mine favoritter: Captain comic, wacky wheels, alone in the dark, winter games+++

Digg å spille de gode gamle spilla igjen
Jones in the Fast Lane var alltid artig å spille.
For veldig lenge siden, da jeg hadde amiga, da var det artig med Final Fight o.s.v. Spill jeg spiller nå, men fremdeles er gamle er Starcraft.
ikke glem alley cat, prince of persia, gauntlet(II), blues brothers, commander keen osv
Noen år siden: Betrayal at Krondor, Ultima VII (best )

Enda lenger tilbake: Commander Keen serien, Duke Nukem 1+2, Wolf3D, Doom er de eneste jeg kommer på, kjøpte en slik CD med ca. 250 slike gamle spill (shareware) og spillte de fleste.

Enda lenger tilbake: Spill som jeg kodet selv på min gamle TRS-80, for jeg hadde ikke kasett-spiller til den så jeg kunne ikke loade spill/programmer på den
Master debater
Dekilaz's Avatar
Digget DigDug og Space Invaders. Hadde en Olivetti bærbar maskin med sort/hvitt (faktisk sort/orange) skjerm. Den var bærbar i den forstand at den var like stor som en temmelig stor koffert, men hadde håndtak

Grand Prix spillet til Accolade og senere Test Drive var gøy, men Stunts tok kaka da jeg fikk tak i det på 386en.

Favorittspillene er nok likevel Fallout 1 og 2.
var lenge playstationfan. har noen navn derfra uten at dere kjenner de igjen. vil nok nevene GTA i fata
Jeg var hekta på "Goldrush" når jeg hadde 286, utrolig fett spill, med tre måter å runde på...
Space Quest, Hero Quest, King's Quest, Police Quest, Quest for Glory, Leisure Suit Larry, Thexder, Colonels Bequest, Mixed up Mother Goose, Black Couldron...etc

All hail the mighty sierra!
De beste spillene er jo seff gamle lucasarts spill som; Sam & Max, Full Throttle, Monkey Island og Day of the tentacle. Utrolig morsomme spill.

Eneste er at når disse spillene var nye hadde jeg svært lite engelsk kunnskaper, så det tok en stund å komme seg noen plass i de, men jeg har rundet alle de nevnte

Leisure Suite Larry spillene er jo også gøy
Sist endret av IDE; 27. mars 2003 kl. 20:18.
Double dragon, commander keen og ett platform spill med et ekorn som lette etter pizzaingredienser som jeg ikke husker hva heter.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
price of persia, keen, lotus på amigaen til en kammis, california games, street rod
Absolutt ingenting slår DUNE 2,
det spillet ble spillt så altfor mye

Eller så var Transport Tycoon mye spillt, og Colonization.
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
dune2, warcraft 1/2, transport tycoon, theme park, quake1, jones, civ2, colonization, monkey island 2, wacky wheels, YOU NAME IT!!!

Ports of Call var #1 spillet å spille med kompiser
Alle rolle/tenke spill som fantes var jo best! Day Of The Tentacle, Sam & Max, The Dig osv.

Commander Keen er jo bra også. Og Mange av Tycoon seriene.


PS! Jeg har alle de overnevte. Spiller dem i ny og ne
hmm.. gjør meg ingenting om dere slenger med en url til noen spill

disse tok plass på hardisken min (i 2(3)86-tia):
captain comic (og 2'ern)
chips
snake
tetris
wolfenstein
dsj
street road 2
jizball (eller noe i den dúr)
C&C troner strategi stigen!
*finne frem 286'en*
Nei, major striker, captain comic, wacky weels, duke nukem 3D wolfenstein.
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Mine gamle klassikere er:
  • Lands Of Lore 1
  • Goblins 3
  • Transport Tycoon
  • Command & Conquer
  • Command & Conquer: Red Alert
aslak's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av |sic|
hmm.. gjør meg ingenting om dere slenger med en url til noen spill
Vis hele sitatet...
www.bhlegend.com
www.classic-trash.com
www.gamebird.dk/
www.the-underdogs.org
www.abandonkeep.com
www.freeoldies.com

Masse spill der
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Zak McCracken(ingen som kjenner til det eller? Genialt og morosomt adventurespill) og Ports of Call må jeg bare nevne! Har brukt mange timer på disse! TT og C&C er selvsagt også geniale!
Monkey Island 1! &2, Goblins 1&2, Ports of Call, Zak McKraken, Maniac Mansion, etc.. alt på Amiga of course
Både monkey-island-serien og Jones in the fast lane er geniale spill. Synes faktisk de underholdningsmessig overgår en del av dagens 3D-supergrafikk-crap hvor gameplay og underholdningsfaktor kommer lenger ned på spillutviklernes liste enn sunn fornuft tilsier det burde.
#oldgames på EFNet har en samling på hele 2573 spill fra før '97 (sist gang jeg sjekka). Virkelig verdt en titt!
Leisure Suit Larry 1, 3, 6 og 7 er spill jeg har spilt MYE. Tror aldri jeg fikk rundet 7eren, da jeg måtte levere tilbake spillet og sånt, men de andre satt jeg døgnet rundt med ; )

Andre spill er jo Super Cars 2 til amiga, det var helt rått! Ellers har vi endel spill til commodore64 og "hitbit" som jeg ikke husker hva heter, som i sin tid var suverene : )

Tilbake til data, må jo spill som Pizza Tycoon og Transport Tycoon nevnes, noen av mine beste minner i livet har disse spillene meg i seg ; )

Og til dere som nevner Wolf 3D og Doom, må jeg bare si ROTT (Rise Of The Triad). Dette var et spill jeg spilte en god del, samme greia som wolf og doom. Nå må jeg ikke glemme duke nukem 3d, brukte utallige timer på å lage maps til det *mye gode minner* ;D

(haha, makan til bra skrevet post! Jeg er _litt_ trøtt!)
Her var det mange gamle navn som bringer fram gode gamle minner

Alleycat, Captain Comic, Crystal Caves (og mange andre apogee-spill som jeg ikke lengre husker navnene på), Prince of persia, Leisure suit Larry, Space Quest, King Quest, Hero Quest, Police Quest, Stunt Car Racer , Stunts, Ports of call, Civilization, Battle Chess, LHX Attack Chopper, Gods, Wolfenstein 3D, Doom, Harley Davidson: Road to Sturges, Hillsfar...

Det er garantert flere spill jeg brukte å spille i de dager, men disse er de jeg kommer på i farta...
Det frakeste må vel være c&c og The Settlers
Men Micro Machines 2 er jo ikke helt bort det heller.
Disse spillene anbefales sterkt.
Noen som tilfeldighvis vet hvordan du for mm2
til å funke i winXP ?
Test drive 1
flight simulator 1
Elma
MathBlaster
Cyberia

Need For Speed II

(var ganske ung på den tiden)
GTA1
doom 1 og 2 pluss alle modsa
Ducktales

Det var vel alt
Ja d var sant!
Glemte jo doom!
og sim city 2000
Full Throttle var spillet over alle spill.
Hjem og spille det senere i dag


edit: og seff dytte på kasse spillet i win 3.1
Alle point and click andventure spillene fra før 1997 er jo bra
VIC-20
Raid on Fort Knox
Sargon Chess

C64
Trash man
Crackers Revenge
Last Ninja
Zak McKracken
Maniac Mansion

AmigaOS
Rock N Roll
Super Frog
The Great Giana Sisters
Monkey Island

Ja det var tider det! Jeg føler meg nesten som en fossil når jeg leser de andre postene :-p
Playstation:
Coolboarders 2
Metal gear solid(demo)
Ingen som har nevnt beneath a steel sky her...? Var jo konge...bare synd jeg ikke får det til under xp eller med DOS emulator...

Og enda eldre ....RETAL. Gammelt flyspill som ble spillt på en 286 uten HD. Ellers er vel alle de andre spillene nevnt som jeg kan huske jeg spilte før.
Bruk- te/r å spille ca. alle spillene som er nevnt i threaden, foruten de som blir litt for nye for meg...

Men er det ingen som har spilt Star Control II? Genialt spill, GENIALT I SAY!
Noen som husker hva det gamle bilspillet (formel1) med 3 biler (mclaren, ferrari og camel) het? Tror det var utgitt va accolade..

Vil gjerne ha det. Det er mye mer sharm over gamle spill
noen som husker "Benich a Stealsky" (Under en stålsky)? En av det første bra tenke spillet som kom på CDrom?
Det var helt sinsykt... ikke minst bra grafik
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Opprinnelig postet av nyx
noen som husker "Benich a Stealsky" (Under en stålsky)? En av det første bra tenke spillet som kom på CDrom?
Det var helt sinsykt... ikke minst bra grafik
Vis hele sitatet...
Beneath a Steel sky
-> |SIC|

Var det REVS på C64?

BTW: Beneath a Steel Sky regner jeg da for å være et nytt spill!
1992/3? var det ikke?

Eldre spill har en helt annen playability!

No Fear Downhill Mountain Biking er også ganske bra, men er en slave av 3D motoren og lider under denne.
Master debater
Dekilaz's Avatar
|sic|: du mener vel Grand Prix Circuit.
http://www.the-underdogs.org/game.ph...d+Prix+Circuit
Åh, jeg leste denne postet og kom plutselig på hvor gøy jeg og en kompis hadde det for lenge siden når vi var hos han og spilte Sam & Max. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i det spillet? Jeg har lett gjennom alle sider som er blitt nevnt i denne threaden, men finner det ikke.
Tusen takk Dekilaz, jeg downloader nå
Max Pain,Black & white,jedi Knight OutCast,Diablo,Star craft
de er ikke så gamle men bra for det
civilisation c&c... Masse gode strategi spill på den tiden altså. Gidder ikke å liste opp mer jeg, det er altfor mye.

ALT VAR BEDRE FØR
har alle glemt championship manager 93????

det var tider det!!!!
X-Com Enemy Unknown, Syndicate, Collonisation, Civ 1, Crusader: No Regret og Cannon Fooder.

X-Com ble forøvrig kåret til det det beste spillet noensinne av IGN.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Er det ingen her som har spilt Fury of the furries da? Det er jo KONGE spill. Sinnsykt avhengighetsdannende, var først på Amiga, så PC.
http://fl01.ct2.comclick.com/aff_fra..._emplacement=1

Ellers er det jo Doom I & II, Shadow Warrior (noen som har spilt? også _drit_ fett spill), Duke Nukem 2 & 3D, Syndicate, Civ, Blues Brothers, Commander Keen 4, Full Throttle, Wolfenstein 3D, Sim City 2k, GTA, Star Wars: Rebel Assault, Stunts, Carmageddon, The Lost Vikings!, Fire and Ice, Home Alone 2, BLOOD!! , Ken's labyrinth... kommer ikke på fler

Alle disse og maaange fler hadde jeg på 486'en min. Den var stappfull med spill..
Tex murphy serien var kongen !!!
mener jeg da... husker jeg satt klistra til pcen i ukes vis !!!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Opprinnelig postet av Keanu
Zak McCracken(ingen som kjenner til det eller? Genialt og morosomt adventurespill) og Ports of Call må jeg bare nevne! Har brukt mange timer på disse! TT og C&C er selvsagt også geniale!
Vis hele sitatet...
Zak McKracken er konge Men jeg må vel ærlig innrømme at jeg aldri klarte å runde det..
Ellers gikk det vel en del i sierra adventure spill når jeg var yngre. Har spilt alle quest for glory spillene feks. Black Cauldron.. Spilte flere av commander keen spillene og.. Og monkey island.. Space Quest.. Maniac Mansion og Day of the Tentacle (sistnevnte er jo et fantastisk spill), og selv om jeg egentlig alltid har hatet alt som minner om strategi så spilte jeg dune2 ganske mye.. Og transporter tycoon så klart.. hehe. listen kan fort bli lang...
Dette er ikke de elste men noen av de beste. ( etter min mening)

rank 1. Deltaforce 1
rank 2. Quake 1
rank 3. Age of empire 1
rank 4. StarCraft