Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1680
Hei

Det jeg egentlig lurer på om det er noen her inne som har bestilt varer fra hoodboyz.de å om de er til og stole på.

Har lenge hatt lyst til og bestille fra denne siden, men er veldig usikker på Frakt priser, og toll priser fra denne siden, så om noen har bestilt fra denne siden, hvor mye måtte du/dere betale for frakt + andre utgifter f.eks. toll?

Jeg har lett etter om hvor mye det er i frakt på den siden, men har ikke funnet noe om det
Med mindre du bare skal bestille for noen hundre kroner, eller de har noe på den siden du ikke finner noen andre steder, vil jeg egentlig anbefale deg å bestille fra en amerikansk side. Betydelig billigere, spesielt siden du må betale toll og mva.

Tollen er vel 10% og noe, uavhengig av hva du bestiller. I tillegg må du betale mva. på 25% på klær.

HER kan du lese litt mer om det.

Men som jeg sa, med mindre de har noe du ikke finner fra en amerikansk side, vil jeg anbefale deg å bestille fra USA siden at ting ofte er 2-3 ganger billigere der og prisene i Tyskland ikke er så voldsomt billige, sammenlignet med Norge.

Siden vet jeg forøvring ingenting om, men hvis du er utrygg på om siden er trygg, så burde du betale med kredittkort siden at kredittkortselskapene gir en form for forsikring om at du får pengene refundert om noe skulle gå galt med sendingen.
www.dogfunk.com en i klassen som bruker å bestille der, tar 2-3 uker å få de. Han sa at flere måtte kjøpe sammen, fordi det var en del i frakt. Men vet ikke om dogfunk har så mye hip-hop klær da
Sitat av Janpfo Vis innlegg
www.dogfunk.com en i klassen som bruker å bestille der, tar 2-3 uker å få de. Han sa at flere måtte kjøpe sammen, fordi det var en del i frakt. Men vet ikke om dogfunk har så mye hip-hop klær da
Vis hele sitatet...
Eller man kan bruke SkateWarehouse, som jeg synes er mye bedre
Link: http://www.skatewarehouse.com/
Sitat av sofa Vis innlegg
Med mindre du bare skal bestille for noen hundre kroner, eller de har noe på den siden du ikke finner noen andre steder, vil jeg egentlig anbefale deg å bestille fra en amerikansk side. Betydelig billigere, spesielt siden du må betale toll og mva.


Men som jeg sa, med mindre de har noe du ikke finner fra en amerikansk side, vil jeg anbefale deg å bestille fra USA siden at ting ofte er 2-3 ganger billigere der og prisene i Tyskland ikke er så voldsomt billige, sammenlignet med Norge.
Vis hele sitatet...

Har tenkt å bestille for 1-2 tusen viss jeg først skal bestille fra den siden

det med at det ikke er så voldsomt billig får jeg meg ikke til å tro på. Bestilte jo en genser fra Sverige til 1300 kroner, fant jo helt likens genser innpå den siden til 411 Kr. Og Norge er vell en del dyrere enn Sverige igjen når det gjelder klær?


Har også sett på andre steder på nettet, men har ikke funnet en side med like mye utvalg, å like klær som på den siden. Men, viss noen vet av en side med likens type klær å med greier priser, bare post det her
to i klassen kjøpte fra hoodboyz, de kjøpte en haug med klær.. de fikk det vel rimelig fort, men vet ikke hva de betalte i toll og frakt :/
Du slipper toll på klær, vet ikke om du må betale moms da.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av Svartepetter Vis innlegg
det med at det ikke er så voldsomt billig får jeg meg ikke til å tro på. Bestilte jo en genser fra Sverige til 1300 kroner, fant jo helt likens genser innpå den siden til 411 Kr. Og Norge er vell en del dyrere enn Sverige igjen når det gjelder klær?
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis. Klær er som alt annet regulert av en såkalt markedspris, det vil si det markedet er villig til å betale for det, men kostnadene for å lage det er relativt lave. På klær er trender særdeles med på å styre prisene, et godt eksempel er Diesel som ikke selges i Sør-Amerika, der går ekte Diesel for 3-4x orginalpris i Norge på det svarte markedet. Tilbud og etterspørsel.

Kan være verdt å ta til ettertraktning at man ikke har noen returrett med mindre man handler fra en Norsk forhandler, noe som kan være veldig gunstig når man kjøper tøy på Internett.
Sitat av Joachimm Vis innlegg
to i klassen kjøpte fra hoodboyz, de kjøpte en haug med klær.. de fikk det vel rimelig fort, men vet ikke hva de betalte i toll og frakt :/
Vis hele sitatet...
Okei, du kan vell ikke snakke med en av de? å spørre om hva de betale for toll og frakt?