Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1082
er alt for lenge siden jeg har tatt bmxbilder, men fikk endelig summa meg til å dratt med kameraet ut på tur i går.
prøvde en ny måte å redigere på, prøvde meg på film-looken, men vet ikke helt om jeg lykkes..

http://farm3.static.flickr.com/2452/3603305411_83993aa310.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3393/3604092196_d25d74f99d.jpg

for større versjoner: http://www.flickr.com/photos/erikholsvik/?saved=1
Første var bra, andre hadde for mye forstyrrende elementer.
Bilde 1 var tatt fra en bra vinkel, men det ser ut som det er en del overeksponering i bilde.
Bilde 2 var det for mye forstyrrende elementer.
har shoppa de på imacen min, så det kan hende det første er nogle lyst, men det er ikke utbrent her..
skal ta en titt på det på jobb i morgen når jeg har en skikkelig skjerm..
Sist endret av ErikH; 7. juni 2009 kl. 18:58.
Det første bilde var veldig kult, skyggen på betongveggen gjorde noe ekstra med bilde. Minnet meg om en BMXfilm som jeg kjøpte for et par år tilbake, bare at de brukte fisheye(?) lense.
For min del så synes jeg at begge bildene minnet om et bilde fra en film, du ser at han er i bevegelse og det er noe spesielt med fargene som gjør at det kan se ut som det er fra en film.
Første bilde var dritfett, andre bilde syns jeg var litt rotete. Begge to var også litt lyse syns jeg. Det ene vinduet på det første bildet ser det ut som noe er sensurert:P
Oi, Kule bilder. Er ikke så ofte jeg ser såpass bra bilder her.

1: Jeg synes det var kult at det var såpass lyst. Kunne kanskje tenkt meg at enden på gelenderet gikk helt ut av bilde. Hadde hvert kult om betongveggen med skyggen var litt høyere, slik at hele skyggen kom med.

2: Ser en del har nevnt at det blir for mye rot i forgrunnen, jeg synes nå det var kult. Han på sykkelen ble litt utbrent.

Hadde hvert morro å se orginalbildene
originalbildene?

vil du jeg skal scanne film som ikke er fremkalt og, neste gang?
for å se hva du har hatt å jobbe med
i det man trykker på knappen får man fanget digital informasjon slik fabrikaten vil ha det til å se ut, og det er ikke nødvendigvis slik det faktisk så ut der og da. digitale bilder, og analoge for den saks skyld, er ingenting før det har vært innom etterbehandling. samma om det er i mørkerommet eller i photoshop. det er derfor ikke heller relevant å vise frem kameraprodusentens tolkning av lyset når man trykket på avløseren..

man dømmer ikke en kunster for HVORDAN han malte bildet, men hvordan sluttresultatet ble. right?
ok, jeg gir meg

likte best det første bildet likte utsnittet, mens det andre bildet hadde litt for mange forstyrrende elementer
sitter på jobb nå..

ser de ble litt lyse ja, men syns ikke det er i overkant lyst..
det andre har for mye magentastikk. skal ta en liten re-shoop på det når jeg kommer hjem igjen.
Sitat av galningen Vis innlegg
i det man trykker på knappen får man fanget digital informasjon slik fabrikaten vil ha det til å se ut, og det er ikke nødvendigvis slik det faktisk så ut der og da. digitale bilder, og analoge for den saks skyld, er ingenting før det har vært innom etterbehandling. samma om det er i mørkerommet eller i photoshop. det er derfor ikke heller relevant å vise frem kameraprodusentens tolkning av lyset når man trykket på avløseren..

man dømmer ikke en kunster for HVORDAN han malte bildet, men hvordan sluttresultatet ble. right?
Vis hele sitatet...
jeje, bare nevnte det hadde vært morro å se. Var da ikke akkurat noe "nei til photoshop". Siden det tydelighvis var et ganske sårt tema, så får vi la det være.
Tror det var meningen at det skulle være litt forstyrrende elementer i bilde nr. 2. Får liksom litt fluen på veggen feeling, hvis noen skjønner hva jeg mener.
Sitat av zwifty Vis innlegg
jeje, bare nevnte det hadde vært morro å se. Var da ikke akkurat noe "nei til photoshop". Siden det tydelighvis var et ganske sårt tema, så får vi la det være.
Vis hele sitatet...
sårt? syns bare det er helt urelevant..
Jeg syns begge var veldig tøffe, liker uttrykket! Får en skikkelig god gammel analog feeling Drit i hva kidsa sutrer om
Sist endret av atomet; 8. juni 2009 kl. 21:59.
en liten re-shoop.
croppa og justert svartnivå.
http://farm4.static.flickr.com/3320/3607873761_2f872ff08c.jpg
kule bilder syns du klarte det med film-looken bra jeg !
reshoooopen fungerte bedre syns jeg..
good work