Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  69 14839
Jeg har bestilt 50gr med morning glory og 50 babywoodrose frø, tenket jeg skulle bruke dette samtidig for og få en skikkelig tripp.
Er det noen som har erfaring med og blande disse to tingene og i så fall hvilken dose på hver er og anbefale?
Spiste 6 woodrose frø men merket ingenting så jeg må nok opp i dosering der men når man blander så bør man vel være litt forsiktig, har erfaring med LSD og synes det er en fantastisk rus.

Hadde blitt glad for innspill og råd.
Det er vel relativt lik rus fra disse to ettersom begge har samme virkestoff, LSA?

Det er mange oppskrifter på hvordan innta frøene på erowid, som kan minimere kvalmen.
Sist endret av random25880; 21. desember 2007 kl. 15:22.
Hvorfor skal du blande? Noen som sier man turer bedre ved å mikse frøene?
Sitat av eL Bohondo
Spiste 6 woodrose frø men merket ingenting så jeg må nok opp i dosering der men når man blander så bør man vel være litt forsiktig, har erfaring med LSD og synes det er en fantastisk rus.
Vis hele sitatet...
Om du ikke skraper av skallet på frøene først skal det godt gjøres å få noen særlig effekt. Vil anbefale deg å knuse frøene helt egentlig, fordi "frømassen" er så satans hard (hjelpe fordøyelsen med å få ut så mye som mulig). Virkestoffene ligger inni. Vil også anbefale deg på det aller sterkeste å lage dem i ett eller annet som smaker godt, for frøene smaker skogbunn. Ikke fett når du likevel er kvalm pga LSAen / de andre greiene. Holder sikkert å skylle dem ned med noe som smaker sterkt, blåbærjuice eller noe i den duren.

God tur!

Edit: kommentar om kvalme gjelder MG, HBW pleier ikke gi like mye ubehag.
Sist endret av capo420; 21. desember 2007 kl. 18:42.
Du burde lage konsentrat så du får ekstrahert møkka som gjør deg kvalm og beholdt det du vil ha. Det finnes en del gode guider på det om du søker litt og har litt grunnleggende kjemikunnskaper...
Jeg skrapte av alt skallet og tygget dem, 6 stk. Men sånn som jeg har forstått det er det mer utvidelse av tanker og underbevissthet på woodrose og mer hallisser på moring glory.
Rett meg hvis jeg tar feil. Men tanken på og blande de to tingene føles spennende.
Men hvis det er noen som har bad-trippet på det vil jeg gjerne få vite om det, ellers blir det en utfyllende tripp-rapport over nyttår.
Noen forslag om hvordan jeg skal tilberede det, koke te eller noe.
Det er doseringen jeg tenker mest på for og ikke gå inn i en rus som gir veldig negative følelser.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Spiste 25 HBW for en time siden, tok av alt på utsiden og tygde dem skikkelig. Begynner nå og få en litt "brisen" følelse, kommer nok mer etterhvert.
Ser på Ali filmen på NRK3.
Er litt slapp i kroppen men ikke noe kvalme i det hele tatt.
Vi får se hvordan kvelden utvikler seg.
Har lyst og slippe hodet fritt litt og la det gå sin gang.
Sist endret av eL Bohondo; 1. januar 2008 kl. 22:00. Grunn: overskrift
Har noe visuelle greier på gang hvis jeg konsentrerer meg.

Føler meg litt småstein men kan hente meg inn igjen
Sist endret av eL Bohondo; 1. januar 2008 kl. 23:34. Grunn: inf
Var ganske stein i 3-4 timer, grei rus men ble litt trøtt, våknet idag frisk og rask.
Digital nomade
trippy's Avatar
Hvordan type HBW spiste du? Er nemlig tre typer Ghana, India, og Madagaskar, tror det er de... Min første gang tygde jeg bare 6 stykker, noe som ikke er serlig lurt. endte med at jeg lå spyende i en plastikk pose i mange timer. Andre gangen tok jeg 9stk, dette ble en helt ekstrem tripp, men denne gangen knuste jeg frøene en dag før og la dem i sitron væske. Trippedagen skilte jeg frøene og væsken og drakk derreter væsken Dette er den beste måten og spise HBW. Rart at du tålte 25frø, det er en ekstrem dose.

Sorry for skriveleif.
Er ikke helt sikker på hvilken type frø det er fikk det bare i en liten pose fra internettfimaet.
Som sagt tok vekk all skall på frøene og tygde dem skikkelig.
Har 25 frø igjen og skal ta den i sitronsyre metoden
Jeg har lurt litt på å kjøpe LSD over nett, men har ikke tidligere erfaring med dette. På siden jeg gikk inn på sto det mest om LSA og slik jeg forsto det ligner LSD og LSA endel. Noen som kan utfylle litt og som kanskje vet hva som er å foretrekke ? Lurer også på hvor sikkert det egentlig er å bestille over nett ?(:
Digital nomade
trippy's Avatar
Ja, Ghana er den typen HBWS med minst LSA, så kommer Indian, og så kommer Madagaskar
Man kan kjøpe fra Grønt fokus men ikke hele året... De kommer også med et gift lag over skallet, så folk ikke skall kunne spise de men hvis man vasker de lenge nokk bør det gå bra.
De som frøene som du linket er det LSA i ja, men jeg råder deg til og kjøpe fra nettet og ikke fra Grønt fokes pga. den giften som er på frøene. Jeg kjøper alltid fra: http://iamshaman.com/
Har bestillt fra de ganske mange ganger, ingen pakker er heller blitt stoppet. Hvis du bare kjøper HBWS så får du pakka rett i postkassa de. (til the captain)

Jeg tror ikke helt at jeg forstod spørsmålet ditt, men jeg foretrekker HBWS framfor Morning Glory, men hviss du mente hva som var best al LSD og LSA, så er det helt klart LSD, men du bør ikke prøve LSD før LSA for og si det sånn LSD er kraftige saker så vær forsiktig. (til livet3)
Sist endret av trippy; 3. januar 2008 kl. 00:16.
Joda, ser jo absolutt det fornuftige i å prøve seg litt frem før man tester LSD. Men LSD virker så mye enklere, blir lett forvirrende med navn og forkortelser på frø. Men det er vel bare å gjøre hjemmeleksen sin og sette seg godt inn i alt.(:
Regner med at disse frøene kan røykes ?
Takk for svar.
LSA gir en mer "møkkete" opplevelse enn LSD. I tillegg inneholder disse frøene masse andre virkestoffer som skitner til og setter sitt preg på opplevelsen. Nesten alle disse stoffene brytes ned ved høye temperaturer, inkludert LSA, så røyking anbefales ikke..
kva er den beste HBWS typen? ser det varierer i pris

edit: tenker ikkje på LSA innhold, men den som gir best tripp og som er lettest å ungå bivirkningene med.

Hawaii er og ein type.
Sist endret av itZsaiN; 3. januar 2008 kl. 01:36.
Digital nomade
trippy's Avatar
Jeg syntes Madagaskar typen er best, sorry hadde glemt og skrivd opp alle er litt trøtt for tiden. Jeg har prøvd alle
typene og syntes også at Indian er verdt og prøve, en litt morsom opplevelse. Spiste 13 Indian (liten kropp) men fikk ingen tripp men derimot en kjempe lett kropp (det føltes sånn ut) i MANGE timer. Når jeg hoppet føltes det ut som at jeg fløy kjempe lenge, artig følelse. Men når jeg spiser Madagaskar så blir jeg mere borte vekk i min egen verden. Er vannskelig og forklare...

Sorry for alle skrivlefane kroppen funker ikke så bra på natta, haha
Sist endret av trippy; 3. januar 2008 kl. 01:59.
Men dersom jeg skal prøve Hawaiian Baby Woodrose Seeds, hvilken av typene, eller underkategoriene om du vil, er da å foretrekke ? Mulig å få en rangering over effekt/styrke ?(:
Livet3:
trippy har jo allerede lista opp for deg:
Ghana er den typen HBWS med minst LSA, så kommer Indian, og så kommer Madagaskar
Vis hele sitatet...
Har du forresten en kilde på dette trippy?

Mulig klimaet har endret alkaloidenivåene litt, men de er ihvertfal den eksakt samme indiske planten alle sammen, selv om de nå vokser vilt i både Afrika og Karibien..
Sist endret av mentalmelt; 3. januar 2008 kl. 22:17.
Digital nomade
trippy's Avatar
Beklager har ingen kilde på det, men jeg er sikker på at jeg har lest det... Beklager dette. Jeg trenger ca 20 Ghana frø for og bli små stein. ca 13 Indian 4 hawaiian og 4 madagascar, men jeg husker ikke hvor jeg fant det ut.

det eneste jeg vet sikkert er at det er en god del mere LSA i Madagaskar og Hawaiian typene en ghana
Sist endret av trippy; 3. januar 2008 kl. 23:24.
Unnskyld, min feil. Takk for at du gjorde med oppmerksom på min sløvhet.(:
Trippy: Vekker pakker som blir sendt fra iamshaman stor oppsikt ?
Kan bare bekrefte at "eL Bohondo" har en leit høy toleranse ovenfor det meste...Doseringene bør helst ligge tett opp mot det som tar livet av en middels hest før mannen føler seg fornøyd..

Men han er nå stortsett smilende allikevel - God helg freaks
Digital nomade
trippy's Avatar
HAHAHA,

Livet3: Nei min pakke var en helt brun liten eske. På pakka stod det at der var røkelse, haha.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Planet Funkotron
DildoJames's Avatar
Har et spm. Gidder ikke lage ny tråd for å plage dere.

-Jeg skal ta min første trip på LSA idag. Har fått HBW frø. Hvor mange frø anbefaler dere som en starter? 6skt? Og hvordan inntar jeg frøene? Har ikke tid til å lage ekstrakt. Spise de hele? Knuse de og blande i shot? Kom gjerne med forslag.

MVh
Meg
Digital nomade
trippy's Avatar
tjaaa, prøv med 5-6 stykker Jeg hater den føle bark/rot smaken så jeg pleier allrid og lage ekstrakt, men hvis ikke det er mulig så bare tar du noe som smaker sterkt fks: Tranebærjuice, husholdningsaft (ren) osv. Tygg frøa imens du har safta i munnen så slipper du den fæle smaken, men du kan også bare tygge de
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg tenkte jeg skulle bestille Hawaiian Baby Woodrose Seeds fra iamshaman.com å lurte på hvilken type jeg skal bestille. btw Er det lovlig å bestille hbws? Er det direkte farlig å spise disse frøene?

Om det betyr no er virkningen jeg vil ha: er litt avslappende, ting skal være litt mindre alvorlige, litt som en brisen følese
Sitat av stickyicky
Jeg tenkte jeg skulle bestille Hawaiian Baby Woodrose Seeds fra iamshaman.com å lurte på hvilken type jeg skal bestille. btw Er det lovlig å bestille hbws? Er det direkte farlig å spise disse frøene?

Om det betyr no er virkningen jeg vil ha: er litt avslappende, ting skal være litt mindre alvorlige, litt som en brisen følese
Vis hele sitatet...
Det er i teorien ikke ulovlig, men tollvesenet kan finne på de merkeligste ting. Prøv å hold bestillingene under 200 NOK, da er ikke pakken tollpliktig, og du har gode odds for at pakken kommer igjennom.

Hvis du er ute etter en litt avslappet rus, og en rus som ligner det å være brisen er uansett ikke Hawaiian Baby Woodrose frø noe for deg. Disse blir du trippa av, du får visuelle hallusinasjoner, oppstemthet, tankekrøl og alt det andre en trip innebærer. Mange blir desuten veldig kvalme, inkludert meg, og hasj blir da det eneste som fjerner kvalmen. Men direkte farlig tror jeg ikke inntak av disse frøa er.
Ok, men viss vi snakker litt off topic. Hva er det som gir en avslappende rus, som er lovlig?

Grunnen til at jeg vil ha avslappende rus er fordi jeg vil på en måte slappe av å ikke tenke på så mye annet. Dagene mine er veldig masete, slitsomme, og jeg føler meg ofte agresiv i løpet av dagene. og kunne tenke meg å koble litt ut, få alt til å virke lettere, mindre alvorlig,

Jeg tviler på at det finnes no som er lovlig og som gir den effekten, men kanskje det er det, ihvertfall en svak en.
Sist endret av stickyicky; 26. oktober 2008 kl. 01:57.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Sitat av stickyicky
Ok, men viss vi snakker litt off topic. Hva er det som gir en avslappende rus, som er lovlig?

Grunnen til at jeg vil ha avslappende rus er fordi jeg vil på en måte slappe av å ikke tenke på så mye annet. Dagene mine er veldig masete, slitsomme, og jeg føler meg ofte agresiv i løpet av dagene. og kunne tenke meg å koble litt ut, få alt til å virke lettere, mindre alvorlig,

Jeg tviler på at det finnes no som er lovlig og som gir den effekten, men kanskje det er det, ihvertfall en svak en.
Vis hele sitatet...
Første jeg tenkte på var øl som passer behovene dine ganske bra, men jeg regner med at du ikke var ute etter dette. Små doser salvia i en "downsized" tepose som enten tygges litt eller brukes som snus gir en ganske avslappende rus som ikke er helt ueffen. Eventuelt Johannesurt eller diverse tetyper du får kjøpt på helsebutikker skruter jo også av sånne effekter.
Spice kunne kanskje vært det du leita etter, kan muligens være trippy iblandt men de fleste opplever ikke det. Det er avslappende og euforisk, men man kan bli slapp dagen etter :P
▼ ... noen uker senere ... ▼
Creds, tråden har blitt sitert i aftenposten:
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2775594.ece

Noe som egentlig suger for alle som bestiller snop fra nettet.
Fra artikkelen:

"Disse tablettene er fra høstens beslag. Pillene inneholder det psykoaktive stoffet alprazolam, som er et benzodiazepin, og minner om ecstasy"
Vis hele sitatet...
Haha. Ecstasy faktisk.
Sist endret av DeMenT; 18. november 2008 kl. 19:21.
haha De har en bra jobb forran seg.
Bare for å si et par ting, man trenger ikke skrape frøene for å få effekt. Men de SKAL knuses enten i munnen eller før du svelger de. Anbefaler forøvrig å skrape de, slik at man unngår ubehag i magen, dog jeg aldri har opplevd det.

Unngå også å spise noen timer i forveien.

Kan helt fint bli ganske fucka på 6-7 frø.
Jeg har prøvd begge deler, men jeg ville heller ha spist HBWR en MG.
Jeg tror det stemmer at det varierer veldig med styrken ettersom hvor de kommer fra.
Jeg har litt erfarig med psykedeliskestoffer, men det første jeg prøvde var 10 HBWR frø i england, da merket jeg ingenting. Min andre erfaring med HBWR var etter en ferie i danmark hvor jeg kjøpte mange frø, han i kassa sa at jeg måtte være ekstra forsiktige med desse forde de vistnok skulle være mye sterkere, jeg gikk utifra at dette var et salgstriks men det var det ikke.
Jeg spiste 9stk. men det var ikke gøy, på kanten til delerisk vil jeg tro, å det sluttet jo aldrig virket det som. Jeg skal ikke si sikkert om det var dosen eller settingen som fikk det til å bli en så kjip opplevelse, men jeg tror det var begge deler. Skal ikke si så mye om selve trippen, men selve høydepunktet til trippen var vell da jeg lå på gulvet til en kammerat i bare trusa i forterstilling og var fanget inne et gigantisk kaleidoskopisk mønster mens jeg ropte "jeg vil ikke mere!" om og om igjenn. Prøvde å tenke at det bare var noen timer igjenn til det var over, men det funket ikke ettersom hvært sekund var helt jævelig. Settingen var ikke optimal heller.
Jeg kan ikke spise noen som helst type frø nå uten å spy, så det gikk hardt innpå meg.
Men jeg angrer ikke jeg lærte mye på den turen.
Anbefaler bare alle som vil prøve det å vite hva de driver med, å ikke ta det hvis du føler deg sliten. Kan sikkert skrive en trippraport hvis noen vil lese hele greia.
Sitat av nuclear Vis innlegg
Jeg har prøvd begge deler, men jeg ville heller ha spist HBWR en MG.
Jeg tror det stemmer at det varierer veldig med styrken ettersom hvor de kommer fra.
Jeg har litt erfarig med psykedeliskestoffer, men det første jeg prøvde var 10 HBWR frø i england, da merket jeg ingenting. Min andre erfaring med HBWR var etter en ferie i danmark hvor jeg kjøpte mange frø, han i kassa sa at jeg måtte være ekstra forsiktige med desse forde de vistnok skulle være mye sterkere, jeg gikk utifra at dette var et salgstriks men det var det ikke.
Jeg spiste 9stk. men det var ikke gøy, på kanten til delerisk vil jeg tro, å det sluttet jo aldrig virket det som. Jeg skal ikke si sikkert om det var dosen eller settingen som fikk det til å bli en så kjip opplevelse, men jeg tror det var begge deler. Skal ikke si så mye om selve trippen, men selve høydepunktet til trippen var vell da jeg lå på gulvet til en kammerat i bare trusa i forterstilling og var fanget inne et gigantisk kaleidoskopisk mønster mens jeg ropte "jeg vil ikke mere!" om og om igjenn. Prøvde å tenke at det bare var noen timer igjenn til det var over, men det funket ikke ettersom hvært sekund var helt jævelig. Settingen var ikke optimal heller.
Jeg kan ikke spise noen som helst type frø nå uten å spy, så det gikk hardt innpå meg.
Men jeg angrer ikke jeg lærte mye på den turen.
Anbefaler bare alle som vil prøve det å vite hva de driver med, å ikke ta det hvis du føler deg sliten. Kan sikkert skrive en trippraport hvis noen vil lese hele greia.
Vis hele sitatet...

Akkurat det samme skjedde meg,det gikk aldri over, jeg trodde jeg skulle føle meg sånn for alltid pga av att jeg var så spaca av det. ikke noe digg opplevelse nei
▼ ... over en uke senere ... ▼
så, beste måten å ta de på er å knuse dem, deretter la de ligge i feks. sitronekstrakt en natt?

Sånn sitron som man får i sånn liten flaske som ser ut som en sitron eller?
Sitat av snixz Vis innlegg
Creds, tråden har blitt sitert i aftenposten:
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2775594.ece

Noe som egentlig suger for alle som bestiller snop fra nettet.
Vis hele sitatet...
Jeg ser i den artikkelen at soppsporer blir vist som illustrasjonsbilde, noe som forvirrer meg endel. Selv har jeg alltid trodd at sporer var lovlig å innføre, men her virker det som om det er ulovlig? Er dette bare fra Aftenposten sin side som vil ha "FLERE BILDER AV ULOVLIGE SOPPSPORER SOM GIR DØDSFARLIG RUS" eller er det ulovlig, og at det bare er jeg som har missforstått?

EDIT: Tenker også på at norshroom tillater "spore exchange" men ikke "andre" ymse saker. Har alltid regnet med at dette var på grunn av regelverket, så er egentlig mer sikker på at det er en blunder fra Aftenposten sin side.
Sist endret av yeey?; 1. desember 2008 kl. 17:21.
Det ser litt rart ut, men man må huske på at tollvesenet stopper og kontrollerer masse ting som ikke er ulovlig i det hele tatt. Mange ganger tar de også feil, og beslaglegger ting de egentlig skulle sendt videre til mottaker.

Sporesprøyter blir nok oftere holdt tilbake enn sporeprints da det liksom ikke er noen tvil om hva de skal brukes til. Prints derimot har jo en samleverdi, og selv om begge deler er like lovlig så er ikke alltid tollerne så flinke til å skille private ønsker og meninger fra det faktiske lovverket. Jeg kjenner til flere eksempler på dette.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
hei, jeg har kjøpt noen h.b. woodrose frø nå fra ebay, jeg spiste 6 stk i går, uten å merke noe, så prøvde å spise 10 stk i dag, også uten å merke noe. Hva er galt? feil type frø? :S Det sto at det skulle være argyreia nevrosa.
Svelget du de hele?
nei, tygget de og svelget de.
Digital nomade
trippy's Avatar
da MÅ du ha blitt sendt feil vare, har aldrig hørt om noen som ikke har kjent noe etter 10 frø. Sikker på at du ikke har kjøpt Gahna eller Indian strain da? I disse er det nemlig my mindre LSA.
hmm, vetikke, er vel mulig. får prøve å spise 30 i morra se om jeg merker noe ? :P
Sitat av Joachimm Vis innlegg
hmm, vetikke, er vel mulig. får prøve å spise 30 i morra se om jeg merker noe ? :P
Vis hele sitatet...
For det første: Vent noen dager før du prøver igjen. Kroppen din kan ha bygget opp en toleranse, og du vil ikke
merke effekten sel om du tripler dosen.

For det andre: Ikke ta en trippel dose! Øk med f. eks. 50% av forrige dose, dvs. 15 frø. Dette er ikke ment som
en oppfordring til å innta 15 HBWR-frø, men som et forslag til en mer fornuftig økningskurve.
hva tror dere om hawaiian woodrose hash brownies?
Sitat av .:Thebird:. Vis innlegg
hva tror dere om hawaiian woodrose hash brownies?
Vis hele sitatet...
LSA blir ødelagt av høy temperatur, så det egner seg dårlig til baking.
Men å mekke hash-brownies, for så å innta LSA-ekstrakt kan jeg ihvertfall anbefalle. LSA og cannabis passer nydelig sammen, og gir en synergieffekt.
Husk at denne komboen varer lenge
Aha, glemte temperaturbiten... Mener å ha lest at LSA startet å svinne ved rundt 250 grader celcius, så røyking er utelukket, men posebrownies stekes ved 170. Er det sånn at LSA'en holder seg stabil inntil 250 merket er nådd og da oppløses fullstendig? Hadde vært gøy å fått alt i en velsmakende samlet "pakke"
▼ ... noen måneder senere ... ▼
jeg pleier å kværne 40 - 50 stk av hawaii typen, eller bygge trippen opp med å ta 15 så 15 til så kanskje 10. for noen er det en grei dose, for andre er 4 frø nok til å legge seg selv inn på sykehuset :P Så de frøa der er ikke vits å kødde med om du ikke er sterk nok psykisk. og å sitte i et rom å trippe er heller ikke noe kult på de, men å sette seg ned i skogen eller atme have og høre på shpongle så får de frem sider av deg du ikke viste du hadde =D
▼ ... over en uke senere ... ▼
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Ser dere skriver at man må "skrape" av skallet på woodrose frøene, hvordan gjør man dette?Hva bruker man til dette?

Har bestilt 50 frø.Tok de dyreste de hadde, som kalles for hawaii seedds..Noen som har testa disse? Er det på linje med madagaskar eller er de enda sterkere?
Sist endret av felix_poker; 9. september 2009 kl. 07:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.