Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  180 11167
jeg hadde bare sega så det ble mest sonic. men når vi fikk pc var monkey island(1/2) sjølsagt. men Leisure Suit Larry (1) var greit det også
▼ ... noen måneder senere ... ▼
super mario på nintendo 64
Jeg må si Command and Conquer. Det var spill det!

Og så klart, alle Zelda spill fra nintendo 64 og gamlere
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
+ Alle sonic spillene (sega ms, megadrive, saturn osv..)
+ Transport tycoon
+ Walloby jack and the bingi burra stone
+ Duke Nukem 3D (klassiker, alle fps elskere burde ha prøvd dette en gang)
+ Lucas arts, Full Throttle (adventure type spill)
+ Police quest!!
Monkey Island 1 og 2 !
Sitat av Mushy
Også var det et annet spill vi hadde på vår IBM Win 3.11 - ett sånt samuraispill i 2d hvor han hoppet rundt og kuttet folk med sverd. Forferdelig irriterende lyder, også spiste han kjøtt for å få opp helsen - noen som husker hva det heter?
Vis hele sitatet...
Jeg synes det var fete lyder i det spillet, som forøvrig heter Samurai. Og jeg tror han spiste epler, det er da mer sunt?

Troll
Feigt, jeg er akkurat noen år for ung til å huske de fleste tidlige spillene. Men de få jeg husker er Prince og Percia, Tetris og Lemmings. Spilte også Monkey Island hos kamerater som hadde eldre brødre. ^^
Wintergames

*20tegn*
Jeg har nettopp satt meg ned med Grim Fandango, og hele Monkey Island serien
Om det ikke er nevnt kan jeg nevnte "Day of the tentacles"(Standar plukkoppspill:P). Det er spill det. Pluss Twisted Metal2 (Bilspill som går ut på å skyte motstanderen med misiler, napalmer osv)


Lest litt hva andre har skrevet:

Enig i noen av spillene

Jones, Monkey Island, Prince of persia (Spilte jeg på en ELD-gammel mac=) m.m
Sist endret av Berre; 12. mai 2006 kl. 19:27.
Har akkurat begynt å spille mine *barndoms*spill igjen. Går for det meste i

-Wintergames
-Commander Keen1
-Commander Keen2
-Commander Keen4
-SkiOrDie
-duke nukem
og selvfølgelig Jones
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Blue Shadow (Nintendo)
Prince of Persia (PC)
Chuck Rock (Sega 32-bit)
Sonic the Hedgehog (Sega 32-bit)
Command and Conquer (PC)
Mine favoritter er iallefall Duke Nukem 3D og GTA!

Uff, lurer på hvor mange timer jeg har lagt ned i de spilla! Er ikke få for å si det sånn
Indiana Jones and the Fate of Atlantis =) n1 <3

Hand of Fate var også digg
▼ ... flere år senere ... ▼
Husker et gammelt jaktspill som jeg ikke finner navnet på.
Det var slik at du gikk rundt å skjøt rådyr o.l og senere kunne du skyte dinosaurer.
Husker også det var slik at vi kunne skyte oss inn i fjellveggen for å skjule oss for dinosauren... noen so mvet navn? p.s IKKE DEER HUNTER.
Også kom jeg på et til i farta, det var slik at vi fløy rundt i noen modellfly e.l i et hus og skjøt på forskjellige ting.-
Beklager dårlig beskrivelse av spillene, men er veldig lenge siden og jeg var vel 8 år eller noe sånt ^^
Duke Nuken, det har jeg runna 6 ganger da det kom ut, elsker det spillet fortsatt, synda at de ikke lager en remake.
Dallamann, er vel ikke micromachines du tenker på?
Sitat av dallamann Vis innlegg
Husker et gammelt jaktspill som jeg ikke finner navnet på.
Det var slik at du gikk rundt å skjøt rådyr o.l og senere kunne du skyte dinosaurer.
Husker også det var slik at vi kunne skyte oss inn i fjellveggen for å skjule oss for dinosauren... noen so mvet navn? p.s IKKE DEER HUNTER.
Også kom jeg på et til i farta, det var slik at vi fløy rundt i noen modellfly e.l i et hus og skjøt på forskjellige ting.-
Beklager dårlig beskrivelse av spillene, men er veldig lenge siden og jeg var vel 8 år eller noe sånt ^^
Vis hele sitatet...
Det jaktspillet du beskriver høres ut som Turok og det andre med modelflyet høres ut som et gammelt spill kalt Frenzy.

Final fantasy VII må vell være det beste spillet som noen gang er lagd spørr du meg, for alle som liker role-playing er det et must!
Når jeg var liten var vel helte spillet mitt Zelda octaria of time Tror jeg det het
What are you waiting for? christmast?

Savner Dukern noe forferdelig..........Atomic Winter et must.......

Er det noen som vet hvordan man får til lyden i Duke Nukem 3D. Mener å huske at midi går bra, men så var det valget av lydkort. Soundblaster 16 eller 32 er jo ikke akkurat montert i min maskin i dag. Dermed blir det jo ikke det samme.
For lenge siden har jeg sjekka 3D Realms sider uten hell....

Den som kan løse dette problemet "gots Balls of Steel"
commander keen 4 og 6
stunts
hocus pokus
the incredible machine

det er spill jeg spilte mye som liten
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hmm.. ingen av de spillene nei.
Legger ut beskrivelse på ny av modellflyspillet:
Vi kunne fly rundt inne i et hus, og ut i hager med mini-modellfly og vi ble skutt på av modelltankser som vi måtte prøve å bombe e.l.
Sitat av prenix Vis innlegg
Grim Fandango!
Vis hele sitatet...
Åh, gode tider. Jeg synes også at det spillet var forheksende morro. Satt isolert for meg selv og spilte det hele dagen. Utrolig bra av Lucasarts, slik som alle andre spill de har laget.

Hva skjedde med de egentlig, og hva har skjedd med spill? Må alt være grafiske vidundere og tekniske finurligheter som i "åh! det går an å klatre på veggen" eller "se hvor ekte dette vannet ser ut".. Gode gamle eventyrspill burde aldri gått av moten.
Enig, nettopp kommet meg gjennom Monkey Island 3 nok engang, og nettopp begynt på Grim Fandango.
Spillet du leter etter dallamann er Airfix dogfighter
http://www.gamespot.com/pc/sim/airfixdogfighter/
Ja!
Tusen Tak mrgeforce
Operation Flashpoint
Mafia
Worms
Command And Conquer Generals

dette er gode klassikere alle burde prøve !
Ikke helt normal
hallooghei's Avatar
Spillet "Gunfighter" til Philips Videopac G7000 er min favoritt.
Lost Vikings er muligens det beste og eldste spillet jeg kommer på å ha spilt.
Men så også at noen hadde nevnt Grim Fadango... wow, det var et gjennombrud og eksplosjon i mitt lille sinn på den tiden.
Spilte Age of Empires, Heroes of Might and Magic III, Populous: The Beginning og Need for Speed: Road Challenge.