Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 8048
Hei!
Jeg har et lite problem med en ødelagt leilighet. Problemet er at jeg absolutt ikke husker å ha ødelagt den Jeg har en liten mistanke om at jeg har blitt dopa, og trenger å kunne bevise det om jeg ikke skal betale erstatning på 90 000.

Høres kanskje ut som en galmann, men det er ikke verre enn at jeg sovna i dusjen, og oversvømte to leiligheter

Det jeg lurer på da, er om jeg fortsatt kan få sporet stoffer i kroppen etter to uker?
Hvor kan jeg sjekke dette? Og hvor mye vil det komme til å koste? '
Hva er "vanlig" å bli dopet ufrivillig med?

Det er selvsagt en mulighet for at det kan være en helt vanlig alkohol-blackout. Men jeg har mine tvil til det, da jeg bare drakk 10 enheter (6 x 0,33l øl + 2 x 0,5l øl + 2 x jaeger shot). Dette var over en periode på 7 timer. Jeg veier 97kg, og drikker rundt et par ganger i mnd til vanlig. Hadde også spist godt den kvelden, og drukket godt med vann. Har aldri opplevd noe liknende :S
Skal ikke garantere det, men mistenker at å finne spor av stoffer etter to uker blir vanskelig.

Hvorfor i huleste ventet du to uker?
Angående om du har gjort det eller ikke: Vet ikke.

Angående spor av stoffer i urinen: Gå til legen, piss i ett glass, betal 150kr eller noe sånt.
Kan det vel sikkert påvises i en blodprøve/pisseprøve?

Men hvordan du skal få noen til å teste det er jeg ikke sikker på.
Ditt lokale legekontor? Ring fastlegen? Du bør kanskje allerede nå, ta vare på pisset ditt sånn i tilfelle?
Men om jeg ikke husker feil, må du be spesifikt om at de skal se etter narkotika.
Sist endret av ZyPreXa; 5. februar 2010 kl. 21:54. Grunn: sein der ja...
DOS
DOS's Avatar
Trådstarter
Hva med hårprøve? Er i forsvaret, og fant akkurat ut at siden jeg er befal, så kan jeg mekke det gratis uansett. Så pris er altså ingen hindring :P
Det er bare tiden som er gått som er problemet. Og om de kan bevise det?
Kommer til å sende inn til narkoNord.

ymgve: Jeg klarte rett og slett ikke å forestille meg at det kunne være noe annet enn alkoholen. Før en plutselig slang ut kommentaren "du har sikkert blitt dopa av homoen bak disken". Ikke at det trenger å være han bak disken, men det fikk meg hvertfall til å innse at det var en mulighet.
Skulle du få påvist spor av stoffer, noe jeg tviler sterkt på, hvordan skal det liksom bevise at du har blitt dopet ned?
DOS
DOS's Avatar
Trådstarter
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Skulle du få påvist spor av stoffer, noe jeg tviler sterkt på, hvordan skal det liksom bevise at du har blitt dopet ned?
Vis hele sitatet...
Vel, jeg håper så absolutt jeg får påvist spor av stoffer! Men det er helst narkotiske stoffer jeg leter etter :P

Hvordan det skal bevise at jeg har blitt dopet ned: Jeg har ikke puttet noe narkotiske stoffer i meg frivillig, så om jeg da har noe narkotiske stoffer i kroppen vil jo det være nok svar for meg.

Noen som vet om det kan vise hvor lenge siden det er skjedd også?
Sitat av DOS Vis innlegg
Hvordan det skal bevise at jeg har blitt dopet ned: Jeg har ikke puttet noe narkotiske stoffer i meg frivillig, så om jeg da har noe narkotiske stoffer i kroppen vil jo det være nok svar for meg.
Vis hele sitatet...
Joda, svar nok for deg, men ikke svar nok for rettsvesenet eller forsikringsselskapet. Det er jo ikke du som skal avgjøre hvorvidt du er strafferettslig ansvarlig eller ikke.
Sist endret av mentalmelt; 5. februar 2010 kl. 22:30.
DOS
DOS's Avatar
Trådstarter
Sant så sant mentalmelt. Har fått anbefaling av sjæfen om å sjekke meg. Og det ville jo passa bra om jeg hadde fått bekreftet at jeg har fått i meg dop samtidig som jeg, med fler, har mistanke om at det kan ha skjedd. Selvom jeg selvsagt kunne tatt det selv.
Det er kanskje noen ganger forskjell på hvilke stoffer man tar frivillig og ufrivillig også?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Stoffet som oftest blir nevnt som daterapedrug er Flunitrazepam (bedre kjent som Rohypnol). Kan spores i urin opptil 21 dager. Ser ut til å være avhengig av dose. Google "flunitrazepam traceability"
Sitat av Jonta Vis innlegg
Stoffet som oftest blir nevnt som daterapedrug er Flunitrazepam (bedre kjent som Rohypnol). Kan spores i urin opptil 21 dager. Ser ut til å være avhengig av dose. Google "flunitrazepam traceability"
Vis hele sitatet...
Trodde det var GHB som var mest brukt til å dope ned folk på byen jeg? Mulig jeg har tatt feil all along såklart
Sist endret av VinumSabbathi; 5. februar 2010 kl. 22:55.
Sitat av DOS Vis innlegg
Det er kanskje noen ganger forskjell på hvilke stoffer man tar frivillig og ufrivillig også?
Vis hele sitatet...
Egentlig ikke, med mindre noen gir deg et giftstoff uten nevneverdige psykoaktive effekter. Det er generelt sett få grenser for hva mennesker frivillig kan finne på å putte i seg.
Sist endret av mentalmelt; 5. februar 2010 kl. 22:58.
DOS
DOS's Avatar
Trådstarter
Enig i at det få, eller ingen grenser for hva mennesker kan finne på å putte i seg. Men om de tar an grundig sjekk, så har jeg aldri brukt noen form for dop før (utenom alkohol, koffein, nikotin, paracetamol osv.), og det kan jo være med å påvirke det til å bli mer fortrolig.
Sist endret av DOS; 5. februar 2010 kl. 23:04.
Det har engang vist seg at det er svært sjelden folk som mener de har blitt dopa faktisk har blitt det. Selv jenter som får blackout etter to drinker. Problemet er at folk takler alkohol forskjellig basert på en mengde variable - hva du har spist, hvilket stadie metabolismen din er på, hvor sliten du er, hvor frisk du er og en mengde andre faktorer. Tre liter øl og noen shotter jäger er mer enn nok til å forårsake blackout, uansett hvor mye du måtte veie (noe som i utgangspunktet kun er en indikator på blodmengden i kroppen din, ikke et direkte forhold). Det at du dusjet kan også ha påvirket hendelsen, da høy temperatur vil påvirke formen din. Jeg har sett dette skje med erfarne festgjengere med langt mindre alkohol.

Ta konsekvenser av rusen din og betal regningen. Ikke let etter en mystisk neddoping som neppe ville gjort noen forskjell selv om du faktisk kunne påvise den. Hvorfor skulle folk egentlig dope deg ned, er jo et annet spørsmål som sikkert er lurt å stille seg selv. Narkotika koster faktisk penger.
vitner? hvis du gikk helt amokk der inne er det vell noen som kan bekrefte, venner f.eks?
noen kan ha hatt noe i shotsa dine på gøy, ta test og skaff GOD advokado.
DOS
DOS's Avatar
Trådstarter
ivioynar: Jeg mener ikke selv at jeg har blitt dopa, jeg vil bare ha det klart om jeg faktisk har blitt det. Helst sjefen som er hissig på det. For min del, så ser jeg ingen grunn til at noen skulle ha dopa meg ned. Men ser at det kan virke som om jeg tror sterkt at jeg har blitt dopa.

Jeg er forøvrig en frisk kar, som var godt opplagt den kvelden. Det smalt ikke før på veien hjemover fra puben. Og det var ikke i sammenheng med at jeg reiste meg eller noe. Hadde "vandret rundt" sammen med kamerater. Siste ølen avluttes rolig ca. 10 min før avreise fra puben, og smellen kom ca. 15 min etter avreise.
Metabolismen min vet jeg ingenting om hvordan var på det punktet. Men Det kan godt hende at det var det som utløste det. Det kan vel også være en reaksjon på at det var kaldt ute? Hadde på meg godt med klær, og lue, men var fortsatt kald i ansiktet og på hender.

Shaman-sultan: Vitner, og meg selv, husker helt klart at jeg ikke var i noen annen form enn "godt brisen".
Sitat av DOS Vis innlegg
ivioynar: Jeg mener ikke selv at jeg har blitt dopa, jeg vil bare ha det klart om jeg faktisk har blitt det. Helst sjefen som er hissig på det. For min del, så ser jeg ingen grunn til at noen skulle ha dopa meg ned. Men ser at det kan virke som om jeg tror sterkt at jeg har blitt dopa.

Jeg er forøvrig en frisk kar, som var godt opplagt den kvelden. Det smalt ikke før på veien hjemover fra puben. Og det var ikke i sammenheng med at jeg reiste meg eller noe. Hadde "vandret rundt" sammen med kamerater. Siste ølen avluttes rolig ca. 10 min før avreise fra puben, og smellen kom ca. 15 min etter avreise.
Metabolismen min vet jeg ingenting om hvordan var på det punktet. Men Det kan godt hende at det var det som utløste det. Det kan vel også være en reaksjon på at det var kaldt ute? Hadde på meg godt med klær, og lue, men var fortsatt kald i ansiktet og på hender.

Shaman-sultan: Vitner, og meg selv, husker helt klart at jeg ikke var i noen annen form enn "godt brisen".
Vis hele sitatet...
Hvis du var godt brisen før du tok shottene, er det nok shottene som har skylden for dette.
Uansett hvis du har vært påvirket av narkotika, hvordan skal dette frifinne deg for skadene du har påført leilighetene?
ligger noe i det, du skal ha faste bevis på at stoffe du har i kroppen (hvis tillfellet) ikke ble intatt av deg selv, det innebærer at du ble følgt OVERALT.
tror du bare må ta testen og sjekke først, gjør det i morgen så stoffene (hvis tilfellet) ikke forlater skipet.
SKAFF ADVOKAT! alt jeg sier er bare spekulasjoner men hvis noen her kunne avkrefte/bektefte det jeg sier hadde det vært fint, lykke til forresten
Hva tror du selv? Har du blitt dopet?

Hvis du drakk sammen med noen suspekte personer eller personer du VET bruker dop så kan jo det hele skyldes at du ble dopet ned. Men selv tror jeg du sovnet pga alkoholen. Kanskje også var du litt dehydrert før du begynte å drikke alkohol og vips så stiger promilla til de grader med en gang. Jo mer vann i kroppen jo mer er det å spe ut alkoholen med, som igjenn gir mindre promille og mindre rus.

En kompis av meg sovnet med sigaretten i hånda som igjen førte til at hele rommet tok fyr. Dette var før millitæret kastet ham ut pga denne hendelsen som bare skyltes altfor høy promille!
Sitat av DOS Vis innlegg
Men om de tar an grundig sjekk, så har jeg aldri brukt noen form for dop før (utenom alkohol, koffein, nikotin, paracetamol osv.), og det kan jo være med å påvirke det til å bli mer fortrolig.
Vis hele sitatet...
De kan ikke sjekke dette, uansett hvor grundig testen er. Disse spekulasjonene er en blindvei for deg. Du kommer høyst sansynlig ikke til å teste positivt på metabolitter fra illegale substanser, og om du skulle gjøre det, så vil det allikevel ikke hjelpe deg på noen som helst måte.
Stikk på politi siden det vil være kriminal sak tar dem 2 min etter du har pissa i en kopp for å finne ut pisse prøver varer lenger enn blodprøver men det eneste jeg kan tenkte noen har dopa deg med er benz og til sannsynligvis ikke slå ut..
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Trodde det var GHB som var mest brukt til å dope ned folk på byen jeg? Mulig jeg har tatt feil all along såklart
Vis hele sitatet...
Visst hensikten er å drite ut personen så ser jeg den å dope ned noen på GHB. Siden når du stempler kan du gjøre alt fra å bæsje på deg selv til spy mens du bare ligger der.
Hm. Jeg skjønner ikke. Du skal finne ut om du har blitt neddopa ved å sjekke dette til lege. For alt de veit kan det være deg selv som har "dopa" deg. Hvordan skal du få de til å tro at det ikke var deg selv som gjorde det?
Men du skal vel uansett ikke betale 90 000? Forsikringsselskapet, og du pålegges egenandelen?

Du slipper vel unna med å si det som det er, du kollapset i dusjen, er dette grovt uaktsomt? Jeg sier nei.
Tror at sånne fettprøver sjekker hva du har fått i deg de siste 3-5årene ellerno. Er ikke 100% sikker, men hørt noe sånt en gang i tia Men da håper jeg du ikke har tatt noe før den hendelsen skjedde, kjipt med skeletons in the closet hvis de ser du har trippa på cola og alt mulig piss før !
Sitat av Smurfen113 Vis innlegg
Tror at sånne fettprøver sjekker hva du har fått i deg de siste 3-5årene ellerno. Er ikke 100% sikker, men hørt noe sånt en gang i tia Men da håper jeg du ikke har tatt noe før den hendelsen skjedde, kjipt med skeletons in the closet hvis de ser du har trippa på cola og alt mulig piss før !
Vis hele sitatet...
da må stioffet være fett-løselig. Som fex. THC - Derfor kan du finne dette i urinen etter ganske lang tid. Amfetaminer og kokain kan være ute av blodet på 1-3 dager, fordi det er vannløselig.
Jeg føler med deg. Utrolig kjipt og gjøre tabber som dette. Sovna selv etter for mye alko og det endte med politiet på døra pga. "festbråk". Hadde sovna med musikken for høyt på. Dette førte igjen til hund inne i leiligheten og anmeldelse. Saken ble henlagt, men dog.

Men allikevel er man jo ansvarlig selv for hva som skjer. Gutter blir vel heller sjeldent dopet ned på byen i Norge, annet en på kødd. Og selv det er vel ganske sjeldent. Men jeg ser hva du vil frem til her. Det ser bedre ut om du har blitt dopet ned av andre. Men jeg tror nok som de andre sier er riktig, du har rett og slett fått for mye.
Sitat av Smurfen113 Vis innlegg
Tror at sånne fettprøver sjekker hva du har fått i deg de siste 3-5årene ellerno. Er ikke 100% sikker, men hørt noe sånt en gang i tia Men da håper jeg du ikke har tatt noe før den hendelsen skjedde, kjipt med skeletons in the closet hvis de ser du har trippa på cola og alt mulig piss før !
Vis hele sitatet...
Da jeg ble busta med masse hasj så pissa jeg positivt på alt utenom cola å de ga faen i alt annet utenom thc
Det var en artikkel for en stund tilbake hvor hele "pille i drinken"-myten ble mer eller mindre avlivet, og forskerene som hadde gjort undersøkelsen påstod at det i stor grad var en panisk løsning under rasjonalisering av årsak til blackout under fyllaangst. Det at kvinner tydeligvis har sex med menn og angrer i etterkant var også en av de større opphavene i følge artikkelen. Alt dette hånd i hånd med mangel på evne til å ta konsekvensene av ens egne handlinger, og en vannvittig glorifisering av alkohol, gjør at folk skylder på disse uskyldige, flotte rusmidlene vi koser oss sånn med. tsk tsk.

Denne saken er jo et prima-eksempel på hvordan hele myten oppstod.

Når det kommer til stoffer brukt til neddoping (og drap), så skal jeg love dere at det skal mer til enn de fleste tror. Benzoer og sprit ender som regel opp med kort lunte, null hemninger og tytekick samt. et ekstremt høyt energinivå, til og med hvis man røyker ekstreme mengder cannabis utenom. Jeg har blandet ketamin, xanor, alkohol og cannabis og jeg lever ennå, og kunne "fint" klart å slå av dusjen, pusse tenner og lagt meg i den tilstanden, selv om synet mitt forflyttet seg ca. en halvmeter i tilfeldige retninger hele tiden og jeg stort sett lå i sofaen i mangel på balanseevne. Pusten var knapt påvirket, og det var ikke vanskelig å være våken, dog veldig lett å sovne når jeg først prøvde.

Dette gjør at jeg stiller meg skeptisk til ihvertfall benzoer som knockout-middel. En pille bruker også ganske lang tid på å løse seg opp i et glass, så oddsen for at vedkommende har et rent kjemikalie er større.

Overkorking på GHB eller GBL er det eneste som duger, og i de mengdene man trenger så kan jeg love dere at det smakes tvert igjennom alt fra vodka/sprite til absinthe uansett hvor drita man er. Det morsomme med det hele er at en solid dose med GHB smeller sånn i skallen at når man først kjenner at det er noe gale så er man bare 5 minutter unna sitt livs beste søvn. Og så snart du sovner, våkner du ikke igjen på ihvertfall ~5 timer, avhengig av dose og samtidig alkoholinntak (hvis du da i det hele tatt våkner).
Helt enig Rottegift!

Er litt bedre og kunne skylde på dop når typen din finner ut at du har hatt firkant med 3 andre ukjente menn etter alt for mye og drikke. Da sitter nok den "daterape" beskyldninga meget løst.
Forstår jeg deg riktig når jeg tolker teksten din som at du tror du slipper unna en regning på 90 000 om du får bevist at du har fått i deg narkotikum? At BEST ender du opp med en bot for bruk av narkotika. Hehe. Men plusspoeng for oppfinnsomhet!
Hva med hårprøve? Er i forsvaret, og fant akkurat ut at siden jeg er befal, så kan jeg mekke det gratis uansett. Så pris er altså ingen hindring :P
Det er bare tiden som er gått som er problemet. Og om de kan bevise det?
Kommer til å sende inn til narkoNord.
Vis hele sitatet...
DOS: Hvis det er mer enn to uker siden du tror du "ble dopet ned", er det fortsatt noen stoffer som kan påvises da. Har hørt det går ann å teste i håret for mange stoffer for lang tid tilbake. Det er verdt et forsøk. Har hørt at Narkopolitiet i forsvaret kan teste hår.
Sitat av Smoggy Vis innlegg
DOS: Hvis det er mer enn to uker siden du tror du "ble dopet ned", er det fortsatt noen stoffer som kan påvises da. Har hørt det går ann å teste i håret for mange stoffer for lang tid tilbake. Det er verdt et forsøk. Har hørt at Narkopolitiet i forsvaret kan teste hår.
Vis hele sitatet...
Hvis dette er tilfellet kan jo enhver narkis bare skylde på å ha bli dopet ned hver gang vedkommende har gjort noe som kan skyldes på utilsiktet beruselse.

Selv om de finner noe er det ingen beviser for at han ikke har tatt stoffet selv.
Jeg tror en offiser i det norske forsvaret har litt mer troverdighet mhht. ufrivillig doping en den jevne narkis. Særlig når man melder seg selv.