Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4108 1039770
Opptil flere hundre gram pr plante!? Det trodde jeg ikke.

Noen spesielle typer som gir mye gram?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av skolmen
Opptil flere hundre gram pr plante!? Det trodde jeg ikke.

Noen spesielle typer som gir mye gram?
Vis hele sitatet...
K2 kan gi mye f.eks.
Men uansett hvilken strain du har kan du fremdeles ende opp med bare en 10-30 gram.
ALT har med dyrkingen å gjøre, hvor mye lys, næring, lufting osv..
bedre å bruk kumøkk enn kunstig gjødsel å dyrk planten i da?
Sikter til ak47 og chronic strainen..om det skulle være noe forskjell på strainsa når det gjelder jord å dyrkes i..
10-30 gram er jo ikke så alt for gale det heller.
Er det noen som vet hvor man får kjøpt HPS-lamper/pærer i Norge som ikke er alt for overpriset?
Sist endret av Seidel Guten; 28. februar 2007 kl. 00:10.
Sitat av Tias
amhx: Å plante i skapet hjemme hos dine foreldre er neppe det smarteste du gjør. Det kommer til å stinke, og du setter dine foreldre i en kriminell posisjon de neppe har lyst til å være i.
Vis hele sitatet...
når politiet bruker 2timer på å komme opp her pga en dame har blitt drept så tviler jeg på at de gidder å reagere på 1 plante eller 2

å har sånn lukte ting som jeg så på en how to grow film men fikk ikke svar på spørsmålet mitt...

vet hvordan jeg skal gjøre det men vet ikke hva jeg skal bruke

så hva burde jeg belegge veggene med ettersom folie ikke er så bra...
er jo et hvit skap men er dette godt nok?
hvilket lys gjødsling etc.
ahmx: Hvis du har tenkt å gjenomføre dette lille skap-prosjektet vil du trenge: En 400watt hps(helst Son-T AGRO pære) Noen 10-20 liters beholdere, jord, perlite, næring, vifte, timer, jordet kontakt, ph test, plastfolie og noen strikk. Muligens ph ned/opp pulver. Sånn ca=) Takk for spørsmålet

noras: Jeg vil tippe du får max 10-15g pr Lowryder, men ja en 600watt hps vil holde i massevis til 10 Lowrydere.

Seidel Guten: Når det gjelder gram pr plante er det egentlig bare opp til dyrker, jeg er jo den som er mer opptatt av gram pr m2, men har blomstret mor planter som har gidd godt over en kilo ferdig tørket, men vil igjen presisere at gram pr m2 er veien å gå=)
PS: Ute kan man få over 5 kg pr plante. (ikke i norge)

Her er en plante med rimelig god avkasting.
Hvor mye penger og tid må man regne med å bruke på et enkelt, lite skapprosjekt (typ ikea-skap) frem til en ferdig avling?
Hvilken strain er den på det siste bildet der?
Banzai: 1 hps 400watt (1500,- til 3000,-), 4-10 potter (100,- til 300,-), næring (100,- til 2500,-), jord (200,- til 500,-), perlite (100,- til 300,-), timer (100,- til 350,-) Temp/fuktmåler (150,- til 450,-) og vifte (150,- til 4000,-)

Som du ser, kan gjøres billig, men for best mulig resultat. Invister i gode produkter=)

Takk for spørsmålet.

marihuana: Jeg vet desverre ikke=/
okey:P Vist man ikke får så mye høsting driter jeg i det:P Hva med Nothern Ligths da?! Er det en enkel plante å dyrke frem for en nybegynner?

Den må lukte:
Lukte lite
Ikke være stor
Bra yield
Ikke bruke for lang tid på å bli ferdig
LETT Å HÅNDTERE av nygbegynnere!

Setter pris på svar
Hvordan er dette med blomstring-belysning & vekst-belysning igjen, antall timer osv?
Sitat av noras
okey:P Vist man ikke får så mye høsting driter jeg i det:P Hva med Nothern Ligths da?! Er det en enkel plante å dyrke frem for en nybegynner?

Den må lukte:
Lukte lite
Ikke være stor
Bra yield
Ikke bruke for lang tid på å bli ferdig
LETT Å HÅNDTERE av nygbegynnere!

Setter pris på svar
Vis hele sitatet...
Ja NL er veldig lett å dyrke og tåler mye, den lukter nok litt men ikke så mye.

Blomstringstid er vel 8 uker tror jeg.
Sitat av LoveToGrow
ahmx: Hvis du har tenkt å gjenomføre dette lille skap-prosjektet vil du trenge: En 400watt hps(helst Son-T AGRO pære) Noen 10-20 liters beholdere, jord, perlite, næring, vifte, timer, jordet kontakt, ph test, plastfolie og noen strikk. Muligens ph ned/opp pulver. Sånn ca=) Takk for spørsmålet
Vis hele sitatet...

får jeg kjøpt alt dette(utenom vifte plastfolie strikk) på plantasjen som et eksempel?

å hvor kan jeg kjøpe sånnen pære??
btw går det an å bruke sånn rødt lys som gir varme??
sånn som brukes til unge dyr(griser kyllinger etc)
eller blir det for varmt for planta?
Hey,

Kan ikke plante inne her jeg bor nå så jeg tenkte jeg skulle kaste noen frø i jorden utforbi huset.
Har ikke gjort det før å jeg forventer meg et tapsprosjekt, hehe. Men jeg skal iallfall prøve!

Hvor mange frø synes du jeg burde bruke, hvilken type osv er best?

Hvilken tid burde jeg plante dem? i begynnelsen av mai/juni?
Hvilken tid er de nokså ferdig og utgrodd?

Er det noe mer jeg bør gjøre? gå sjekke om de gror og se hvordan det går med dem osv.

så får vi barre håpe på en het sommer. ( de har sagt på nyhetene at det blir en rekord varme på sommeren i år )
Sitat av amhx
får jeg kjøpt alt dette(utenom vifte plastfolie strikk) på plantasjen som et eksempel?

å hvor kan jeg kjøpe sånnen pære??
btw går det an å bruke sånn rødt lys som gir varme??
sånn som brukes til unge dyr(griser kyllinger etc)
eller blir det for varmt for planta?
Vis hele sitatet...

I et skap gir lampen nok varme. Du må ha utlufting av varme for det kan bli for varmt i et skap.
Sitat av tomiz
Hvordan er dette med blomstring-belysning & vekst-belysning igjen, antall timer osv?
Vis hele sitatet...
Tror det er 12-12 i blomstringsfasen og 18-6 i vekstfasen.
Kan være jeg tar helt feil.
Okey men da blir det NL på meg:P Men ser alle snakker om kull filter å sånne ting.... Er det virkelig så viktig? Vi bor i en STOR topp etasje øvers i et leilighetskompleks.... Under oss bor det ei gammel dame som sikkert ikke har lukte sans en gang, så hun vil vel ikke lukte noe:P.... tror vi sater på å dyrke uten kullfilter jeg:P
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Vel, uten kullfilter kan du jo ikke ha folk på besøk etc. uten at de lukter det. NL lukter ikke såååå jævlig som andre typer, men det luter allikevel nok til at hele leiligheten din pluss muligens oppgangen kommer til å ha en tung og ukjent krydderaktig lukt hengende over seg.
Sitat av amhx
får jeg kjøpt alt dette(utenom vifte plastfolie strikk) på plantasjen som et eksempel?

å hvor kan jeg kjøpe sånnen pære??
btw går det an å bruke sånn rødt lys som gir varme??
sånn som brukes til unge dyr(griser kyllinger etc)
eller blir det for varmt for planta?
Vis hele sitatet...
Jeg ville bestillt det meste på www.cropshop.no, har brukt biobizz serien av næringene deres og syns den er bra, de selger også en knallbra jord med ferdig perlite blandet inn. Og de har de beste armaturene. Da får du pære med, denne er ikke av den beste typen, men mer en bra nok de første 6 måneder. De har også ph test kit og ph pulver opp/ned.

Men ja skulle tro alt untatt ph test kit og armatur selges på plantasjen, men pass på N-P-K på jord og surhetsgraden. Viktig!

Sitat av Blunty
Hey,

Kan ikke plante inne her jeg bor nå så jeg tenkte jeg skulle kaste noen frø i jorden utforbi huset.
Har ikke gjort det før å jeg forventer meg et tapsprosjekt, hehe. Men jeg skal iallfall prøve!

Hvor mange frø synes du jeg burde bruke, hvilken type osv er best?

Hvilken tid burde jeg plante dem? i begynnelsen av mai/juni?
Hvilken tid er de nokså ferdig og utgrodd?

Er det noe mer jeg bør gjøre? gå sjekke om de gror og se hvordan det går med dem osv.

så får vi barre håpe på en het sommer. ( de har sagt på nyhetene at det blir en rekord varme på sommeren i år )
Vis hele sitatet...
Hvilken type frø du skal begynne med er allerede foreslått flere plasser i denne tråden, men er jo da Ruderalis strain. Ja de burde settes ut så fort du merker at nettene er over 10 grader (helst 15 grader). De vil tidligst begynne å blomstre 21 juni. Det vil alltid være bra å sjekke til plantene, du vil kunne se om den har sykdommer, insekter trtenger vann osv.

Sitat av tomiz
Hvordan er dette med blomstring-belysning & vekst-belysning igjen, antall timer osv?
Vis hele sitatet...
Det er helst 24, minimum 18 timer lys under vegetasjonsfasen og 12 timer lys i blomstringsfasen. I de to forskjellige fasene brukes også forskjellige type lysspektrum.. For mer info om spektrumet, bare spør=)
Hei dere..
fikk endelig laget meg en profil her..
ville bare skyte inn at Grønt Fokus (www.grontfokus.no)i Kristiansand selger (over disk og over nett)
400w HPS (eller NaH som det heter på norsk) til 1599,-
55 000 lm, det er slett ikke verst!
:-)