Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 10307
Har i lengre tid hatt problemer med en person som sender stygge og pågående sms til meg og min kjæreste. Dette har blitt et stort problem, og jeg har vært i kontakt med politiet, men de sier de ikke kan gjøre noe.
Mitt spørsmål: Er det mulig å få teleselskapet til å utlevere informasjon om hvem som nummeret er oppført på? Er det noen annen måte å spore på?

Mvh Ozzfan.

Takk for all hjelp
Nei, du får nok ikke disse opplysningene ifra teleselskapet, dette er sensitive opplysninger, som ikke blir opplyst uten grunn, dvs at du må ha en rettsorde for og få utlevert disse opplysningene. Er dette en skjult nr personen sender ifra?

Er nok lite du kan gjøre for og spore opp en sms.
Jeg vil tro det er et uregistrert nummer, siden man ikke kan sende sms fra ukjent nummer.

Om dette har pågått i lengere tid og det har, som du sier, blitt et stort problem, så anmelder du nummeret til politiet for telefonsjikane.
Har nummeret, men er ikke registrert noen steder med navn. Har prøvd, men politiet sier at de ikke ønsker å gjøre noe i så små tilfeller. De sier at i slike tilfeller er det opp til det enkelte teleselskap å gå ut med info.

Da må du enten fortsette å presse i begge veier, både hos politiet og telefonselskapet, helt til de gir etter

eller

gå til fastlegen, si at det er en sak som tærer på deg, osv, osv. depresjoner, angst i forbindelse med dette - med andre ord, gjør det til noe annet enn et "så smått tilfelle".
Har du litt omløp så bør du klare dette med litt social engineering
Anmeld forholdet, Politiet kan lett finne ut hvem det er ved å ta kontakt med aktuelle mobiloperatør
Sitat av q_Werty
Har du litt omløp så bør du klare dette med litt social engineering
Vis hele sitatet...
Kunne vært greit å slippe å gjøre noe ulovlig. Fører bare til mer problemer. Kan selvfølgelig klare å bruke Social engineering på en lovlig måte, men tror det blir litt vanskelig.

Legg nr hans ut her? Så terroriserer alle på nff han med 5 gratis sms fra inpoc hver dag, samt 3 fra eurobate og andre gratis-sms-sider-på-nett..
Sitat av xtoffer
Legg nr hans ut her? Så terroriserer alle på nff han med 5 gratis sms fra inpoc hver dag, samt 3 fra eurobate og andre gratis-sms-sider-på-nett..
Vis hele sitatet...
Der ga du meg en ide, dere ser altså nummeret hans? Bare ikke mulig å finne ut hvem sitt det er? Ring han fra et annet nr, et til en venn av en venn, altså hvis idiot tar et kjapt nr søk på det, så er det ikke deg eller dine nærmeste venners navn som kommer opp. Spør om det er Kjartan Olsen eller noe sånt, og da svarer han (kanskje) nei det er... og så har dere rett navn. Krangle med ham til han sier navnet sitt, kan funke det.


Ozzfan: ja det jeg mener, hvem sin tlf brukte du da? En nær venn av deg, en som han vet har noe med deg å gjøre? Prøv igjen fra en fasttelefon i et firma eller noe, bare så nr gjør ham nysgjerrig nok til og svare.
Sist endret av Lille My; 10. november 2006 kl. 16:47.
Tror ikke det hjelper å legge ut nr her. Har prøvd å ringe med annen tlf, men han svarer ikke, eller legger bare på. Andre forslag. Finnes ikke et program man kan legge inn på tlf som kan gi en beskrivelse av hvor lang unna i landet avsender er? Eller lignende.

Mvh!
Nei et slikt program tror jeg du kan se laangt etter såfremt du ikke er CIA eller liknende..
Den smarteste muligheten her er å mase på politiet som bare faen. Mas, mas og atter mas. Gjerne for hver melding du får. Purken blir så lei at de bare gjør noe med saken til slutt..
Ring fra en telefonkiosk?
Noe så ekkelt. Hvordan klarer folk å skaffe seg uregistrert nummer? *blond*
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Queenie&lt Vis innlegg
Ring fra en telefonkiosk?
Noe så ekkelt. Hvordan klarer folk å skaffe seg uregistrert nummer? *blond*
Vis hele sitatet...
Tipper det er et nummer som kun brukes til scam, så han tar den ikke uansett hvem som ringer..

Hemmelig nummer kan man jo få om man betaler for det.
Uregistrert er vel ikke mulig lengre.
Om man søker på mitt nr så kommer det ikke fram navn. Jeg har valgt å ikke ha det visst i telefonkatalogen, det var gratis hos noextras.net ihvertfall. Så det er mulig å skjule det både lovlig og gratis.

Det er ikke hemmelig nr når jeg ringer til noen, altså de ser hvilket nr som ringer men ikke hvem som eier det hvis de søker det opp.
Har nummeret til personen, men har ikke sett det registrert noen steder. Tror de eneste som har det er teleselskapet som telefonen er registrert hos.

sleng ut nummeret her, eller send meg en PM så finner jeg lett ut hvem nummeret er registerert på.
da må han kun ha reservert seg mot trykk i telefon nummer opplysnings tjenester.

hvis han har tjenesten "hemmelig nummer" som koster penger, kan jeg desverre ikke hjelpe.

men, gi meg nummret så skal jeg se hva jeg kan gjøre
Sitat av aerox88
hvis han har tjenesten "hemmelig nummer" som koster penger, kan jeg desverre ikke hjelpe.
Vis hele sitatet...
Hemmelig nummer vises vel skjult når du ringer noen eller tar jeg helt feil der?
Sitat av Lille My
Hemmelig nummer vises vel skjult når du ringer noen eller tar jeg helt feil der?
Vis hele sitatet...
hehe, jo, det er kanskje mulig. jeg er ikke helt sikker på det.

tidligere denne uken hadde jeg besøk av Uwe Rössler, han har hemmelig nummer, vi drev og testet litt med dette, men nummret hans var synlig når han ringte meg.

dette har også noe med innstillingene på telefonen og gjøre, og "hvis ID" står på eller av.
Tusen Takk for hjelpen aerox88! Tråden kan nå stenges!

Og Tusen Takk til dere andre også.

Mvh
Kontakt politiet de fikser det for deg asap, gjorde det for meg med xen min
Hvordan kom dere fram til hvem det var? Ozzfan og aerox88
håper du får ordnet opp i det

bare hyggelig og hjelpe =)

og til deg adrian, kan desverre ikke fortelle det, da jeg kan miste jobben..
Sist endret av aerox88; 11. november 2006 kl. 14:12.
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg har samme problem! What to do? Han/hun svarer ikke når jeg ringer (uansett hvilket nummer jeg prøver fra) og nekter å svare på hvem han/hun er via sms.

Noen som kan hjelpe?
Sitat av Hatt&Frakk
Jeg har samme problem! What to do? Han/hun svarer ikke når jeg ringer (uansett hvilket nummer jeg prøver fra) og nekter å svare på hvem han/hun er via sms.

Noen som kan hjelpe?
Vis hele sitatet...
Politiet kan.
Ehm nei. De sier, som de sa til trådstarter, at det er en for liten sak.
Driv sms-terror. Gå inn http://folk.inpoc.no/ og skiv inn hans nummer under "Registrer deg eller skriv inn mobilnummer for å se din side: ". Do it many, many times; 500 ganger. Resultater blir da at mobilen hans klikker temmelig heftig, slår seg av, og om den i tillegg er en eldre modell kan du risikere den aldri mer går på.

Har prøvd det selv, men da fikset jeg et script som gjorde at jeg kunne f.eks. sende 10/100/1000/10000 (you get the point) meldinger ved et tastetrykk. Da setter du enhver mobil ut av spill. "100000 nye sms" liksom.
Du vet ikke hvor jeg kan få tak i et slikt script? Eller en guide til å lage det selv?
Til Ubuntu, vel å merke.
Vel, jeg kan vel alltids gi deg det.

(Men da "garanterer" du meg at det ikke skal brukes til noe ulovlig)
Det finnes da en "ignore" funksjon på nyere telefoner? Eller er det bare jeg som innbiller meg ting igjen?
Astron : På en god del Samsung-telefoner finnes det en blokkeringsfunksjon. På E- og N-serien til Nokia så får man også programmer man kan liste ut enkelte nummer... Koster litt men er også en god løsning Fungerte for en kollega av meg som var ganske plaget av en kar.

aerox: du har jo igrunnen allerede satt jobben din i fare ved å utgi informasjon som du ikke skal utgi, ved å hjelpe trådstarter med informasjon om hvem som hadde plaget ham?
Sist endret av NoKeR; 7. september 2008 kl. 23:42.
Hadde du kunne gitt meg hvilket nummer det var snakk om kunne jeg sett om jeg fant ut noe. Men jeg har skrevet for få innlegg til å kunne sende private meldinger ;-)
Dersom både du og han har telenor (det er jo lov å håpe) og han har reservert seg mot oppføring i telefonkatalogene så du ikke finner ut hvem han er kan du prøve å logge deg inn på dine sider på telenormobil.no og sende en sms til han derfra. Er du så heldig at han har telenor vil navnet hans vises når meldingen er sendt... Ser at du fant det ut nå, men det var et lite tips iallefall
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Folk sier at fyren ikke kan skjule nummeret sitt?

Joda, om du har tilgang til en SMS-Gateay eller en tjeneste tilsvarende http://luresms.com/ kan man sende så mange sms man bare vill fra stortsett hvem man vill, uten om politiet og slikt ettersom det er lovpålagt og sperre det.

Men, ring til telenor og få nummeret sperra eller den telelevrandøren du har.
Dersom man politianmelder forholdet vil jo luresms gi ut tlfnr ditt til politiet...
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Joa, men nå snakte jeg ikke *direkte* om luresms. Men foreksempel en smsgateway som ikke er så VELDIG dyrt.
Har allerede prøvd Telenorløsningen med å sende fra nett, men det fungerte ikke så h*n har et annet abonnement. Aner ikke hva jeg skal gjøre, men meldingene er ikke av et slikt kaliber at jeg anmelder det. Litt slitsomt, bare. Ingen som har noen venner i Kripos eller noe? :-P
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei,

Ser du har hjulpet en annen med å finne navnet til en med mobilnummeret når dette ikke er registrert hos opplysningen. Har et tilsvarende problem, nummerert kommer opp på sms meldinger. Hvordan er det evt. du klarer å finne eieren til nummeret?

Stor takk hvis du kan hjelpe



Sitat av aerox88 Vis innlegg
sleng ut nummeret her, eller send meg en PM så finner jeg lett ut hvem nummeret er registerert på.
da må han kun ha reservert seg mot trykk i telefon nummer opplysnings tjenester.

hvis han har tjenesten "hemmelig nummer" som koster penger, kan jeg desverre ikke hjelpe.

men, gi meg nummret så skal jeg se hva jeg kan gjøre
Vis hele sitatet...
Slik finner du ut av eieren av skjult nummer:
Du har allerede nummeret (kan ikke skjules på sms så sant sms-ene ikke blir sendt fra Internett).

ring 1945(nummeret). eks 194598765432 for tlf 98765432. Dette nummeret har en eier, men er skjult. Du får da vite hvem personen har som operatør. Dette er gratis, men støttes kun fra Telenor vel og merke da det er en gratistjeneste for deres abonnenter.

Nå har du hvilken operatør personen har, dette hjelper deg i klager og til hjelp for politiet

Men vi stopper ikke der

Gå innom en forhandler, kom på en god hvit løgn. Som å si at du lurer på hvilken adresse nummeret til faren din er oppført på, hvem som står oppført som eier igjen eller noe annet bra.
De kan bare taste inn nummeret på den aktuelle operatøren sin side, for så å få opp alle detaljer på det aktuelle nummeret (jeg vet hvordan det fungerer for å si det sånn).

De som jobber i alle telebutikker får så mange kunder og hendvendelser hver dag så de tenker ikke noe over slik, samme hvor dumt det er.

Enkelt, greit og ingen vil finne ut at du har fått tilgang til navnet på personen. Foruten han som snakker med 100kunder om dagen

Håper dette kan løse ditt problem.
Sist endret av Sparkey; 10. november 2008 kl. 00:12.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Fant du ut hvem som gjorde det?

I såfall, hvordan?
Post nummere her på freakforumet, så skal vi freakere sørge for at han aldri sender melding igjen
▼ ... noen måneder senere ... ▼
har problemer med en person som stjal penger av meg.
har telefon nr, men ikke navn.
Hva kan jeg gjøre?
baltis
Hvis dere vil ringe skjult, så er det bare å skrive #31# før nummeret.

F.eks: #31#98765432
Sitat av baltis Vis innlegg
har problemer med en person som stjal penger av meg.
har telefon nr, men ikke navn.
Hva kan jeg gjøre?
baltis
Vis hele sitatet...
Social Engineering.

Dette er en mulighet. Det finnes ikke noe magisk løsning for å få tilbake penger fra noen som skylder deg, bare fordi du har telefon-nr til vedkommende - dessverre.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av mrcat Vis innlegg
Hvis dere vil ringe skjult, så er det bare å skrive #31# før nummeret.

F.eks: #31#98765432
Vis hele sitatet...
Eller velge "skjul id" i telefonmenyen
har noen sett stig larson: jenta som lekte med ilden?
du låner en mobil fra en venn og så ringer du vedkome og sier: gratulerer du har vunnet 1000 kr og er med i trekningen av en bil, og du sier han må oppgi nummer og adresse ? smart ikke sant
hvem går på noe sånt a? ikke det at personen tar tlf uansett hvilket nr du ringer fra, god juuuuul
Sitat av deZZy Vis innlegg
har noen sett stig larson: jenta som lekte med ilden?
du låner en mobil fra en venn og så ringer du vedkome og sier: gratulerer du har vunnet 1000 kr og er med i trekningen av en bil, og du sier han må oppgi nummer og adresse ? smart ikke sant
Vis hele sitatet...
Fikk netopp en ganske lik mail jeg. Var en fyr som sa jeg hadde vunnet 10 mill i det nigerianske statslotteriet. Måtte bare sende fra meg litt informasjon og noen penger for å dekke omkostninger for å sende penga.

Dere tror ikke dette kan være et slikt opplegg???
Nei, absolutt ikke. Du har nok vunnet 10 mill! gratulerer!
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Eller velge "skjul id" i telefonmenyen
Vis hele sitatet...
Mange som ikke har det, jeg har ikke.

:'(