Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1338
Hei,
Nytt skoleår = nytt passord
I år har administratoren ved Akademiet Bergen gjort en vri, og etter mye strev er det omtrent umulig å hente ut passordet.
Programmger som Ophcrack funker ikke, programmene sier de ikke finner noe.

Noe som har en annen mulighet for å hente ut dette?
Sam filen er låst, og har prøvd unlocke den, men er umulig.

Håper på en løsning

Mvh
sam filen er alltid låst i windows, det er ikke noe nytt. hadde sikkert vært greit om du skrev litt om hvilket OS det er snakk om, hvilken version av hva du bruker og ikke minst hva er det Ophcrack ikke finner? filene den trenger, eller passordet i seg selv?
Sitat av Nenzo
sam filen er alltid låst i windows, det er ikke noe nytt. hadde sikkert vært greit om du skrev litt om hvilket OS det er snakk om, hvilken version av hva du bruker og ikke minst hva er det Ophcrack ikke finner? filene den trenger, eller passordet i seg selv?
Vis hele sitatet...
Joda, men er ikke alltid filen ikke kan kopieres osv vel?
Er Xp pro os.
Har prøvd X antall versjoner av ophcrack, og programmet sier det ikke er noe passord.. men det vet jeg at det er.
Boot linux eller noe slikt og hent ut sam filen. Så kan du cracke den hjemme med rainbow tables
da er det så enkelt at passordet ikke ligger innen for det som allerede ligger i rainbow tablene dine, dam å du få tak i et større sett med hash-tables. Den Ophcrack CD'en har sine begrensninger for hvor harde passord det kan knekke.
ja, det var det.. men en person har allerede testet med et 120gb table.. og han fikk det ikke til :S
Hadde et lignede problem for en stund siden, og problemet var da at SAM filen var kryptert med SYSTEM filen. Nå har jeg aldri brukt Ophcrack, men kanskje den ikke prøver å dekryptere med SYSYEM filen. Kan også hende det passordet kun er kryptert i NTML.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Kopier ut begge filene. Ta de med hjem og hent ut hashen med sam-inside. Så sender du inn hashen til http://www.plain-text.info/
De har ganske godt med tabeller.
Sitat av datagutten
Kopier ut begge filene. Ta de med hjem og hent ut hashen med sam-inside. Så sender du inn hashen til http://www.plain-text.info/
De har ganske godt med tabeller.
Vis hele sitatet...
Ja, men nå er det slik at filene ikke går ann å kopiere.. ><
Sitat av TigeR[nor]
Ja, men nå er det slik at filene ikke går ann å kopiere.. ><
Vis hele sitatet...
Selv om du booter med live cd?
må ha bios eller admin pass på di nye skole pcene vis du ska boote fra cd :/
har prøvd eg og.
Sist endret av rustibus; 21. august 2008 kl. 11:32.
Kan man ikke bare resette BIOS da? Ta ut batteriet? Er kabinettene låst? Jeg vet ikke hvordan det ser ut der, men ingenting er umulig, spesielt ikke med fysisk tilgang.
Sist endret av Jimmy Hoffa; 21. august 2008 kl. 12:16.
Ta ut batteriet, eller prøv med CmosPwd. Har lagt med link til en pakke med siste versjon, og et script jeg skrev for lenge siden. Tror det skal funke fremdeles (programmet funker ikke på alle BIOSer).

CmosPwd Script