Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 755
Hey alle som leser:


Jeg har litt problemer med modem /nettverkskort eller noe, følgende skjer: Jeg slår på pcen, modemet står på, går inn på internett, og så etter ca 30 min kutter nettet ut, på modemet slutterInternet og ADSL merkene å lyse og jeg kommer ikke inn på nett, men hvis jeg slår av modemet og venter litt har jeg nett i ca 30 min til, men kan ikke holde på på denne måten da det tar for mye tid

har hatt samme problem på en annen pc, da var det virus på nettverkskortet, noen som veit åssen jeg fikser dette (HAR PRØVD 2 ANTIVIRUSPROGRAMMER, DE FINNER DEM IKKE)
Hei, trenger nok å vite litt mer før en tør å svare på dette:
- Type modem du bruker?
- Hvordan står modemet i forhold til sollys og annen varme?

Det første som slår meg er at du kan ha et problem med at modemet blir for varmt, er ikke helt ukjent problem i disse dager. Løsninga på et liknende problem i en annen tråd, var at modemet stod plassert oppå routeren, og dermed ble for varm (husker ikke i farten hvilken tråd dette gjaldt, eller detaljene, men kan søke den opp)
ok, den jeg kobler til i telefonkontakta er en SpeedTouch 546T, den står i skyggen på kanten av ei bokhylla, utsettes ikke for sollys på noe tidspunkt, og modemet er ikke særlig varmt, forrige gang prøvde jeg å sette boksen i kjøleskapet en liten stund og så koble til, men dette hadde ingen effekt

Edit: hvordan fjerner man virus fra nettverkskortet, tror det ville fikset problemet, gjorde ohvertfall det forrige gang, men da var det ikke jeg som gjorde det, har du holmiz, ellernoen andre lesere her peiling på det??

må jeg legge inn en ny tråd?!?! "hvordan få svar på NFF" ville vært passende navn...

Jeg kunne trenge noen svar... har ikke råd til å betale noen for å fikse dette for meg=(
Sist endret av Drake Killah; 10. juni 2007 kl. 22:32.
Sitat av Drake Killah
Edit: hvordan fjerner man virus fra nettverkskortet, tror det ville fikset problemet, gjorde ohvertfall det forrige gang, men da var det ikke jeg som gjorde det, har du holmiz, ellernoen andre lesere her peiling på det??
Vis hele sitatet...
Virus er vel virus uansett hvilke deler av din datamaskin de rammer. Kort sagt er anbefalt prosedyre for å bli kvitt virus, hentet fra ItPro.no/bruker Viztnd som veldig ofte er standardsvaret på det forumet på nevnte problem:

Jeg vil anbefale deg å prøve en virussjekk og en spywaresjekk i følgende rekkefølge:

Dersom du har Windows XP kan en systemgjenoppretting etter at du har fjernet virusene føre til at du stiller tilbake maskinen til å være infisert igjen. Prøv først å fjerne virusene uten å deaktivere systemgjenoppretting.
Dersom du klarer å desinfisere maskinen stenger du av systemgjenoppretting, restarter og setter på systemgjenoppretting igjen. Dersom du ikke klarer å fjerne virus kan en systemgjenoppretting fungere, velg da et gjenopprettingspunkt hvor du VET du ikke var infisert.


All skanning etter virus og spyware skal du nå foreta i sikkermodus med nettverk.

Følg lenken dersom du ikke vet hvordan du starter i Sikkermodus med nettverk.

Foreta en virusskanning i nettleseren din med BitDefender. Dersom du finner virus starter du på nytt i sikkermodus med nettverk etter skanningen, og foretar en ny skanning.

Deretter tar du en spywaresjekk med Ewido Onlinescan. Dersom du finner spyware starter du på nytt i sikkermodus med nettverk etter skanningen, og foretar en ny skanning.

Så snart du har fått til å kjøre begge skannerne uten at de gir indikasjon på virus eller spyware er du ferdig med å skanne og skal starte maskinen i vanlig modus igjen.

Deretter kan du gå videre til å installere antivirusprogramvare og antispyware dersom du ikke har noe slikt fra før. Slike programmer finner du på oss.viztnd.com/secprog.shtml.

Les her dersom du ønsker informasjon om hva spyware er og hvordan du best mulig kan holde PC-en din ren for dette.

Les her dersom du ønsker lenker til informasjon om hva virus, trojanere og ormer er.

Når det gjelder sikkermodus skal du IKKE gjøre noe annet imens, dvs du skal ikke sitte og surfe her eller andre steder. Dette fordi du da kan starte spionprogrammene eller virusene manuelt.
Ovenstående svar med virus og spywaresjekk er basert på en utvidelse for Firefox som henter hurtigsvar på enkelte gjentagende spørsmål. Svarene hentes fra http://hurtigsvar.viztnd.com og utvidelsen til Firefox kan hentes fra www.home.no/apepost for de som ønsker det.
Vis hele sitatet...
Et annet tips kan være å poste problemet ditt på nettopp ItPro.no sitt supportforum, der får du som regel raskt svar, da de har eget system med bla. pro-poeng, som fører til at en god del brukere bruker mye tid på forumet
Sist endret av Holmiz; 10. juni 2007 kl. 22:56. Grunn: la inn URL
546T er Telenor sitt modem, antar derfor at du har Telenor som leverandør. Enkleste måten å finne ut hva det er på er å ringe 05000, der har de verktøy for å sjekke om det er modemet eller linja som er årsaken til at modemet mister synk.

En ting ti: modemet kan ikke miste syk pga av ting du har på pcen. Sjekk med din isp.
takk for tipsene =) skal teste dem i morra