Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1038
Mistet plutselig trådløs forbindelsen på bærbar pc'n min...
Står bare: begrenset eller ingen forbindelse.
Har funka fint i et halvt år nå.
Men hvis jeg slår router'n av&på så funker det fint i 5-10min, før det detter ut igjen.
På stasjonær-pcn via kabel funker internett fint

Har følgende "oppsett":
Online adsl
Speedtouch modem (brukernavn & passord er lagt inn i modemet)
Router Cnet CWR-854
Stasjonær pc tilkoblet med kabel
Bærbar på trådløs-nett

Har sjekket/gjort følgende:
Sjekka at den tar imot IP-adresse automatisk
Intallert den xp-sp2 patch'n som fjerner en bug ang. "begrenset eller ingen forbindelse"
Kjørt winsock XPfix (skal vist rette opp evt feil i no socket-greier)

Noen tips?
Finnes det ikke no "nettverk for dummies" el.l. no plass? :P
Prøv å bytt frekvens på aksesspunktet.
Sikkert en nabo som har satt opp sitt nett på samme frekvens som din, og da blir det kræsj.
hcbr's Avatar
Trådstarter
72 0
Hurra!!
Det funka fett!

Tusen takk for hjelpa!
hcbr's Avatar
Trådstarter
72 0
Buhu.. Datt ut igjen... Å skifte kanal hadde bare samme virkning som å slå den av&på.
Jeg hadde akkuratt samme problemet. Min ruter var satt til å velge en tilfeldig kanal. Så satt jeg den på en spesifik kanal og alt fungerer nydelig den dag i dag. prøv enda en annen kanal du.
hcbr's Avatar
Trådstarter
72 0
Nå har jeg gått igjennom alle kanalene, men samme feil på alle..

Legger ved bilde av wlan oppsettet på routern min:
http://img.photobucket.com/albums/v3...v/wlanfeil.jpg
Slå av dhcp på wlan-ruteren, og koble kabelen fra lan-porten på speedtouchen (som nå sikkert går i uplink/wan/eller lignende på wlan) til en lanport på wlan. Da kræsjer iallefall ikke rutingen dem i mellom.
Og prøv å skru av "G-only" på mode. Så kanskje du finner ut at å kjøre den hastigheten ikke alltid er så nyttig. Hvor kjapp DSL linje har du egentlig? Neppe over 100Mbit?
hcbr's Avatar
Trådstarter
72 0
Skal prøve nomad's tips etterpå...
Den sto på "both b&g" før, men samme resultat da. Greit med høyeste hastighet når jeg overfører ting mellom pc'ene...
▼ ... noen uker senere ... ▼
hcbr's Avatar
Trådstarter
72 0
Funker fortsatt ikke...
Prøvde å resette routern og kjøre usikret nett, men ville ikke koble seg til det heller.
Fant ut at det gikk fint å koble seg til med andre pc'er, så da kjørte jeg reinstallering av xp på bærbarpc'n. Da funka det endelig fint. Men når jeg skulle sikre nettet igjen, så fikk jeg akkurat samme problem. Funker i noen minutter før det detter ut igjen. Og hjalp ikke å sette tilbake til usikret heller. Får bare "begrenset eller ingen forbindelse"... (
Pcn funker førresten fint på andre trådløse nett!
buhu!
Husker jeg hadde et sånn noenlunde samme problem. Min router var da innstil på å være koblet til i x-ant. minutter. Kan d være det samme hos deg?
hcbr's Avatar
Trådstarter
72 0
Tviler på det, da den funka fint med fabrikkoppsettet + sikret nett i 6mnd.
Står noe om nå "Group Key Timeout" der man setter opp passord... Aldri rørt den men.