Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 906
Finnes det noen muligheter for å f.eks laste automatisk ned all post på en pop-tjener, til en imap-tjener, sånn at jeg kan få all post på flere klienter?
veksler en del mellom pcer og operativsystemer for tida.

ikke sikkert spørsmålet er så godt formulert, men håper noen forstår...
jeg har flere postadresser, men en jeg har fra telenor går kun via pop
Sist endret av mr_burn; 9. september 2006 kl. 18:37.
bumper litt, lurer veldig på dette :P
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Nei, kan ikkje tenke meg ASPer som tilbyr dette. dei felste større ISPer har ikkje IMAP, med god grunn, men meiner slik som Evoulution kan spytte e-post fra en pop-3konto inn på en IMAP istaden for å lagre lokalt. Ellers kan du jo sette opp f.eks gmail til å hente e-post fra andre kontoer, eller sette opp ei linux-maskin heime med fetchmail, postfix og imapd.
ja, noe sånt jeg tenkte på, ingen som har en guide?

pointet mitt er altså; jeg har en pop3-konto hos telenor (online). jeg har også en server bak sofaen (med imap og mine egne domener med mail på)..
jeg vil altså ha en mulighet til å lagre det jeg har på pop over på en imap-konto eller noe slikt, sånn at jeg kan lese mailen på flere steder..

(ja, jeg vet at man kan velge å ikke slette mail fra pop-servere, men da er boksen full om en mnd )
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
fetchmail? UNIX-vertkøy som hentar e-post... Kan kjørast som daemon eller single-shot alt etter ønske.
ok.. er ikke så dreven, beklager om spørsmålene blir dumme.. :-o

skal se litt på det.. takk for forslag
Synes det høres svært tungvint ut.

Prøvd http://epost.telenor.no ?
jada, men tenkte å lage meg en liten fiks ordning. men ser jeg kan videresende automatisk også.. (dette hadde de faktisk ikke før)... så får prøve det om jeg ikke finner noe annet bra opplegg.. :P
Sitat av slashdot
Ellers kan du jo sette opp f.eks gmail til å hente e-post fra andre kontoer
Vis hele sitatet...
Og hvordan får en da dette til?
Jeg har i det siste begynt å se litt på IMAP, men synes det blir rotete og stygt i lesern min.
I stedet har jeg bare POP3-kontoen på flere maskiner og ber programmet om å la mailene ligge på servern, slik at jeg kan laste ned mailene på alle maskinene jeg bruker.

Jeg liker dessuten å ha mailene på maskinen i tilfelle jeg trenger å dra frem no uten internettilgang.
IMAP er da overlegent POP3 uansett?
Digital Hybrid: En god klient har vel "sync for offline"-something? Det bruker i hvert fall jeg 8-)

Ellers er fetchmail en mulig løsning, slik slashdot sier :-)
Kunne du kanskje si oss litt mer om hva det er du egentlig vil frem til her ... slashdot har allerede fortalt det jeg mener er beste løsning for deg. Fetchmail. Men, du sier ingenting om hvilket OS det er du skal gjøre dette fra. Har du kun EN Windows maskin tilgjengelig ... eller ?

Litt mer info takk
Riktig, men for min del er IMAP-mappene vanligvis forskjellige fra tjenere til tjenere, og det gjør klienten min jævlig rotete og stygg. (ja, jeg er ordensnnazi på slike ting ;P)
▼ ... over en måned senere ... ▼
halla, tar opp dette igjen, siden jeg har satt opp serveren nå, og har tenkt å prøve dette.
er ikke så godt innen linux, så er det noen som vet om en norsk guide til fetchmail?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Bruk fetchmailconf. GUI for å sette opp fetchmail.

Ellers så er enklaste å lese mansida til fetchmailrc (man fetchmailrc)