Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1971
God kveld!

Har for en gangs skyld litt penger på bok, og ønsker derfor å bruke pengene på en softgun.

Bruksområde:

Har tenkt å bruke det til FFA eller vanlig teams.

Kriterier
- Presist
- Over 115 m/s
- Max 3000 NOK

Har lite erfaring med softgun fra tidligere men vil helst ikkje ha noe ''nybegynnervåpen''

Det kan nok høres rart ut at eg vil bruke 3000 kroner på noe eg ikkje har peiling på, men eg er sikker på at dette er noe for meg.

Om det er noe dere lurer på, svarer eg.

P.S Kan noen forklare hva pull-up og blowback betyr?
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Jeg antar du mener hop-up, ikke pull-up. Det er en mekanisme som setter en motsatt spinn på kulen slik at den trekker seg oppover. Blowback er en funksjon som imiterer ekte våpen ved at sleden eller sluttstykket blir slått tilbake. Det gir ganske litt mer realisme, men med mindre du har gassvåpen så er det ikke noe jeg ville kjøpt. Tar bare mer strøm og gjør våpenet ustabilt og tregt.

Når det kommer til våpen så må du nesten bare finne et du liker. Du får mest valuta for pengene ved å kjøpe det i utlandet fra sider som redwolfairsoft.com eller uncompany.com. Prisklassen du sikter deg inn på er det du må ut med for et helt ok våpen. Husk at det kommer toll og frakt i tillegg.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Vil ikke si du må opp i 2000klassen for et OK våpen. Jeg har en g36c som funker helt fint, og det er en sportline til rundt 1600kroner.

Men ser TS vil ha et mer avansert våpen, og da anbefaler jeg og redwolfairsoft. Har hørt veldig mye bra om de.
Dette er veldig smak og behag, men min erfaring sier at det er tullete å kjøpe AEG, når man likevel ender opp med gass. Jeg rakk å kjøpe 4 AEG-er før gassrifla kom i hus. Det er mye mer realistisk, mye gøyere å skyte med og gassrifle skyter bedre etter min mening.
Og siden budsjettet ditt er såpass høyt, ville jeg brukt det på gassrifle uansett.

Hva tenker du om det?
jeg har en Ares M4 som ligger på ca 110m/s med grei presisjon.

http://www.redwolfairsoft.com

Prøv å søk litt rundt her. Om du finner noe av interesse er det viktig å gjøre research. noen merker er bare rebranding (cybergun...). og husk at Tokyo Marui er bare plast da det er regnet for det japanske markedet.

Selv har jeg lyst på en Ares Tar-21 eller L85.
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Join fellesbestilling i en airsoft klubb for å importere fra utlandet å dele toll og frakt

www.ebairsoft.com
Sist endret av Dudew8; 19. mai 2012 kl. 11:33.
Trådstarter
Sitat av Pope Vis innlegg
Dette er veldig smak og behag, men min erfaring sier at det er tullete å kjøpe AEG, når man likevel ender opp med gass. Jeg rakk å kjøpe 4 AEG-er før gassrifla kom i hus. Det er mye mer realistisk, mye gøyere å skyte med og gassrifle skyter bedre etter min mening.
Og siden budsjettet ditt er såpass høyt, ville jeg brukt det på gassrifle uansett.

Hva tenker du om det?
Vis hele sitatet...
Takk for din ærlige mening!

Begynner nå og vurdere å kjøpe gass istedet. Men kan du si noe om hvor lenge en flaske med 1000 ml varer?
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Jeg ville ikke kjøpt en gassrifle som går på green gas, de blir svært fort begrenset av "cool-off"-effekten som gjør at gassen ikke ekspandere fort nok. Det koster litt mer med CO2-patroner og våpen, men det er verdt det hvis du skal gå for gass.

Men for å være helt ærlig så tror jeg at gassrifler er litt utenfor budsjettet til trådstarter. Og du kan få helt greie AEG-rifler.
HK 416 Umarex GasBlowBack til US$360. Uvirkelig lik den orginale. WGCshop.com.. Du vil trenge noen magasiner til GBB, så det må du kjøpe ved siden av.
Litt offtopic, men hvor spiller du, eller hvor planlegger du å spille? :P
Forresten, hos Evike kan du kjøpe fine våpen, og de har veldig bra service. Er dog fra statene, så frakt koster en del.
Sist endret av Brightbull; 19. mai 2012 kl. 15:18.
Sitat av HeiPåDei Vis innlegg
Takk for din ærlige mening!

Begynner nå og vurdere å kjøpe gass istedet. Men kan du si noe om hvor lenge en flaske med 1000 ml varer?
Vis hele sitatet...
Vi var ti stk. som spilte i dag. Fem av oss hadde gassrifler, og samtlige av de som ikke hadde det, vurderer å kjøpe gass nå.
Som Deezire sier, så har gassrifler noen ganger problemer med at gassen ikke ekspanderer fort nok fra flytende form (i magasinet) til gassform (når skuddet går av).
Når dette skjer, virker det som om magasinet er tomt for gass, noe som er veldig irriterende.

Men når det er sagt;
"Cool-off"-effekten vil du bare få om du skyter lenge med fullauto (noe man egentlig ikke gjør med gassrifle). Effekten kommer fortere når det er kaldt ute. På en fin somerdag, er dette sjeldent et problem. Selv hadde jeg ingen problemer i dag med å tømme et helt magasin på fullauto.

Holder du deg til relativt korte salver eller enkeltskudd er du på den sikre siden.
Du kan også bestille "yellow-gas" fra sandefjordpaintball.no

Den gassen er kraftigere og vil ikke gi deg like mye problemer med cool-off.
Kan også brukes om vinteren.

Jeg har en WE HK416 GBB-rifle som jeg er veldig fornøyd med. Jeg anbefaler den som en god gassrifle for nybegynnere/viderekommene spillere.
airsoftglobal.com selger riflen og deler til den.
To av de jeg spilte med i dag hadde Umarex HK416 GBB som også fungerte fint.
Sistemann hadde en KJW M4 GBB, litt høyere pris og litt bedre.

Bare å spørre om du lurer på andre ting
Uansett hva du bestemmer deg for, kan jeg hvertfall si at jeg kan hjelpe deg med reprasjon av hva som helst.
AEG girboks er noe man anbefaler nybegynnere å ikke skru opp selv pga små deler

Sitat av Brightbull Vis innlegg
Litt offtopic, men hvor spiller du, eller hvor planlegger du å spille? :P
Forresten, hos Evike kan du kjøpe fine våpen, og de har veldig bra service. Er dog fra statene, så frakt koster en del.
Vis hele sitatet...
Talking to me? :P
Vi spiller ikke gjennom klubb, fordi vi synes at NASF's regler om FPS-begrensning er teite. Det skal gjøre vondt å bli truffet, man skal være litt redd for å bli truffet, slik at man ikke tar dumme sjanser og det er ikke meningen å pakke seg inn i 25 lag med tactical gear, lommer og annet dilldall.

Vi er hovedsaklig en fast gjeng på 5 stk som tilsammen har rundt 20 rifler.
Disse låner vi ut når vi skal spille.
Og hvor spiller vi? Hmm, jeg snakket med politiet på telefon om hva som trengs for spill og fikk som svar at hvis spillet skal foregå på et privat område, så trenger man tillatelse fra grunneier, så vi spiller der hvor vi får lov.

Ellers så har en kompis av meg en gård på Krøderen i Buskerud hvor vi ofte reiser for å spille. Enorme skogområder, lagerbygg og annet moro
Trådstarter
Sitat av Pope Vis innlegg
Vi var ti stk. som spilte i dag. Fem av oss hadde gassrifler, og samtlige av de som ikke hadde det, vurderer å kjøpe gass nå.
Som Deezire sier, så har gassrifler noen ganger problemer med at gassen ikke ekspanderer fort nok fra flytende form (i magasinet) til gassform (når skuddet går av).
Når dette skjer, virker det som om magasinet er tomt for gass, noe som er veldig irriterende.

Men når det er sagt;
"Cool-off"-effekten vil du bare få om du skyter lenge med fullauto (noe man egentlig ikke gjør med gassrifle). Effekten kommer fortere når det er kaldt ute. På en fin somerdag, er dette sjeldent et problem. Selv hadde jeg ingen problemer i dag med å tømme et helt magasin på fullauto.

Holder du deg til relativt korte salver eller enkeltskudd er du på den sikre siden.
Du kan også bestille "yellow-gas" fra sandefjordpaintball.no

Den gassen er kraftigere og vil ikke gi deg like mye problemer med cool-off.
Kan også brukes om vinteren.

Jeg har en WE HK416 GBB-rifle som jeg er veldig fornøyd med. Jeg anbefaler den som en god gassrifle for nybegynnere/viderekommene spillere.
airsoftglobal.com selger riflen og deler til den.
To av de jeg spilte med i dag hadde Umarex HK416 GBB som også fungerte fint.
Sistemann hadde en KJW M4 GBB, litt høyere pris og litt bedre.

Bare å spørre om du lurer på andre ting
Uansett hva du bestemmer deg for, kan jeg hvertfall si at jeg kan hjelpe deg med reprasjon av hva som helst.
AEG girboks er noe man anbefaler nybegynnere å ikke skru opp selv pga små deler



Talking to me? :P
Vi spiller ikke gjennom klubb, fordi vi synes at NASF's regler om FPS-begrensning er teite. Det skal gjøre vondt å bli truffet, man skal være litt redd for å bli truffet, slik at man ikke tar dumme sjanser og det er ikke meningen å pakke seg inn i 25 lag med tactical gear, lommer og annet dilldall.

Vi er hovedsaklig en fast gjeng på 5 stk som tilsammen har rundt 20 rifler.
Disse låner vi ut når vi skal spille.
Og hvor spiller vi? Hmm, jeg snakket med politiet på telefon om hva som trengs for spill og fikk som svar at hvis spillet skal foregå på et privat område, så trenger man tillatelse fra grunneier, så vi spiller der hvor vi får lov.

Ellers så har en kompis av meg en gård på Krøderen i Buskerud hvor vi ofte reiser for å spille. Enorme skogområder, lagerbygg og annet moro
Vis hele sitatet...
Takk for tips. Har bestilt FN Herstal P90 AEG med batteri, batterilader osv.
Har ikkje penger nok til å drive å kjøpe gass hele tiden. Hva syns du om kjøpet btw?
Sitat av HeiPåDei Vis innlegg
Takk for tips. Har bestilt FN Herstal P90 AEG med batteri, batterilader osv.
Vis hele sitatet...
Du sier jo ikke hvem som har laget den...
Sånn generelt mener jeg at nybegynnere kan kjøpe hva som helst så lenge det bruker samme magasin som m4. Det gjør det mye lettere og billigere å kjøpe fler magasiner og magasinlommer. p90 magasiner kan du vel putte inn omtrent overalt fordi de er så smale, så det blir nok ikke noe problem egentlig.
Hvis du er av typen som har lyst til å oppgradere om to uker (typisk airsofter) så tror jeg du har en del begrensninger, men det finnes absolutt p90er som er helt greie våpen.

Det er da hvis du aldri har behov for å treffe noe som er langt unna. Løpet er vel tåpelig kort på den.
Sist endret av Wilibald; 20. mai 2012 kl. 22:03.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Blowback er en funksjon som imiterer ekte våpen ved at sleden eller sluttstykket blir slått tilbake. Det gir ganske litt mer realisme, men med mindre du har gassvåpen så er det ikke noe jeg ville kjøpt. Tar bare mer strøm og gjør våpenet ustabilt og tregt.
Vis hele sitatet...
Jeg har vært med noen kompiser å spilt airsoft i skauen på reinsvoll, og tru meg, et elektrisk våpen med blowback er absolutt ikke tregt, og ett sett med batteri holder FINT en hel dag Jeg tømte godt over 2000 skudd iløpet av kvelden, og våpenet var fremdeles ikke tregere enn når jeg startet Ikke merkbart ihvertfall,

til deg som startet tråden, jeg vil anbefale å titte litt, snakke med noen kompiser eventuelt som spiller airsoft, og få litt info der, og finne ett våpen du er fornøyd med. vil også anbefale å kjøpe 1 ekstra magasin til våpenet ditt, alumaske, briller og hansker. bli treffi i ansikt, fingre eller tenner er veldig lite morsomt, og jævelig vondt (Unnskyld språkbruk). vil også anbefale batteridrevet primær våpen, og en gassdreven håndpistol ved siden av kanskje det overskrider budsjettet, men som det blir sagt, man vill alltid være ett barn, bare lekene som blir dyrere. Airsoft om du satser på det som hobby, så kan det fort koste masse, men hvis du bare skal leke med gutta i skogen, kan det være lurt å kjøpe ett greit maskingevær eller en maskinpistol med batteri, briller og maske hvis du ikke har sikkerhets utstyr ifra før av da vell og merke ^^
Sitat av HeiPåDei Vis innlegg
Takk for tips. Har bestilt FN Herstal P90 AEG med batteri, batterilader osv.
Har ikkje penger nok til å drive å kjøpe gass hele tiden. Hva syns du om kjøpet btw?
Vis hele sitatet...
Som en annen sier, så må du si hvilket merke det er før man kan si noe kvaliteten.

At gass er dyrere enn å lade opp et batteri, synes jeg ikke er noe godt argument for å ikke kjøpe gassrifle. Jeg bestilte seks flasker med green-gas fra modnet forrige uke og regner med at det kommer til å holde hele sommeren. Det kostet meg ikke mer enn 400+frakt om jeg husker riktig.

Argumentet du bruker er nøyaktig det samme som fikk meg til å bruke så mye penger på AEG før jeg, etter min mening, tok til fornuften.