Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 7059
Hei.

Jeg ser etter ett verktøy som kan måle om det er brudd på ledning eller ikke. Jeg har laget en liten tegning som forklarer det. Jeg skal sjekke de to nederste ledingnene på tegningen.

Håper noen kan hjelp.
Et random multimeter..
Koble sammen ledningene i en ende, og mål motstanden mellom dem i andre enden.
Okai, takk. Da kjøper jeg en multimeter på Clas Ohlson på mandag
Bare så det er nevnt så er det sjeldent brudd i slike kabler sånn uten videre(hvis de ikke er supergamle da), så om du klarer å følge kabelen hele veien så se etter en stift som er satt i kabelen, ødelagt kappe e.l. Men jeg hadde satt penga mine på enten parabolhuet, eller dårlig plugging i endene av kabelen.
-Rar på fulltid.
Sitat av Latechs Vis innlegg
Bare så det er nevnt så er det sjeldent brudd i slike kabler sånn uten videre(hvis de ikke er supergamle da), så om du klarer å følge kabelen hele veien så se etter en stift som er satt i kabelen, ødelagt kappe e.l. Men jeg hadde satt penga mine på enten parabolhuet, eller dårlig plugging i endene av kabelen.
Vis hele sitatet...
Multimeter er jo kjekt... Skader jo ikke å ha. Er ikke så fryktelig dyrt heller.
Sitat av djrubber Vis innlegg
Multimeter er jo kjekt... Skader jo ikke å ha. Er ikke så fryktelig dyrt heller.
Vis hele sitatet...
Fullstendig korrekt. Man vet aldri når man får bruk for et multimeter!
Når det er sagt, så må jeg si meg enig med Latechs. Brudd i slike kabler er heller usannsynlig.
Sist endret av McLovin; 4. august 2012 kl. 21:47.
Ta å bytt om på di to decoderene så får du ivertfall sjekket ut at det ikke er decoderen det er noe galt med ...
Funker det når du bytter om så er det decoderen det er noe galt med ... jeg ser nesten på det som en større mulighet enn at en kabel bare nesten ut av det blå slutter å fungere.

Forøverig så er signaltestere som denne her http://www.clasohlson.com/no/SatFind...er/Pr384554000 ganske grei å bruke i feilsøking også.

Multimeter fungerer jo selvsagt også for å finne eventuelle kabelbrudd. Det er jo også mange andre nytteområde, så er nok en lur invistering

Lykke til i feilsøkingen