Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2462
God kveld.
Idag tidlig ble jeg ringt 2 ganger av ett telefonnummer som tydligvis er fra Ghana. Dette skjedde også for ca 2 måneder siden, men da ble også samboeren min ringt i løpet av en uke.

Har noen av dere også opplevd dette i det siste? Jeg syns det er veldig rart, siden jeg er veldig forsiktig med hvem nettsider og hvem personer som har telefonnummeret mitt. Jeg har også skjultnummer.

Telefonnummeret som ringte meg idag var: +233 243171070
Nummeret fra forrige gang har jeg ikke her nå. Men forrige gang ringte jeg Netcom og fortalte saken, og de sa at det bare var vanlig og at jeg ikke skulle bry meg om det.

Jeg har ingen bekjente i Ghana, og jeg har ikke tørt å svare. Jeg lurer på hva greia er og har prøvd å google. Men hvis noen har lyst til å ringe det nummeret så kan dere gjerne gjøre det
Nå for tiden er det mest sannsynlig at det er "Microsoft" som ringer deg fordi de har funnet feil på PCen din slik at du må på en nettside for å laste ned et program som fjerner feilene.
Har du lagt ut annonse på finn.no? xD

*Mulig svindel*
RosaKarpe's Avatar
Trådstarter
Hehe, men da må jeg jo ringe opp igjen med en gang og gjøre som dem sier!:O
Nei, men første gang var greit. Tenkte ikke noe mer over det, men den andre gangen så blir jeg nyskjerrig.

Kan dem tappe penger hvos jeg svarer?

Edit: Ja Gulingen! Både samboeren og jeg har lagt ut forkjellige ting på Finn. Så der har du hvor dem fikk nummeret fra da. Liten del av mysteriet løst.
Sist endret av RosaKarpe; 10. juni 2012 kl. 23:36.
Nei, det kan de ikke. Sålenge du ikke ringer tilbake så er det no worries
Søkte litt rundt på google, fant flere folk med samme problem, det eneste jeg merket var at utrolig mange som hadde problemet brukte vodafone, men ingen hadde svar på hva det var, det var heller ingen så hadde fått noen heftige telefon regninger så du kan nok slappe av
RosaKarpe's Avatar
Trådstarter
Ok, da skal jeg svare neste gang. Sendt mail til Finn med nummeret og klagde litt Så kanskje dem kan komme med bedre system etterhvert. Jeg skal iallefall ikke legge ut telefonnummeret mitt der lengre.
Sitat av RosaKarpe Vis innlegg
Ok, da skal jeg svare neste gang. Sendt mail til Finn med nummeret og klagde litt Så kanskje dem kan komme med bedre system etterhvert. Jeg skal iallefall ikke legge ut telefonnummeret mitt der lengre.
Vis hele sitatet...
De har faktisk nylig fått et nytt og bedre system på Finn.no

http://www.dagbladet.no/2012/06/07/n...geri/21973735/
RosaKarpe's Avatar
Trådstarter
Vi ble ringt etter dette systemet kom. Så det er jo ikke så mye sikrere system.
Så HEADS UP folkens: Selg ting på Finn med telefonnummer og forvent en telefon fra Ghana.......
Det er nok en prins som ønsker deg som forretningspartner..
Sitat av Negr Vis innlegg
Det er nok en prins som ønsker deg som forretningspartner..
Vis hele sitatet...
Ghana har president.