Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  84 6421
Tillat meg å presentere vår nye baby: Filmfront.no.

Med "vår" mener jeg i dette tilfellet et felles samarbeid av mitt firma - Norsk Ideutvikling AS - samt Gusto (nFF-admin) sitt firma, Kamikaze Media AS. Sammen med database-guruen Pål Frostad har vi gått sammen om å lage Filmfront.no - som tar sikte på å utfordre de etablerte filmsidene på nett...

Vi skal (med tiden) være bedre enn de øvrige sitene på innhold, design og funksjonalitet - men allerede nå finner du nyheter, omtaler, skuespiller-biografier, film-trailere og et spennende nettsamfunn for film-nerder på Filmfront Film-nettsted

For å feire denne svært beskjedne myk-lanseringen av nettstedet, og samtidig skape engasjement rundt våre titusen-noe innlagte film-titler, så tenkte vi arrangere en liten iPod-konkurranse - kun for nFF'ere. Her er reglene:

Klikk deg inn på en film du har sett i 2007, og skriv en omtale av filmen (du må være registrert). Vi leser igjennom alle omtaler, og velger ut den beste omtalen om nøyaktig 14 dager. Vinneren vinner en splitter ny iPod Nano eller Shuffle (du kan velge)

Ellers ønsker vi gjerne tilbakemeldinger, forslag til forbedringer, dissing, kritikk og lignende. Kom med dine tanker nedenfor!

Vil avslutningsvis nevne at det er Kamikaze Media som har stått for absolutt all programmering og design av siten - og at de har gjort en helt sinnsyk jobb. I min mening (og dette mente jeg lenge før jeg ble kjent med Gusto) er Kamikaze blant Norges topp 5 beste utviklingsmiljøer - og Filmfront.no reflekterer dette.
Sist endret av Stormen; 12. september 2007 kl. 12:16.
Kult, vurderer og bli med på den =)
Antar det kun er et bidrag pr. persjon? xD

Må nesten legge til at det var herlig programering 10/10
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Restyle, neida, desto flere bidrag du kommer med, desto større sjanse for å vinne. Vi trenger gode omtaler knyttet til filmene, så kom med det du har du :-)
"siden du prøver å nå har du ikke tilgang til"

hva med å legge inn en hvorfor ? registerer deg her...
hater slike sider der man må registrere seg for å seg for å se ting man ikke ofte er innom men..
Venter fortsatt på aktiveringsmail.. Mulig den er litt treg i sessen i og med at det er lansering. Flott idè forresten.

Håper sterkt at siden får i hovedsak en voksen brukerbase så det ikke kun går i 1'ere og 5'ere på avstemningene, det ødelegger jo filmguide-aspektet.
Da jeg registrerte meg hos filmfront med hotmail-adressen, ble aktiveringsmailen deres av en eller annen grunn flyttet i junkmail-boksen. Jeg vet ikke om det er mulig å fikse det, men sier bare ifra
I og med at dette er et filmnettsted, slik som du sa, synes jeg det er skuffende at førstesiden fronter Se&Hør-nytt om f.eks. Beyoncè. Jeg ser ikke helt koblingen mellom filmnytt og "Beyonce gikk på trynet."
Skal omtalene som sendes inn brukes på filmfront?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
John B, jeg ser den... Vi kommer nok til å skrive om "litt av hvert"; er jo f.eks mange jenter som syntes den type nyheter også er interessante.

shakin, såklart. Alle omtalene blir tilknyttet den aktuelle filmen, og er synlig og søkbare for alle
Hva er greien med "Du har 10 invitasjoner igjen"? Det er jo åpent å registrere seg, så hvorfor kan jeg "bare" invitere 10 venner?

Hva med å lage en guide for å skrive omtaler (uten at jeg har lett etter en) ser det er flere omtaler av typen:

"Dette er en gøy film! Den er stilig, men jeg forteller ikke hva den handler om. Se den!"

Slike omtaler trekker (viss det blir mange av dem) kraftig ned inntrykket av siden!

EDIT: Og en ting til: Hva med å lage en liten "check box" i listen (når man blar gjennom alle utgivelser) slik at man kan merke av filmene man har sett?

Jeg orker ikke søke opp "en og en" for å markere hvilke filmer jeg har og ikke har sett.
Sist endret av Cikey; 12. september 2007 kl. 14:31.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Cikey; Hva mener du ang. omtalene? Alle omtalene på filmfront per i dag er lange omtaler skrevet av betalte filmanmeldere på pressevisninger - ingen tolinjere her som du nevner. I såfall må de ha blitt skrevet av noen nye medlemmer som har registrert seg i dag: )

Ang. marker som sett: Jepp, det er på vei - du skal få klikke på øye-ikonet i lister. Det har vi savnet selv når vi sitter og klikker.

Invitasjoner skal bli unlimited - det er et spøkelse fra invite only-perioden der alle fikk ti invites hver.
Gusto: My bad ang omtalene!

Når man går inn på linken "omtaler" (øverst på siden) ser man ingressen på omtalene pluss bildet. Trykker man på linken med tittelen på omtalen kommer man inn på hele omtalen. Trykker man derimot på bildet kommer man til selve utgivelsen og må derfor klikke på "les resten av omtalen" (en lik jeg av en eller annen grunn overså et par ganger)

Jeg har en lei uvane av å trykke på bildene i slike tilfeller (samme på nettaviser o.l.) og derfor missforstod jeg litt. Så personlig skulle jeg ønske man kom rett til den komplette omtalen uansett hvilken av de to linkene man bruker (fra undersiden "Omtaler"), men det blir kanskje en smaksak.

Og enda en ting:

Linken "Klubber" samsvarer med innholdet "Grupper" blir ikke det litt teit (i mangel av et bedre ord) hva med å kalle det enten for klubber eller grupper?

Sitat av marsboer
Da jeg registrerte meg hos filmfront med hotmail-adressen, ble aktiveringsmailen deres av en eller annen grunn flyttet i junkmail-boksen. Jeg vet ikke om det er mulig å fikse det, men sier bare ifra
Vis hele sitatet...
Dette gjelder også G-mail

Kanskje innholdet i registreringsmailen bør skrives om?
En annen sak med den registreringsmailen er at når man mottar den så står det en link: trykk her for å bekrefte[...] og når man trykker på den kommer man tilsynelatende til forsiden på filmfront. Hva med å lage en side "Ditt medlemskap er nå bekreftet og du kan logge inn"? Det fungerer jo (jeg fikk tross alt logge inn) men det vil nok skape en del usikkerhet blant mindre erfarne nettsurfere...
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Cikey;

Takker, jeg vil legge inn bekreftelse på at alt er ok etter man har bekreftet kontoen sin.

Vi holder på å skrive om teksten i Filmfrontmailene, forhåpentligvis havner de utenfor spam-folderen.

Og; Nå kan du markere filmer som sett i alle lister
Hvor da? Jeg kunne tenke meg å krysse av i f.eks denne listen:

http://filmfront.no/index.php/filmfr...t,alphabetical

EDIT; nevermind...

/idiot
Sist endret av Cikey; 12. september 2007 kl. 16:34.
Fatal error: Class 'AccountTO' not found in /../ on line

Det skjer når jeg trykker på omtaler.
Win XP
Firefox 2.0.0.3

Ellers flott initiativ!! Rask og enkel navigering! Flott design
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
ZyPreXa: Takk for den fatale erroren. Er i orden nå
Når man ser gjennom alle filmene i databasen virker det som om mange kommer dobbelt

http://www.cikeyweb.com/misc/nff/filmfront.jpg

EDIT; Når vi først er inne på det:

Den alfabetiske listen er alt annet enn alfabetisk (ikke på tittel i alle fall)
Og når du trykker "neste" hopper den fire sider. (fra en til fem, fra fem til ni)
Men når du trykker forrige går den riktig. (fra ni til åtte)

EDIT igjen:

Det virker som om dette er litt tilfeldig. De første sidene er ikke alfabetisk, men fra side 7-8 ser det ut til å fungere. Neste knappen virket også fra side syv til side åtte nå nettopp...
Sist endret av Cikey; 12. september 2007 kl. 17:21.
Når man klikker på "marker som sett" uten å ha logget inn, får man hverken en feilmeding eller blir rutet til en side der det feks står "har du glemt å logge inn? (...) register deg her!"

Stusser også litt på at dere bruker aktør istedenfor skuespiller, høres dansk ut i mine ører

Ellers flott insitaiv, for bare håpe på en voksen brukerbase og mange gode annmeldelser.
Veldig stilig side! Jeg har ikke sotte meg så veldig godt inn i den enda, men ser utrolig bra ut. Jeg likte også designe veldig godt.
Det må nok en opprydning til i databasen, nå som jeg blar gjennom er det mange filmer som ligger dobbelt. Kanskje en funksjon der man kunne varsle crew om slike ting hadde vært noe?

I tillegg til de jeg viste til over er det mange eksempler på at f.eks Die Hard filmene ligger både med fulle titler "Die Hard in New York" og med nummer "Die Hard I" Die hard II" etc. Men de fleste kommer ikke opp når man søker på dem!

http://filmfront.no/index.php/filmfr...?word=die+hard

VS

http://filmfront.no/index.php/filmfr...t,alphabetical (s 19)

Og så er det på tide med et forslag:

Hva med å lage et litt mer informativ profilside? Slik at filmnerdene kan sammenligne seg med andre filmnerder?

f. eks:

Cikey har sett X antall filmer. Han har sett flest action filmer (43%) og minst romantiske komedier (2%). For å se en oversikt over hvor mange filmer han har sett i de ulike kategoriene klikk her.

Og så kunne jeg tenke meg en "ønsker å se" kategori.

og så litt mer kritikk: "Sette utgivelser" høres utrolig rart ut. Sikkert god norsk, men føles rart
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av Cikey
Det må nok en opprydning til i databasen, nå som jeg blar gjennom er det mange filmer som ligger dobbelt. Kanskje en funksjon der man kunne varsle crew om slike ting hadde vært noe?

I tillegg til de jeg viste til over er det mange eksempler på at f.eks Die Hard filmene ligger både med fulle titler "Die Hard in New York" og med nummer "Die Hard I" Die hard II" etc. Men de fleste kommer ikke opp når man søker på dem!

http://filmfront.no/index.php/filmfr...?word=die+hard

VS

http://filmfront.no/index.php/filmfr...t,alphabetical (s 19)

Og så er det på tide med et forslag:

Hva med å lage et litt mer informativ profilside? Slik at filmnerdene kan sammenligne seg med andre filmnerder?

f. eks:

Cikey har sett X antall filmer. Han har sett flest action filmer (43%) og minst romantiske komedier (2%). For å se en oversikt over hvor mange filmer han har sett i de ulike kategoriene klikk her.

Og så kunne jeg tenke meg en "ønsker å se" kategori.

og så litt mer kritikk: "Sette utgivelser" høres utrolig rart ut. Sikkert god norsk, men føles rart
Vis hele sitatet...
Hei Cikey,

Ang. flere filmer som ligger dobbelt er det en nyervervet bug jeg nettopp klarte å lage - vi oppdaget det vi også! En annen utvikler i Kamikaze Media holder på å fikse det as we speak. Takk for andre featureforslag, vi skal se nærmere på det!
Ah, en fin en til:

http://filmfront.no/index.php/filmfr...t,alphabetical (s 27)

Kommer det noen tyske titler på gode gamle westerns:

"Für ein paar Dollar mehr" viser (passende nok) til omtalen til "For a Few Dollars More" Det samme med "Für eine Handvoll Dollar" Da de ikke er egne tittler bør de ikke fremkomme i listen over utgivelser. Da bør de heller stå de utenlandske titlene inne på informasjonssiden til originaltittelen. Fint om man kan søke på andre tittler og finne riktig, men det blir litt rart når de fremstår som egne filmer.

Tidligere la jeg merke til at "Formula 51" viste til "The 51st state" uten at jeg vet om det er en skriveleif eller en oversatt tittel...


LOL; Jeg ser seg maser mye, så dere må bare gi beskjed når dere er lei Men jeg synes det er et glimmrende tiltak med en norsk community side for film så jeg kommer nok til å benytte meg en del av den og blir derfor litt engasjert

Men kudos for en god jobb så langt!
Sist endret av Cikey; 12. september 2007 kl. 17:54.
Bare jeg som har problemer med å slette kommentarinnlegg? Jeg får opp en bekreftelsesmelding, jeg bekrefter, meldingen forsvinner tilsynelatende men ved refresh er den like fordømt der.
Jeg likte designet på "ratingen" (dvs. bildet med antall stjerner ved siden av) særdeles godt..
Det skal vel ikke være noe spoilaway i omtalene? Altså, man skal ikke fortelle absolutt alt om filmen?
Hei folkens og takk for tilbakemeldinger.

Cikey: Ved en feil (hint: Gusto..) kom søketitler(alternative/utenlandske) med i utlistingen. Den skal nå være i orden.
Gode ting gaucho!

Men en ting til angående samme liste: Det skulle vært mulig å gått til side X eller eventuelt bokstav X. Nå hadde jeg kommer til side noen å tredve (tror jeg) men nå kan jeg bare gå frem fire og fire sider om gangen (siden det bare er fire og fire sidetall som kommer frem.)

Og kanskje en mulighet til å filtrere bort alle TV-serier når man ser gjennom listen? (altså en egen kategori FILM?) Ser mye film og lite serier, og derfor greit å slippe bla gjennom dem...
Hehe, en ting dere burde ordne er en sånn "1000 filmer du må se før du dør"-liste, der folk kan huke av etterhvert, også lage en venneliste, der man kan se hvordan man ligger an i forhold til vennene sine. Dama har en diger feit bok hun driver og huker av i og konkurrerer med en kompis
Hei alle dere
Jeg har lest igjennom ting her og svarer på noe av det jeg kan svare på.

Først, takk for all tilbakemeldeing.

Til voktern angående dette med aktør. Vi kaller det for aktør for å favne over flere forskjellige persongrupper. Gruppene er: Skuespiller, Regissør, Musiker, Manusforfatter, Forfatter, Produsent, Stemme, Seg selv, Programleder, andre.

Til Cikey, angående dette med filtrering av filmtyper. Dette kommer absolutt til å komme. Det finnes også en del grupper innenfor filmer/utgivelser så hadde vært greit med å vite at en eksempelvis leter etter filmer og ikke: Kortfilm, Tv-serie, Musikkvideo osv.

Vi har en god del mer og komme med av nye features og film- og aktøropplysninger, men rekker ikke komme med alt i versjon 1.
Sist endret av fropal; 13. september 2007 kl. 00:03.
designet ser profesjonelt nok ut, logoet likte jeg spesielt godt, men jeg har noe å sette fingeren på

jeg synes det er stort forbedringpotensiale rundt måten listene er utformet på. når jeg ruller nedover henger øynene mine seg opp i stjernene, og filmtittel drukner nesten helt. videre er coverne så små at de ikke gir meg noe, men bare er der som uryddige elementer. kantelinjene som skiller cellene innad i hver rad synes jeg også bidrar til at listene blir vanskeligere å lese, samt at det gir et regnearkaktig preg.

jeg tror det hadde blitt veldig mye mer spennende å blade gjennom filmer hvis filmcoverene hadde vært store. filmskaperne har lagt ned store ressurser i å lage coverene, og det er noe dere bør utnytte. måten apple løser dette på på apple.com/trailers må jeg si er meget elegant.

synes det samme gjelder i listen over aktører. bildene av skuespillere er så store at de gir listene et rotete preg, men ikke store nok til at det oppveier ulempen de rotete listene medfører. jeg tror det hadde blitt mye mer elegant hvis dere hadde hatt store bilder av topp-skuespillerne, og så en komplett rolleliste uten bilder itillegg.

jeg synes forøvrig at ordet aktør er et forferdelig dårlig ord å bruke. jeg har kun hørt dette ordet i forbindelse med utforming av databaser, og jeg tror det vil skape forvirring blant endel brukere. i tillegg vil aktør i så godt som alle tilfeller bety skuespiller, og det lille tapet av generalitet som oppstår ved bytte, tror jeg vil bli mer en oppveid av gevinsten i form av økt brukervennlighet. ellers så kan "navn" og "personer" brukes generelt, og de ordene ligger iallefall milevis foran "aktør".

å sette av så mye plass på venstre side, og bare ha en logginn boks og noen få menyvalg synes jeg viker litt lite gjennomtenkt, iallefall når dere kun har satt av 800 piksler til innhold. jeg synes også den søkeboksen i headeren virker ganske tilfeldig plassert. den svarte bakgrunnen synes jeg ble veldig svart, spesielt på en stor skjerm, og de grå skyene i headeren ser ut til å være laget veldig fort.

den funksjonen jeg hadde syntes var absolutt nyttigst ved en slik filmside, er muligheten til å søke opp en film jeg liker, også få forslag til andre filmer de som likte denne filmen likte. dette er vel litt innviklet å lage, samt at det krever en god del data, men hvis dere klarer å få ut relevante forslag, tror jeg svært mange hadde syntes dette var nyttig.

One of the good guys
2rs1's Avatar
Husker jeg var og lukta på filmfront for en måned eller to siden, så dette var en fin tråd å finne

Oppover-stjerne-cover-ratingen falt veldig i smak, men den røde boksen med tittel rett under synes jeg ødela. Som frittjaaff sa, større cover med stjerne-ratinga og en enkel filmtittel under. minnet litt om de knøttsmå bildene til imdb sånn det er nå.

Den røde fargen som går igjen minner meg mest om sol/kvasir for en 5+ år tilbake i tid. likte den ikke

og. sitter her med 1280x1024 noe som vel nærmer seg normalt nå til dags? har en verktøylinje i opera som opptar et par hundre pixler på venstresiden, menyen deres tar opp litt og alikevel er det masser av plass på høyresiden. Synes dere fint kunne brukt mer av siden. Spesielt på omtaler blir det veldig sammentrykket.

Skuespiller/aktør rating var fint. Tror jeg kan finne mange interessante filmer med den funksjonen. Kudos.

er og litt kaos med tv-seriene. er kategorisert i alt fra film, episode, tv-serie og sesong.


siden havnet blandt favoritter iallefall, skal nok bidra med et par besøk
Sist endret av 2rs1; 13. september 2007 kl. 19:11.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Takk for gode tilbakemeldinger hittil, gutter Det er ikke til å legge skjul på at Filmfront har tatt utallige arbeidstimer - primært fra Kamikaze Media - den siste tiden, så det er kult å høre at de fleste liker hva de ser.

Spesiell takk til Cikey, som har sporet tankene våre inn på en rekke nye funksjoner; som f.eks lister over de filmene som FLEST av vennene dine har sett, men som du ikke har sett enda (hva er vel bedre enn dine venners anbefaling når du skal velge en film?)

Vi jobber også med avanserte topplister, som f.eks vil tillate deg å se "Topp 100 filmer stemt frem av gutter over 18 år" og "Topp 100 filmer stemt frem av dine venner", etc.. Dvs. topplister som kan "konfigureres", slik at du finner akkurat den type film du ønsker.

Hvis dere har lyst til å hjelpe oss litt, så invitér gjerne noen kompiser inn i varmen på Filmfront. Bare trykk på "Invitasjoner" på venstre side, og invitér så mange venner du vil!

Ellers: Foreløpig er det bare kommet inn noen veldig få omtaler, så det blir ingen hard match om iPoden enda...
Kjekt å høre at man kan bidra

Det blir veldig spennende å følge siden fremover, den har åpenbart potensiale til å bli en meget bra (og stor) side i sin sjanger!

Jeg skal jobbe nattevakt hele helgen så da satser jeg på at det blir tid til å skrive noen omtaler.
Jeg har funnet en potensiell bøg i systemet deres. Når man har lagt inn en omtale og så går inn for å redigere denne kan man huke av for "Denne omtalen er hovedomtale for utgivelsen" (uten at jeg har sjekket at man får lov å lagre det)

Det kan da ikke være slik at brukerne selv kan bestemme om deres omtale skal være hovedomtalen... Eller?

EDIT: Dere MÅ gjøre noe med navigeringsmulighetene når det kommer til "Bla gjennom alle utgivelser"! Det må være mulig å gå rett til sidetall. I alle fall må det kunne gjøres enklere enn nå! Jeg ønsker å komme til s30. Da må jeg først trykke på s4 (som er det lengste jeg får gå på en gang) så må jeg trykke "neste", for når side 4 laster er det fortsatt side 4 som er det lengste man får hoppe til. Når jeg så kommer inn på side 5 (altså etter å ha lastet side 4 og så trykket neste) kan jeg hoppe til side 8, trykke neste, hoppe til side 12, trykke neste... etc.

Dere ser problemet? (det tar en "stund" å komme til side 30!)

Det har lite verdi å kunne bla gjennom listen når det er så lite brukervennlig som det!
Sist endret av Cikey; 15. september 2007 kl. 05:41.
Det var en helt syk treig server, det skal du ha
Sitat av Stormen
vi gått sammen om å lage Filmfront.no - som tar sikte på å utfordre de etablerte filmsidene på nett...

Vi skal (med tiden) være bedre enn de øvrige sitene på innhold, design og funksjonalitet
Vis hele sitatet...
Skal dere være bedre enn de øvrige sitene på design, må dere nok gjøre noe med utseendet for å vinne meg over. Jeg likte det ikke i det hele tatt. Syntes også at det ble litt rotete med fordelingen blant annet nyheter.
Ja, jeg ser at det står med tiden.
Sist endret av Harp0; 15. september 2007 kl. 10:25.
Okey, nå føler jeg meg dum, og plz, ikke flame meg, men jeg klarer ikke å finne ut hvordan jeg skal poste en omtale, kan noen vennligst vise meg den magiske knappen som lar meg få poste min omtale ?

Edit; Aahhh, nå skjønner jeg, man må altså trykke seg inn på en film, for så å trykke på "Skriv din egen omtale på denne utgivelsen!" knappen. Det er tungvindt.
Kan det ikke være en kanpp man kan trykke på for å skrive en omtale om uansett film ? Hva om jeg vil skrive en omtale av film som ikke er i databasen til Filmfront ? Som f.eks Revolver.
Sist endret av SalkiN; 15. september 2007 kl. 10:48.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Salkin, hmm, godt poeng. Dette burde vi se litt på :-)

Harp0, uansett hvilket design vi velger, så vil vi aldri vinne ALLE over på vår side. Vi er svært godt fornøyd med designet selv, og det blir nok værende slik det er.

raze, serveren er en av toppmodellene til Dell, og linjen er en 2mbit dedikert linje. Så serveren er ikke treig, men vi har ikke fullt ut optimalisert kode + skrudd på caching enda.. Så hastigheten vil bli bedre. Jeg lover på Gustos strupe ;-)
Det er klart ikke alle vil like det samme designet.
Du spurte etter kritikk, jeg sa min mening : )
Vil bare komme med litt konstruktiv kritikk;
De færreste i dag kjører oppløsninga 800x600, så dere burde lage siden litt "bredere". De fleste kjører enten 1024x768 eller 1280x* - og med sistnevnte føles siden "klemt" inn i venstre side.

Men ellers virka det som en veldig bra side! =)
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av Melkekartong
Vil bare komme med litt konstruktiv kritikk;
De færreste i dag kjører oppløsninga 800x600, så dere burde lage siden litt "bredere". De fleste kjører enten 1024x768 eller 1280x* - og med sistnevnte føles siden "klemt" inn i venstre side.

Men ellers virka det som en veldig bra side! =)
Vis hele sitatet...
Takk for kommentarer alle sammen.

- Det må bli lettere å legge til omtale slik at man ikke trenger å gå inn på en utgivelser først.
- Er enig i at 4 valg på pagination er litt lite, men ettersom vi har så ekstreeemt mange navn og filmer i databasen blir det for lange tall når du skal bla igjennom sidene: 341 342 343 344 345 346 347 348 349 og 350. Da går tallene over to linjer. Vi hadde 10 sider i rekken tidligere. Kanskje hvis vi krymper fonten på pagination.
- Ang. "sett som hovedomtale" må skjules for andre enn moderatorer ja. Heldigvis vil den ikke lagre om rollen ikke er riktig.

Ang. designet har vi valgt bredden pga reklameplass. Et sted må penga komme fra. Det er absolutt mulig å utnytte designet på siten litt bedre enn i dag - biip.no er et godt eksempel på dette. Det får komme med tiden.
Sitat av Gusto
Takk for kommentarer alle sammen.

- Er enig i at 4 valg på pagination er litt lite, men ettersom vi har så ekstreeemt mange navn og filmer i databasen blir det for lange tall når du skal bla igjennom sidene: 341 342 343 344 345 346 347 348 349 og 350. Da går tallene over to linjer. Vi hadde 10 sider i rekken tidligere. Kanskje hvis vi krymper fonten på pagination.

Vis hele sitatet...
Men hva som man sentrerer siden man er på. Altså trykker man på side 4 kommer man til side fire, og pagination menyen viser "første forrige 2 3 4 5 6 neste siste" og om man trykker på side seks sentrees menyen på den siden ("første forrige 4 5 6 7 8 neste siste") Da kunne man klart seg med færre enn ti sider. Og om man i tillegg la inn en "Hopp rett til side [skriv sidetall her] OK" så hadde det vært langt mer brukervennlig (slik jeg ser det)
Sitat av Cikey
Men hva som man sentrerer siden man er på. Altså trykker man på side 4 kommer man til side fire, og pagination menyen viser "første forrige 2 3 4 5 6 neste siste" og om man trykker på side seks sentrees menyen på den siden ("første forrige 4 5 6 7 8 neste siste") Da kunne man klart seg med færre enn ti sider. Og om man i tillegg la inn en "Hopp rett til side [skriv sidetall her] OK" så hadde det vært langt mer brukervennlig (slik jeg ser det)
Vis hele sitatet...
Kan man ikke bare gjøre det slik som div. torrentsider har ? Siden jeg er lat og ikke ister å ta screen av en torrent side, så blir det copy paste;

<< Prev Next >>
1 - 30 | 31 - 60 | 61 - 90 | ... | 451 - 480 | 481 - 510 | 511 - 523

Så istedenfor sider, så blir det antall filmer/omtaler/brukere/grupper osv. som vises på hver side. Så kan man kanskje velge i sin egen profil, hvor mange ting man vil vise på hver side.
Jeg velger f.eks å vise 50 filmer på hver side, så får jeg mye mindre sider, da dette blir slik;

<< Prev Next >>
1 - 50 | 51 - 100 | 101 - 150 | ... | 401 - 450 | 451 - 500 | 501 - 523

På min profil, så kan jeg velge hvor mange :
Torrents per page (0=use default setting)
Topics per page (0=use default setting)
Posts per page (0=use default setting)

Nå skjønner dere hva jeg mener. Har null peiling på om dette gjør ting veldig knotete rent skrive kode messig, men er vertfall brukervennlig og praktisk.

Edit; Rart. <<Prev Next>> ville ikke legge seg midt over antall linjen, den er hvertfall det på div. torrentsider. Og i mitt edit vindu.
Sist endret av SalkiN; 16. september 2007 kl. 02:42.
Jeg ser et potensielt faremoment om spoilers i kommentarene. Ja, det finnes sånne folk - og andre har kanskje også lyst å komme med sine synspunkter på sluttscenen og diskutere dette. Trekker man paralleller til IMDB kan dette bli et problem i alle fall, for de gjemmer seg midt blant 'nyttige' kommentarer.
Ah! Nå har dere fucket opp søketingen! Uansett hvor leng jeg venter får jeg følgende beskjed: "Beklager, du kan bare gjøre ett søk hvert femte sekund" Dritt!

Eller er denne koblet opp mot IP? Jeg sitter på et ganske stort nettverk som går gjennom den samme (og trege) serveren ut mot nettet, og jeg misstenker jeg har samme IP som svært mange andre...
Ministry of Love
sptz's Avatar
Cikey det er en bug. Jeg får den også. Av en eller annen grunn så går siden forferdelig tregt. Selv nå midt på natten. Det er dere selvsagt klarover, men det er fortsatt irriterende!

Det hadde vært praktisk med en liste over epostadresser du selv har sendt invite til. Jeg glemmer sånn fort og vil helst unngå å spamme folk. Tegnsettet ser bra ut før jeg poster i en gruppe, men etterpå så er tegnsettet feil

Edit: jeg har også listet en ArneB over venner jeg har invitert. Jeg kjenner bare en begrenset mengde folk som heter Arne. Og ingen av dem har jeg epostadressen til. Mulig det er en av mine venner som har valgt et utradisjonelt nick, ellers så kan det være en bug..
Sist endret av sptz; 17. september 2007 kl. 03:20.
Ahh, nå er det mange dager siden jeg registrerte meg, og ingen mail er kommet enda. Kanskje noen hadde orket å invitere meg?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
kyrre12: Ah, invitasjonen kommer fortsatt i spam på gmail/hotmail. Har ikke klart å få den inn i vanlig innboks ennå... Send meg eposten din som PM her og jeg skal åpne kontoen din!
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Vil også minne om to ting i denne tråden:

1) Vi blir svært glade og takknemmelige om dere inviterer venna deres til Filmfront, via "Invitér en venn"-greia

2) Det er også en iPod-konkurranse på gang, og ikke allverdens konkurranse. For å inspirere dere til økt aktivitet på omtale-skrivingen, så kan vi godt si at vi kan gi bort en av de nye iPod Nanoene (med skjerm)
Ah, endelig en skikkelig norsk filmside. Savnet har vært stort.

Det ser ut til at det meste jeg kommer på av addons allerede er nevnt her så inntil videre har jeg ikke noe å tilføye. Skal se om jeg får skrevet ned noen anmeldelser etterhvert.