Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  104 13385
Sitat av Jonas2
Altså hvis du tar det i påsketider/høytider så kjenner jeg en på en kafe som gikk med med 110 000kr cash til nattsafen. Etter en ukes fortjeneste.

Lettere å rane en ungdom etter stenge tid med en pose penger.
Vis hele sitatet...
hehe, japp. Når man allerede har en VAN kan man heller kline til og kjøre en annen stil:

Dersom nattsafen er ute;
- Stå med en VAN med vakt-service/securitasmerking samt. securitasklær (evt. annet vekterfirma) omkring 2100-tiden på kvelden, IDkort og hele pakka og si rett og slett at nattsafen er ute av drift og at de kan velge mellom å gi pengene til deg (og evt. få en kvittering), eller å vente noen dager til problemet er fikset. Pengene kan du legge i en aluminiumskoffert ála Biltema.

Kan tenke meg de fleste faller for denne.
Om natt-safen står inne, så dropp VANen. Tiltrekker seg for mye oppmerksomhet.


Til trådstarter: Rane butikk eller bank?
Dette trengs:
1 Person
1 Slegge
1 Butikk.
1 Finnlandshette

Løp inn, smnadre alt av synlig overvåkingsutstyr. Gå helt amøbe og få dem til og gi deg pengene som befinner seg der.
Løp ut, bruk alle pengene samme dag, på helt unyttige ting. Og så gjenta det samme i morgen.

..Dette burde funke der og da.
Reis langt vekk på ferie, kjøp nye kle, som ikkje er din stil i heile tatt, gjerne svarte kle, finnlandshette, heilt svarte sko, og hanska. Skjul deg 100 %. Finnlandshette, store solbriller forrann, 1 stk bag, og få tak i masse random hår, osv her og der du kan legge utover, for å forvirre politiet, plastpistol som ser ekte ut, og finn ein passande plass (etc 7eleven ens, som er oppe til langt på natt. Bruk dei svarte kleda som "kamuflasje" og gå bort, under der har du vanlig bukse, og t-skjorte, for du er på tur ute og går i måneskunnet.

Ta masse greier som kan forvirre politiet, etc bruk noko å få handa di svart så det ser ut som du er neger, og du flasha tilfeldigvis litt av handa di til den som er butikk/kiosk ansatt.

Og stikk av på ein eller anna måte.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Det er visst mange som underligger den illusjonen at man får mindre straff om man bruker en svartlakkert vannpistol enn et ekte våpen. Straffen er nok den samme.

Bygdefestsaken høres ut som en OK idé...

Bare en idé jeg slynger ut her; Få dem til å tro at når du truet til deg penger, fikk en av kameratene dine deponert en tidsinnstil bombe en plass i butikken. Kameratene dine har romstert her og der, og det så i ettertid for ansatte og kunder absolutt ut som om de installerte bomber. (Dette gjorde de da ikke). Har ikke tid til å tenke gjennom dette så mye akkurat nå, men det skaffer vel litt tid? Kaos; nabolaget må evakueres, en del av politistyrken må organisere dette.

Videre forslag og / eller utbroderinger?
Sitat av Hardcore
Dette trengs:
1 Person
1 Slegge
1 Butikk.
1 Finnlandshette

Løp inn, smnadre alt av synlig overvåkingsutstyr. Gå helt amøbe og få dem til og gi deg pengene som befinner seg der.
Løp ut, bruk alle pengene samme dag, på helt unyttige ting. Og så gjenta det samme i morgen.

..Dette burde funke der og da.
Vis hele sitatet...
Ja, i to hele dager, helt til noen legger merke til at du bruker usannsynlig mye penger til å være en arbeidsledig slask

Tror det er lettere, og med ett bedre utbytte å bare rane ei gammal dame som ikke stoler på banker og VISA kort, så hu oppbevarer alle penga sine i ei krukke på kjøkkenet
Sist endret av Acidous; 2. september 2007 kl. 22:03.
Tja, du tar hardt i for et BUTIKK-ran. De har ikke mer enn maks 25 000 kroner og det er i safen... og mesteparten er i mynter.....

alt for mye arbeid. Men jeg gir deg ikke noen tips til hvordan å ødelegge livet for deg og dine fire kamerater for alltid. Gå på sosialen i stedet og snylt mindre risikabelt og mer lønnsomt.



og forresten: VÅPEN? hva da, UZI og AG3? =P

IKKE gå inn for dette prosjektet mann!
Sist endret av blabla9mm_osv; 5. september 2007 kl. 03:29.
Når du har ranet butikken el. så skyter du teamet ditt. Slik at du ikke har _noen_ vitner, du skyter også alle du kjenner som vet at du skal rane. F. eks. bilopphøggeri mannen. Det er vel egentlig han du bør skyte.
Sist endret av nevoscript; 5. september 2007 kl. 23:26.
@ nevoscript

Hva hjelper det om du skyter alle de menneskene, du vil jo leve med angst på livstid for at noen skal gjøre hevn og ta deg av dage. Som om det ikke var nok så vil du måtte leve med skyldfølelse også.
Sitat av nevoscript
Når du har ranet butikken el. så skyter du teamet ditt. Slik at du ikke har _noen_ vitner, du skyter også alle du kjenner som vet at du skal rane. F. eks. bilopphøggeri mannen. Det er vel egentlig han du bør skyte.
Vis hele sitatet...
jeg tror at politet da kan linke deg til drapene da. du må gjemme deg lenge!
Sitat av nevoscript
Når du har ranet butikken el. så skyter du teamet ditt. Slik at du ikke har _noen_ vitner, du skyter også alle du kjenner som vet at du skal rane. F. eks. bilopphøggeri mannen. Det er vel egentlig han du bør skyte.
Vis hele sitatet...

Drep dem med smørkniv, da ser drapene mer personlig ut og ingen vil misstenke deg.
Ran heller en gullsmed eller en elektrobutikk.. da det er mye mer å hente der. Eller vent på at en butikkansatt går i nattsafen og ta pengeskrinet. Det er nok ikke så vanskelig siden de fleste nattsafer ligger ved en minibank, dvs på utsiden av banken. Dette kan inneholde alt ifra 30 000- 200 000. Bruk en finlandshette og noen gamle klær. Og ikke si noe til noen etterpå.
Kommer sikkert en ny tråd her inne, senest over helga, hvor trådstarter kommer med "å fy faen jeg gjorde som du sa, og det funka dritfett! fikk med meg xx xxx tusen kroner" og påfølgende flatfyll for vedkommende i 2-3 dager før politiet kommer og banker på døra.
Greit... da skyter du bare bilopphøggeri mannen.
Etter han har gjort jobben ja.
Sist endret av nevoscript; 6. september 2007 kl. 14:24.
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
En bekjent av meg jobber i en nokså sentralt liggende butikk, og han sier de pleier å droppe ca 50-60k i nattsafen hver dag. Det har også hendt at det har vært opptil 3-400.000 i safen, siden personen som har ansvaret for nattsafen ikke var tilstede. Safen åpnes med nøkkel, og har ikke noen form for tidslås eller kombinasjonslås, og jeg må helt ærlig si at jeg aldri har sett snurten av noen tidslås i dagligvarebutikker. Det er fullt mulig å tjene 100 raske på en butikk, bare du vet hvilken.

Det enkleste ville uansett være å spraye personen som skal droppe pengene i nattsafen med pepperspray, og så snatche pakken, og løpe.
Nyheter i avisa i morgen: "innvandrersjappe ranet, Ahmed jages av politi"
Sitat av kenneth199
Hadde det ikke vært lettere å stukket av på motorsykkel i to hundre og helvete uten hjelm? Tviler sterkt på at politiet hadde følget etter dere da
Vis hele sitatet...
Det tviler jeg og på, ettersom politiet såvidt jeg vet ikke har lov å forfølge folk på moped/motorsykkel uten hjelm. Her jeg bor var det hvertfall en dust som jore det, og politiet måtte avbryte jakten. Grunnen til at jeg kaller ham dust er at han hadde merket hjelmen godt med navn og addresse.

Sitat av aghona
enig.. bilettene te danmark tar inntekten men du kan jo alltids rane en gullsmed eller noe sånt, men noe fancy greier på utstilling, skaffe deg glass skjærer, skjære hull i ruta og strekke hånda inn..
eller knus og løp
Vis hele sitatet...
Funker ikke..

EDIT: ser ut som noen kom meg i forkjøpet der
Sist endret av Petter Pan; 6. september 2007 kl. 19:41.
Musikkprodusent
raydeN's Avatar
50 5
Hva i bikkja skal du med "fake bart" under ei finnlandshette?
Sitat av Petter Pan
Det tviler jeg og på, ettersom politiet såvidt jeg vet ikke har lov å forfølge folk på moped/motorsykkel uten hjelm. Her jeg bor var det hvertfall en dust som jore det, og politiet måtte avbryte jakten. Grunnen til at jeg kaller ham dust er at han hadde merket hjelmen godt med navn og addresse.


Funker ikke..

EDIT: ser ut som noen kom meg i forkjøpet der
Vis hele sitatet...

Det går mange myter i ungdomsmiljøene.
Finnes ingen lov mot at politiet ikke kan forfølge folk på MC/moped uten hjelm. Det er heller ikke slik at politiet ikke kan kjøre fortere enn xxx km i timen.

Men politiet presser helst ikke en hjernetom ungutt som ikke bruker hjelm opp i hastighet. Noe annet er det hvis han er mistenkt for en alvorlig straffbar handling.
Sitat av Ahmed-
En bekjent av meg jobber i en nokså sentralt liggende butikk, og han sier de pleier å droppe ca 50-60k i nattsafen hver dag. Det har også hendt at det har vært opptil 3-400.000 i safen, siden personen som har ansvaret for nattsafen ikke var tilstede. Safen åpnes med nøkkel, og har ikke noen form for tidslås eller kombinasjonslås, og jeg må helt ærlig si at jeg aldri har sett snurten av noen tidslås i dagligvarebutikker. Det er fullt mulig å tjene 100 raske på en butikk, bare du vet hvilken.

Det enkleste ville uansett være å spraye personen som skal droppe pengene i nattsafen med pepperspray, og så snatche pakken, og løpe.
Vis hele sitatet...

Jeg kjenner flere som har jobbet over lengre tid på avsidesliggende dagligvare butikker. De har aldri hatt mer enn 20k i kassen/safen. Nabo butikken har kanskje 10k mer, men den er utstyrt med tidslås og full kameraovervåkning. Dette kan selvfølgelig variere fra butikk til butikk, men jeg skrev litt lengre opp her at man kan rane en fest for nesten 200k uten problemer, så hvorfor rane en butikk for maks 100k?

Man kan jo kanskje rane en stor matvarebutikk på et senter, ulempen er jo at man må rane 20 kasser bortover
Det enkleste er ofte det beste.
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Sitat av dico
Jeg kjenner flere som har jobbet over lengre tid på avsidesliggende dagligvare butikker. De har aldri hatt mer enn 20k i kassen/safen. Nabo butikken har kanskje 10k mer, men den er utstyrt med tidslås og full kameraovervåkning. Dette kan selvfølgelig variere fra butikk til butikk, men jeg skrev litt lengre opp her at man kan rane en fest for nesten 200k uten problemer, så hvorfor rane en butikk for maks 100k?

Man kan jo kanskje rane en stor matvarebutikk på et senter, ulempen er jo at man må rane 20 kasser bortover
Vis hele sitatet...
Nå jobber ikke jeg i butikk, men hvis jeg ikke tar feil, så ligger hele dagsomsetningen i den pakken som slippes i nattsafen. Hvis du klarer å snatche denne, så vil du slippe å sette en fot innfor butikken.
Mange butikker bruker i stedet safe som står inne på et bakrom eller kontor eller lager, og veier ett tonn, og slipper ikke omsetningen i nattsafe, de gir den direkte til nokas-typen som kommer et par ganger i uka og gir dem vekslepengemynter-og-sedler. Eller tar jeg feil nå?
Dere snakker om butikker med massespenn... Men bruker ikke folk betalingskort for tiden?
Da får dere jo ikke særlig med spenn.
Folkens, dette er vel bare en tråd hvor vi skal brainstorme rundt et ran av en butikk. Så kommer dere her og sier at det blir dyrt, lite penger og hente, du prøver bare å være kul osv. Useriøse innlegg kan dere vel holde inne og bare være med og leke litt politi og røver?
Jeg snakker om en butikk med ABSOLUTT MAKSIMUM 30 000 spenn i safen og alle kassene, og det er lille julaften på en MATVAREBUTIKK.
Sist endret av blabla9mm_osv; 12. september 2007 kl. 22:53.
Sitat av raydeN
Hva i bikkja skal du med "fake bart" under ei finnlandshette?
Vis hele sitatet...
kansje vis de i kassa ser han i profil? Men er vel egentli ganske unødvendig
å rømme avgårde i en svær sort bil er vel ikke det smarteste..
Sitat av Eolin
å rømme avgårde i en svær sort bil er vel ikke det smarteste..
Vis hele sitatet...
Det er vel lurest å ha flere biler ventende langs flukt ruta?
Vanskeligere å spore da.
Sist endret av Gubbe; 16. september 2007 kl. 12:47.
Hvem vil begå et ran på lille julaften? Ødelegge jula for stakkars butikkmedarbeidere..
Sitat av Gubbe
Det er vel lurest å ha flere biler ventende langs flukt ruta?
Vanskeligere å spore da.
Vis hele sitatet...
ja, selvsagt. men ikke glem at bilene som har kommet fram til sitt mål på fjernes de og.. uten å lage en innlysende rute på hvor de har kjørt..
Sitat av BLixxzz
Hva med å rane en politi-stasjon!
Er det mye beslaglakte penger der?
Vis hele sitatet...
Hahaha. Ja det er jo bare JÆÆÆÆVLIG lurt.
Så ikke denne tråden før nå, men kremt kremt
http://www.fvn.no/nyheter/kristiansa...icle514222.ece
Vil si det var litt unødvendig av trådstarter å gå til så drastisk verk på jobben min
Men fra spøk til revolver(hagle):
Er ikke akkurat noe jeg tror de fleste vil oppleve som spesielt hyggelig å bli ranet. Har heldigvis ikke opplevd det selv, men en kamerat og kollega har, som dere kan se i linken ovenfor.
Trådstarter
14 0
Sitat av Vaffel89
Så ikke denne tråden før nå, men kremt kremt
http://www.fvn.no/nyheter/kristiansa...icle514222.ece
Vil si det var litt unødvendig av trådstarter å gå til så drastisk verk på jobben min
Men fra spøk til revolver(hagle):
Er ikke akkurat noe jeg tror de fleste vil oppleve som spesielt hyggelig å bli ranet. Har heldigvis ikke opplevd det selv, men en kamerat og kollega har, som dere kan se i linken ovenfor.
Vis hele sitatet...
beklager, penger er penger.
Den svarte vanen observeres og gjennkjennes av de ansatte i butikken, og andre ser den i nærområdet rundt høggeren, høggeren svetter ihjel og tilstår til purken.
Det kommer inn en bråkjekk hill-billy i butikken med en svær same-kniv og leker helt når dere står der, han blir skutt av en av dere i selvforsvar, og siktelsene blir trappet opp fra "væpnet ran" til "væpnet ran, besittelse av ulovlige uregistrerte skytevåpen, og legemsbeskadelse med døden til følge". I rest my case, Toska klarte det ikke, du klarer det iaff ikke.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av anto
beklager, penger er penger.
Vis hele sitatet...
så du mener at du ranet dem, isåfall, var det verdt 3k?
▼ ... over en uke senere ... ▼
å rane noen butikker i utlandet et sted langt unna, med milde strafferammer er det vel vanskeligere og bli tatt men blir jo litt av et prosjekt.
Ran heller Tower of london og skaff deg Imperial Crown of India eller noen andre av The crown jewels.

Der kan du faktisk tjene på ranet ditt.
Sitat av Ahmed-
En bekjent av meg jobber i en nokså sentralt liggende butikk, og han sier de pleier å droppe ca 50-60k i nattsafen hver dag. Det har også hendt at det har vært opptil 3-400.000 i safen, siden personen som har ansvaret for nattsafen ikke var tilstede. Safen åpnes med nøkkel, og har ikke noen form for tidslås eller kombinasjonslås, og jeg må helt ærlig si at jeg aldri har sett snurten av noen tidslås i dagligvarebutikker. Det er fullt mulig å tjene 100 raske på en butikk, bare du vet hvilken.

Det enkleste ville uansett være å spraye personen som skal droppe pengene i nattsafen med pepperspray, og så snatche pakken, og løpe.
Vis hele sitatet...
Høres ut som den dummeste butikken i manns minne. Merkelig hvis de får noe tilbake på forsikringen hvis de blir ranet. De fleste store butikker sender ingen medarbeider til nærmeste nattsafe etter stengetid, men leverer omsetningen til vektere som går i par og er innom daglig.
De aller fleste dagligvareforretninger har også tidslås. Den befinner seg selvsagt ikke synlig, men under kassa. Selve kassa skal bare inneholde rundt 2000-4000 kroner inkludert mynter. I enkelte butikker er det kun sjefer/låseansvarlige som kan koden til disse. De fleste butikker tilbyr også kontantuttak til kundene for å ha minst mulig liggende. I de fleste tilfeller vil det være mer å hente ved å spørre bestemor enn å rane en butikk med fire kamerater.
Sitat av Scr0tum
Det var mye gode idèer om hvordan løse visse problemer, men utbytte ville jo ikke dekt en tredjedel av det det ville kostet å skaffe alt.

-Svart van = en del
-Danske båt tur til 5= en del
-Våpen og utstyr = en god del (tviler på at russerne, hvis du hinter til de når du mener østen, vil gi fra seg èn del våpen gratis)
-Fake ID = ja litte granne

Utbytte av ranet = veldig lite.
Vis hele sitatet...
Utbytte av ranet veldig lite penge og et veldig stort kick!
Sist endret av vitamineral; 26. november 2007 kl. 18:36.
Å herre gud, du tar og stormer inn og går helt amøbe.
Får pengene, beiner som faen ut til motorsykkelen, og stikker av i trehundretusenmilliarder kilometer i sekundet!

Er ikke så lett og ta noen da med mindre du går naken, eller ikke kommer deg unna i tide!
Sist endret av Hardcore; 26. november 2007 kl. 18:49. Grunn: Leif
Altfor mye arbeid for altfor lite utbytte.

Nå vet ikke jeg en dritt om dette, men hvorfor ikke bare rane en av bilene som henter penger på¨forskjellige butikker?
Sitat av jonass1210
Altfor mye arbeid for altfor lite utbytte.

Nå vet ikke jeg en dritt om dette, men hvorfor ikke bare rane en av bilene som henter penger på¨forskjellige butikker?
Vis hele sitatet...
1. Penge-koffertene er sikkert utstyrt med farge-ampuller som farger sedlene ubrukelige.
2. Disse bilene har sikkert følge-biler
3. Disse bilene følger ikke samme rutine fra uke til uke. Forarbeidet er nødt til å gjennomføres over lengre tid, desto større sjans for å bli observert.
4. Disse bilene har felles intern kontroll som ved avvik fra normal rutine vil medføre alarm og kommunikasjonskontroll (sannsynligvis noe lignende)
5. Koffertene er sikkert utstyrt med peile-utstyr
6. Det er lettere sagt enn gjort
7. En svart Van ville vakt oppsikt overfor disse transportørene, som er trent opp til å legge merke til detaljer og uregelmessigheter ved deres rutiner - spesielt i sårbare situasjoner som måtte vært utgangspunktet for å utføre et slikt kupp

Jeg vet heller ikke en dritt om dette, så ta ikke alle punktene for god fisk - det kan være flere..
Sitat av seigalf
du vet det finns helikopter ikke sant?
Vis hele sitatet...
Politiets helikoptre er aldri i bruk med mindre det er no ill shitz som er på gang, da snakker jeg ikke om et ran. :P
Sitat av Hawn
Politiets helikoptre er aldri i bruk med mindre det er no ill shitz som er på gang, da snakker jeg ikke om et ran. :P
Vis hele sitatet...
Hvor har du det fra?

Vet ikke åssen det er i Trondheim, men her på Østlandet syns jeg de bruker helikopter for alt mulig, jeg da..
Det er shite vanskelig å rane steder som har store mengder cash lagret. Her i Bergen spillte de inn film i DnBNor filialen i sentrum, to menn med finnlandshette stormet inn og "ranet" banken, de hadde , som de idiotene de var, glemt å fortelle dette til politiet. Så 4-5min etter (ja fire fem minutter) hadde politiet plassert tre skarpskyttere i Galleriet (Kjøpesenter som ligger visa vi banken) og omringet bygget med væpnet politi.

Selv om dette var en filminspilling og ikke alt var tatt i betraktning av sikkerhetsrutiner og slikt viser det hvor fort politiet er på stedet..
Ville jo vært kjipt om det hadde vært dritenkelt å rane steder hvor store mengder cash var lagret da, takk for opplysninga.

NB! Det tok vel 12 minutter under NOKAS ranet, husker jeg riktig..
▼ ... over et år senere ... ▼
Med all denne informasjonen kan du jo rane en bank. Mye mere penger!
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det siste inlegget(før deg) er liksom ikke 2 år, 6 måneder, 12 dager, 2 timer og 15 minutter gammelt

Men men, greit at den blir bumpa, går tom for tips snart
hest er best
epledisco's Avatar
Sitat av Akanth Vis innlegg
Det er shite vanskelig å rane steder som har store mengder cash lagret. Her i Bergen spillte de inn film i DnBNor filialen i sentrum, to menn med finnlandshette stormet inn og "ranet" banken, de hadde , som de idiotene de var, glemt å fortelle dette til politiet. Så 4-5min etter (ja fire fem minutter) hadde politiet plassert tre skarpskyttere i Galleriet (Kjøpesenter som ligger visa vi banken) og omringet bygget med væpnet politi.

Selv om dette var en filminspilling og ikke alt var tatt i betraktning av sikkerhetsrutiner og slikt viser det hvor fort politiet er på stedet..
Vis hele sitatet...
Da er det vel bare å si at man skal spille i en film og utføre et ekte ran da?
Skal man rane noe i Sarpsborg så pass på å gjøre dette på Mandag mellom 08 og 09, da har Onkel morgenmøte på stasjon