Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2830
Er det risky å låne et norsk legg av en kompis og bruke på uteplassene i New York? Er de nøye på å se likheter? Hører rykter om at de ikke forstår norsk legg.
Sist endret av Shappert; 12. september 2013 kl. 01:04.
Skal ikke være noe problem, har forresten erfart at bankkort fungerer svært dårlig
Vil nok tro det gaar fint saa lenge du ikke gaar paa et studentutested. Der er de ofte litt strengere med ID. Ville ikke tatt sjansen tho
Hørtes ikke akuratt ut som en god idè, tror ikke du får en "ikke gjør det igjen, da." om noen henter snuten fordi du burker falsk legg der borte. :P
Pass er det eneste godkjente legitimasjonen i utlandet.
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Pass er det eneste godkjente legitimasjonen i utlandet.
Vis hele sitatet...
Eller førerkort.
Sitat av DataGüru Vis innlegg
Eller førerkort.
Vis hele sitatet...
Ja, men må være internasjonalt førerkort.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Ja, men må være internasjonalt førerkort.
Vis hele sitatet...
Det er heller ikkje eit godkjent ID-papir i nokon land.

Pass er einaste som er universelt akseptert. I Europa går førerkort heilt fint, andre plasser må du stortsett ha pass.
Var nylig i USA. Bankkort funker ikke. Noen godtar førerkort. De fleste godtar pass.
Ble passe irritert når jeg skulle kjøpe sigg på en bensinstasjon og dama i kassa påstod at pass ikke var gyldig legitimasjon. Exxon het forøvrig den kjeden. Stakk videre på UDF og der var de heldigvis 2stk på jobb, hun ene spurte hun andre "do we accept passports?" hvor hun andre svarte "passport is a valid form of ID yes". Hadde det ikke vært for den ene oppegående ansatte hadde vi nok ikke fått kjøpt røyk der heller.

Du kommer til å møte mange dumme og lite verdensvante amerikanere der borte. Møtte selv en jente som syntes det var spennende at vi var fra Norge, hvor hun videre lurte på i hvilken stat det lå i. Når vi forklarte at det lå i Europa, lurte hun på om det lå på vest eller øst kysten av USA.

PS. De er forøvrig svært pertentlige på å spørre om legitimasjon når du skal kjøpe alkohol eller skal inn på et utested. Ingen unntak. De ønsker selvfølgelig ikke å miste skjenkebevillingen sin.
Sist endret av kn^tte; 12. september 2013 kl. 14:16.
Kjøpte øl alene på en resturant i et lite tettsted i California. Viste bankkortet mitt når han spurte, og kikka bare kjapt på det, og spurte "you're 21 right?", hvorpå jeg svarte bekreftende.

Kommer nok litt an på hvor du er.
i usa er kun pass gyldig legitimasjon, Noen steder akseptert visakort og fører kort. I støre byer er det enklere med førerkortet og visa, da de har sett det litt mer enn i de mindre plassene. Men vær klar over at dør vaktene får ekstra betalt for vært falske id de tar. De har også tilgang på bøker om hvordan de skal se falske id`er, hvor bland det norske førerkortet og bankkort stod. Ble sjekket da jeg hadde glemt og ta med meg passen når jeg skulle ut på byn en kveld
De fleste gir seg en lang faen og lar deg bruke visa\førerkort. Du må huske og forklare at datoen er baklengs, og peke hvor fødselsdatoen er...
Har bodd her ca fem måneder så langt, har kun fått stress for visa en gang på "polet".
Men deres lover sier: U.S issued drivers licence, etterannet og pass.

Men, tror ikke du risikerer noe annet en beskjed om å komme tilbake med bedre ID
Sist endret av jarl; 12. september 2013 kl. 17:11.