Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1390070
Hm, hvor lett er det egentlig å anskaffe seg en registrert AR-15 i Norge? Plombert Colt Commando kanskje, så har han eventuelt åpna plomba, men dog - skulle jeg spekulert i et automatvåpen, ville jeg spekulert i HK AG-3, anskaffet registrert under Heimvernet.
Ikke en AG3.
Er det meg bare meg, eller lagger lyden med bildet på TV2 nyhetskanalen på sumo?
Sitat av FarmerJoe Vis innlegg
Er det meg bare meg, eller lagger lyden med bildet på TV2 nyhetskanalen på sumo?
Vis hele sitatet...
Stemmer det ja
Sitat av MoozMax Vis innlegg
hvordan viste du allerede da at han jobbet med kunstgjødsel? de hadde jo ikke engang fått arrestert mannen.
Vis hele sitatet...
...vært inne en tur på pyroforumet? : p
Sitat av Nordby Vis innlegg
Bislett bilutleie stod det på siden. Er jeg rimelig sikker på.
Vis hele sitatet...
Jeg håper politiet vil legge ut slike informasjoner.

Jeg la også merke til fra bildene fra regjeringskvartalet at det var flere kameraer på veggene der. Overvåkingvideoene har de helt sikkert sett for lenge siden, og da er det ikke noe problem for de å vite hvem som var med, og hvordan bomben ble plassert. Håper de kommer med mer info i morgen. For infoen sitter de helt sikkert på allerede.
Sitat av IpN Vis innlegg
Tenk på Columbine, hvor mange døde der - 13? Det sjokkerte hele USA og resten av verden. Dette er mye, mye verre.
Vis hele sitatet...
det her er jo helt syk.
skjønner ikke åssen et menneske kan klare det her.
Sitat av brsbent Vis innlegg
Ikke en AG3.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke en AG3?
Kan de slutte å kjøre reprise?! Sleng et livekamera ut til utøya så vi kan se hvordan det går. Intervju folk! Finn ut mer om person #2 med mindre po-po har bedt dere om å ikke.

Hvor stakk han som kjente Anders av?
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Total Nasjonal katastrofe. FYyyy faen. I verden mest fredelige land.

Hadde minst 80 sivile blitt drept med en gang i militære operasjoner hadde det blitt masse rabalder fra media.
Hadde dett vært en amerikansk hendelse hadde amerikanerne flippa ut fullstendig?!
Men i Norge......


-- Reporteren fra Nrk til politiet; "".... øøøhhh det var 80 drept sa du, øøøhhh ...80????
-- Tror det kommer til å gå lang tid før landet kommer seg :'-((((
Vis hele sitatet...
Ehh... Hele verden har snakket om det som har skjedd i Norge alt fra BBC til NY Times, til og med på 4chan og reddit er dette ett heftig diskusjons tema dog mye av det kan være bullshit.
Dette er veldig trist jeg hadde aldri forventet at noen sånn massakre kan skje i Norge.
Sitat av noy Vis innlegg
Hm, hvor lett er det egentlig å anskaffe seg en registrert AR-15 i Norge? Plombert Colt Commando kanskje, så har han eventuelt åpna plomba, men dog - skulle jeg spekulert i et automatvåpen, ville jeg spekulert i HK AG-3, anskaffet registrert under Heimvernet.
Vis hele sitatet...
AR-15 kan man lett anskaffe seg om man driver med praktisk skyting.
Sitat av MoozMax Vis innlegg
hvordan viste du allerede da at han jobbet med kunstgjødsel? de hadde jo ikke engang fått arrestert mannen.
Vis hele sitatet...
Det kom vel ganske tidlig frem fra eksperter at de trodde det var snakk om 4-500kg kunstgjødsel?
Det som er rart er at han har hatt med seg 3 (?) typer våpen og ammunisjon til å ta livet av 80+ folk uten å ha vekket mistanke for noen før det brøt ut.
Sitat av freakyy Vis innlegg
det her er jo helt syk.
skjønner ikke åssen et menneske kan klare det her.
Vis hele sitatet...
Det spekuleres om at det er 2 eller flere gjerningsmenn. Politiet ror også unna når de får spørsmål om evt. flere folk
Sitat av Aaatcho Vis innlegg
Gå å sjekk deg.
Vis hele sitatet...
Men hva kan være feil? eller trenger det være noe feil i det hele tatt?
Sitat av mo3 Vis innlegg
Har ikke det usensurerte bildet, men vil gjerne nominere dette bilde til "picture of the year". Bildet har en historie FrP'ere ikke forstår.

http://gfx.dagbladet.no/labrador/174/174226/17422606/jpg/active/812x550.jpg
Vis hele sitatet...
Bildet har blitt retweetet noen tusen ganger usensurert i litt mindre versjon http://i.imgur.com/v6ZqD.jpg
Sitat av Affo Vis innlegg
Men hva kan være feil? eller trenger det være noe feil i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Øyet som ser ?
Det usensurerte bilde mo3 postet er noe av det sterkeste bilde jeg har sett.

så bildet når det var helt nyopplastet. Sterkt bilde.

Har aldri tenkt mye over bilder men dette.. Ubeskrivelig for meg..
Har sett andre bilder us-sensurert som ikke blir vist i norsk media. Det er sterke bilder.

;(
Sitat av SSH Vis innlegg
Det spekuleres om at det er 2 eller flere gjerningsmenn. Politiet ror også unna når de får spørsmål om evt. flere folk
Vis hele sitatet...
ja, tror ikke han er alene.
politiet vet noe, men vil ikke si noe. typisk.
Sitat av perolsen Vis innlegg
Igjen er tåregassdama på tv! Når skal de enten bekrefte det hun sier, eller la være å sende usannheter!?
Vis hele sitatet...
Jeg var tilstede da politiet kasta ut okupantene fra Hausmansgate 42 for et par år siden. Da brukte politiet tåregass. Dette skjedde ved fredensborgveien, og alle vi som stod der holdte på å vrenges. Vi spytta og snørra og gråt og var helt ute av stand til å fungere. Hele ansiktet var rødt. Men helt borte ved youngstorget var det også folk som hadde kjent kraftig sviing i øynene. Et stykke over akerselva, på grunerløkka rapoterte folk også om kraftig svie.


Hadde politiet brukt tåregass igår, så ville det ikke bare vært en eneste dame som hadde merka det. Da hadde hele Oslo's befolkning snakka om det.
Jeg har lest litt om ham, det tyder på at mannen var intelligent. Stinker psykopat lang vei. Psykopater pleier å ha til felles at de er intelligente, ironisk nok.

Av det innlegget jeg har sett et eksempel på (lurer på om det var på document.no) så snakker han om kulturmarxisme, samt nasjonalisme og internasjonalisme, mannen er artikulert og intelligent. Jeg har hittil ikke sett noen klare bevis på at han er nazist da men, noe som gjør meg skeptisk påstandene om høyreekstreme miljøer.
Sitat av Affo Vis innlegg
Hvorfor har jeg ingen form for medlidenhet overfor det som skjedde i går? Vet jo at jeg burde ha det, men har ingen medlidenhet overhodet :/
Hva faen er feil med meg?
Vis hele sitatet...
Er ikke alt en klarer og ta innover seg å skjønne med engang.
Har opplevd selv og nesten smile etter at jeg har hørt at nær familie har dødd, og ikke følt noe. Før det har gått en stund... Kanskje en forsvarsmekanisme? Jeg er ingen psykolog, men tror ikke det er noe feil med deg.
Kan det konkluderes med at dette er den største tragedien på norsk jord noensinne?
Andre verdenskrig var værre greit, men det døde vel ikke fler enn 500 i Norge? Og det fordelt på 5år?

Av alle ordene folk har brukt i dag, har jeg holdt meg til ett helt siden klokka halv fire: drøyt!
Etter jeg hørte over 80, håper jeg bare at politifolkene som avhører denne mannen akkurat nå er like sinte som meg. Eller i hvertfall passer på at han ikke har det bra med seg selv.
Sitat av Affo Vis innlegg
Hvorfor har jeg ingen form for medlidenhet overfor det som skjedde i går? Vet jo at jeg burde ha det, men har ingen medlidenhet overhodet :/
Hva faen er feil med meg?
Vis hele sitatet...
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage...nting-fan.html

Se på det nederste bilde...du må jo føle noe om det?
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Total Nasjonal katastrofe. FYyyy faen. I verden mest fredelige land.

Hadde minst 80 sivile blitt drept med en gang i militære operasjoner hadde det blitt masse rabalder fra media.
Hadde dett vært en amerikansk hendelse hadde amerikanerne flippa ut fullstendig?!
Men i Norge......


-- Reporteren fra Nrk til politiet; "".... øøøhhh det var 80 drept sa du, øøøhhh ...80????
-- Tror det kommer til å gå lang tid før landet kommer seg :'-((((
Vis hele sitatet...

Jeg tror mye av grunnen til at folk ikke er drevet gatelangs av raseri er at de rett og slett ikke har tatt inn hvor ille det faktisk er. Norge er i en sjokktilstand. Stillheten under pressekonferansen taler for dette. Det gjorde meg vondt i hjertet å høre hvordan en pressekonferanse var bragt til fullstendig taushet av sjokket når det nye tallet ble offentliggjort. Som flere andre har sagt; dette er mye, mye værre enn Columbine i omfanget, i et mye mindre land. Vi er i sjokktilstand og kan ikke gjøre annet enn å sitte tause tilbake og måpe.
Sitat av Affo Vis innlegg
Men hva kan være feil? eller trenger det være noe feil i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
folk er forskjellig.. både fysisk og emosjonelt.. En lege besvimer ikke av å se et kjøttsår.. en marinesoldat freaker ikke ut av våpenskudd.. kanskje du har et for avslappet forhold til slike ting eller du noe i den dur.. Kan jeg spørre om du har spilt mye voldsspill? bare ut av nysgjerrighet
Sitat av WoggaBogga Vis innlegg
Det som er rart er at han har hatt med seg 3 (?) typer våpen og ammunisjon til å ta livet av 80+ folk uten å ha vekket mistanke for noen før det brøt ut.
Vis hele sitatet...
Nope! Rød beredskap inkluderer bevæpnet politi etter en mulig terror angrep. Misforstå meg rett, egentlig ganske snedig, men av flere mulige scenarioer er vel det å være utkledd som bevæpnet politi etter en mulig terrorhandling en av de få scenarioene som tillot en slik massakre. Vanskelig for Beredskapstroppen å være på to steder samtidig.
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
Det usensurerte bilde mo3 postet er noe av det sterkeste bilde jeg har sett.

så bildet når det var helt nyopplastet. Sterkt bilde.

Har aldri tenkt mye over bilder men dette.. Ubeskrivelig for meg..
Har sett andre bilder us-sensurert som ikke blir vist i norsk media. Det er sterke bilder.

;(
Vis hele sitatet...
Det er et veldig sterkt bilde, men jeg syns bildet der den siktede står på land med lik rundt seg, og en person i vannet ber om livet er sterkere...

Har også sett et par bilder av de som døde i eksplosjonen. De bildene er mindre pene...
Sitat av Darko Vis innlegg
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage...nting-fan.html

Se på det nederste bilde...du må jo føle noe om det?
Vis hele sitatet...
Ikkenoe.


Sitat av WoggaBogga Vis innlegg
folk er forskjellig.. både fysisk og emosjonelt.. En lege besvimer ikke av å se et kjøttsår.. en marinesoldat freaker ikke ut av våpenskudd.. kanskje du har et for avslappet forhold til slike ting eller du noe i den dur.. Kan jeg spørre om du har spilt mye voldsspill? bare ut av nysgjerrighet
Vis hele sitatet...
Har spilt igjennom et par gta spill før, men det er omtrent alt :P
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Kan det konkluderes med at dette er den største tragedien på norsk jord noensinne?
Andre verdenskrig var værre greit, men det døde vel ikke fler enn 500 i Norge? Og det fordelt på 5år?
Vis hele sitatet...
9500 totalt døde under 2 verdenskrig i Norge, kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Dødsfal...re_verdenskrig
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Kan det konkluderes med at dette er den største tragedien på norsk jord noensinne?
Andre verdenskrig var værre greit, men det døde vel ikke fler enn 500 i Norge? Og det fordelt på 5år?

Av alle ordene folk har brukt i dag, har jeg holdt meg til ett helt siden klokka halv fire: drøyt!
Etter jeg hørte over 80, håper jeg bare at politifolkene som avhører denne mannen akkurat nå er like sinte som meg. Eller i hvertfall passer på at han ikke har det bra med seg selv.
Vis hele sitatet...
10 262 nordmenn døde under andre verdenskrig.
http://www.facebook.com/photo.php?fb...type=1&theater

Hvem faen er dette?
Sist endret av FredrikThaMan; 23. juli 2011 kl. 04:43.
Sitat av Affo Vis innlegg
Hvorfor har jeg ingen form for medlidenhet overfor det som skjedde i går? Vet jo at jeg burde ha det, men har ingen medlidenhet overhodet :/
Hva faen er feil med meg?
Vis hele sitatet...
samme helt itl jeg fikk vite navnet til gjerningsmannen og så litt bilder
Gleder meg til det kommer en dokumenter om anders behring breivik
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
Det usensurerte bilde mo3 postet er noe av det sterkeste bilde jeg har sett.

så bildet når det var helt nyopplastet. Sterkt bilde.

Har aldri tenkt mye over bilder men dette.. Ubeskrivelig for meg..
Har sett andre bilder us-sensurert som ikke blir vist i norsk media. Det er sterke bilder.

;(
Vis hele sitatet...
Enig. Et sterkt bilde. Man kan se mye rart på de bildene fra hendelsen som har skjedd. Men akkurat dette bilde er det som jeg har blitt mest preget av.
Sitat av FredrikThaMan Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Bjarte Kittilsen Fagerlid
Sitat av FredrikThaMan Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Rest my case, det så da virkelig ut som en AR-15 han nazien holdt i hånda?
Sitat av ne0 Vis innlegg
9500 totalt døde under 2 verdenskrig i Norge, kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Dødsfal...re_verdenskrig
Vis hele sitatet...
WWII er selvfølgelig utrolig leit.

Nå er det snakk om 80 forsvarsløse ungdommer på en øy i moderne tid.
Nå som vi er klar over terrorister, og har overvåking over de som er de farligste i vårt samfunn/verden.
Det MÅ være fler enn kun 1 person som har gjort dette. Eventuelt har Anders faktisk detonert bomber på Utøya. Jeg har vanskelig for å se at han skal ha stått der med et automatisk gevær og en hagle e.l og blåst ned barn etter barn etter barn - 80 drepte + samt skadede (spes. med tanke på våpen vi har fått "opplyst" av politiet). Som sagt tidligere er det noe politiet skjuler foreløpig. Dette er et angrep som ville rystet hele verden i lang lang tid om det så skjedde i Afghanistan, Pakistan o.l. Når over 80 barn/ungdom blir drept blir det på kanten til uvirkelig og håpløst. Men det er dette Anders (mfl) ønsket og han lykkes til de grader, dette er noe Norge og nordmenn ALDRI vil glemme.
Sitat av FredrikThaMan Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Går ikke det ann å kontakte facebook å få dem til å slette dette?
Kommunal rådgiver hos Vejle Kommune.. NOT FOR LONG!
Sitat: Originalt skrevet av FredrikThaMan Vis innlegg
http://www.facebook.com/photo.php?fb...type=1&theater

Hvem faen er dette?
https://www.facebook.com/profile.php?id=100002078332529
Vis hele sitatet...
sjekk ut vennelista hans .. hmmmm ....
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Det MÅ være fler enn kun 1 person som har gjort dette. Eventuelt har Anders faktisk detonert bomber på Utøya. Jeg har vanskelig for å se at han skal ha stått der med et automatisk gevær og en hagle e.l og blåst ned barn etter barn etter barn - 80 drepte + samt skadede (spes. med tanke på våpen vi har fått "opplyst" av politiet). Som sagt tidligere er det noe politiet skjuler foreløpig. Dette er et angrep som ville rystet hele verden i lang lang tid om det så skjedde i Afghanistan, Pakistan o.l. Når over 80 barn/ungdom blir drept blir det på kanten til uvirkelig og håpløst. Men det er dette Anders (mfl) ønsket og han lykkes til de grader, dette er noe Norge og nordmenn ALDRI vil glemme.
Vis hele sitatet...
Har du sett dette bildet? http://bildr.no/view/933067

700 mennesker på en liten øy. Han kommer i politiuniform og ber de samle seg rundt han før han begynner å skyte.
Jeg har ingen tvil om han har klart å skyte ned 80 eller fler på den lange tiden det tok før politiet fant han...
Hva gjør denne dansken? Er han seriøs? Fy faen, blir så provosert..
Sitat av FredrikThaMan Vis innlegg
Vis hele sitatet...
han er faen meg kommunal rådgiver i hjemmekommunen sin!?

hva faaen!?
Sitat av pamparius Vis innlegg
Hva gjør denne dansken? Er han seriøs? Fy faen, blir så provosert..
Vis hele sitatet...
Hva? Jeg ser på NRK. Hvor er dansken?
Heh? Uvanlig venneliste for en nazi å være. Kanskje jeg bør trekke tilbake forhåndsstemplinga mi, gitt
Sitat av Aaatcho Vis innlegg
Bjarte Kittilsen Fagerlid
Vis hele sitatet...
Falsk 4chan konto.
Sitat av FredrikThaMan Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det der ga meg en dårlig smak i munnen. Kanskje noen kan tipse myndighetene i Velje, Danmark?
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.