Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2157
Hverdags Slask
shallabaiz's Avatar
jeg var med noen kompiser og skjøt med paintball i helga, og syntes dette var utrolige morro, tenkte kansje jeg skulle spandere på meg noe utstyr og prøve....men er jo litt kjedelig å bare løpe rundt å skyte for seg selv.... bor i nærheten av kristiansand, noen freaks som vet om det finnes en klubb eller noe som det går an å meldes seg inn i og få skutt litt eller?
takker for alle svar

PS: når jeg googlet kom jeg frem til www.kpc.no, men denne ser ut til å være utdatert, siste oppdatering var i 2010...
Mye bedre å samle sammen en gjeng å kjøpe softguns... Trenger jo bare en stor hage.
Hverdags Slask
shallabaiz's Avatar
Trådstarter
hehe har tenkt på det, men vi er ikke en veldig ressurs sterk gjeng, men kunne nok fått det til ja, men hvordan er det med Co2 og luft og sånn...må jeg kjøpe sånn beholder og sånn eller? (er helt noobie innen dette feltet) ^^
Du må jo selvfølgelig ha en beholder til luft. Anbefaler luft fremfor Co2.
Hverdags Slask
shallabaiz's Avatar
Trådstarter
men hva gjør jeg når denne beholderen går tom? XP
bor du i kristiansand området er ed-sport tingen. Det er ikke fryktelig mye som skjer på paintball fronten i kristiansand. Softgun er kansje enda morsomere hvis det ikke er så mye klubber og ting, som sagem sier er det mye lettere og ta en hage eller en skog som ingen går i og begynne en krig.Softgun er ganske så lett også, softgun går ut på batteri(aeg) springer(fjær drevet våpen) eller gass (gbb eller gnb). det enkleste er fjærdrevet men det er ikke like morsomt, kjøp en aeg fra game-on.no eller airsoft.no (sistnevnte er i sandefjord) En aeg til 1499kr kan du ha det utrolig mye gøy med!
Hverdags Slask
shallabaiz's Avatar
Trådstarter
kan noen svare meg på hva jeg gjør når luft tanken går tom?
Du bytter den ut med en ny en
Du har en beholder på markøren din, den må du fylle opp etter noen magasiner. Det brukes enten Co2, som er engangsbeholdere (dyrt og upraktisk) eller luft under trykk. Når luft-tanken din går tom må du/dere ha en tank, gjerne en dykketank med en fylleventil på. Da får du fylt på tanken på markøren din fra dykkerflaska.
Dykkerflaska får du fylt på hos brannvesenet og dykkerforentninger, koster en hundrelapp el.
Softgun er så utrolig dævt iforhold til paintball ! Jeg spiller selv paintball, og det er faktisk ganske kult. Men når jeg har sett noen som kommer med softgun og skytter, så kommer kula ut i bestemor fart og går 5 meter. Blir du truffet lurer du på om det er en maur som har fallet fra greinen over deg. Du ser heller ikke om du er markert like godt som med paintball.

Jeg anbefaler deg til å skaffe deg en dykker flaske som du fyller luft fra. For å fylle opp denne koster det (her ihvertfall) 50 spenn. Hvor mange liter og hvor mange som er på tanken bestemmer hvor mange ganger du kan fylle luft tanken på markøren før du må fylle den store dykker tanken. Husk at du også må (burde ivhertfall) ha kvalitets ball, hals beskyttelse og en maske som ikke dugger. Dugg er døden i paintball.
Om det er en klubb i nærheten har de sikkert en kompressor dere kan fylle med. eller dykkerflaske som ovenfor.

Foreslår heller Airsoft, billigere, mer realistisk, mer ekstrautstyr. og renere. og du slipper luft/gass problemet med elektriske gevær.
Jeg har tilbragt hele dagen i skogen sammen med gode venner, og spilt paintball! Utrolig morsomt, ikke en hobby du angrer på at du begynte med! God trening er det og.

Vi var fire venner som for ca 6 år siden gikk sammen og kjøpte paintball utstyr. Vi kjøpte en av de billigste markør-pakkene vi fant på Internet, og spleiset på en co2 tank. Vi har kjørt co2 siden, det er ikke dyrt i det hele tatt. Tror vi betalte 2000 i pant på flasken, og betaler rundt 350 spenn for å få den påfylt. (En tank varer mye lenger enn du skulle trodd).

Så om dere er 4 venner, har rundt 2-3000 spenn å investere og en skog, er dere set to go!

Airsoft vs paintball er en eldgammel diskusjon, personlig synes jeg paintball er utrolig mye morsommere. Vanskeligere å juge om du ble skutt, mindre fare osv.

Når det gjelder klubber i kr.sand området kan jeg dessverre ikke hjelpe, men om du stikker innom ED-paintball kan du sikkert peke dere i riktig retning.

Utrolig morsom hobby, lykke til!
Jeg er ikke i tvil, paintball er utrolig mye mer morsomt en airsoft! Det eneste du trenger er en markørpakke (alt du trenger vil følge med!), en tank, et sted å spill og noen gode venner.
Og en viktig ting, bruk hue! Markørene regnes som våpen og må behandles deretter. Brudd på våpenloven er ikke noe tøft å ha hengende over seg.
Paintball eller Airsoft er smak og behag, noen liker ditt, andre liker datt.
Fordelen med paintball er at miljøet generelt er litt større, det arrangeres turneringer rundt omkring og man har bedre treningsmuligheter om man velger å bli seriøs.
Airsoft er billigere, mer realistisk og ofte lettere å komme igang med, fordi det kreves mindre utstyr og ressurser for å få til en dag med spilling.

Siden folk ser ut til å glemme det, vil jeg bare minne på at det er 18- årsgrense ved kjøp av Airsoft pistoler/rifler og Paintball markører. Vær snille og vis hensyn ved bruk, slik at vi slipper å bli tatt så useriøst .

Spør gjerne mer om det er noe. Vil tro jeg kan svare på det meste .

Forresten, sjekk Splat.no
Sist endret av petterdass; 14. juni 2011 kl. 02:19.