Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  529 60658
Jeg stille gledelig opp på alle slags Ikkevoldelige demonstrasjoner, om noen arrangere de. Om det er noen hjelp i vet jeg ikke, men kan ikke skade.
Nå skal det i hvertfall lastes ned!
Ser for meg noe ala Clyde's tanker i Law Abiding Citizen filmen.
Jeg siterer ; I'm just getting started. I'm gonna pull the whole thing down. I gonna bring the whole fuckin' diseased corrupt temple down on your heads. It's gonna be Biblical.
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Skype vil ikke logges, siden det er på en utenlandsk server. Nok et eksempel på hvor fullstendig ubrukelig DLD er. Det samme gjelder for Gmail, Hotmail og mye mer. Jeg fatter ikke hvordan politikere kan være så ufattelig blåøyde, naive og blottet for teknisk innsikt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor blir ikke skype,Gmail,Hotmail logget ? Alt som går igjennom ISP blir jo logget... tror ikke dem filtrerer ut dette.
Finnes det en enkel måte å ommgår dette som er integrert i nettleseren, eller som en prosess som kjører i bakgrunnen og som åpnes ved oppstart?
Og hvordan kan dette omgås ved mobilbruk?
Kryptering av ALT er det eneste som hindrer dem i å lese dataene..
Sitat av zulle Vis innlegg
Finnes det en enkel måte å ommgår dette som er integrert i nettleseren, eller som en prosess som kjører i bakgrunnen og som åpnes ved oppstart?
Og hvordan kan dette omgås ved mobilbruk?
Vis hele sitatet...
Tor fikser dette.
https://www.torproject.org/index.html.en
FUCKING Insane in the mainbrain, no er jeg både skuffet og opprørt over NORGE, over Partiet HØYRE!
"— Det er veldig, veldig ille. Jeg tror ikke de som stemte for direktivet skjønner konsekvensen av vedtaket. Kommende generasjoner vil fordømme oss for det som er vedtatt i kveld, sa Venstre-leder Trine Skei Grande til NTB umiddelbart etter voteringen."
Høyre og AP har skuffet meg så dypt, trass i folkets ønsker innfører de ett direktiv som jeg ser på som intet annet enn voldtekt av vårt personvern.

Det at det norske folk tillater og stemmer inn løpegutter for EU skuffer meg, det skuffer meg at vi ikke reiser oss sier nei, hvordan kan vi tillate slikt? At vi i Norge, ett såkalt demokrati, ikke engang fikk muligheten til å si nei igjennom en folkeavstemning får meg til å se mørkt på fremtiden i dette liksom-demokratiet.
Sitat av jarl Vis innlegg
Jeg stille gledelig opp på alle slags Ikkevoldelige demonstrasjoner, om noen arrangere de. ...
Vis hele sitatet...
Fint med engasjement, men jeg tror det er i seneste laget nå som lovforslaget er vedtatt.

Jeg har personlig liten tro på at datalagringsdirektivet. I den offentlige debatten synes terrorisme og overgrep mot barn å være gjengangstema, som ofte får fokus. Dette skal angivelig motivere for hvorfor man trenger en slik masseregistrering av uskyldige folks trafikkdata over lang tid.

Men terrorisme har foregått lenge før Internet ble funnet opp, og det kommer til å foregå også etter innføring av datalagringsdirektivet. Med uforminsket kraft. Det samme gjelder overgrep mot barn, organisert kriminalitet, og andre grove forbrytelser.

Noen få kommer til å bli tatt, inntil forbryterne lærer seg systemet og unngår registrering. Det gjelder forøvrig alle former for elektroniske spor. De som vil gjemme seg klarer det. Allerede før direktivet har vi fenomener som proxy, kryptering, steganografi, fabrikkering av elektroniske spor (send mobilen på tur for å skaffe alibi), bruk av åpne eller svakt beskyttede trådløse nett, osv.

Forvent mer av slikt etter innføring av direktivet.

Jeg hadde ønsket en mer intensiv og rettet innsats mot det samfunnet oppfatter å være problemer, dvs grove forbrytelser, enn innføring av generell logging av trafikkdata fra hele befolkningen.
Jeg hadde uten å nøle spyttet alle 89 som stemte for i ansiktet hadde jeg møtt dem på gata. Voldelige demonstrasjoner stiller jeg også gjerne opp på.
Jeg har i voksen alder grått mine første tårer.
Jeg håper noen arrangerer demonstrasjoner i alle byer. Hadde jeg ikke vert så pingle av meg hadde jeg tatt initiativet selv.

Dette er en trist dag for Norge.
Folket får ikke bestemme en dritt. Vi blir lurt til å stemme på partier som faen ikke holder en dritt og går bak ryggen på oss. VI får ikke være med å bestemme noe. De få hundre menneskene i stortinget jobber så mye oppå hverandre at de alle blir hjernevasket av hverandres løgner og gjør latterlige avgjørelser som dette.

Hvorfor i huleste kan ikke moderne norge anskaffe en offesiell avstemning om slike valg på nettet? Hvor man må taste inn fødselsnummer og kode (noe ala Altinn-opplegget) slik at man får delta i slike avgjørelser. Helt latterlig dette landet. Demokrati meg i ræva. Jens/Hitler & co kan ryke å reise.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
THIS JUST IN: Det har vært arrangert demonstrasjoner mot DLD i over et år nå, senest på onsdag. Det var også i januar i år og april i fjor, og sikkert en haug med flere demoer rundt om i landet. Dere følger ikke godt nok med.
Postet dette på en annen tråd om DLD allerede, men jeg må være sikker.
Jeg lastet ned 30 gig med tvserie her om dagen, jeg seedet til idag.

Hva er en eventuell konsekvens?
Sitat av olaPola Vis innlegg
Postet dette på en annen tråd om DLD allerede, men jeg må være sikker.
Jeg lastet ned 30 gig med tvserie her om dagen, jeg seedet til idag.

Hva er en eventuell konsekvens?
Vis hele sitatet...
DLD settes ikke i verk før om et år...
Sitat av Elemental Vis innlegg
DLD settes ikke i verk før om et år...
Vis hele sitatet...
Så i prinsippet kan jeg bruke bukta og IPT helt til april 2012?
Eller blir det liksom lagret fra nå og "ransaket" om et år?
Sitat av olaPola Vis innlegg
Så i prinsippet kan jeg bruke bukta og IPT helt til april 2012?
Eller blir det liksom lagret fra nå og "ransaket" om et år?
Vis hele sitatet...
Det blir lagret fra April neste år, så du har ingenting å frykte
Og om det ble lagret så tror ikke jeg de ville brydd seg om du lastet ned 30GB tv-serie.
Selv har jeg over 1000GB film på pc'en som er ulovlig lastet ned
Sist endret av knutmoore; 5. april 2011 kl. 00:38.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Så i prinsippet kan jeg bruke bukta og IPT helt til april 2012?
Eller blir det liksom lagret fra nå og "ransaket" om et år?
Vis hele sitatet...
Du kan bruke hva du vil frem til 1. Juni(?) 2012 hvis jeg ikke tar helt feil. De har jo ikke bestemt kryptering eller noe lignende enda.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Postet dette på en annen tråd om DLD allerede, men jeg må være sikker.
Jeg lastet ned 30 gig med tvserie her om dagen, jeg seedet til idag.

Hva er en eventuell konsekvens?
Vis hele sitatet...
Da kommer eventuelt Simonsen og tar deg. De jobber uavhengig av DLD.

http://www.dagensit.no/article2017004.ece

Simonsen har ved minst ett tifelle fått retten til å pålegge ISP til å ta vare på koblingen mellom IP-adresse og abonnentnavn inntil saken om utlevering av navn er ferdig behandlet i rettsystemet. Da spiller det ingen rolle om sletting normalt skulle ha funnet sted innen 3 uker / 6 mnd eller hva det måtte bli.

Den samme muligheten har Politiet, når det foreligger en rettslig anmodning om å ta vare på og utlevere logger som en del av etterforskningen.

DLD gir et generelt pålegg til ISPer om å ta vare på slike data en forholdsvis lang periode for alle, uavhengig av om man har gjort noe for å påkalle seg mistanke eller ikke.

DLD er vel i utgangspunktet ikke laget for å ta fildelere. Men det kan sikkert brukes til det også. Når dataene først finnes, er det naivt å tro at det ikke vil bli brukt til også andre formål enn det opprinnelige. Blir sikkert en ny avgift knyttet til dette også - for det er ikke gratis.
hvilken innvirkning kan egentlig DLD komme til å ha på Ola Nordmann, som sitter på freakforum å snakker om ikke så hypotetiske hypoteser, laster ned en og annen serie og CD fra TPB, og snakker med ennå mindre hypotetiske dealere på, la oss si facebook?

Hvor går grensen for hvilken informasjon politiet skal kunne bruke?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Hvor går grensen for hvilken informasjon politiet skal kunne bruke?
Vis hele sitatet...
http://stoppdld.no/kunnskapsbanken/hva-skal-lagres/

der er informasjon om spesifikt hva som skal lagres.
de lagrer med andre ord ikke innholdet i f.eks mailer, men hvem du sender til, når du sender den, og hvor du er når du sender den (om du sender fra mobil bl.a).

begynn å bruk VPN så snart som mulig, så er du relativt trygg.
mange av de som tilbyr VPN-tjenester har nå såpass gode linjer, at du ikke vil merke allverden til hastighetsforskjell.

jeg laster ihvertfall ned med over 2MB (megabyte that is) i sekundet hos www.vpntunnel.se f.eks.
Før vi vet ordet av det så får alle som poster en post her på FreakForum om rusmiddel besøk av Onkel Blå på grunn av mistanke om oppbevaring av ulovlige rusmidler
Goodbye Demokrati. Hello Diktatur.
Hva i svarte helvete har jeg gått glipp av nå?! Gikk faenskapet igjennom?!!

Dette går jo gale veien alt sammen. Da er det faenmeg like greit at noen sørger for at det VIRKELIG går galt. Om de forbannede rasstampene ikke vil høre på folket når de skriker ut i protest, er det kanskje på helvetes høy tid at noen tyr til andre, langt mindre fintfølende metoder. Hva må til for at politikerene skal forstå alvoret nå til dags? En rolig protest? En til dels voldelig en? Eller en demonstrasjon på hvordan Ragnarok kunne utartet seg?

Deltar med glede på alle 3. Når politikerene ikke lenger ser ut til å forstå Norsk, får vi vel bare lete, klore og røske til vi finner et de forstår.


Til helvete med samtlige som hadde noe med dette å gjøre!!
Vil kondolere til alle Nordmenn....

Jeg er rett og slett lamslått, jeg hadde virkelig ikke troen på at dette ville bli en realitet, man endte bestandi opp med å stole på de folkevalgte, stikke fingeren i jorda og se "realitetn" i øynene.

Hva kan man gjøre nå? Engasjere og opplyse bør kansje være en prioritet?
Det har allerede går det opp for meg, hvor skremmende mange det er som ikke vet hva DLD vil si for DEG som persjon. Uansett hva du bedriver med... :O

En ting til som skremmer meg, er at jeg har fulgt denne saken i sidesynet, men ikke engasjert megselv... hvordan kan man bare la slikt skje.

Fyfader, fortsetter det slikt, kommer Norge til og se VILLE tilstander.
Jeg sier det atter en gang! Fyfader :O

*edit*
Sist endret av Themosthigh; 5. april 2011 kl. 04:32.
- Det er ingen av de store haiene som kommer til å gå i nettet her. Erna Solberg sa at poenget er ikke å ta de små haiene heller. Da lurer jeg på: Hvem er det man skal ta når man ikke skal ta de store haiene, og når man ikke skal ta de små haiene? Jo, sa Erna Solberg til meg, noen gjør alltid feil. Da skjønte jeg det. Vi skal ta de dumme haiene, sa Skei Grande.
Sitat av Elemental Vis innlegg
Du kan bruke hva du vil frem til 1. Juni(?) 2012 hvis jeg ikke tar helt feil. De har jo ikke bestemt kryptering eller noe lignende enda.
Vis hele sitatet...
Da har man i alle fall relativt god tid på å forbrede seg.
Sitat av BomberMan Vis innlegg
THIS JUST IN: Det har vært arrangert demonstrasjoner mot DLD i over et år nå, senest på onsdag. Det var også i januar i år og april i fjor, og sikkert en haug med flere demoer rundt om i landet. Dere følger ikke godt nok med.
Vis hele sitatet...
Har da møtt opp på alle (som jeg har hatt anledning til), men tror ikke jeg eller noen andre mente at det ikke har vært noen demonstrasjoner.


Det vil vell kanskje være for sent og demonstrere... Men kan det skade?
Sist endret av jarl; 5. april 2011 kl. 08:59.
Sitat av jarl Vis innlegg

Det vil vell kanskje være for sent og demonstrere... Men kan det skade?
Vis hele sitatet...
Det skader ikke, men er det vits? Politikerene tar ikke hensyn uansett.
Fredelige demonstrasjoner fungerer tydeligvis ikke. Her må det visst en væpnet revolusjon til! Jeg stiller med Molotov Cocktails!
Sitat av madsen339 Vis innlegg
Hvorfor blir ikke skype,Gmail,Hotmail logget ? Alt som går igjennom ISP blir jo logget... tror ikke dem filtrerer ut dette.
Vis hele sitatet...
Gmail, Hotmail osv vil ikke bli logget ettersom mailen går via web; altså ikke prosesseres gjennom ISP sin server.

Din ISP kan ikke pålegges å lagre å lagre hvem du sender mail til gjennom webamil-tjenester ettersom det heller ikke skal lagres hvilke internettsider hver enkelt går inn på.

Mail (POP3 og IMAP) som du derimot får gjennom din ISP (xxxx@get.no osv) og som vanligvis åpnes i programmer som Outlook og Safari vil derimot logges. Men igjen, det er ikke innholdet som lagres.
Jeg vil rette en unnskyldning til alle konspirasjonsteoretikere som spådde at vi i fremtiden ville bli overvåket til enhver tid. Dette fnøs jeg godt av, men det er nå en realitet. Det er en skam at vi har folkevalgte som vil innføre dette på verste diktaturisk måte. Unnskyld!
Sitat av juster Vis innlegg
Gmail, Hotmail osv vil ikke bli logget ettersom mailen går via web; altså ikke prosesseres gjennom ISP sin server.
Vis hele sitatet...
Trafikken mot disse tjenestene logges selvfølgelig.
Sitat av prenix Vis innlegg
Trafikken mot disse tjenestene logges selvfølgelig.
Vis hele sitatet...
Vel, det er internett-trafikk som alt annet. Så ISP er pålagt å lagre at du går inn på siden (i form av ipadresser og tidspunkt), men all den tid de ikke skal lagre innhold vil de ikke kunne lagre hvem du sender/mottar epost til/fra.

En viktig forskjell fra epost levert av ekomtilbydere, hvor de også er pålagt å lagre denne infoen.

Det spiller forøvrig ingen som helst rolle om du aksesserer eposten din via web,imap eller pop. Det som teller er om epostleverandøren din er regnet som en ekomtilbyder og dermed pålegges lagring
Beklager at det tok litt tid å svare. Det kom så mange innlegg mellom her at jeg ikke oppdaget det du skrev før nå.

Sitat av caperno Vis innlegg
Det har tidligere vært sletteplikt. Nå blir det lagringsplikt på disse dataene. Noe som er en ganske drastisk endring i seg selv. DLD vil også omfatte ip-adressene til internettsidene du besøker, samt informasjon om hvem du kommuniserer med på epost. Dette er informasjon som er ganske sensitiv. Det ble i fjor flertall i EU-parlamentet for å utvide DLD til å også inkludere søk fra søkemotorer. Personlig, så syntes jeg ikke DLD er så altfor ille i sin nåværende form. Jeg er mer bekymret over hvordan direktivet vil se ut om noen år. Sjekk ut kortfilmen, Cleanternet. Jeg syntes den setter ett godt bilde på en del av dette overvåkingshysteriet.
Vis hele sitatet...
DLD vil IKKE omfatte lagring av IP-adresser av internettsider du besøker. Det er det ikke, og har heller aldri vært, tale om. Det som derimot vil lagres er den enkeltes oppkobling mot sin ISP; hvilken IP-adresse leies, til hvilken tid. Samtidig logges tidspunkt for opp- og frakobling. Mye det samme som i dag med andre ord.

Når det gjelder hvem du kommuniserer med per e-post, gjelder dette KUN for e-post levert av din ISP (get, nextgentel, telenor osv). Dette er normalt POP3 eller IMAP som normalt åpnes i programmer som Outlook, Safari osv.

Hvem du kommuniserer med via webmailtjenester som hotmail, gmail osv vil derimot IKKE lagres ettersom det ikke vil lagres hvilke internettsider den enkelte besøker.

Hvilke krav er stilt? Det siste jeg har fått med meg er at man ikke stiller noen krav. Kryptering er f.eks ikke ett krav. Det er heller ikke noe krav til hvor man kan lagre all denne informasjonen. Tenk også på hvor dyrt dette blir for operatørene, så da kan det vel godt tenkes at de finner frem til serverplass i rimeligere trakter, f.eks i Romania? Data vil lekke ut. Uansett.
Vis hele sitatet...
Disse dataene lagres allerede i dag i varierende lengde og i varierende utstrekning. Ettersom det allerede ligger på plass infrastruktur for slik lagring, ser jeg ikke for meg at det vil by på de helt store kostnadsøkningene.

Når jeg mener at det stilles økte krav, mener jeg blant annet at det nå vil være krav til nøyaktig hva som skal lagres, hvor lenge det skal lagres, og hvilket format det skal ha. Slik det fungerer i dag lagres dataene på forskjellige måter i de forskjellige selskapene. Det vil nå komme krav til hvordan disse skal lagres slikt at alt blir likt. Dette gir også større kontrollmulighet for å luke ut feil og mangler.

DLD vil gi oss et dyrere og mer ineffektivt politi. Færre kriminelle handlinger vil bli oppklart. Direktivet vil i seg selv være en grobunn for omfattende korrupsjon på alle plan. Det vil sette liv i fare, og kan i feil hender utgjøre en reél trussel mot demokratiet. I tillegg, så skal man absolutt ikke undervurdere EU. De kommer til å utvide DLD til å innskrenke personvernet vårt ytterligere. "The worst is yet to come", og da er det nok ikke så kult å være etterpåklok. (:
Vis hele sitatet...
Dette utsagnet får stå for din egen regning. Jeg mener det faller på sin egen urimelighet. Dette mener jeg fordi politiet allerede i dag, og spesielt de siste 15 årene allerede har tatt disse dataene i bruk i sin etterforsking. Derimot tror jeg ikke en innføring av DLD vil føre til noen økning av oppklaringsprosenten da dette mer er en formalisering av dagens ordning. Jeg tror for ordens skyld heller ikke politiet vil bli noe MER effektive ved innføring av DLD.

Det har tidligere vært sletteplikt. Nå blir det lagringsplikt på disse dataene. Noe som er en ganske drastisk endring i seg selv.
Vis hele sitatet...
Her er jeg derimot helt enig med deg. Det at data nå lagres med tanke på etterforskning mot tidligere med tanke på fakturering, er en drastisk endring i seg selv. Og det er her jeg mener debatten også bør ligge. Det er DETTE som er det viktige spørsmålet og jeg har full forståelse for at det er mange som er uenige med meg her.

Poenget mitt med disse innleggene har vært å føre debatten over på det som er kjernespørsmålet ved å avkrefte en del av de mytene som har versert blant enkelte DLD-motstandere.
Synes det er ironisk at vi som skal være så mye imot medlemskap av EU driver nå å setter inn lovforslag som ble mandatorisk for alle EU land.
Sitat av prenix Vis innlegg
Trafikken mot disse tjenestene logges selvfølgelig.
Vis hele sitatet...
Nei. Trafikken mot disse tjenestene logges ikke. Det logges kun oppkobling mot ISP. Altså hvilken IP-adresse du får tildelt fra din ISP. Hvilke sider du så besøker logges IKKE. Dette er en myte
Sitat av BonesCon Vis innlegg
Hva er vitsen med å slette posten min mods?
Brudd på personvernet å publisere navn på politikerne som stemte for?
Vis hele sitatet...
Det kan da umulig være det, da vi ikke har personvern i Norge.

Vi burde fått satt en dato for demonstrasjon (vet det har vert flere), men sette den noen uker (kanskje en måned?) frem i tid slik at alle som har interesse for det får tid til å spamme, spamme og atter spamme dato og sted til alle man vil skal være med.
Kan også finne flest mulig artikler om denne saken, for så å poste sted og dato flere ganger der også.

Jeg reiser gladelig fra Stavanger til Oslo for å demonstrere mot dette f*enskapet her.

Ville nå tro at en ganske saftig prosent av freak.no's medlemmer har lyst å se dette direktivet drukne i en råtten dass. Kanskje det hadde vert mulig å lage en liiiten "ad" for denne demonstrasjonen jeg prater om, slik at alle kan se den (på freak.no).

Beklager rotete innlegg. Er ganske frustrert atm
Sist endret av drrogern; 5. april 2011 kl. 15:11.
For de som er fan av facebook, og ikke er fan av å reise Vardø-Oslo, så finnes det en facebook-gruppe som jobber med å saksøke Staten for lover og regler DLD bryter i Norsk lov:
http://www.facebook.com/home.php?sk=...459915167&ap=1
Var det jeg leste tidligere om nøkkelord å flagging sant?
isåtilfelle, er det ikke bare at noen mekke en bot som får DLD sine lamper til å brøle!
Å alle sammen bruker den, for å anonymisere seg igjen?

De må jo plukke ut troverdig vs whats not? Helvettes jobb å gjøre?
Sitat av Jokkefanten Vis innlegg
Synes det er ironisk at vi som skal være så mye imot medlemskap av EU driver nå å setter inn lovforslag som ble mandatorisk for alle EU land.
Vis hele sitatet...
Langt i fra. Norge er landet som følger EU-direktivene best. Vi har bare fått fritak fra ett direktiv (tunnelsikringsdirektivet), og ett direktiv har vi enda ikke bestemt enda (postdirektivet, dvs. privatisering/økt konkuranse for posten).

Vi er fryktelig lydige.
Sitat av Kalakov Vis innlegg
Langt i fra. Norge er landet som følger EU-direktivene best. Vi har bare fått fritak fra ett direktiv (tunnelsikringsdirektivet), og ett direktiv har vi enda ikke bestemt enda (postdirektivet, dvs. privatisering/økt konkuranse for posten).

Vi er fryktelig lydige.
Vis hele sitatet...
Mest bortsett fra Moldova.
Spørsmål.
Lagres det hvilken mobilmast du er koblet på til hvilket tidspunkt, slik at Politiet kan se hvem som var i nærheten av et åsted?

NEI til DLD forresten. FML
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Spørsmål.
Lagres det hvilken mobilmast du er koblet på til hvilket tidspunkt, slik at Politiet kan se hvem som var i nærheten av et åsted?

NEI til DLD forresten. FML
Vis hele sitatet...
Ja. Dette lagres, og slik har det vært siden mobiltelefoner kom på markedet på 90-tallet. Det er greit å merke seg at mobiltelefoner i de fleste tilfeller vil være innen rekkevidde for flere mobilmaster til samme tid.

Dette har blitt brukt i etterforskningen av mange større straffesaker
Sitat av juster Vis innlegg
Ja. Dette lagres, og slik har det vært siden mobiltelefoner kom på markedet på 90-tallet. Det er greit å merke seg at mobiltelefoner i de fleste tilfeller vil være innen rekkevidde for flere mobilmaster til samme tid.

Dette har blitt brukt i etterforskningen av mange større straffesaker
Vis hele sitatet...
Æh... Ja, akkurat dette visste jeg jo, men ... Jeg prøver å omformulere det:
Blir det nå lettere for politiet å få tilgang til dette? .. Håper poenget blir forstått
Om ingen andre tar initiativet, synes jeg vi på freak skal arrangere en demonstrasjon. Det trenger ikke være offisielt Freakforumet som står bak det, men vi kan gjøre mye av planleggingen her.

http://www.facebook.com/event.php?eid=137282949677706

Noen har tatt initiativet til å ha en markering på 17. mai. Jeg synes for øvrig at vi burde hatt en tidligere.
Var noen ungdomspolitikere på skolen idag som delte ut gratis boller. Jævla slanger.
Sitat av Frdlr Vis innlegg
Var noen ungdomspolitikere på skolen idag som delte ut gratis boller. Jævla slanger.
Vis hele sitatet...
Jeg er ugrei å ha med å gjøre når jeg bumber bort i en høyrepolitiker. På skolen min hadde vi spontan aksjon mot dem da de kom for å spre propagandaen sin. Snakk om forsøpling av skolen.