Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2001
Nå har laptopen min overlevd tre vintre, og tiden for å sende den til de evige jaktmarker nærmer seg.

Så jeg hadde håpt at dere kunne hjelpe meg med å finne en laptop til rundt 7k som klarer å kjøre Minecraft. Den vil kun brukes for og ta notater, spille minecraft,sc2 og WoW. Så ingen krevende spill, men batterikapasitet o.l er langt nede på prioriteringslisten.

Om noen hadde kunne tatt seg tid til å dele sin kunnskap, vil jeg være veldig takknemlig.

En viktig opplysning jeg glemte: Jeg har en god stasjonær pc som drar alle de nye spillene.
Komplett - Toshiba Satellite R630-14T 13.3" HD LED

Koster 7,5 laken, har terningkast 5 på test hos dinside, veier bare 1,48 kg og har 8,9 timer batterilevetid (med 6-cellers batteri, kan sikkert finn 9-cellers batteri til denne også.)
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Komplett - Toshiba Satellite R630-14T 13.3" HD LED

Koster 7,5 laken, har terningkast 5 på test hos dinside, veier bare 1,48 kg og har 8,9 timer batterilevetid (med 6-cellers batteri, kan sikkert finn 9-cellers batteri til denne også.)
Vis hele sitatet...
Intel mobile grafikk ja, det drar beklageligvis ikke mye rundt i WoW, dog kanskje litt i Minecraft.
Og batterikapasiteten var lite issue på hans liste uansett, og da regner jeg med portabilitet også er det.
Sist endret av AtXbYeA; 27. mars 2011 kl. 18:30.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Intel mobile grafikk ja, det drar beklageligvis ikke mye rundt i WoW, dog kanskje litt i Minecraft.
Og batterikapasiteten var lite issue på hans liste uansett, og da regner jeg med portabilitet også er det.
Vis hele sitatet...
err... så ikkje den, nei.

Denne maskinen derimot har i5 prosessor og Nvidia GeForce GT 540M skjermkort.

veier nesten 3 kilo, men whatevs: http://www.prisguide.no/produkt/asus-n53sv-145464
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Styr langt unna Intel grafikk om du skal kjøre Minecraft! Har selv en kraftig laptop, men med Intel grafikk. Lagger helt forferdelig!
jarl's Avatar
Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
err... så ikkje den, nei.

Denne maskinen derimot har i5 prosessor og Nvidia GeForce GT 540M skjermkort.

veier nesten 3 kilo, men whatevs: http://www.prisguide.no/produkt/asus-n53sv-145464
Vis hele sitatet...
Akkurat den jeg har sett på, Hr.Lego. Men 5400rpm hdd, er ikke det alvorlig treigt? Burde jeg vurdere og kjøpe en 7200rpm hdd i tillegg?
Sitat av jarl Vis innlegg
Akkurat den jeg har sett på, Hr.Lego. Men 5400rpm hdd, er ikke det alvorlig treigt? Burde jeg vurdere og kjøpe en 7200rpm hdd i tillegg?
Vis hele sitatet...
Kan ikke skade ivertfall, jo raskere harddisk, jo raskere henter den data.
Om du vil gå "all the way" kjøper du en liten SSD og bruker en stor ekstern harddisk ved siden av som lagringsplass.
Sitat av djxfade Vis innlegg
Styr langt unna Intel grafikk om du skal kjøre Minecraft! Har selv en kraftig laptop, men med Intel grafikk. Lagger helt forferdelig!
Vis hele sitatet...
Hadde også det problemet med intel Graphics, når jeg kjørte minecraft i windows. Når jeg kjørte minecraft i Linux, derimot... da forsvant nesten lagen. Intel grafikk er dog ingenting å trakte etter, uansett hvordan man vrir og vender på det.
Sitat av jarl Vis innlegg

Den vil kun brukes for og ta notater, spille minecraft,sc2 og WoW. Så ingen krevende spill, men batterikapasitet o.l er langt nede på prioriteringslisten.
Vis hele sitatet...
SC2 krever relativt mye av en pc. Spessielt en laptop. Du må gi hvertfall 10k for en laptop som skal kjøre SC2 bra.
Sist endret av iMoan; 27. mars 2011 kl. 19:54.
jarl's Avatar
Trådstarter
Sant det iMoan, men den Turbolego linket til skal være mer en bra nok til å spille sc2 på low. Og min stasjonære vil bli brukt til de mer "hardcore" spilløktene.

Bestilte Asus N53SV, og kjøper en SSD-disc når skattepengene kommer

Tusen takk til de som tok seg tid til å hjelpe meg! Setter stor pris på det
Nja, spørs jo fort om du er en grafikkhore eller ikke. Jeg kjører SC2 uten lag og med ok grafikk på en laptop til 4500,-..
Kjørte SC2 på max med mitt gamle 5830.
Sitat av lroedal Vis innlegg
Nja, spørs jo fort om du er en grafikkhore eller ikke. Jeg kjører SC2 uten lag og med ok grafikk på en laptop til 4500,-..
Vis hele sitatet...
Oooh, me want. Care to link?
Min laptop ligger konstant med en FPS på 15-25 i SC2 early game og 80% av 1v1's, men så snart det er 2v2 eller mer, så får jeg lagspikes ned på under 1 FPS om det går an. Det er ihvertfall slik at det fryser.
Om noen har et setup i ca. samme prisklasse, men bare stasjonær uten noe annet enn selve maskinen, send gjerne en link.

Trådstarter: Denne ser da ikke så dårlig ut?
Off-topic men SC2 har fått enda bedre grafikk enn før. Ny EXTREME graphics option
Sitat av iMoan Vis innlegg
Off-topic men SC2 har fått enda bedre grafikk enn før. Ny EXTREME graphics option
Vis hele sitatet...
Extreme har vel fantes siden 1.1, men det var da bare i Single Player, mens i 1.2 kom det til Multiplayer om jeg husker rett
jarl's Avatar
Trådstarter
Starcraft 2

The multi-player strategy track runs smoothly on the Asus N53SV even in high graphic details (1366x768, high) with an average of 34.9 fps. The GT 540M graphics card places itself in front of the GT 435M GPU and even leaves the HD 5650 clearly behind.

StarCraft 2
Resolution Settings Value
1360x768 high 47.4 fps
1360x768 medium 222.8 fps
Vis hele sitatet...
fra http://www.notebookcheck.net/Review-...k.43709.0.html

Og jeg er lagt fra en grafikk hore, med mindre jeg ser på film!
Sist endret av jarl; 27. mars 2011 kl. 23:06.