Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 692
Hei,

Nå skal jeg kjøpe nå laptop. Lurte på om noen har noe å si om Medions kvalitet. Jeg har sett litt på denne: http://www.medion.com/nl/electronics...nb_intel_i7_13 (Jeg bor i Nederland).

Så kommer det evige spørsmålet om prossesor, hvem skal jeg kjøpe fra, AMD eller Intel? Har googlet litt, men vet ikke helt hvem jeg skal stole på.

Og hvis jeg ikke vil bruke så veldig mye så må jeg velge mellom å satse på prossesor og grafikkort eller RAM og HD plass virker det som. Hva er viktigst?

Jeg trenger for så vidt ikke å ha noe syk pc. Jeg spiller lite av de nye spillene, og redigerer ikke film eller bilder. Men Diablo 3 kommer vel en gang i dette året, og jeg tenkte å prøve dette. Eller så er lydnivå og varme viktige egenskaper for meg. Også det at batteriet varer mer enn 30min!

Zod
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
gjør det enkelt kjøp deg en mac
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
gjør det enkelt kjøp deg en mac
Vis hele sitatet...
Så flott, begrunn gjerne valget ditt.
EvenBratsberg: Gjøre det enkelt og kjøpe en mac? Trådstarter spurte virkelig ikke etter en 10 000-kroners facebook-maskin, og når han ikke skal bruke laptopen til media blir det totalt meningsløst med en mac. Han nevner også at han skal spille Diablo 3, og mtp. at det mest sannsynlig ikke blir portet til ios blir det jo veldig enkelt, og ikke minst praktisk, enten å legge inn windows på macen eller kjøre spillet virtuelt. (Nei.) Mens jeg først er i gang vil jeg anbefale deg å se litt på rettskriving også.

On topic:
Jeg har ikke hørt om Medion før, men hardwaren som sitter i PCen er hvertfall brukbar. AMD/Intel er egentlig likegyldig, for du får det du betaler for. AMD er litt billigere, og Intel ligger hakket over i ytelse. Hardwaren i laptoper pleier stort sett å være ganske lik fra produsent til produsent i de forskjellige prisklassene, og den største forskjellen er kabinett og byggekvalitet.

Uten å ha prøvd medion-pcer, så kan jeg si at hardwaren i pcen er mer enn bra nok til det du skal bruke den til, og at du ikke kommer til å ha bruk for en mac til ditt bruk. Byggekvaliteten er lett å glemme, men det er verdt å bruke en tusenlapp ekstra på en maskin som har god byggekvalitet. Bra hardware hjelper lite når det er satt inn i en plastboks som faller fra hverandre og er vondt å skrive på.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av ztaale Vis innlegg
Så flott, begrunn gjerne valget ditt.
Vis hele sitatet...
siden det eneste han sa han skulle spille var D3, og dette kommer til og funke 100% på en mac,
mac har kjempe bra baterikapasitet,
de er veldig pålitlige,
veldig bra bygge kapasitet.
Når du skal velge produsent til maskinen så er det lurt å undersøke garanti/serviceavtaler først. F.eks Asus pleier å gi lengere garanti på sine produkter enn det andre produsenter gjør.
Vil anbefale deg å gå i en lokal butikk for å se på byggekvaliteten til Medion. Om alt et plastic fantastic så vraker du de og prøver å finne andre produsenter hvor det er en tydelig god byggekvalitet. Asus er et trygt valg.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
siden det eneste han sa han skulle spille var D3, og dette kommer til og funke 100% på en mac,
mac har kjempe bra baterikapasitet,
de er veldig pålitlige,
veldig bra bygge kapasitet.
Vis hele sitatet...
Hva legger du i disse ordene? Du har da virkelig ikke gode muligheter for utvidelse på mac.

Hvis det skulle stå kvalitet, kan jeg ikke uttale meg.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av clarionify Vis innlegg
Hva legger du i disse ordene? Du har da virkelig ikke gode muligheter for utvidelse på mac.

Hvis det skulle stå kvalitet, kan jeg ikke uttale meg.
Vis hele sitatet...
Forbanna android skrve ding -.- det jeg mente var kvalitet ikke kapasitet
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Deaktiver prediksjon da vettu Svineri.