Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1309
Hei,

Usikker på denne gikk under diskusjon eller foto, forsøker her.

Trenger litt hjelp her til en avsløring.

Det sies at Dr. Goebbels aldri røkte i front av Hitler (det ble ikke satt pris på da Hitler ikke røkte selv), eller i offentligheten. Det sies og at det ikke eksisterer noen form for bevis for at Goebbels røkte i det hele tatt.

Det bildet under er det mange som mener at viser Goebbels med en sigarett rett opp i fjeset på Adolf sjøl. Andre mener det er en refleksjon fra bildet på veggen i bakgrunn.

denne filmen her så ser det og mistenkelig ut som at Goebbels holder på en kreftpinne fra 1:24.

Hva tror dere?

Name:  50056048-1.jpg
Views: 423
Size:  44,1 KB

Close

Name:  50056048-2.jpg
Views: 477
Size:  28,9 KB
Det er jo absolutt ingen røyk i rommet. Det kommer heller ingen røyk fra den sigaretten. Det ser også ut som om den sigaretten går rett i gjennom fingrene.
Hvorfor interesserer dette deg forresten ?
Det ser ut som han holder en sigg der ja, i tillegg til måten han holder fingrene på og.
Det kan og se ut som røyk mellom munn og nese.

Men bildet er for uklart til at man kan være sikker. Har sett folk holde hånda slikt når de lytter.
ser vell det ganske tydelig at han røkte på filmen
Sitat av Fuzzyfossen Vis innlegg
Det ser ut som han holder en sigg der ja, i tillegg til måten han holder fingrene på og.
Det kan og se ut som røyk mellom munn og nese.

Men bildet er for uklart til at man kan være sikker. Har sett folk holde hånda slikt når de lytter.
Vis hele sitatet...
Jeg er egentlig helt uenig med deg.
Du sier det ser ut som røyk mellom fingrene og nesen hans, men legg merke til at dette feltet strekker seg videre i begge retninger, både over nesen og under fingrene hans.
Syns det kan ligne på en refleksjon fra bildet i bakrunnen, men er ikke sikker.
I hate Theater.
Henrik-Vanger's Avatar
Trådstarter Donor
Takker for svar !

tissemannX: Jeg finner det interessant for om det faktisk skulle komme frem han røyker, så er det et relativt unikt bilde. Da det var selvklart at man ikke røkte rundt Hitler, ihvertfall ikke under slike omstendigheter. Dette var noe Goebbels var meget klar over.

Bildet er relativt tidlig, så det er mulig det ble mer "akseptert" da. Men det ble fortsatt ikke satt pris på. Så om han røyker så er det ikke nødvendigvis et bra trekk fra Goebbels's side

De der er Historie interesserte folk, mange der vet ikke opp og ned på et kamera. Derfor spør jeg her
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
ser ikke ut som en sigarett når man ser litt nærmere på det.

ser da strengt tatt ut til at han biter neglen på pekefingeren sin, jeg har ihvertfall aldri sett noen holde en sigarett med den ene fingern i munnen.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
på heltid
iSkurk's Avatar
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Det er jo absolutt ingen røyk i rommet. Det kommer heller ingen røyk fra den sigaretten. Det ser også ut som om den sigaretten går rett i gjennom fingrene.
Hvorfor interesserer dette deg forresten ?
Vis hele sitatet...
han er nazi
Sitat av Henrik-Vanger Vis innlegg
Vis hele sitatet...

But no cigar!
Synes da vitterlig at det ser ut som han røyker i den filmen? Er typisk nok klippet akkurat i det øyeblikket han ser ut til å ta et trekk, og skulle det stemme så ja, er det ganske interessant. Bildet derimot tror jeg ikke han røyker da det ser ut som en refleksjon man ser, og som en ovenfor nevnte virker det mer som han biter negler. Kan jo hende han røyket, men aldri i nærheten av Hitler, eller at det var i senere tid når Hitler etter hvert ble mer og mer psykopatisk, at han hadde eventuell nulltoleranse. Ettersom Hitler var Goebbels store idol sliter jeg med å se for meg at han regelrett ga faen i at Hitler ikke tolererte røyking (om dette i det hele tatt stemmer)
Sist endret av Dumpventil; 20. mai 2012 kl. 01:00.
Du ser jo klart å tydelig at han røyker på filmen, hvis ikke så er han i ferd med å gjøre noe veldig merkelig.

På bildet er jeg litt mere usikker. Det ser både ut som han holder en, men det ser og veldig unaturlig ut. Hvis du ser så ser det ikke ut som om pekefingeren ligger oppå, men ser mere ut som om den går gjennom røyken. Det er og lite tegn til røyk ut fra det ukjente objektet, selvom det er noe lysere punkt rett foran tuppen som kan ligne litt på røyk. Noen som jeg og stusser litt på er at alt området rundt objektet er mørkt, det vil si at det kommer lite lys til dit. En så sterk refleksjon krever mye lys.

Dere får bestemme selv hva dere tror
Jeg vil si at måten han har fingrene på og resten av ansiktet ser ut som et skikkelig innpust for meg. Helt close ser det også ut som at det er røyk rett under nesen hans. forvent mengde ved innpust vil jeg nesten si.

Min profesjonelle vurdering er at bildet er ufikset.