Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3795
Hei.

Jeg skal dra til amsterdam i høstferien sammen med familien, derfor blir det ingen anledning til å dra til red light, eller coffee-shops o.l.
Jeg lurer da på om noen her vet hva priser på klær ligger på i Amsterdam, og Nederland generelt? Tenker da hovedsaklig på merker som polo ralph lauren, armani jeans, lacoste og hugo boss
Omtrent samme priser som i norge. Amsterdam er en meget dyr by
Samme her i Eindhoven, omtrent helt like priser. Mulig du finner noe litt billigere.
De store internasjonale merkene koster stort sett det samme i hele verden. Eneste forskjellen er kost for mva og om det er dyrere transport.
Sitat av laksir Vis innlegg
Hei.

Jeg skal dra til amsterdam i høstferien sammen med familien, derfor blir det ingen anledning til å dra til red light, eller coffee-shops o.l.
Jeg lurer da på om noen her vet hva priser på klær ligger på i Amsterdam, og Nederland generelt? Tenker da hovedsaklig på merker som polo ralph lauren, armani jeans, lacoste og hugo boss
Vis hele sitatet...
Må huske at RL er åpen hele natten, og coffeshopsene åpner tidlig kan alltids snike deg ut :P
Gjøgler
laksir's Avatar
Trådstarter
Takk for svar alle sammen ! Det at merkene er like dyre overalt, stemmer neppe. Jeg kjøpte nemlig en koffert stappfull av klær hjem fra USA i fjor, som var rundt 30-40 % billigere enn her hjemme
Da har jeg egentlig fått svar på det jeg lurte på, er vel bare å begynne og spare penger fram til da !

djxfade: det var ikke dumt tenkt !
jeg opplevde hvertfall klærne billigere i amsterdam de gangene jeg har vært der, om det er rusen eller euroen eller begge deler vet jeg ikke, i england er det halv pris nesten ta deg en båtur over kanalen!
In before "hva skal du med dyre merkeklær" og forslag om hvordan du skal forklare familien hvor du har vært den siste timen og hvorfor du ser ut som en kineser med katteallergi.

Merkeklær er dyrt generelt i vest-europa hvertfall, men du er jo litt heldig med kursen nå da
stoner i armani jeans?
Gjøgler
laksir's Avatar
Trådstarter
Er nok ingen stoner, nei. Grunnen til at jeg drar dit, er fordi familien skulle dra på en kort ferie, og ingen av oss hadde vært i Nederland før. Jeg trenger nye klær, derfor lurte jeg på om det var penger og spare i Nederland kontra Norge
Sitat av laksir Vis innlegg
Er nok ingen stoner, nei. Grunnen til at jeg drar dit, er fordi familien skulle dra på en kort ferie, og ingen av oss hadde vært i Nederland før. Jeg trenger nye klær, derfor lurte jeg på om det var penger og spare i Nederland kontra Norge
Vis hele sitatet...
Kom hjem fra Amsterdam på søndag, og generell oppfatning var at det lå 10-20% under norske priser. Litt avhengig av hva man jaktet på.
Ikke de store besparelsene med andre ord
Sitat av sorlandet Vis innlegg
Kom hjem fra Amsterdam på søndag, og generell oppfatning var at det lå 10-20% under norske priser. Litt avhengig av hva man jaktet på.
Ikke de store besparelsene med andre ord
Vis hele sitatet...
Det kan variere veldig fra gate til gate i Amsterdam.
Det er enkelte gater som rett og slett er svindyre!

Dessuten så måtte jeg tråle meg gjennom 13 butikker før jeg fant sokker der nede også...