Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1566
Vi har endelig bestemt oss for å ta en biltur i europa om et par uker. Tiden vi skal være borte kan variere fra én til tre uker. Noen som anbefaler noe å se på veien, overnattingssteder og sånne ting?
Hvor omfattende skal denne turen være?

Gi oss noen reiseruter eller en pekepinn på hvor dere vil dra.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Skal man først gjennom Europa ville jeg anbefale å kjøre autobahn, og få med seg de sveitsiske alpers morsome kjøreterreng.

Ellers er det spesielt lite jeg ville anbefale for "kjøringens del".

Men det finnes jo haugevis av dyreparker \ museer på veien.
pandapat's Avatar
Trådstarter
29 4
Vel, vi har tenkt oss til Køben, christiania. Tyskland, nederland, og kanskje videre sørover. budsjett på rundt 20 000 på tre pers.

Burde vi skaffe oss et telt og sovet ute, hvor det er mulig? parkering i amster?
Sitat av pandapat Vis innlegg
Vel, vi har tenkt oss til Køben, christiania. Tyskland, nederland, og kanskje videre sørover. budsjett på rundt 20 000 på tre pers.

Burde vi skaffe oss et telt og sovet ute, hvor det er mulig? parkering i amster?
Vis hele sitatet...
Parkering i Amsterdam er ekstremt dyrt. Jo nærmere du kommer sentrum jo dyrere. Men parkering finner du alltid.

Parker utenfor byen og ta t-banen til byn.

Ellers er det jævlig fett å bo i telt på campingplasser. Alltid noe liv der på kveldingen. Og gøyere enn å bo på de fisne hostellene i amster.

Og som jeg alltid anbefaler; når du først er i Amsterdam tar du deg 1 times kjøring så kommer du til Den Haag. Der er det masse god hasj og velge mellom.
Jeg ville tatt turen innom amsterdam/paris/berlin noen dager per by. Dere kan jo ta turen til byene/plassene der Easycompany (band of brothers) var gjennom. Det er noe jeg har hatt lyst til hvertfall.

edit: Har hørt Delft er en utrolig flott by med mye historie og kunst. Den ligger utenfor Den Haag.
Sist endret av ZODORiX; 20. juni 2010 kl. 21:08.
Hvis dere vil oppleve noe annet enn Kristiania og Amsterdam, så kan dere jo ta turen litt lenger, og kanskje dra til Kroatia eller noe lignende. Vil tro det er muligheter for camping de fleste stedene i Europa.
pandapat's Avatar
Trådstarter
29 4
Tusen takk for god respons!

Vil bare nevne at denne turen skal taes heeelt med ro og null stress!

Hvor langt anbefaler du å parkere unna amster? og er det et par coffeshops jeg ikke burde gå glipp av?
Ah, parkering i Amsterdam... Bringer meg lite hyggelig minner. Parkerte på en lukket parkeringsplass en natt uten å sjekke prisene. Endte opp med at jeg måtte ut med over 100€.. veldig surt.

En annen ting; 20 000 på 3 personer?

Da bør dere være meget forsiktig med pengene nedover. Pengene mine flyr alltid på roadtrips.

Coffyshop i Den Haag? Cremers Cafè.. Er ikke så stort der nede så du finner den.

Ellers er det svær fin sand strand der nede som er meget deilig å ta det rolig på. I tilegg er det et svært tårn av noe slag man kan hoppe i strikk fra der nede ved stranden.
pandapat's Avatar
Trådstarter
29 4
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Ah, parkering i Amsterdam... Bringer meg lite hyggelig minner. Parkerte på en lukket parkeringsplass en natt uten å sjekke prisene. Endte opp med at jeg måtte ut med over 100€.. veldig surt.

En annen ting; 20 000 på 3 personer?

Da bør dere være meget forsiktig med pengene nedover. Pengene mine flyr alltid på roadtrips.

Coffyshop i Den Haag? Cremers Cafè.. Er ikke så stort der nede så du finner den.

Ellers er det svær fin sand strand der nede som er meget deilig å ta det rolig på. I tilegg er det et svært tårn av noe slag man kan hoppe i strikk fra der nede ved stranden.
Vis hele sitatet...

Hørtes digg ut, noen tips i amster da? noen jeg _MÅ_ besøke?