Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 1847
Hello!

Har fått ny pc, så tenkte derfor å spille et par spill, men jeg er egentlig ikke noe spill menneske, jeg synes de fleste spillene som lages i dag er kjedelig, men jeg har likt veldig godt et par og det er : DreamKiller, Wolfenstein, F.E.A.R.2 og Gears of war 2.

Ellers liker jeg ingen andre spill, men det jeg har merket er at action blandet med fantasy/sci- fi, er det jeg liker (spesielt hvis man ser hva slaks spill jeg har nevnt ovenfår).

Så jeg lurte på om noen vet om spill som ligner på de jeg nevnte ovenfår?

Takker for svar
Sist endret av Dr.Feelgood; 20. september 2010 kl. 23:20.
Ville kanskje tatt en titt på halo serien
Би-2
Dr.Feelgood's Avatar
Trådstarter
Sitat av Masterpiece Vis innlegg
Ville kanskje tatt en titt på halo serien
Vis hele sitatet...
Har gjort det, men var vist ikke noe for meg, er ganske irriterende at jeg er så kresen egentlig, men Halo ble litt for mye fantasy...
Left 4 dead 2 kanskje.. vært å prøve.

Fallout 3 kan du jo se litt på.
Selv liker jeg oldskool klassikere. Hva med duke nukem 3d? Doom 1 & 2? Wolfenstein 3d?
Red Dead Redemtion.. Den skal vist komme ut til Pc snart har testa det på Xbox å jeg synes spillet er genialt men hater styringen på Xbox :P
Sist endret av MrLee; 20. september 2010 kl. 23:28.
Би-2
Dr.Feelgood's Avatar
Trådstarter
Sitat av Beis Vis innlegg
Selv liker jeg oldskool klassikere. Hva med duke nukem 3d? Doom 1 & 2? Wolfenstein 3d?
Vis hele sitatet...
Er glad i hvordan selve spillet er, men ikke i grafikken. Om Duke Nuken hadde kommet i nå dagens grafikk, så hadde jeg tisset på meg av glede, fordi det er akkurat sånne spill jeg liker. Men takk for at du nevnte dem, skal uansett prøve dem, selv om jeg har runna Duke Nuken tusen hvis av ganger i min barndom
Halo blir for mye fantasy?
Og det det blir ikke Wolfenstein f.eks.?

Gå med en gammel klassiker: Rainbow Six: Ravenshield.
Er fra 2003, men grafikken og gameplayen holder bra mål og det er temmelig realistisk.
Ett skudd så ligger du og vinkler i et rom er noe du hele tiden må ta i betraktning.
Nytter ikke å bare løpe frem å gunne vilt rundt seg her.

I tillegg kan du (men du må ikke) legge en plan med team og ha go codes for når hvem som skal gjøre hva og hvor og når.
Timesvis med bryning, planlegging, dreping, sprenging, sniking, alarmkutting etc etc.

Sånne spill er av sjelden sort og det som har kommet av Rainbow serien i ettertid er jo bare sellout søppel på lik linje som med hva Battlefield har blitt redusert til.

Finnes en tilleggspakke også: Athena Sword.


Ellers kan du jo sjekke ut: Brothers in Arms.
Både de 2 første av de gamle og det nyere Hell's Highway (krever litt kraftigere maskin) svinger to the max!
Sist endret av n00bjævel; 20. september 2010 kl. 23:55.
kjør på med Crysis!
Би-2
Dr.Feelgood's Avatar
Trådstarter
Sitat av n00bjævel Vis innlegg
Halo blir for mye fantasy?
Og det det blir ikke Wolfenstein f.eks.?

Gå med en gammel klassiker: Rainbow Six: Ravenshield.
Er fra 2003, men grafikken og gameplayen holder bra mål og det er temmelig realistisk.
Ett skudd så ligger du og vinkler i et rom er noe du hele tiden må ta i betraktning.
Nytter ikke å bare løpe frem å gunne vilt rundt seg her.

I tillegg kan du (men du må ikke) legge en plan med team og ha go codes for når hvem skal gjøre hva.
Timesvis med bryning, planlegging, dreping, sprenging, sniking, alarmkutting etc etc.

Sånne spill er av sjelden sort og det som har kommet av Rainbow serien i ettertid er jo bare sellout søppel på lik linje som med hva Battlefield har blitt redusert til.

Finnes en tilleggspakke også: Athena Sword.


Ellers kan du jo sjekke ut: Brothers in Arms.
Både de 2 første av de gamle og det nyere Hell's Highway (krever litt kraftigere maskin) svinger to the max!
Vis hele sitatet...
Wolfeinstein er jo blanding av andre verdenskrig og fantasy, mens Halo er jo ren fantasy?

Men takk for tipset, skal teste det ut.
Jeg vil anbefale Borderlands, høres ut som noe du kan komme til å like.

Også kommer jo dead rising 2 den 28 sept.
Mafia / Mafia 2, it's great!
De to første Serious Sam-spilla er kommet i HD-utgaver nylig med ny og fancy grafikk. Det er hjernedød 1. persons skyteaction i et helvetes tempo, og dermed veldig moro.

http://www.youtube.com/watch?v=JTbwOukQlDY
Sist endret av DonTomaso; 21. september 2010 kl. 00:41.
Sitat av ballestank Vis innlegg
Left 4 dead 2 kanskje.. vært å prøve.

Fallout 3 kan du jo se litt på.
Vis hele sitatet...
Støtter Fallout 3 til tusen! KONGE spill!

Og så kan jeg anbefale deg S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl med L.U.R.K. 1.1 Modden, det er så jævla creepy at overlevelsesinstinktet kicker inn
Her har du litt gameplay av det med LURK mod:
http://www.youtube.com/watch?v=IzZMHlHJnVI
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
De to første Serious Sam-spilla er kommet i HD-utgaver nylig med ny og fancy grafikk. Det er hjernedød 1. persons skyteaction i et helvetes tempo, og dermed veldig moro.

http://www.youtube.com/watch?v=JTbwOukQlDY
Vis hele sitatet...
Vi var 7-8 stk som spelte det over LAN i sommarferien, kan ikkje gjer noko anna enn å anbefale det. Var dritartig.
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Wolfeinstein er jo blanding av andre verdenskrig og fantasy, mens Halo er jo ren fantasy?

Men takk for tipset, skal teste det ut.
Vis hele sitatet...
Bare hyggelig!
The Legend of Zelda: Ocarina of Time. nuff said
Doom I, II og III?
Heroes of might and magic III, det er knall bra. Har spillt det siden det kom ut, holder på med det igjen nå.
Team fortress 2

Og visst du virkelig kjeder deg, track mania! :P

Dette er fantastiske "makke spill"!
Glemte å nevnte Team Fortress 2, hysterisk artig spill.
Jeg har litt over 30 timer med det de siste 8 dagene
Dead Space spillene er visst veldig bra, passer til det du beskriver Muligens litt mye sci-fi :P
battlefield bad company 2, call of duty serien ( kommer ny i november) medal of honor (ny i oktober)
Til TS.
1: Det du kaller fantasy er science fiction.
2: Duke Nukem Forever kommer snart, ryktene sier februar 2011, men rykter om DN:F er det nok av.
3: Amnesia: The Dark Descent er kanskje noe for deg, selv om det er mer survival horror enn sci-fi shooter. Du har ingen våpen, ingen superkrefter og hele spillet går tydeligvis ut på å unngå å bli riv ruskende gal. Det skal visstnok være fantastisk skummelt, se review.
Sist endret av Mith; 21. september 2010 kl. 09:19.
Sitat av Mith Vis innlegg
3: Amnesia: The Dark Descent er kanskje noe for deg, selv om det er mer survival horror enn sci-fi shooter. Du har ingen våpen, ingen superkrefter og hele spillet går tydeligvis ut på å unngå å bli riv ruskende gal. Det skal visstnok være fantastisk skummelt, se review.
Vis hele sitatet...
Å fyfaen..

Jeg turte aldri å fullføre Doom III engang. Det spillet der vil få meg til å slå skjermen ned av bordet i redsel.
Sitat av Gegnar Vis innlegg
Jeg vil anbefale Borderlands, høres ut som noe du kan komme til å like.

Også kommer jo dead rising 2 den 28 sept.
Vis hele sitatet...
Støtter borderlands! veldig morro og UTROLIG RÅ grafikk!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Би-2
Dr.Feelgood's Avatar
Trådstarter
Takker for svar, vil legge til et spill jeg har selv funnet som jeg anbefaler veldig sterkt! '' Singularity '', Utrolig bra grafikk og action nesten hele tiden.
▼ ... over en uke senere ... ▼
World of Warcraft, da blir du nok stuck på pcen et par uker..