Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1722
Her om dagen hadde jeg en merkelig opplevelse, jeg hallusinerte, jeg er noe erfaren med tripping, spesefikt LSD, har vel en 30-40 tripper i loggen, muligens mindre, og vanligvis hallusinerer jeg nesten ikke, jeg er ganske forsiktig med ting og doserer lavt, tviler på at jeg har vært over 300ug.

Det som skjedde var at jeg hadde tatt nattingsen for kanskje 30 min siden og gikk opp for å legge meg å se en serie og slokne. Så legger jeg merke til at skyggene rører seg litt mer enn vanlig så jeg begynner å stirre inn i mørket og der ser jeg bevegelse, ingen konkrete former men et svakt mønster, ingen farger, kunne vært skyggen til hallusinasjonen slik så det ut, så la jeg merke til streker og plutselig veldig svake rød skimmer og antydninger til andre farger, det lille jeg kunne skildre så ut som en DMT hallis(har ikke prøvd dmt men sett kunsten og enter the void).
Hvis jeg så vekk mot lysere steder så syntes det ikke i det hele tatt.
Enda mer merkelig var da jeg prøvde å ta på "skyggen", det så ut som en hånd strakk seg tilbake.

Det eneste jeg hadde fått imeg den kvelden var standard++ hasj og thats it, jeg har ikke trippa på hvertfall 2 og en halv måned.
Så jeg lurer på, var det hasjen eller har jeg nå pådratt meg HPPD?
eller er det noen andre som har noen andre infall jeg kanskje ikke har tenkt på?
Jeg har ikke noe peiling angående hppd,men det er ganske vanlig at man får en mer psykeldelisk rus av cannabis når man har en del erfaring med psykadelika som sopp/lsd.
Jeg har ofte merka, at da jeg røyker hasj, og fokuserer sterkt på skygger for eksempel, så danner de figurer, gjerne mennesker som beveger seg, prater med hverandre og gjør forskjellige type ting. Kan være andre ting jeg forestiller meg også. Dette er fantasien som tolker skyggene feil, sånn som jeg ser det, og ikke hallusinasjoner. Det kan forøvrig være ekstremt interessant å følge med på disse skyggene, forestille seg hva de driver med, etc. Hender også at da jeg er ute og røyker hasj, så er jeg HELT overbevist over at forskjellige skygger/trær/andre objekter er mennesker som beveger seg mot meg eller ser på meg, slik at jeg må sjulle jonasen :P Helt vanlig for meg ihvertfall, jeg syns også det er veldig morsomt
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Jeg har ikke noe peiling angående hppd,men det er ganske vanlig at man får en mer psykeldelisk rus av cannabis når man har en del erfaring med psykadelika som sopp/lsd.
Vis hele sitatet...
Ja det merket jeg nesten rett etter jeg hadde "åpenbarings" trippen, da merket jeg hvor likt det var og fikk en mer trippy rus av hasjen.

Kan jo være at jeg bare feiltolket skyggene som du sa og psykedelika erfaringen forsterker det.
Kan være HPPD det dette ja.

Bare du lurer på det og ser det som et alternativ så hold deg unna alt av psykoaktive stoffer får en langstund helst for alltid.

HPPD er VIRKELIG ikke noe som er kult å få.
Utifra hva jeg har hørt om HPPD så har jeg sålangt ingen andre symptomer enn denne hendelsen, og den var nærmest mulig å fremtvinge og få bukt med da jeg så i lysere områder, måtte konsentrasjon til for å tydeliggjøre skyggene og med marginal suksess. Er ingen ekspert men jeg tror da HPPD symptomer burde være vanskelige å "konse bort".

Kan jo ha vært en liten flashback og, noe jeg aldri har hatt tidligere

Og kan cannabis virkelig frembringe HPPD? har ingen planer om å innta mer psykedelika med det første
Sist endret av Norsefire; 29. januar 2011 kl. 23:51.
Om jeg ikke tar helt feil, så er HPPD en permanent, eller en tilstand som medvarer over lengere tid?
Føler du deg fortsatt trippet, eller var dette noe som skjedde mens du var påvirket av cannabis?

Flashbacks er, etter det jeg har forstått, helt vanelig og noe man nesten bør regne med å oppleve etter å ha turet såpass mye.
Jeg føler meg bare svakt trippa ved bruk av cannabis, setter mer et bedre preg over rusen og gir(eller har gjort meg oppmerksom på) endring av tankerekker, jeg føler jeg kan prosessere ting raskere når jeg tripper også fra flere perspektiver samtidig, noe av effekten kommer på cannabis men mye svakere og med en ekstra sløvhet i kropp og hukommelse.

Følte meg ikke trippa under opplevelsen, bare stein, det var rent visuellt og påvirket meg ikke stort annet enn "wow kult" og stoner amazement.
Men slik jeg oppfatter (det jeg har lest om) HPPD så er fostyrrelsene rent visuellt, eller blir man også trippa?

En detalj jeg glemte å legge til som kanskje er viktig for svaret.

Da jeg opplevde dette så var det under påvirkning av 2 sorter hasj, den ene har jeg vært påvirket av før på samme sted men ikke opplevd dette(eller ikke lagt merke til det) men da jeg blandet med den andre varianten så kom denne effekten, kan dette være årsaken? og i tilfelle hvorfor? noen som har noe kunnskap om blandemidler eventuellt som kunne forårsaket dette?
Nå trenger du vel ikke å ha fullblown HPPD, men det kan muligens være tegn på at noe er i gjære?

Det er jo selvsagt endeløst mange svar å komme med, som ikke helt bak mål. Vanskelig å si for oss "/

Hold deg unna alt en stund, og se hva som evt. skjer neste gang?
Nå tror jo forskerne at DMT produseres naturlig i hjernen når du sover sammen med melatonin i pinealkjertelen, særlig i REM søvn.

Hvis du er veldig trøtt eller ligger stille veldig lenge slik at du begynner å gå i søvnparalyse, eller våkner veldig brått, så kan du faktisk være påvirket av dmt i våken tilstand. Folk som går i søvnparalyse ser jo merkelige hallusinasjoner, søvnparalyse er at kroppen er lammet mens du er våken, noe som egentlig bare skal skje når du drømmer slik at du ikke lever ut drømmene dine og f. eks løper i senga fordi du drømmer det. I søvnparalyse produseres det DMT og du småtripper litt.

Kan jo kanskje være dette? Er ikke så god på faktaene, vet ikke om dette er bekreftet eller ikke, men kan jo være en mulig forklaring. Kanskje det ble forsterket av weed'en...
Sist endret av skopusser; 30. januar 2011 kl. 00:34.
Godt poeng, det jeg kunne tyde så ut som det jeg har blitt forklart er DMT halliser så kan jo være det
Sitat av skopusser Vis innlegg
Nå tror jo forskerne at DMT produseres naturlig i hjernen når du sover sammen med melatonin i pinealkjertelen, særlig i REM søvn.
Vis hele sitatet...
Det tror de ikke. Påstanden om at DMT produseres i pinealkjertelen eller andre steder i hjernen har null belegg.

Angående opplevelsene til trådstarter, synes jeg ikke dette minner om HPPD, men heller vanlige vrangforestillinger under cannabisrus. Du ville jo også merket om det faktisk er HPPD du har senere. Har du noen symptomer? Sterkere hallusinogene effekter av cannabis kan tyde på et forstadium av HPPD, men samtidig trenger det ikke å bety noe spesielt. At folk får cannabisrusen forandret etter psykedelikabruk er vanligere enn HPPD.
Sist endret av exocytose; 30. januar 2011 kl. 00:57.
Sitat av Afasar Vis innlegg
Det tror de ikke. Påstanden om at DMT produseres i pinealkjertelen eller andre steder i hjernen har null belegg.

Angående opplevelsene til trådstarter, synes jeg ikke dette minner om HPPD, men heller vanlige vrangforestillinger under cannabisrus. Du ville jo også merket om det faktisk er HPPD du har senere. Har du noen symptomer? Sterkere hallusinogene effekter av cannabis kan tyde på et forstadium av HPPD, men samtidig trenger det ikke å bety noe spesielt. At folk får cannabisrusen forandret etter psykedelikabruk er vanligere enn HPPD.
Vis hele sitatet...
Han sa forskerne tror. Og At Rick Straussman legger fram denne hypotesen etter massiv forskning skulle være ekstremt relevant!
Sist endret av Miraculix; 30. januar 2011 kl. 03:55.
Sitat av Norsefire Vis innlegg
Og kan cannabis virkelig frembringe HPPD? har ingen planer om å innta mer psykedelika med det første
Vis hele sitatet...
En venn av meg fikk HPPD av cannabisbruk, ifoelge legen hans. Han vaaknet opp en morgen etter royking og foelte seg helt forfedelig. Dette ble paafulgt av nesten tre maaneder med hodepine, problemer med aa se paa TV, gatelys osv.
Har ikke hatt noe problemer med verken hodepine eller problemer med tv og lys, er nok ikke HPPD etter hva jeg har fått med meg av symptomer, ble bare nysgjerrig når dette skjedde.
Takk for gode svar folkens

Hørte nettopp at kompisen som jeg fikk det av har opplevd det samme så må være hasjen