Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 4830
Jeg kom frem til at den billigste iPaden koster i underkant av NOK 3000,-. Jeg vil selvfølgelig ha den før den er i Norge, så jeg har sett litt på JetCarrier. På nettsidene deres står det at frakt på pakker som veier under 3 kilo og er mindre enn 9 kubikkdm koster NOK 240,-.

Dette er da for godt til å være sant? :S
Neida, det er helt legit det der, ikke noe scam. Hadde jeg hatt penger hadde jeg bestilt fra de selv, har buker der og vet om folk som har bestilt med de før. Så hvis du har penger er det bare gogo!
Jeg hadde venta til den var tilgjengelig i Norge, bedre rettigheter i forhold til garanti og reklamasjon i Norge...
Ikke glem at iPad stort sett er det samme som iPhone, og kjører nesten den samme programvaren.
Tar jeg ikke helt feil kan du faktisk også sette simkort i den
Så greia er at du legger inn info om hva du vil kjøpe, agenten kjøper, sender og får det levert til deg i Norge?
nei, du kjøper, får den levert til din lageradresse i statene og lageret sender den videre til deg. Poenget er at mange selger i USA ikke godtar postbokser eller lignende så Jetcarrier har et lager hvor du kan få varene levert i ditt navn til en fysisk adresse. Ergo kan du handle med alle selgere i USA som sender innenlands.
Trådstarter
38 7
Så det blir sannsynligvis ingen uforutsette rødgrønne avgifter heller?
Sitat av Prothorax Vis innlegg
Så det blir sannsynligvis ingen uforutsette rødgrønne avgifter heller?
Vis hele sitatet...
1. Det kommer moms på 25% i tillegg til prisen.
2. Dette er ikke en "rødgrønn" avgift som du forsøksvis satirisk prøver å framstille det som, selv om idiotmedia og freppere prøver å late som om avgifter er noe som har kommet i løpet av siste stortingsperiode.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Det er viktig det turbolego sier. Kjøper du et produkt fra utlandet uten noe ekstra må du til det landet for å få utført garantiservice eller reklamasjon. Norge har også svært gode reklamasjonsrettigheter i forhold til andre land.
Når det gjelder apple, kan du kjøpe noe som heter AppleCare protetion plan, som gir deg internasjonal garanti.
Apropos, er det noen lure måter å unngå moms på ved bruk av Jetcarrier?
Apple tillater ikke å sende til Jetcarriers adresse, hvertfall ikke for noen år siden da jeg skulle bestille den første iPhon modellen.
Trådstarter
38 7
Er det noe lurt man kan gjøre for å slippe å betale med et Amerikansk Visakort?
http://cgi.ebay.com/Pre-Sale-Apple-i...item3a58af1328

5000,- med frakt og moms.
Sist endret av SemiColon; 13. mars 2010 kl. 17:59.
Trådstarter
38 7
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Njææ, vil ha 3G-versjonen med 32 GB.

Jeg meldte meg inn i ClubJC, som er "premium"-tolbudet til JetCarrier. Da får jeg en agent som faktisk legger inn bestilling på Apple Store og betaler for meg når jeg har sendt pengene til han.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bare låner tråden litt!

1. Ipad er blandt annet en telefon, ikke sant?
2. Hvor fort vil norske bøker bli tilgjengelige?
3. Hvis man har iPhone, er det egentlig noe vits i å investere i denne?

Riverton
1. iPad er ikke en telefon.
2. Norske bøker kommer garantert når den slippes i Norge. Datoen er ukjent.
3. Nei, med mindre du har veldig lyst på en.
Sitat av Riverton Vis innlegg
Bare låner tråden litt!

1. Ipad er blandt annet en telefon, ikke sant?
2. Hvor fort vil norske bøker bli tilgjengelige?
3. Hvis man har iPhone, er det egentlig noe vits i å investere i denne?

Riverton
Vis hele sitatet...

1. Nei. Men man har 3G versonen som kun tilbyr 3G internett (og man må ha simkort da - på samme måte som med mobilt bredbånd)
2. En stund etter norsk lansering, som er om en god stund.
3. Både ja og nei. Du vil ikke oppnå noe stort annet enn en større skjerm, men den er ikke laget for å erstatte iphone, den er laget for å erstatte pc'n på sofaen, når du bare surfer rundt.
Så leser du nettavisa og oppdaterer facebooken i sofakroken eller på sengekanten så kan denne erstatte det og gjøre det hele mye lettere.
Apple sender vel ikke varer til JetCarrier o.l. noe mer?
Så om dette stemmer, så er jo det en kjempe-ulempe i forhold til overskriften til tråden.
Trådstarter
38 7
Funket for meg
Jeg meldte meg inn i ClubJetCarrier. Da fikk jeg en kar i USA til å bestille og betale, og alt går som smurt. Venter på 3G-versjonen
Gi lyd om du får den da. Hvor lang tid det tok osv.
Sist endret av Dalla90; 15. april 2010 kl. 10:54.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Dette stemmer ikke.
Sitat av Post og Teletilsynet
"Standarder for trådløse datanettverk i frekvensbåndet 2400-2483,5 MHz er typisk 802.11- serien. Maksimalt tillatt utstrålt effekt i dette frekvensbåndet er 100 mW e.i.r.p. Grenseverdien for elektrisk feltstyrke i frekvensområdet er 61 V/m (ICNIRP)."

http://www.npt.no/portal/page/portal...c=&p_d_v=47401
Vis hele sitatet...
BCM4329 - Low-Power 802.11n with Bluetooth® 2.1 + EDR and FM (Tx and Rx)
RF Output Power: 2.4 GHz: 18 dBm
http://pdf.eccn.com/pdfs/Datasheets/...om/BCM4329.pdf
http://www.broadcom.com/products/Blu...utions/BCM4329
Vis hele sitatet...
Dette er brikken som står i iPod/iPd/iPhone.
18 dBm. Det er vel rundt regnet 63mW. Med andre ord, ITavisen er ute med en ikkesak nok en gang.
Sist endret av Cahl; 15. april 2010 kl. 13:28.
Sitat av Cahl Vis innlegg
Dette stemmer ikke.

Dette er brikken som står i iPod/iPd/iPhone.
18 dBm. Det er vel rundt regnet 63mW. Med andre ord, ITavisen er ute med en ikkesak nok en gang.
Vis hele sitatet...
Til en viss grad ser det ut til. PS Data mener at det er ille nok til at de må stoppe salget, mens her er en pressemelding fra Post- og Teletilsynet som bare forteller om CE merking på Ipad.

http://www.npt.no/portal/page/portal...=&p_d_v=118111

edit: Jupp, ser ut som om jeg tok feil: http://www.itavisen.no/840242/ipad-lovlig-likevel
Sist endret av meitemark; 15. april 2010 kl. 13:58. Grunn: tar jeg feil, så tar jeg feil.
Trådstarter
38 7
Will do. Hvis de Island slutter å plage oss skal det nok gå bra :P
Sitat av Prothorax Vis innlegg
Funket for meg
Jeg meldte meg inn i ClubJetCarrier. Da fikk jeg en kar i USA til å bestille og betale, og alt går som smurt. Venter på 3G-versjonen
Vis hele sitatet...
Lykke til med å få brukt den på 3G-nettet da. Sånn med tanke på at ingen teleselskaper i Norge foreløpig har microsim-støtte
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Machintorsk Vis innlegg
Lykke til med å få brukt den på 3G-nettet da. Sånn med tanke på at ingen teleselskaper i Norge foreløpig har microsim-støtte
Vis hele sitatet...
Microsim er helt likt et vanlig sim. Bare mindre, på youtube finner du Guide til hvordan du skjærer ut mico sim ut av et vanlig sim.