Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3166
Hei
Jeg tenkte å søke sommerjobb hos Securitas, og lurer i den forbindelse på et par ting om doptesting. Er det sånn at du må bli testet for å jobbe som vekter? Hva kan konsekvensene av å teste positivt på THC være, kan man f.eks. bli politianmeldt for det eller risikerer jeg bare i verste fall å ikke få jobben? Er det kanskje like greit å bare si at jeg har røykt marijuana for en stund siden og at det kanskje vil vise på en evt. test, eller er det å skyte seg selv i foten? Jeg har ikke røykt så mange ganger, og gjør det heller ikke så veldig ofte, kanskje 1-2 ganger i måneden. Er absolutt ikke redd for å bli testet for noe annet, for jeg har aldri og kommer nok heller aldri til å prøve noe annet enn marijuana/hasj.
Takker for svar
Sitat av bleak Vis innlegg
Hei
Jeg tenkte å søke sommerjobb hos Securitas, og lurer i den forbindelse på et par ting om doptesting. Er det sånn at du må bli testet for å jobbe som vekter? Hva kan konsekvensene av å teste positivt på THC være, kan man f.eks. bli politianmeldt for det eller risikerer jeg bare i verste fall å ikke få jobben? Er det kanskje like greit å bare si at jeg har røykt marijuana for en stund siden og at det kanskje vil vise på en evt. test, eller er det å skyte seg selv i foten? Jeg har ikke røykt så mange ganger, og gjør det heller ikke så veldig ofte, kanskje 1-2 ganger i måneden. Er absolutt ikke redd for å bli testet for noe annet, for jeg har aldri og kommer nok heller aldri til å prøve noe annet enn marijuana/hasj.
Takker for svar
Vis hele sitatet...
Har jobbet som vekter i 1 år, slutta som vekter for ikke så lenge siden. På kontraktet til securitas så står det at det er 0-tolleranse for narkotiske midler og man sier si villig til å ta dopingprøve hvis det er mistanke om at en vekter bruker narkotika.

Må sies at det er SVÆRT sjeldent at de tar dopingsprøver av vektere!
Sist endret av BaJa; 9. januar 2010 kl. 13:31.
bleak's Avatar
Trådstarter
32 6
Så da vil det være bedre å lyve og si at jeg f.eks. har "prøvd en gang, for et par år siden" (noe annet ville vel virke mistenkelig, det er jo ganske vanlig å prøve), og satse på at jeg ikke blir testet? Det er som sagt bare snakk om sommerjobb, og det er i en mindre by så de burde vel ikke være så nøye med testing? Kan jeg bli politianmeldt dersom jeg skulle bli testet og de finner THC?

Forøvrig har jeg alltid hatt god oppførsel i skolen, relativt gode karakterer, rent rulleblad og gjennomført førstegangstjeneste med god attest, så føler ikke at jeg er en "mistenkelig" person.
Sist endret av bleak; 9. januar 2010 kl. 13:38.
Skal du ha jobb som vekter eller politi og de spør om du har prøvd 'narkotika' så svar nå for Bobs skyld NEI !
Skjønner ikke at det er noe alternativ..
bleak's Avatar
Trådstarter
32 6
Ifølge statistikken så har jo visstnok 1 av 3 nordmenn prøvd hasj, da er det vel neppe helt utenkelig at noen av de som gjennomfører intervjuene også har gjort det selv en gang. Personlig ville jeg ha vært mer mistenksom til noen som sa at de aldri hadde prøvd noen rusmidler :/
Ja vel, da mistenker du ifølge deg selv, 2/3 av befolkningen. Selv om mange har prøvd cannabis, så er det fortsatt en negativ ting å si du har prøvd. I hvert fall på et jobbintervju, en setting de fleste mennesker tar en safe løsning og sier de har et ikke-eksisterende forhold til cannabis og sterkere substanser.
bleak's Avatar
Trådstarter
32 6
Greit, så får jeg lyve da
Sitat av pidget Vis innlegg
Skal du ha jobb som vekter eller politi og de spør om du har prøvd 'narkotika' så svar nå for Bobs skyld NEI !
Skjønner ikke at det er noe alternativ..
Vis hele sitatet...
Alternativet er enkelt. Man spiller på den ærlige side. Slik jeg ser det, medfører det seg to fordeler.

1. Man viser man er en ærlig kar(som også kan ha en psykologisk effekt).
2. Man trenger ikke frykte for jobben sin DERSOM noen i senere tid legger frem at man har prøvd narkotika.

Jeg vil ikke si det er gull å si at man har prøvd narkotika i et jobbintervju hos Securitas, men det er gull å vise at du er ærlig.

Jeg vet om både vektere, sykepleiere og politi som alltid har vært ærlige på at dem har prøvd narkotika, og det har aldri gagnet dem i negativ forstand.
Sist endret av reklame; 9. januar 2010 kl. 17:28.
Jeg mener at du har et verdisyn som er uforenlig med det å jobbe som vekter.

Når det er sagt, nei, du kommer neppe til å bli testet. Har ikke hørt om at det har skjedd.
Sitat av bleak Vis innlegg
Så da vil det være bedre å lyve og si at jeg f.eks. har "prøvd en gang, for et par år siden" (noe annet ville vel virke mistenkelig, det er jo ganske vanlig å prøve), og satse på at jeg ikke blir testet?
Vis hele sitatet...
Nei, det vil være bedre om du slutter å røyke, hvis du er bekymret for å bli testet.
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Du blir ikke testet med mindre du kommer stein på jobb?
Det er jo flere ting som kan føre til testing, de du jobber kan fort vite mere om deg enn du tror.
Å ja, det er så alt for mange tystere å hverdags helter der ute.
Mitt beste tips til deg, om du er veldig bekymret for pisse prøve. Enten søk noe annet eller slutte å røyke.
Mest sansynlig vil du ikke bli testet, og såvidt jeg vet krever de politi attest før ansettelse. Å når du har plettfri vandel og aldri kommer stein på jobb, finner jeg sjangsen for å bli testet svært liten.
Men igjen, man vet aldri hva folk vet om deg og hva de kan komme på å si.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sier du "JA" til at du har prøvd hasj/annet dop tror jeg sjansen for at du blir testet øker drastisk! Har du lyst på jobben, si nei, for guds skyld!
Sitat av reklame Vis innlegg
Alternativet er enkelt. Man spiller på den ærlige side. Slik jeg ser det, medfører det seg to fordeler.

1. Man viser man er en ærlig kar(som også kan ha en psykologisk effekt).
2. Man trenger ikke frykte for jobben sin DERSOM noen i senere tid legger frem at man har prøvd narkotika.

Jeg vil ikke si det er gull å si at man har prøvd narkotika i et jobbintervju hos Securitas, men det er gull å vise at du er ærlig.

Jeg vet om både vektere, sykepleiere og politi som alltid har vært ærlige på at dem har prøvd narkotika, og det har aldri gagnet dem i negativ forstand.
Vis hele sitatet...
Utrolig dårlig råd i forhold til konsekvensene da! Man kan være så aærlig man bare vil, men man blir fortsatt stemplet som en som har brukt narkotika! Og hva godt får du ut av det? At du vet selv at du er "ærlig"?

Nei, i 99% av tilfeller hvor folk spør deg om du har prøvd narkotika, svar nei. Det kommer ALDRI noe godt ut av å innrømme "victimless crimes" (i mangel på et godt norsk utrykk).