Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 680
God kveld.

Har hatt problem med blåskjerm med PC'n lenge nå, er endelig nær ved å fikse det ...tror jeg. Problemet er at når jeg prøver å reparere Windows (Med XP cd'n) så kommer denne meldingen opp: Filen "Rtenicx.sys" på Realtek 10/100/1000 NIC Family all in one driver er nødvendig

Skriv inn banen for filen og trykk ok.


Finner ikke banen i det hele tatt, aner ikke hvor jeg finner den.
Kan legge til at jeg ikke kommer inn på PC'n, isåfall må jeg bruke sikkerhetsmodus.

What do to?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Den filen finner du ikke på XP-cd'en, det er driveren til nettverkskortet ditt, velg å skippe denne filen og installer drivere på nytt etterpå.

Ellers får du bake inn driverfilene på windows CD'en, eller supplere de med en USB-penn f.eks, men den blir sikkert å spørre om disse driverne for alle enheter du har i maskinen som XP ikke kjenner.
Sist endret av AtXbYeA; 10. oktober 2009 kl. 23:43.
Ok, den eneste muligheten for å skippe filen er ved å trykke avbryt, men det fungerer ikke. Får prøve å legge filen over på en USB-penn. Burde det ikke funke å deaktivere nettverkskortet i BIOS slik at den ikke spør om filen ? Isåfall, hvordan?

Mente selvfølgelig "what to do" i førsteposten :P
Hvis du får slike feil ved installasjon av windows .. er det noen underliggende grunner. F.eks. at du har feil på harddisken, RAM, etc. Jeg ville svidd en Ultimate Boot CD for å kjørt en memtest86 og evnt en runde med MHDD.
Det skal sies, det KAN være at det er feil med cd-plata, evnt at du faktisk MÅ ha denne driveren for å installere windows, men det er tvilsomt.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Cahl Vis innlegg
Hvis du får slike feil ved installasjon av windows .. er det noen underliggende grunner. F.eks. at du har feil på harddisken, RAM, etc. Jeg ville svidd en Ultimate Boot CD for å kjørt en memtest86 og evnt en runde med MHDD.
Det skal sies, det KAN være at det er feil med cd-plata, evnt at du faktisk MÅ ha denne driveren for å installere windows, men det er tvilsomt.
Vis hele sitatet...
Nei din løk, han kjører repair og windows prøver å reinstallere filer som den ser i OS'et.
Så lenge dette gjelder reperasjon, så kan du jo "browse" deg frem til c:\windows\system32 eller c:\windows\system32\drivers og se om du finner filen der.

atlef.
Sist endret av atlef; 11. oktober 2009 kl. 09:17.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av atlef Vis innlegg
Så lenge dette gjelder reperasjon, så kan du jo "browse" deg frem til cwindows\system32 eller cwindows\system32\drivers og se om du finner filen der.

atlef.
Vis hele sitatet...
Fant "Rtenicxp" filen der inne Men når jeg trykker OK så fortsetter den å jobbe litt, tar bare noen sekunder så begynner skjermen å flashe - til sort og tilbake en god del ganger. Dette skjer hver gang, etter den siste "flashen" så forsvinner progresjonsbaren (den grønne) slik at installasjonen står stille på 33 minutter... utrolig irriterende!! Fant til og med frem til filen på "MSI driver and utilities" cd'n som fulgte med PC'n, akkurat det samme skjedde.

Tenkte jeg skulle slette hele Realtek driten ved å gå inn på sikkerhetsmodus, men PC'n starter opp hver eneste gang ved å gjenoppta intstallasjons prosessen...kommer ikke unna den

Noen tips ?
Sitat av Kiy0shi Vis innlegg
Fant "Rtenicxp" filen der inne Men når jeg trykker OK så fortsetter den å jobbe litt, tar bare noen sekunder så begynner skjermen å flashe - til sort og tilbake en god del ganger. Dette skjer hver gang, etter den siste "flashen" så forsvinner progresjonsbaren (den grønne) slik at installasjonen står stille på 33 minutter... utrolig irriterende!! Fant til og med frem til filen på "MSI driver and utilities" cd'n som fulgte med PC'n, akkurat det samme skjedde.

Tenkte jeg skulle slette hele Realtek driten ved å gå inn på sikkerhetsmodus, men PC'n starter opp hver eneste gang ved å gjenoppta intstallasjons prosessen...kommer ikke unna den

Noen tips ?
Vis hele sitatet...
Vil anbefale å prøve en ny Windows XP plate. Det finns tilogmed noen med de fleste drivere innbakt i installasjonen.
Ok, skal se om jeg har noen, men tror de fleste er eldre enn den jeg brukte, om det skulle ha noe å si.