Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 771
Noen som vet hvordan man bruker dette over internet eller vet om en guide. Har googlet lit med ble ikke så mye klokere på det.
Det gjeller RDC for Windows 7.
Sist endret av TheWaveable; 2. oktober 2009 kl. 02:02.
Åpner riktige porter i routeren din, og kobler til den eksterne IP-adressen.
Registrer deg på www.logmein.com installer klienten på datamaskina. Så logger du inn på logmein.com når du skal fjernstyre datamaskina. Ferdig, gratis, osv.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Du skrur det på og velger att brukeren din (som må ha passord) kan brukes via fjernstyring.

Så åpner du portene i routeren eller setter på port-forwarding til din pc.

Og så start -> kjør -> mstsc på klient maskinen og skriver internett ipen din inn og logger deg på.

Veldig enkelt google er din venn.
Bør nevnes, at RDP i utgangspunktet ikke støtter SSL (ikke kryptert) så alt går i klartekst over internett. Man kan jo sette opp SSH-tunneling via VNC, evnt bare installere logmein
Tnetennba!
TheWaveable's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cahl Vis innlegg
Registrer deg på www.logmein.com installer klienten på datamaskina. Så logger du inn på logmein.com når du skal fjernstyre datamaskina. Ferdig, gratis, osv.
Vis hele sitatet...
Ja vet det men det er mye dårligere, iverfall hvis du har free.
Og var btw ikke det jeg spurte om..

Har fått det til nå, var noe med portene
Sist endret av TheWaveable; 3. oktober 2009 kl. 19:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av audioxbox Vis innlegg
Ja vet det men det er mye dårligere, iverfall hvis du har free.
Og var btw ikke det jeg spurte om..

Har fått det til nå, var noe med portene
Vis hele sitatet...
Hva er det som er dårligere med Free vs RDP?
Nei, forstod det, bare tenkte jeg skulle nevne det siden jeg synes det er en bedre løsning
Sitat av Cahl Vis innlegg
Bør nevnes, at RDP i utgangspunktet ikke støtter SSL (ikke kryptert) så alt går i klartekst over internett. Man kan jo sette opp SSH-tunneling via VNC, evnt bare installere logmein
Vis hele sitatet...
RDP støtter TLS fra versjon 6.0 (Vista)

Sitat av http://en.wikipedia.org/wiki/Remote_Desktop_Protocol
The following features were introduced with the release of RDP 6.0 in 2006:
(...)
Support for Transport Layer Security (TLS) 1.0 on both server and client ends (set as default).
Vis hele sitatet...
Kan også nevne at jeg bruker RDP over port 443 i kombinasjon med ProxyFirewall på skolen for å koble til hjemmepcen, funker fantastisk.
Sist endret av Nine; 7. oktober 2009 kl. 15:38.
Sitat av Nine Vis innlegg
RDP støtter TLS fra versjon 6.0 (Vista)



Kan også nevne at jeg bruker RDP over port 443 i kombinasjon med ProxyFirewall på skolen for å koble til hjemmepcen, funker fantastisk.
Vis hele sitatet...
Joda det stemmer, som jeg sa, i utgangspunktet støttes det ikke. Er litt mere pes, "self signed certificate" osv
Sist endret av Cahl; 7. oktober 2009 kl. 15:43.
1. Høyreklikk på "Computer" i start menyen, og velg "Properties".
2. I bildet som dukker opp, velger du "Advanced system settings".
3. I bildet som dukker opp, velger du "Remote" arkfanen, og krysser av for "Allow connections from computers running any version of Remote Desktop".
4. Trykk på "Select users" knappen, og velg hvilke brukere som skal kunne logge seg på med RDP.
5. Åpne port 3389 i firewall'en din (Windows + Router).
6. I din router, så må du si at port 3389 skal routes til din IP adresse. Det er derfor en fordel om du bruker statisk IP i stedet for DHCP.
7. Kjør "mstsc.exe" på pc du vil connecte fra, og kople til din pc. Du må da enten ha statisk IP (offentlig), eller bruke f.eks. DynDns.org (bruker selv denne, og det funker fint).
Sist endret av cazber; 7. oktober 2009 kl. 17:36.