Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1134
Først må jeg få beklage for en misvisende tittel på tråden, men det gjenspeiler hva som er blitt sagt om PST i flere tråder her på forumet.

Jeg ser nemmelig at det er relativt ofte at personer her på forumet mener PST (Politiets Sikkerhetstjeneste) overvåker alt de har .. mobilen, fasttelefonen, bredbåndstelefonen, internett, osv, osv.

Når jeg tar en titt på PST sin trusselvurdering for 2008, ser jeg at overskriftene der er ..

Politisk motivert vold – terrorisme
Politisk motivert vold – nasjonal ekstremisme
Trusler mot myndighetspersoner
Etterretningsvirksomhet mot Norge og norske interesser
Ikke-spredning av masseødeleggelsesvåpen
Trusselen mot norske interesser i utlandet


Lurer litt på om .. de som blir "overvåket" faktisk driver med slike aktiviteter? Det er vel ikke bare PST som overvåker, eller?
Eksempelvis .. NOKAS-ranet. Overvåkning i forkant der, det hadde vært noe for Onkel Politi, ikke PST?

Svarene jeg får her, er sikkert bare "educated guesses", bortsett fra dere som faktisk arbeider for PST (haha, vi blir overvåket! løøøøøp!) men tenkte nå iallefall jeg skulle høre hva dere synes.
Sist endret av Cahl; 1. november 2009 kl. 14:17.
Etterretningsvirksomhet mot Norge og norske interesser kan bety så mangt.
Dette kan selvfølgelig brukes som bakgrunn for en tenkt etterforskning av de NOKAS-dømte.

Selv har jeg blitt pågrepet av PST i samarbeid med det lokale politiet selv om jeg ikke var innenfor noen av de punktene du nevnte.
Tror også at de aller fleste som mener de er overvåket av PST er litt for paranoide.
Sist endret av Knask; 1. november 2009 kl. 14:27.
Så er vel heller spørsmålet da, har personen en reell grunn til å frykte overvåkning, eller snakker vi om oppmersomhetssyke mennesker som har en trang til å føle seg som en person med kontakter innenfor de store internasjonale bandene, men som i realiteten enda sitter med no crappy dirkeutstyr fra Kina til 40 kroner og tar seg inn i gamle og forlatte bygninger.

Lest trådene jeg og gitt.
Vel... nå er det ikke bare PST som følger med her på nff, vi har jo også, kripos.