Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 827
Viste ikke hva jeg skulle skrive i overskriften, moderator får bare endre!

Altså, den andre dataen min (stasjonære) lever sitt eget liv om dagen.

For det første så piper den hele tiden, ikke sammenhengende men "pip - pip -pip" osv. Så er det akkurat som den holder tab inne av seg selv (med tastatur og mus utkoblet) så skifter den som tab gjør nedover sidene. Sider spretter opp i vilden sky, det samme gjør mappen "mine bilder". De lukker seg også selv når de vil.

Dette har kommet litt gradvis, men nå er det umulig å gjøre noe som helst da det spretter hele tiden.

Det er windows XP på den, og jeg har scannet for virus (med norton) men den finner altså ingenting.

Forslag? (er ganske grønn, så vi tar det på nybegynnerspråk ;P)
Skjer dette når du starter opp maskina eller er det bare i windows du hører disse lydene?
Trykk F8 når du starter opp maskina og velg sikkerhetsmodus. Skjer det samme der?
teste nå, men den piper under oppstart innimellom. Ikke hver gang

Den piper som bare faen under oppstart nå.

Kommer ikke inn i sikkerhetsmodus. Kan det være en annen tast enn f9?
Sist endret av Micr0o; 2. oktober 2009 kl. 17:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Start opp PCen uten tastatur og mus, hør om den fortsatt piper. Kan hende noen av knappene dine er stuck.
Piper uansett
Min piper også under oppstart, men det har det alltid gjort. De standar "pip, pip."

Hvis PCen din piper noe utover det, så er det en BIOS feilkode. Les i manualen, evt på nettet(søk på ditt hovedkort + bip codes, elns.)

Det betyr at den har oppdaget en feil. Men kjenner ingen feil der PCen styrer seg selv, det er 99% IO utstyr som gjør dette. Evt en som sitter med proRAT og koser seg.
hmm, vet at den har pipi ved oppstart før, men det har vært den standard. Nå er det skikkelig HELE tiden. skulle tro den eksploderer snart
Jeg for min del har kun fått pipingen du beskriver når det har vært problemer med temperaturen i pcen. I mitt tilfelle hadde vifta sluttet å virke, fordi det var en ledning stuck mellom bladene Kanskje det er noe å se på?
Ingen som har tenkt på trojaner? Enten det eller så burde snart datamaskinen din gro bein..
Jo tenkte på det(hence proRAT.) Men når det skjer under oppstart å, så var jeg nærmest 99% sikker på at det var I/O utstyr.
men hvis den ikke er kobla på nette kan vel ingen fucke med den?
Den er scanna med cc cleaner og norton, fant ikke en sjit. Har ikke vært tilkobla nett på 3 mnd
Prøv å boote den med en linux live cd bare for å sjekke om det er OS som er kuk eller ei.
Sist endret av DfenZ; 3. oktober 2009 kl. 05:40. Grunn: skriveleif
de pipelydene du hører under oppstart er en feil kode. (før kom det kanskje et pip som sa at alt er greit)
Så gjør som MikeHunt anbefaler. Få sjekket hva pipelydene betyr.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Har du prøvd å resette biosen?