Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4749
Nei dette er ikke noen fjortissrustråd.

Jeg trakk en tann på lørdag, og dette har gjort ganske så vondt etterpå! Tatt rundt 4 ibux daglig, 400mg. Så våknet jeg i natt, store smerter igjen, og henta meg en ibux til. Eller, jeg tok en etter jeg la meg tror jeg (eller våknet kort tid etterpå) og tok jeg en til på natta. Jeg tror jeg gikk halvveis i søvne, men det jeg ikke skjønner er at jeg føler jeg hallusinerte mens jeg lå i senga. Så mye rart og følte meg "full/gal".

Hallusinasjon er jo ikke en uvanlig i bivirkning engang, så er det jeg som har drømt alt sammen? Jeg vet jeg drømmer mye vilt, og mye sykt, men dette føltes ikke ut som en drøm. Begynner å få litt magetrøbbel og hodepine også, og er småkvalm innimellom. Så tror ikke kroppen vil ha mer ibux, men tanna vil.. nå tørr jeg ihvertfall ikke ta mer, om jeg faktisk blir "rusa" av dette her. Samboeren min har ikke svart på melding, jeg måtte spørre han hva jeg dreiv med, da jeg tror jeg sparka til ham og herjet vilt.. så mye aktivitet er svært sjeldent jeg gjør i drømme.. men siden jeg husker jeg var aktiv, det er også en av grunnen til at jeg ikke føler det er drøm... Men jeg kan jo ha drømt at jeg følte meg aktiv

Noen som har opplevd noe sånt? Hvilke alternativer har jeg nå da?

Jeg burde vel fått tannlegen til å se på kjeften min, tror han som trakk mishandlet meg stygt (så jo ikke ut første dagene..) og har kanskje flytta på noe han ikke burde? Men time koster penger, får jeg resept på noe sterkere så fungere jeg vel ikke på jobb (første dagen i ny jobb mandagen etter trekkinga.. det var gøy gitt.. ) så har gått rundt halvsløv på ibux hele uka, så da blir jeg vel enda sløvere av noe annet.. Paracet hjalp ikke når jeg hadde tanna inne ihvertfall, og dette er minst like sterke smerter, så det er vel ikke verdt å prøve engang..
Mulig det er jeg som er trøtt og sløv nå å ikke skjønner helt, men hva var det du hallusinerte- har lest gjennom posten din 3 ganger uten å få det med meg.
Men nei har da aldri fått hallis av ibux.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Ibux etter tanntrekking?

Jeg har alltid fått Paragin forte, en slik + en ibux 400mg gjør at jeg sover i over 12 timer (for a change).

Men jeg tar stort sett 3 Ibux minimum men har aldri opplevd noe ala det du opplevde.
Når man trekker en tann kan man få en infeksjon i munnen. Ved infeksjon er det lett og få feber. Og ved feber får man ofte lettere hallusinasjoner.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Når du ligger i fasen mellom våken og søvn så hallusinerer du jo på sett og vis. Jeg ender ofte opp i en tilstand der jeg åpenbart drømmer, selv om jeg enda ikke har "sovnet" enda.

Ellers er feber ganske hallusinasjonsfrembringende - du er sikker på at du ikke fikk deg en real feberkule pga. tanntrekkingen?
Jeg kan i det minste konstatere at sterke painkillers kombinert med feks. dårlig/utillstrekkelig søvn kan føre til mange rare tanker og visjoner. Jeg hadde brudd i arm og skulder, gikk på to Paralgin Forte per. natt og hadde problemer med å komme inn i de dypere søvnfasene, jeg var på en måte i halvsøvne hele natten.. Masse mennesker som hadde fest i hytta var noe av det jeg hallusinerte om.
Kanskje du opplever noe av det samme?

Det er i såfall nokså normalt.
Sist endret av Joachimsen; 4. juli 2008 kl. 09:34.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Sterke smerter i tannregionen kan også føre til hallusinasjoner.
Da kan jeg trygt fortsette på ibuxen altså Tusen takk for svar. Jeg skal til tannlegen så fort jeg orker å gå ut (dvs jeg tok nettopp en ibux som må virke) fordi jeg har så store smerter. Er jo ikke smerter der jeg trakk engang! Resten av kjeven! Kan jo ikke være normalt..

Jeg følte jeg lå i feil ende av senga og snudde meg og var plutselig i rett ende igjen, altså hodet mitt var der beina pleier å være.. Har drømt og surret mye i natt så er vel sikkert bare noe som dere sier smerter/dårlig søvn. For jeg har ikke hatt så vondt på noen dager..
Be om å få resept på noe annet! Gjerne no sterkere i mindre dosering! Kan da ikke være bra å kjøre i seg flere gram ibux pr dag!? Vet ikke om tannlegen kan skrive ut resepter på slikt eller om han må henvise deg til allmennlege?

Men tviler sterkt på at Ibuxen har noe med hallusjinasjonene dine å gjøre! Er vel heller snakk om tilfeller av våken drømming og muligens en liten feber! Man kan faktisk få svært så intense hallusinasjoner når kroppen din går inn i febermodus!! Har faktisk skremt vettet av meg et par ganger xD
Nå har jeg vært hos tannlegen.. Jeg trodde selv ikke det var noe betennelse, dere som har hatt det vet jo at man blir hoven og det er vondt å ta på. Har tatt på Corsodyl et par ganger daglig (spurt på med fingeren fordi jeg fikk jo ikke gapet nok til å spytte og skylle i starten ) og da har jeg ikke hatt vondt. Så finner jo da tannlegen ut at INNI hullet som engang var en tann, det er sydd igjen der nå, DER var det jo betennelse!!

Så feber+smerter+tropenatt?(var 25 grader i skyggen i dag tidlig så er da varmt nok) = rare drømmer og lite søvn. Da har jeg fått resept på no pencillintabletter jeg skal ta 4 stk av daglig.. og det skulle ta smertene ganske fort, så til mandag så trenger jeg forhåpentligvis ikke mer ibux. Nå er det uansett helg og ikke noe jobb, så da er det ikke så nøye om jeg sitter og har vondt, jeg MÅ ikke gjøre noe uansett.

Takker for alle svar .
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Hmm. Jeg har aldri tatt noe mer enn ett par paracet første dagen eller samme dagen etter at jeg har trukket tanna. Har trukket 6 tenner til nå. 4 pga. regulering og 2 visdomstenner. Jeg kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i det smertehelvetet du beskriver...

Noe kan jo være galt?
Sist endret av TurboAciid; 4. juli 2008 kl. 14:13.
Sitat av TurboAciid
Hmm. Jeg har aldri tatt noe mer enn ett par paracet første dagen eller samme dagen etter at jeg har trukket tanna. Har trukket 6 tenner til nå. 4 pga. regulering og 2 visdomstenner. Jeg kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i det smertehelvetet du beskriver...

Noe kan jo være galt?
Vis hele sitatet...
Ja om du hadde lest siste innlegget så ville du sett at det var betennelse INNI der tanna var, altså ikke noe sted JEG selv kan kjenne at er hovent.. så det var jo uflaks. Trakk to tenner selv pga regulering, hadde faktisk ikke vondt etterpå da heller (tror jeg, er mange mange år siden og jeg var såpass deprimert på den tida at jeg uansett ikke ville brydd meg tror jeg.) Men tok ei visdomstann for 3 år siden også, i samme kjeven, uten noen problemer, den tok bare laaang tid å dra ut, trakk fredag og var på skolen igjen på mandag.. hadde ikke gått på jobb mandag denne uka hadde det ikke vært første dagen i ny jobb.. idag måtte jeg bare bli hjemme og fikse dette, og få sovet litt..

Så da er det nok uflaks for ei stund, trekking 2 dager før ny jobb, hoven som en fotball når jeg skulle ta bilde til inngangskort (slapp å ta bilde, for det var ikke nødvendig sånn helt med en gang, heldigvis!), smerter som blir verre og verre, og selvfølgelige betennelse inni der hvor jeg ikke visste det var noe.. og dermed ikke gikk til tannlegen før idag. Det går vel over..
tror du burde bytte te noe skiklig piller, paracet, ibux og pinex er ikke så strerke og tar du det for mye vil de heller ikke hjelpe senere.

jeg trakk en tann for litt siden og det var helt jævlig før og etter, jeg brukte morfin tabelett den ene dagen så gikk jeg over til pinex forte tror de var på 660mg men er ikke sikkert. de tokk jeg 2stk av og sov som en sten
jeg vil si at kreativiteten din + halvsøvn + pillene er svaret
Ibux er mer betennelseslindrene enn paracet, bianchi_89
(kilde: tannlegen)
du har nok halsovet og drømmt på same tid