Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 7613
om man har sniffet amfetamin og av en eller annen grund finner ut at man MÅ roe eller stoppe rusen, hva hjelper? skal man spise, drikke? funker nesespray for å få vekk det som er i nesa?
Nei, nesespray hjelper ikke. Men du bør skylle med vann og snyte deg.

Ellers kan det hjelpe litt med sentraldempende midler for å roe ned formen, men det er ikke å anbefale da det generelt sett er meget usunt å kombinere dempemde og stimulerende droger. Når stoffet først er i blodet er det ingenting som kan "stoppe" effekten, kun roe den ned og dekke den til med andre effekter.
De fleste benytter seg vel av såkalte "benzoer" for å roe ned rusen, evt på nedturen.
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Syns blå valium roer meg bra ned på speednedtur, og gjør at jeg til slutt får sove.
Det greieste er vel å bare bite seg i det, gjøre det beste ut av det, og vente på at det går over. Benzo og/eller barbs vil nok roe nervene slik at evt ubehageligheter ved rusen blir mere "levelige". Amf.rusen vil dog fortsette med samme styrke. Finnes vel ingen motgift mot amf. såvidt jeg vet.
Personlig synes jeg det er en ond sirkel å være i når en benytter ett rusmiddel for å justere effekten av et annet. Den som er med på leken må tåle steken, mener jeg...
Men for all del; føles det som hjernen din er på vei til å skrumpe inn til en rosin så er det nok å anbefale å ta ei pille eller tre enn å sitte og ha den ekle følelsen i lang tid.
Har aldri testa mat el drikke for å hjelpe på ei overjustering, men er ikke utenkelig at det, sammen med rolig musikk og behagelige tanker kan funke bra i så måte. Sunnere enn piller, og vel verd å prøve.
God helg!
Sitat av Ahmed-
Syns blå valium roer meg bra ned på speednedtur, og gjør at jeg til slutt får sove.
Vis hele sitatet...
blå valium eller Xanor dreper iallefall all amfetaminrus for min del... rivotril derimot gir mer moro på speed imo
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av naiSt
blå valium eller Xanor dreper iallefall all amfetaminrus for min del... rivotril derimot gir mer moro på speed imo
Vis hele sitatet...
Å innta dette etter at man har inntatt amfetamin må da være selve definisjonen på stoffmisbruk.

Jeg henger meg på no-aiden, "Den som er med på leken må tåle steken".
Om du ser noen åpenbare grunner til at du må dempe effekten av amfetamin, bør du kanskje droppe å innta det i første omgang.
om du klarer å tvinge i deg noe mat og vann er jo det det aller beste. et par munnfuller er bedre enn ingenting. å røyke litt hasj kan hjelpe for å roe ned, spørs på formen. om du har gått søvnløs lenge, vil det bare legge en jælig psykedelisk dimensjon til rusen. men om du kun har vært på en ettdøgns-tur, er jo litt bong, etterfulgt av mat og øl en veldig fin trøst.

hold deg hard, og trøst deg med at det hele er kun din egen feil
du burde få i deg noe mat.. prøv med yoghurt eller suppe som ikke er så vanskelig å svelge.. deretter setter du på noe avslappende musikk og prøve å ta det med ro.. jeg gjorde det igår på peppertur og det hjalp veldig mye for min del for å roe ner amf'n.
Jeg har ingen fakta til å backe opp dette, men flere av mine venner som har erfaring med Amfetamin sier at om man spiser når man har inntatt Amfetamin, så forsterker dette rusen. Dette gjelder også etpar timer etter at det værste kicket har gitt seg, og nedturen har smått begynt å sette inn. For å sitere en venn: ''Spis energirik mat, gjerne en proteinshake når oppturen flater ut, og du får ettertenning''. Noe sannhet i dette?
Sist endret av AntonSR; 27. januar 2008 kl. 15:33.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Om man spiser raske karbohydrater kan nok det være litt sant i det, siden man bruker fort opp energien man inntar før amfetamininntaket.
Spiser man et stort måltid med mye fiber og proteiner vil magen jobbe på høygir med å bryte ned og fordøye maten, og du vil få den motsatte effekten.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Fuck annet dop hvis du vil roe deg ned på amfetamin. Eventuelt røyk deg en bønne.

Men det viktigste er at du spiser mye mat og drikker vann. Start med suppe, så noen skiver osv osv.

Deretter må du sove.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
ta deg en kork, da e du ikkje så gira lengre
Alkohol på nedturen pleier å fungere bra for min del! piller har heller aldri skada
Hvordan er nedturen på amfetamin? Fra en som aldri har prøvd noen slike stoffer før bortsett fra sopp, som er noe helt annet.
Sitat av torsken
Hvordan er nedturen på amfetamin? Fra en som aldri har prøvd noen slike stoffer før bortsett fra sopp, som er noe helt annet.
Vis hele sitatet...

Det er VONDT! Hele kroppen verker, du har skallebank som om det er tidenes bakrus!
Vil ikke prate med noen, ingen får ta på deg osvosv.. Det er rett å slett bakrus x 10 ..
Slutt å ta amf, så stopper det nok snart nok. Skal du være "tøff" nok til å ta amf, så får du jaggu meg ta det som kommer også...
Når du ruser deg på amfetamin så må du også betale leie for "lykka". Du kommer ned på jorden igjen, og vel så det. Du blir apatisk og smådepressiv. Uten konkret årsak. Skal man ruse seg må man tåle dette.

Spiser du mat så gir du kroppen mer å jobbe med, og nedbrytingen av stoffene skjer saktere. Ergo, rusen varer lenger. Hjelper også godt med en øl eller tre. Piller er oppskrytt.
Nedturen kommer veldig annpå hvor lenge du har vært på speedn og hvordan speedn har vært. For folk som har gått 2-3 uker kan den være skikkelig stygg, men den kan være rimeli kjip etter bare et døgn eller to. Skikkelig paranoid, tiltaksløs,slitsomt å starte/føre samtaler, vanskeli å få i seg mat o.l
Får du amfetamin som er blandet ut med masse kjipe stoffer/stivelser så kan du få en skikkelig crappy feeling i kroppen, men det som er viktig er å kontinuerlig drikke vann og jo mer du spiser jo "bedre" blir du.
Tror nedturen kommer an på hvilken person det er og hvor lenge man har brukt stoffet. De første to månedene jeg brukte amfetamin så hadde jeg ikke nedtur i det hele tatt. Så sluttet jeg og møtte et 2 måneders helvete. I ettertid har jeg hatt litt nedturer på amf, men hjertebanken er verst. Også går jeg bestandig ned 2-3 kg på en ukes amf.kur... Fint for noen.

Bare sørg for å drikke mye vann. Blir veldig fort dehydrert på amf og knips...
Sist endret av rosalilje; 20. juni 2008 kl. 23:59.
Hehe..de kiloene du går ned på amf kommer meeget fort tilbake, er bare væske. Oppturen og nedturen har vel med at serotonin-nivået ditt øker som f, under oppturen, og synker på nedturen, så en nedtur er vel ca umulig å ikke oppleve. synst dog det var mye verre i starten, etter man har brukt det endel så vet man hva man venter seg, og klarer å holde hodet kaldt når det starter bli kjipt. Skal dog siest at amfetamin er noe kroppen hever tolleransegrensen på veldig fort, så du må etterhvert opp i mye større doser for å ha det "like gøy" - Og jo mer du stapper i deg jo verre blir det jo..
Jo, her snakker jeg stabile kg som vedvarer også etter at du begynner å spise/drikke i ettertid. Nå når jeg bruker amf så har jeg "mild" nedtur. Men da jeg begynte så var nedturen nesten ikke-eksisterende! Nå er det nesten slik at jeg forventer nedtur, og at det blir mer psykisk. Men i begynnelsen ville alle stappe i meg piller og hasj for at jeg skulle lande penere, men jeg trengte liksom ikke. Var apatisk og slik på selve nedturen, men aldri slitt dagen derpå. Så det så

Forventningene mine til amf var dog store etter 4 mnd uten. Så kan definitivt bekrefte at jeg må ha mer nå for å oppnå de samme nivåene som tidligere. Men samtidig tror jeg at man kommer til et visst nivå når man stapper det i seg, og at det da ikke hjelper å stappe i seg mer.
Som tidligere sagt i tråden, det er ikke noe sure måte å drepe rusen på.
Alkohol og tv læksing funker dog fett til å dempe nedturen, drit i å røyke da du bare blir loka av det.
Når du våkner igjen er blåe fine for å bli kvitt nervene
Skal ikke melk nøytralysere no greier og no sånn ?
Syns jeg har hørt at om du bader så drikk melk. maaasse melk. eller er det bullshit ?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av aouch
Skal ikke melk nøytralysere no greier og no sånn ?
Syns jeg har hørt at om du bader så drikk melk. maaasse melk. eller er det bullshit ?
Vis hele sitatet...
Jeg tørre påstå at det er total BS, jeg ser ikke hvilken effekt fett, kalsium og endel vitaminer skal ha på amfetamin.
If it sounds like bullshit, it probably is!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Av tidligere erfaringer vet jeg at for meg funket det å ta meg en bønne og spise.. det er når nedturen har begynt.. under rusen vet jeg ingen ting om.. hadde aldri klart å få i meg noe mat da uansett.. er ikke alltid det går under nedturen heller..

men har ikke noe til overs for amf lenger.. det er noe dritt rett og slett..