Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 5075
Ja, da har jeg tenkt til og dele en måte og skaffe gratis bensin på

Det du trenger:
-En brusflaske (1,5l)
-En slange ca 1cm i diameter. (Hageslange funker)
-En liten slange ca 0,5cm (Bensinslange ol, du finner sikkert noe hjemme)
-Tettesement (Silikon, lim, eller noe annet tetningsmasse)


Du tar brusflaska og skjærer av den tykke delen, som om du skal lage en trakt.

Kapp den tykke slangen i ønsket lengde. (Alt ettersom hvilken type tanker du er ute etter.) Den skal nå fra besinlokket og nesten ned til bunnen av tanken. Så skal ca 30-40cm oppafor "trakta".

Kapp den tynne litt mindre, slik at den akkurat kommer seg ned i hullet. Ca 50cm kanskje. Den skal helst ikke nå ned til bensinen men alikevell komme ned til tanken. En liten bit skal stikke opp fra trakten din!

Så stapper du begge slangene ned i trakta og tetter det helt' tett med silikon, limpistol ol. Brukte selv noe takrennefuge tror jeg det het, som ble tett men ikke stivnet helt! Funket ypperligt!

Så må du legge noe oppover hele kanten oppover trakten. Jeg brukte det samme som jeg gjorde det tett med (takrennefuge), det er viktig at det ikke stivner helt, men blir litt gummiaktig. Du kan også binde en gammel sykkelslange (gummi) langs kanten. Dette er for at det skal bli tett når du setter "instrumentet" ned i tanken!

Så setter du "instrumentet" ned i tanken og presser litt på det, slik at det blir helt tett- Så blåser du hardt i den tynne slangen, da blir det trykk i tanken, og det spruter bensin ut av den tykke slangen.

Voilà, du er ferdig!

Her er er bilde. Der det er "sprayet" skal du tette med tetningsmasse.

http://i37.photobucket.com/albums/e77/mawerick92/binsin.jpg



'Dette er ment til privat bruk og informasjon. Jeg oppfordrer ikke til og stjele bensin ol. Jeg tar ikke noe ansvar for hav du/dere bruker disse opplysningene til. Selv brukte jeg denne til og rengjøre bensintanken på min snøscooter for rusk!'
Sist endret av SindreL; 15. mai 2008 kl. 20:14.
Alkoholisert gamer
Genialt.. Dette skal jeg prøve neste gang mopeden min er tom for bensin og bilen til mamma/pappa er hjemme
Sitat av SindreL
Gratis bensin!
Vis hele sitatet...
Sitat av SindreL
Dette er ment til privat bruk og informasjon. Jeg oppfordrer ikke til og stjele bensin ol.
Vis hele sitatet...
Jeg får altså gratis bensin hvis jeg tapper den fra bilen min?
Sist endret av patches; 15. mai 2008 kl. 20:23.
Trådstarter
34 3
Sitat av slækkern
Jeg får altså gratis bensin hvis jeg tapper den fra bilen min?
Vis hele sitatet...
Ja, gratis
Herregud da... Må du henge deg så mye opp? Vil være litt lovlydig her :P men det er jo et kontrakultur forum da...
Sitat av torsken
Bruker man denne på bensinstasjoner? På natten eller dagen(Når pumpene er av eller på)?=)
Vis hele sitatet...
Nei, på kjøretøy...
Sist endret av SindreL; 15. mai 2008 kl. 20:25.
du trenger ikke alt dette får å tappe bensin... hvis du ikke er redd for å få i deg litt bensin så trenger du egentlig bare en slange...

for de av dere som kjører moped er det bare å sette i gang letingen etter Yamaha DT, suzuki TS, honda MT5 osv.. på disse kan man åpne tanken med en skrutrekker:P og bare ta så mye bensin du vil (gå helst etter yamaha DT siden den har en 14L tank)
jeg har testet dette å det funker fint
Trådstarter
34 3
Sitat av -=Insane=-
du trenger ikke alt dette får å tappe bensin... hvis du ikke er redd for å få i deg litt bensin så trenger du egentlig bare en slange...

for de av dere som kjører moped er det bare å sette i gang letingen etter Yamaha DT, suzuki TS, honda MT5 osv.. på disse kan man åpne tanken med en skrutrekker:P og bare ta så mye bensin du vil (gå helst etter yamaha DT siden den har en 14L tank)
jeg har testet dette å det funker fint
Vis hele sitatet...
Hehe, ja, men da må du suge bensinen, og det ender som regen med 1dl bensin i magen Og en kvalme i en dag etter
Sitat av -=Insane=-
du trenger ikke alt dette får å tappe bensin... hvis du ikke er redd for å få i deg litt bensin så trenger du egentlig bare en slange...

for de av dere som kjører moped er det bare å sette i gang letingen etter Yamaha DT, suzuki TS, honda MT5 osv.. på disse kan man åpne tanken med en skrutrekker:P og bare ta så mye bensin du vil (gå helst etter yamaha DT siden den har en 14L tank)
jeg har testet dette å det funker fint
Vis hele sitatet...
Eller bare løs på slangen som går til gassern, om du skal tømme peden din for bensin
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av SindreL
Hehe, ja, men da må du suge bensinen, og det ender som regen med 1dl bensin i magen Og en kvalme i en dag etter
Vis hele sitatet...
Har du prøvd? Regner med at du ikke har målt, og heller ikke har tatt forbehold om dvs. "spymiddel" i bensin, lampeolje, rødsprit o.l.
sarkasme jonta, sarkasme..
Gratulerer... Du har akkurat beskrevet (på en utrolig merkelig måte) hva en hevert er.
ligger det ikke en sperre i tanken på biler?
Sitat av Snurrefisk
ligger det ikke en sperre i tanken på biler?
Vis hele sitatet...
Ja, for det første alle produsenter tenker på er at nerder med liten råd skal stjele bensin, og må lage en 1337 firewall?
Sitat av Snurrefisk
ligger det ikke en sperre i tanken på biler?
Vis hele sitatet...
Kommer an på merke/alder på kjøretøy, men ja de fleste nyere biler..
På veldig mange biler er det både bensinlås og sil. Silen er for å hindre at ulumskheter kommer inn i tanken mens man tanker og bensinlåsen er en helgslet rund plate i røret som hindrer fordampning og skvulping skal komme opp påfyllingsrøret. Hvis man er så heldig at bilen ikke har sil, og man får slangen ned, får du den ikke opp igjen hvis det er bensinlås.
Lost case uansett.
Vet ingenting
Denne "guiden" din vil bare fungere på gamle biler ala 85 og eldre siden "nyere" biler har sperre i røret.
Prøvde det på bilen min i går celica 95mod.
fikk ikke slangen noe serlig langt ned før den traff en 90graders vinkel og det var umulig å få den lengre ned
gravititet??

akkuratt som når du lager vin og skal sile ut bæra fra satsen.

mange biler som ikke har lås på tanklokket heller, og lastebiler for de som kjører diesel
Snop måte å tømme tanken på en gammel bil man skal sende til huggeriet.
Du kunne vel skrivd hva du kunne tømme bensin fra, ved å bruke denne metoden?
Å tømme bensin fra biler er stress. Gå heller å finn et lager med masse lifter. f.eks. hybeco. Skal du tømme bensin fra en lift, trenger du bare å nappe ut bensinslangen, og la det renne oppi en flaske/kanne.
Tror dette går på mopeder og, men har ikke prøvd selv, så skal ikke si noe sikkert.
Sitat av en blond elg
Du kunne vel skrivd hva du kunne tømme bensin fra, ved å bruke denne metoden?
Å tømme bensin fra biler er stress. Gå heller å finn et lager med masse lifter. f.eks. hybeco. Skal du tømme bensin fra en lift, trenger du bare å nappe ut bensinslangen, og la det renne oppi en flaske/kanne.
Tror dette går på mopeder og, men har ikke prøvd selv, så skal ikke si noe sikkert.
Vis hele sitatet...
Trådstarter sier : 'Dette er ment til privat bruk og informasjon. Jeg oppfordrer ikke til og stjele bensin ol. Jeg tar ikke noe ansvar for hav du/dere bruker disse opplysningene til. Selv brukte jeg denne til og rengjøre bensintanken på min snøscooter for rusk!'
Trådstarter
34 3
Sitat av pidget
Trådstarter sier : 'Dette er ment til privat bruk og informasjon. Jeg oppfordrer ikke til og stjele bensin ol. Jeg tar ikke noe ansvar for hav du/dere bruker disse opplysningene til. Selv brukte jeg denne til og rengjøre bensintanken på min snøscooter for rusk!'
Vis hele sitatet...
TAKK!

Sitat av margido
Denne "guiden" din vil bare fungere på gamle biler ala 85 og eldre siden "nyere" biler har sperre i røret.
Vis hele sitatet...
Ja, og snøscootere, moped, anlegsmarskiner ol

Sitat av Miss M
Gratulerer... Du har akkurat beskrevet (på en utrolig merkelig måte) hva en hevert er.
Vis hele sitatet...
Takk takk ! Neida, jeg har forklart hvordan man kan lage noe hjemme med ting de fleste har, og noe som funker

Sitat av Sengedryss
sarkasme jonta, sarkasme..
Vis hele sitatet...
Netopp!!
Sist endret av SindreL; 17. mai 2008 kl. 00:58.
Sitat av margido
Denne "guiden" din vil bare fungere på gamle biler ala 85 og eldre siden "nyere" biler har sperre i røret.
Vis hele sitatet...

Dette stemmer nok ikke helt. Vi drev å "lånte" litt bensin fra forskjellige biler for noen år siden. Skal ikke påstå at jeg vet nøyaktig modell på disse, men flere av de var langt ifra 85 mod. Vil nok tro at noen av de var fra tidlig 2000tall eller sent 90 tall. Det største problemet var ikke å få slangen ned, men å få åpnet tanklokket. Opplevde heller ikke at slangen satt fast når vi skulle ha den opp igjen.
Sitat av SindreL
Hehe, ja, men da må du suge bensinen, og det ender som regen med 1dl bensin i magen Og en kvalme i en dag etter
Vis hele sitatet...
Eller bare gjøre det på den riktige måten? Jeg inhalerer ikke fra slangen men lager vakum med kjeften på en måte, aldri svelgt bensin
Trådstarter
34 3
Sitat av Bundy
Eller bare gjøre det på den riktige måten? Jeg inhalerer ikke fra slangen men lager vakum med kjeften på en måte, aldri svelgt bensin
Vis hele sitatet...
*Bøyer meg for de proffe*
Gamle Mercedes-Benz W124/126 er det man er ute etter hvis man trenger bensin.
De er overallt og allt kan åpnes fra utsiden uten å måtte f. eks. dra i en hanke i bilen og veldig grei og få nedi slange helt til bunn.

Og den klassiske metoden med og bare suge fra slange er nok enklere og mer effektivt enn trådstarer sin metode. Men hvis men ikke takler bensin smak eller rett og slett ikke vil skade seg sjøl så er jo det et bra alternativ.