Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 8559
som topic sier, eller er den en myte???
Efedrin blir brukt i mange astmamedisiner. Efedrin er vel nesten som et slags amf-light å regne, så du kan sikkert bli litt speeda ved å guffe innpå med rett type astmamedisin.
jeg merka det etter en del blowjobs på astmagreia
Nei. Det er en myte.
Sitat av Snerk
Nei. Det er en myte.
Vis hele sitatet...
Neida. Både efedrin og amfetamin blir brukt (vel, _ble_ i alle fall brukt) som astma-medisin. Jeg har selv en god venn som fikk amf under et astmannfall en gang. Et enkelt google-søk bekrefter at amf ble brukt medisinksk mot astma og andre luftveisproblemer.

Sitat av Folkehelseinstituttet, fhi.no
Amfetamin ble tatt i bruk som legemiddel i 1927 for behandling av astma og forkjølelsessymptomer fordi det utvider luftveiene.
Vis hele sitatet...
I de vanligste astma-inhalatorene er det vel heller kortison, men det finnes altså astmamedisin med sentralstimulerende.
Tja, salbutamol er vel det vanligste virkestoffet i inhalatorer mot akutt astma. Salbutamol er vagt i slekt med adrenalin, noe som kan forklare virkningen du fikk.
Har ei venninne som får utskrevet efederinholdig astmamedisin, husker dessverre ikke hva den heter.
Amfetamin ble i 1927 tatt i medisinsk bruk, og fordi det utvider luftveiene kunne det bl.a. brukes til behandling av astma og forkjølelsessykdommer

http://www.noabuse.no/ru/amfetamin.htm
Ventolin brukes, om ikke fortsatt så iallefall ble det brukt..

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search

Ventolin may refer to:

* Ventolin, a salbutamol-based asthma medicine
* "Ventolin" (song), a song and single by Aphex Twin named for the medicine

"the potential for adverse drug reactions to occur - especially when in high doses, or when taken orally or intravenously.

Common adverse effects include: tremor, palpitations and headache. (Rossi, 2004)

Infrequent adverse effects include: tachycardia, muscle cramps, agitation, hypokalemia, hyperactivity in children, and insomnia. (Rossi, 2004)"

Ventolin er guffent i store mengder, man får en følelse litt lik MASSE kaffe.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Ettersom jeg nettop har fått vite at jeg har astma, har jeg funnet ut litt om dette.
er ikke skråsikker, men prøver.
Du har to utrbredte medisiner: Ventolin og Kortison.
Finnes og en tredje de brukte i gamledager, men det var gamledager.
kortison er det du tar morgen og kveld, sånn orasnj-rød greie,
og ventolin er 'akutt' medisin som man tar ved anfall som er grønn-blå.

Kortisonen tviler jeg på at du blir rusa på, men du kan få en helvetes elveblest, så ikke overdoser deg på dette. Ventolin derimot er, såvidt jeg har forstått, en medisin som etterligner luftveienes reaksjon på adrealin. dvs, at du opner opp luftveiene som adrealin gjør, bare uten adrealin.
da kan kansje gjette seg til at siden den etterligner adrealin innheolder Efedrin.

Så inlegget til Effie om salbutamo eller hva det var, og hiver meg på den. Tipper det er det som er virkemiddelet i ventolin-boksen. du klarer sikkert å ruse deg på det, men amf er det ikke.
Tror ikke det er å kult for resten av kroppen å trøkke i seg alt annet i den boksen og men.
Står på boksen:

Ventolin Diskus
60 Doser
Hver dose inneholder 0.2mg salbutamol

Men det informeres at man ikke skal ta mer en 1 dose per 3 timer.
Tror du kan få ganske vondt i hue og heftig hjerteklapp om du missbruker det,
vet ikke om det er akuratt det du er ute etter?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
hmm, har ei venninne som tok en halv boks med astma med når hun var sånn 13-16 år. hun blei litt lam i beina noen timer. følte seg ikke bra etterpå. men det var den nest sterkeste typen og hun veier ikke så mye (hvis det har noe å si på astma med) så man -kan- jo få litt effekt av det... men. jah.

edit: tror hun gikk i 9. på den tiden.
Sist endret av Gabbeh; 22. desember 2007 kl. 20:34.
Eneste tilfelle jeg vet om med amfetamin i astmamedisin er en som danket stæsjet i inhalatoren(sp?)

Norges Astma- og Allergiforbund:
Kortison (steroider) til inhalasjon har vært i bruk i Norge siden 1972
og ble et dramatisk vendepunkt i astmabehandlingen, både for voksne og barn.


Kan jo hende at siden steroider er ulovlig, i det fleste sammenhenger nå, tror jeg..
At det bare har gått "vandrehistorier" om et 'ulovlig stoff i astma medisin',
også har det bare blitt overdrevet fortalt helt til det endte opp med stoffet amfetamin.

For pulsen og hjertefrekvensen øker jo når man har inntatt amfetamin,
og det høres ikke akkurat ut som det første en med astma trenger mer av.
Sist endret av lyselilla; 22. desember 2007 kl. 22:28.
har astma og får ventoline og noen andre greier fint å ta når man røyker og/eller drikker aldri blitt dårlig av det og har trykt i meg en del
Amfetamin ble først solgt i USA som virkestoffet i inhalatorer. De begynte salget på 20-30-tallet, og de var reseptfrie frem til litt utpå 50-tallet. Folk tok ut en strip med amfetaminsulfat fra inhalatoren og løste amfetaminen i vann, kaffe,te e.l og drakk det. Noen løste også innholdet for å injisere det. Det var gjennom denne medisinen amfetamin først begynte å bli brukt som rusmiddel. Amfetamin ble brukt i inhalatorene frem til tidlig 70-tall i USA, men så gikk de bort fra det.
Astma medisin
http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322798
http://www.pasienthandboka.no/defaul...ocumentid=2875

Benzedrin
http://www.websters-online-dictionar...ion/Benzedrine

Amfetamin er et syntetisk narkotikum og ble fremstilt første gang i 1887. Amfetamin ble i 1927 tatt i medisinsk bruk, og fordi det utvider luftveiene kunne det bl.a. brukes til behandling av astma og forkjølelsessykdommer.
Vis hele sitatet...
http://no.wikipedia.org/wiki/Amfetamin

Amfetamin ble tidligere benyttet mot astma, men grunnet de uheldige bivirkningene ble det fort tatt bort - og i mindre grad utskrevet mot bl.a. narkolepsi (levoamfetamin) og adhd (dextroamfetamin).

Adrenalin og efedrin overtok en kort stund, men det er funnet andre nyttige medisiner som erstatter disse - og i dag er det ikke vanlig å benytte adrenalin eller efedrin unntatt ved høyst nødvendige tilfeller, eller mer akutte tilfeller - har jeg forstått.

Efedrin og pseudo-efedrin benyttes fortsatt som et middel mot allergi, selvom det i langt større grad er mindre utbredt enn før. På lik linje som koffein blandes med fenazon, kan også efedrin/pseudo-efedrin blandes med stikk motsatte stoffer tilment en medisinsk funksjon, tror ikke astma er blant her.
vet ikke om de er speed i medesinene. eg har selv astma og tar prøver to ganger i året, og di to siste åra har testene blitt bedre og bedre, me tanke på at eg trener mindre, fester og røyker mer.
har også brukt speed i helger disse åra. så eg trur de hjelper mot astmaen jaffal.

men anbefaler ingen å bruke de for å bli bedre, kan følge mye bad med å bruke de
Nei, ikke speed. Ikke siden tidlig på søtti-tallet stort sett.
va ikkje at de va i medisinene eg meinte, men at de kan hjelpe litt
Vel, amfetamin ble bare brukt mot astma i inhalatorer, for å pustes direkte inn i lungene. Det var vel den lokale effekten det hadde der de var ute etter, tror jeg da. Jeg tror ikke rusing på amfetamin over tid er bra for astma heller. Men hei, jeg er jo ikke lege..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kan bekrefte at man KAN få en ruseffekt av Ventolin. tok endel drag av boksen min ifjor sommer, som tilsvarte ca .12g av virkestoffet. Følte ikke stort selv, men var visstnok ekstremt pratsom og ødela endel greier iløpet av kvelden. Dette var sammen med større mengder alkohol, men følte ikke at jeg ble altfor full heller, selvom jeg burde ha blitt det.

Men det er den eneste positive effekten jeg har fått. De andre gangene har jeg bare fått hjerteklapp og svetta som et svin. Så annbefaler heller å prøve noe anna.
Er vel en grunn til at ventoline står på dopinglisten ja, http://www.legemiddelsiden.no/defaul...=41&ReportID=2
Men eneste gangen jeg har sett det brukt i russammenheng, er for å åpne luftveier, for å ta større trekk. Ja det er noe idiotisk å gjøre, spesielt siden vedkommende Har astma..
nå har jeg ikke lest hele tråden..*skamme seg*
Kan bruk av ventoline slå ut på narko test hos politi? event. hvilke stoff er det som merkes?
Sitat av The_WEB_KILLER
nå har jeg ikke lest hele tråden..*skamme seg*
Kan bruk av ventoline slå ut på narko test hos politi? event. hvilke stoff er det som merkes?
Vis hele sitatet...
Tviler på at politi bryr seg, det er vel heller i idrettsarrangement ala ol at man bør være forsiktig med ventolinen sin.
Det er trossalt et lovlig legemiddel.