Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 700
Jeg har nettop satt dette sammen.




Jeg får ikke noe bilde på skjermen.
Har prøvd både den uttaket på hovedkortet og GPU.

Faen, CPU led lyser, hva kan være problemet?
Kan det være ødelagt?

EDIT: Rookie mistake, glemte å plugge i 4 pins kontakt fra Power Supply.
Nå blinker DREM_LED lampa.
Jeg bruker disse rambrikkene:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=616803

De skal vel passe på mitt HK?

Så CPU lampa er vekk, men DRAM lampa lyser...
Sist endret av TylerDurden; 19. september 2011 kl. 21:30.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Prøv MEM_OK-knappen til høyre for brikkene. Videre kan du prøve en og en brikke og i tillegg forsikre deg om at du har satt brikkene i riktige spor ihht. manualen.
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Jeg har prøvd memok, og jeg har satt in en brikke om gangen og prøvd alle spor en for en med begge brikkene hver for seg. Hjalp ingenting :-(
Har du huska å satt strøm på skjermkortet?

Bare prøv å sett skjermkabel i GPU og prøv å start maskina av og på.
kan være så utrolig mye som forårsaker dette.
Husk a plugge i 4-pins kontakt på HK, og 6-pin på skjermkort
Reset CMOS og start
Det kan vera du har gjort den samme feilen som eg gjorde, eg brukte berre ein straum kabel inn på GPU, det skal vera to.
Det tok meg nokon dagar før eg fant ut av detta
Håper da du har gjort det TS?
På de nye hovedkorta er det ikke lenger Blå og Blå som hører sammen. Nå er det Svart A1, Blå A2 og Svart B1 og Blå B2. Kan bli litt forvirra .

Dobbelsjekk alt av kabler og sjekk at du har koblet til alt som skal kobles til.
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Har gjort alt det, jeg har prøvd alle metoder som er å finne på nettet, sendte mail nå til komplett.
Håper de kan feilsøke.

Vet ikke om det har noe å si, men jeg prøvde med bare en ram modul om gangen i alle slotene.

EDIT: God nyhet, jeg prøvde ram rutinen for ente gang, og nå gikk det! Jeg har kun èn ram brikke i A2, putter jeg den andre i noen, kommer problemet tilbake, vil det da si at den er defekt?
Sist endret av TylerDurden; 20. september 2011 kl. 11:12.