Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1645
Var på juleball på skolen jeg går på i helga, og like før dørene skulle lukkes for kvelden ble jeg utsatt for hva jeg mener må være meget uprovosert vold, men trenger litt tips om hvordan jeg skal gå fram!

Jeg sto nede i inngangspartiet med en kompis av meg, hadde tatt på meg jakka og var egentlig pretty much good to go videre på nach når det kommer en jeg aldri før har sett før, ikke tidligere på kvelden engang, og stiller seg vedsidenav oss..

Han virket som en bekjent av kompisen min, da de ble stående å prate.
Helt uten videre snur han seg mot meg og spør om navnet til en av dem som nettopp passerte, sa navnet hannes og lurte på hvorfor han ville vite det(bare for å ha noe å konversere om med min nye bestevenn..).
Saken var den at "han nye" som ikke er herfra hadde klart å banke han som gikk forbi, og det var vist veldig viktig å fortelle om..

Så ble kompisen min og "han nye" stående å diskutere det der, om han faktisk hadde klart å banke han som passerte.
Hørte dem kom inn på temaet om torpedoer og greier, og da detter det bare ut av meg at "Torpedogreier er jo egentlig bare tull, og det er jo rimelig idiotisk å ikke klare å betale tilbake/holde det en lover i slike situasjoner hvor du faktisk kan få en torpedo på døra".

*pang* sier det idet jeg får en knyttneve i ansiktet, *pang*, der smalt det igjen gitt.. Datt nå ned på bakken, og fikk servert 2-3 slag ekstra slag over munn.
Kompisen min som jeg i utgangspunktet sto å konverserte med fikk vekk "han nye", og jeg reiste meg opp å kjente at trynet mitt praktisk talt badet i blod.

Politet kom på stedet etter en stund, og traff fyren som slo meg på utsiden.
Dem prata litt fram og tilbake, hvor jeg står i bakrunden og spør om ikke politet enkelt og greit kan ta han med seg på glattcella, jeg har jo åpenbart fått noen ufortjente slag i trynet!
Det lot seg pussig nok ikke gjøre, men jeg skulle få lov til å komme på stasjon på Mandag for å anmelde!

Mye rotete skriving her, og sikkert en leif eller to men nå kommer vi til det jeg trenger deres hjelp med:

Burde jeg anmelde saken?
Eller risikerer jeg bare veldig mye arbeid, for ingenting? Fyrn kommer jo sikkert til å bli mer hissig, og om han ikke får no straff/saken blir henlagt er det jo bare dumt å stresse med det, er det ikke?
Jeg er 17 år, og går på skole i en annen by en jeg er fra, og foreldrene mine vet ingenting om saken enda, vil de bli kontaktet om jeg går til politet på Mandag? - Dem kommer nok til å frike fullstendig ut, så har ikke giddi å fortelle dem det selv enda værtfall.
Anmeld, anmeld! Uprovosert vold burde ikke få stå uimotsagt...
Du burde anmelde det, synes jeg. Slike folk burde få en lærepenge. Lar man slikt bare skje uten å gjøre noe med det, skjønner de at de bare kan gjøre hva de vil uten at noe skjer.
Tenkte samme tanken, at om ikke jeg gjør noe for å få stoppa fyrn, så vil ha jo bare fortsette..
Blir vel å ta en tur innom stasjonen i morgen, er vel det beste.
Anmeld, helt klart. Den slags er vel ting de faktisk kan finne på å prioritere litt.
Politiet kjørte meg hjem igår, og var tilstede ganske raskt.
Prata med mange av dem som var der, så regner med at han politikarn som var på stedet fatter alvoret i saken.. Tok noen bilder med verdens eldste Nokia når jeg kom hjem, og har værtfall et vitne(han jeg prata med i utgangspunktet), og helt sikkert fler om jeg bare finner ut hvem som var i nærheten da det skjedde.
Blir nok anmeldelse!
Men lurer enda på om politet vil kontakte foreldrene mine, noen som vet?
Anmeld! Hvorfor skulle ikke foreldrene dine få vite om det? Det var ikke din skyld...
Det er veldig skjeldent at voldsaker blir henlagt, så det er bare å annmelde.
Hvis du er 17 år så vil de nok bli kontaktet hvis du annmelder, men la ikke dette stoppe deg!
Uprovosert vold er noe folk bør bli straffet hardt for! Igjen, værsåsnill og anmeld! Sånne folk kan ikke gå ustraffet!
Anmeld det, uten tvil. Sånne folk må få seg en skikkelig lærepenge.
Jeg tipper foreldrene dine tar det med større ro enn du tror
Finn han, så binder du han fast til noe. Så bæsjer du han i ansiktet å spør hvorfor han slo !

Neida, ta og anmeld han.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
anmeld. anmeld. anmeld.

det er faen meg din PLIKT å ikke la slike folk slippe unna uten mest mulig trøbbel, pardon my french.
Sålenge du er under 18 år tror jeg det er sånn at foreldre blir informert da du ikke er myndig.
Vel, er vel ikke noe poeng i å skrive det samme som nesten alle postene over meg.
Jeg mener ihvertfall det samme.

Det at foreldra dine blir innformert, må så absolutt ikke hindre deg.
De har vært ung en gang de og, og forstår helt sikkert at det var uprovosert. Og ikke din feil i det heletatt. De kommer nok til å ta det med ro.
En person i området jeg bodde var, som de ofte er, en gjenganger i uprovosert vold. Han skadet forskjellige, unge - gamle, også jenter hver eneste helg. Han ble ikke satt inn etter en anmeldelse. Men etterhvert, takket være de få som hadde bestemt seg for å anmelde, ble han satt inn i 2 år på grunnlag av en rekke saker.

Så ja, anmeld han, så kan du og andre slippe han hvis han skulle vise seg å være en gjenganger. Hvis det får han bare var en engangshendelse vil han i hvertfall få se en oppvekker.
Om det hadde vore ein "fair fight" så hadde vore ei anna sak, men sidan han slo deg heilt uten grunn, så bør du annmelda han. Kjipt at folk gjere sånt, det ødelegge jo for alle.
Anmeldelse er en bra ting.
Bor du tilfeldigvis i Bergen?
Har du vært og anmeldt forhorholdet idag?
Sitat av Psycedelic Vis innlegg
Anmeldelse er en bra ting.
Vis hele sitatet...
Anmeldelse er jo ikke en bra ting hvis det er en "fair fight", men i dette tilfellet er det vell best å anmelde han som slo!
Sitat av 3RD Vis innlegg
Det er veldig skjeldent at voldsaker blir henlagt, så det er bare å annmelde.
Vis hele sitatet...
Unnskyld meg, jeg bare lurer. Lever du i 2008? Er det noe som det blir henlagt haugevis av så er det voldssaker.
Jeg vil gjenta som alle de andre over meg, anmeld!

Helt absolutt et klart tilfelle av blindvold som burde anmeldes.
Ikke bry deg om at foreldrene dine får vite det, de vil antageligvis syntes det er bedre at du anmelder og viser at du er moden nok til å ta sånne beslutninger selv enn om du ikke sier noe.
Ta saken i egne hender.