Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2443
Hei igjen.

Jeg kommer ikke inn på minecraft serveren min. Denne serveren har fungert siden 24 september og har vært restartet flere ganger. Vi har vært rundt 5 - 10 brukere på serveren daglig. Har sjekket at porten 25565 fortsatt er forwarded og det er den.

Men, idag kommer ingen inn på den. Står bare på "connecting to the server" og så kommer meldingen "failed to connect". igår kveld var siste gangen vi brukte den, det siste som skjedde var at alle begynte å lagge så det var omtrent umulig å se seg rundt. Prøvde å restarte serveren et par ganger men da skjedde det samme igjen etter bare 5 sekunder. Nå får vi ikke connecta til den engang. Har også prøvd å laste ned serverfila igjen og kopiert "world" mappa til den nye server mappa. Har også prøvd uten å bruke den gamle "world" mappa. Men uten hell.

Noen som har erfaring med dette?
Takk på forhånd
Sist endret av ballestank; 27. september 2010 kl. 18:01.
Har du prøvd noe så banalt som å restarte modemet \ routeren \ multimodemet ditt ?
Har du kjøpt spillet? man må kjøpe det for å spille nå
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Har du prøvd noe så banalt som å restarte modemet \ routeren \ multimodemet ditt ?
Vis hele sitatet...
Glemte å skrive det i posten, men ja, har gjort det. Både ruteren, modemet og switchen.

Sitat av dracz Vis innlegg
Har du kjøpt spillet? man må kjøpe det for å spille nå
Vis hele sitatet...
Spillet er kjøpt og betalt.
Noen som har noe mere å bidra med?
Får du tilgang til serveren lokalt ?

Får du nådd porten utenifra med canyouseme ?

Har du prøvd å lage regelen på nytt i routeren ? Har du flere routere \ trådløse aksesspunkt\routere ?
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Får du tilgang til serveren lokalt ?

Får du nådd porten utenifra med canyouseme ?

Har du prøvd å lage regelen på nytt i routeren ? Har du flere routere \ trådløse aksesspunkt\routere ?
Vis hele sitatet...
Får tilgang til den med 127.0.0.1

Når ikke porten utenifra med canyouseme så der er antakeligvis problemet. Portene skal være åpne ifølge min 3com router, har dobbeltsjekket flere ganger. Fra her er jeg helt blank. Hva kan jeg gjøre?

nettverket er satt opp sånn, (jeg er amatør så blir noobforklart)


eidsiva - splitter - modem - 3com router - min stasjonære koblet til med kabel og min søsters laptop med trådløst nett.

regel på nytt? altså åpne portene en gang til? hvis det er det, så ja.
Sist endret av ballestank; 28. september 2010 kl. 22:49.
Altså.

Har modemet noen routing funksjonalitet ? Eller får du offesielle IP'er direkte hvis du kobler en kabel i modemet ?

Prøv isåfall å koble maskinen din direkte i modemet en kort periode, ser du porten som åpen nå på canyouseeme ? Isåfall ligger problemet ganske opplagt på 3comrouteren eller din maskin, deretter feilsøk stegvis videre som man normalt sett gjør.
Nå har jeg koblet meg direkte til modemet og porten er fortsatt ikke oppe.
Da er det opplagt noe som blokkerer enten hos ISP eller på modemet.
hmm, ja. men er det mulig at modemet bare helt plutselig blokker noe?

Kan ISP'n min stenge porter hvis de ser det er trafikk på den eller hvordan fungerer dette? skal ringe de i morgen tenkte jeg.
Såklart kan de det, kjenner ikke Eidsiva, men har vært borti dette før.

Har du ikke noe interface du kan nå på modemet ?
hehe, det er vel ganske obvious ja.

Finner ikke noe interface jeg kan nå.
Eventuelt, hvordan kan jeg finne dette interface't?
Det er et par måneder gammelt eidsiva modem hvis det sier deg noe.