Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2292
Når jeg skal gå in på et programm, så kommer det opp en melding som sier "Denne filen har ikke et tilknyttet program for utførelse av denne handlingen. Opprett en tilknytning i kontrollpanelet for angivelse av tilknytninger". Jeg må høyreklikke og trykke kjør som aministrator. Noen som vet hva jeg kan gjøre?
Hva er det?
Sist endret av Sinken; 2. juni 2010 kl. 18:46.
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Hva er det?
Vis hele sitatet...
Informasjon om UAC.

Fjerne UAC.
Takk. Konsekvenser av å fjerne den?
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Takk. Konsekvenser av å fjerne den?
Vis hele sitatet...
Dårligere sikkerhet. Du får ikke lenger kontrollert programmer eller hva det måtte være som vil gjøre endringer i systemet.
noen som vet en annen løsning. Høres ikke so smart ut å fjrne UAC
enkelt å greit så spør ikke pcn om du er helt sikker på om du vil kjøre alt du klikker på.
Bare man har litt logisk sans , å tenker deg litt om hva du laster ned o.l så har det ikke noe serlig med konsekvenser

UAC kan du jo skru på igjen når du vil anyways om du ikke liker at den er av . .
Om du har f.eks Avast Antivirus liggende så scanner den alt som blir lagt inn på pcn for virus osv , har hatt pcen min i 2 år å ikke hatt et eneste virus.
Ok takk. Kan programmer som allerede er installert forandre ting?
Sitat av B.A. Vis innlegg
Dårligere sikkerhet. Du får ikke lenger kontrollert programmer eller hva det måtte være som vil gjøre endringer i systemet.
Vis hele sitatet...
Endringer i systemet
De fleste program bare legger inn det de må legge inn i registeret for å fungere . .
Bare å ikke legge inn "suspekte programmer" . .
Avast tar det meste med en gang det skjer en endring anyways å fungerer bedre en windows egne programmer for dette IMO
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Foreslår heller du legger inn et godt antivirus med aktiv beskyttelse, fks AVG.
Jeg har avg
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Om du har aktivert "Resident sheild" Og passer deg for snusk på nettet, så er du rimelig safe, skader ikke på ta en virusscan i ny og ne også.
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Jeg så ikke noe tull, men virus vises some regel ikke der.

Skaff deg MalwareBytes og siden du har AVG, så burde det være trygt å slå av UAC.
Sist endret av onClipEvent; 2. juni 2010 kl. 21:19.
har hatt virus, tror det er vekke, men hvor bør jeg lete?
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
har hatt virus, tror det er vekke, men hvor bør jeg lete?
Vis hele sitatet...
Installer MalwareBytes og scan med det. Og med antivirus programmet ditt.

Man leter ikke manuelt etter virus. Er ganske sikker på at det tar LANG tid/umulig
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du bør la antivirus program lete for deg, virus er ikke alltid noe du finner selv i mapper explorer i fks:C:/Programfiler/SuspiciousFiles/Virus.exe
Eller skaffe W7