Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 8375
Tjena resten av nFF
Tenkte at det er en god del her som kan mye mer enn meg om temaet, så jeg ber om litt ekspertise her. Har røyka litt hasj med noen venner av meg, men lurer på hvilke forhåndsregler jeg burde ta i forhold til politiraidene som pågår på skola. Brukte ikke samme klær som jeg kommer til å bruke på skola (ikke engang jakke eller sko), men siden jeg er litt usikker på hvor flinke disse hundene egentlig er, så spørr jeg. Er jeg safe?
ps: siden det antageligvis er relevant så ja, jeg dusjer hver eneste morgen.

Takk for alle svar
Hundene kan lukte det selvom du dusjer. Spørs hvor lenge siden osv du røyket. Lukten kommer mer frem om man svetter forresten.
Little T's Avatar
Trådstarter
45 2
så siden jeg røyka idag, og det evt er narkoraid på skola imorra, så kan jeg bli busta?
Etter min erfaring helt ubruklige.
Politet kom på skolen min med hunder, jeg gikk med en bukse som det hadde ligget brunt i uten klips pose dagen før uten at den reagerte i det hele tatt.
Den sniffa rundt og fant ingenting på noen andre heller. Så skulle han ene politi mannen demonstrere hva som hadde skjedd vist den hadde merka noe og valgte ut en tilfeldig elev og putta en klips pose med noe pot i, i sokken synlig for alle å se. Så ga de instruks til hunden for å søke, men den fant den faen meg ikke før de dro hunden bort til eleven for andre gang!
Hvorfor skulle du bli busted?

Har du ingen hasj på deg, vil du ikke bli busted.

Er jo ingen som nekter noen å være i et rom det blir røyka i.
Dersom du ikke har noe på deg og ikke er synlig ruset, tror jeg ikke det er mye de kan gjøre, hunder kan ta feil de også. Du kan nekte å ta prøve hvis de ikke har bevis mot deg, men det kan jo hende at skolen finner deg "skyldig" om du nekter.
Så lenge ikke klærne dine er skikkelig innrøyka så tviler jeg på at de kommer til å markere på deg. Hvilken nytte vil en narkohund ha hvis den går rundt å markerer på alle som har røyka de siste 3 døgna? Hadde sikkert vært morsomt å være toller som måtte ha sjekka alle de 200 personene som kom med flyet fra Amster som hunden markerte på.
I tolla inn in til sverige (på svinesund) ble bilen min gjennomsøk med hund, og den markerte ikke selv om røyke-sekken min lå i bagasjerommet. Riktig nok var det ikke noe shit i den, men saks (som jeg hadde brukt til å klippe pot dagen før) og alt jeg har av røykeutstyr (ikke bong eller pipe, tho). Men bikkja virka svært lite interessert i å søke og tolleren måtte til slutt løfte bikkja inn i bilen.

Uansett, hvis bikkja skulle markere på deg og du ikke har noe på deg (eller er synlig beruset) så kan du si at du har brukt de klærne på fest forrige helg og at var folk som røyka der.
Smør dette utover skolen, Hundene kommer til å bli helt forvirra og ikke fungerende.
Jeg har gått rett forbi en narkobikkje med en god fyldig femmer i lomma. Mulig den ikke merka det fordi den ikke var satt til søk?
Meg og en kompis gikk i byn midt på natta da vi så en politimann med en hund.
Jeg ber kompisen min kaste det lille brune som var igjen fra festen og han gjorde det.
Ettersom politimannen og hunden gikk vekk, gikk kompisen min tilbake og hentet klumpen.

Senere sitter vi på togstasjonen og venter på toget da han tar opp klumpen og snakker om den, da kommer plutselig samme politimannen og bikkjen tilbake inn på stasjonen.
Han lukker hånden og later som ingenting og hunden kommer mot oss.
Hunden går HELT opp til oss begge og lukter litt, før den fortsetter videre.

Jeg kan ikke forstå hvordan dette gikk seg til
Kanskje hunden vurderte "lukt styrken" til å være uinterissant?
Kan jo hende dette ikke var en hund som var trent for å lukte narkotika. Uansett så finnes det jo utallige lignende historier på forumet her, hunder er ikke alltid til å stole på selv om de er trent (leste f.eks. om en her på forumet som hadde hatt razzia med hund hjemme hos seg, der hunden ikke klarte å finne en pose med weed som lå under dørmatta).
"Mythbusters S08E18 Hair of the Dog" er mulig værdt å se vis man er interessert i dette. De hundene er gode, vis ikke programmet har lagt opp til det.
tror nok hundene på Mythbusters er i toppklassen sjekk ut denna http://www.youtube.com/watch?v=SW8tyTgoQiI sjekk ut hele greia om hvordan man gjemmer shit og varierende kvalitet på bikkjer/førere. han her er tidligere narko snut som var helt rå til å bøste folk men som har snudd i saken og hjelper folk med hvordan du ikke blir busted. det er to 90min dvder som du kan bestille eller laste ned her
http.:/x/txexixaxebxy.xrx/torrent/4813435
hjemmesiden hans er http://nevergetbusted.com/2010/
Enjoy
Sist endret av spQ; 25. oktober 2010 kl. 17:29.
De narkobikkjene Mythbusters brukte er selvfølgelig toppklassen ja. Synes hele det temaet her er så ut diskutert at det begynner å bli veldig kjedelig. Før noen som jeg veit kan utale seg om det, så er det veldig uinterissant og lese alle disse ryktene..
da sjekker du ut han karen jeg snakker om over her han kan trygt kalles kvalfisert. har trent opp flere k-9 og var en av usa´s topp 10 narko bøstere.
Sitat av bleak Vis innlegg
Kan jo hende dette ikke var en hund som var trent for å lukte narkotika. Uansett så finnes det jo utallige lignende historier på forumet her, hunder er ikke alltid til å stole på selv om de er trent (leste f.eks. om en her på forumet som hadde hatt razzia med hund hjemme hos seg, der hunden ikke klarte å finne en pose med weed som lå under dørmatta).
Vis hele sitatet...
Har vært med på en del set up's hvor vi har hatt en klump i lomma (i pose). Har aldri skjedd at den ikke har markert oss. Dette er godkjent narkotikahund. De lukter også hvis buksen har vært i kontakt med cannabis, men det vil ikke bety at du blir straffet fordet.
Legg stashet i frysern, det er det safe
Jeg har mangfoldige ganger opplevd at narkohunder på flyplasser har markert på meg. Jeg har selvsagt
aldri hatt noe på meg, men har gjerne røyket en joint før jeg gikk ombord i flyet. Jeg tipper det er lukt
fra fingrene mine (pga mekking) som har gjort utslaget. Når jeg har stash i lommen, er det som regel
i en godt forseglet klips-pose, og jeg tror lukten derfra forsvinner ganske fort etter at posen fjernes.

En gang jeg fløy til statene, var jeg innom Amsterdam og røykte (selvsagt) et par gode rever før jeg
skulle over Atlanteren. Første som møtte meg ved ankomst i USA var en streng mann med en streng (og stor)
hund som snuste på samtlige passasjerer. Jeg gikk rett gjennom, hunden léet ikke på et øyelokk.

Da snakker vi sju-åtte timer fra joint til hund. Men jeg aner naturligvis ikke noe om kaliberet på akkurat
den hunden, det er mulig kvaliteten på hunder varierer.

Revepisset i linken til Zoloft var forresten ganske interessant .

Off topic: En gang sent på 1800-tallet skulle en komité av franske vinspesialister
for første gang smake og bedømme amerikansk vin. De kom frem til følgende beskrivelse
av den amerikanske vinen : "Pissate De Renard" ("Revepiss") ...
Har en litt rar historie som fikk meg til å lure på hvor god lukte sans disse hundene egentlig har.

To gutter sitter på et tog beggge med 2 gram i lomma. den ene går på do å når han går ut ser han rett i øya på tollen med hund han går fort til bake til plassen sin å putter hasjen i munnen klar til å svelge (det samme gjør vennen hans). man kan nå se at hunden som di har med seg markerer inne på do å tollerne begynner å ta rommet fra værandre, taket søppel bøtta å alt annet som er løst. så går den ene tollern bort til guttene å spør hvor di har vært osv så løfter han hunden sin opp til bagasjen å lar den lukte litt der i tilegg til at hunden går rundt i midtgangen å snuser. hunden merker ingen ting å tollerne forsvinner.

Synes det er veldig merkelig at hunden aldri markerte på guttene igjen etter som hasjen hadde ligget i lomma å først ble puttet i munnen rett før hunden kom for å lukte på dem å den markerte jo på doen som han ene bare hadde vært å et min for å pisse. Virker som di ikke kan lukte hasj som ligger i munnen til folk.
Alle dere som har opplevd narkohunder som er "potte tett" er dere sikker på at dere ikke bare har møtt den lokale maskotten eller noe?

Jeg har sett narkohunder i aksjon en del ganger, og de markerer på jakker, sko, bukser etc hvor det er uker og måneder siden det har vært stoff. Hvorpå man kan påvise stoffet med kjemikalier, men selvsagt ikke finner noenting fysisk.

Så jeg har litt vanskelig for å tro alle disse fantastiske historiene om hvordan narkohunder ikke luker noe som er så ferskt, i alle fall om det faktisk er snakk om narkohunder og ikke vanlige kjeledyr.
Sitat av Clutchwire Vis innlegg
. Virker som di ikke kan lukte hasj som ligger i munnen til folk.
Vis hele sitatet...
Hunder har i utgangspunktet veldig veldig mye kraftigere luktesans enn
mennesker, jeg har hørt både 70 ganger og 700 ganger så sterk, hva som
er sant vet jeg strengt tatt ikke.

Jeg må jo si at jeg av og til har mistenkt "markeringen" til en hund for å
være fake, at tolleren/politimannen egentlig ser deg an som "mistenkelig"
og deretter rykker litt i båndet til bikkja når han kommer bort til deg.

Men hva skal man si? De har jo uniform og autoritet, og narkohunder er
jo et dagligdags verktøy. Ikke greit å vite bestandig.

Har lekt med tanken å ha bagen full av pølser en gang jeg kommer
hjem fra utlandet. Det hadde jo vært ganske fornøyelig om en hund
gikk bananas på grunn av det...
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Jeg har mangfoldige ganger opplevd at narkohunder på flyplasser har markert på meg. Jeg har selvsagt
aldri hatt noe på meg, men har gjerne røyket en joint før jeg gikk ombord i flyet. Jeg tipper det er lukt
fra fingrene mine (pga mekking) som har gjort utslaget. Når jeg har stash i lommen, er det som regel
i en godt forseglet klips-pose, og jeg tror lukten derfra forsvinner ganske fort etter at posen fjernes.

En gang jeg fløy til statene, var jeg innom Amsterdam og røykte (selvsagt) et par gode rever før jeg
skulle over Atlanteren. Første som møtte meg ved ankomst i USA var en streng mann med en streng (og stor)
hund som snuste på samtlige passasjerer. Jeg gikk rett gjennom, hunden léet ikke på et øyelokk.

Da snakker vi sju-åtte timer fra joint til hund. Men jeg aner naturligvis ikke noe om kaliberet på akkurat
den hunden, det er mulig kvaliteten på hunder varierer.

Revepisset i linken til Zoloft var forresten ganske interessant .

Off topic: En gang sent på 1800-tallet skulle en komité av franske vinspesialister
for første gang smake og bedømme amerikansk vin. De kom frem til følgende beskrivelse
av den amerikanske vinen : "Pissate De Renard" ("Revepiss") ...
Vis hele sitatet...
Fikk det trikset fra Barry Cooper når jeg så på Never Get Busted. Han var en av de bedre Narkotika politiene i Texas, før han åpnet øynene og skjønte hvor ille det han drev med var.
De finner hva som helst uansett hva du har gjort for å slippe unna.. så jeg ville ikke forsøkt på noe som helst var jeg deg.

Det legges tross alt store summer av statens bidsjett inn i slike ting hvert år.

Skumle greier :S
et triks er og ha et hunde bein i lomma, når den markere drar du det frem og sier " det er sikkert dette den vil ha"
litt flask så dritt dem i deg og tar neste man
Sist endret av ivingman90; 26. oktober 2010 kl. 07:19.
du nokk safe ja. bare ikke ta med flis på skolen så går det bra.
Har selv hatt på meg klær med hasj-rusk i lomma da politiet kom med bikkje.
Bikkja bare snuste litt på meg og tinga mine, men gikk videre uten å markere.
Bikkja lukta hasj av ei lomme på sekken min. Det hadde liggi ca. en 2r i en pose i den lomma, og den hadde ligget der i 2-3 timer. Bikkja lukta det 3 dager etter. Så ja, de er rimelig effektive. :P
Var en annen tråd her, hvis ikke jeg husker feil. Trådstarter hadde kontaktet en proff og fikk svar av han. Skal se om jeg finner igjen

Mener også og huske at hvis du putter hasjen rundt i huset, vil hundene bli forvirret. Men, jeg kan for all del ta feil.
Tegn og symptomer

Enten må bikja lukte noe på deg, eller så må du være tydelig rusa.
Sist endret av fxxked; 26. oktober 2010 kl. 09:34.
Jeg røyket på nashspiel dagen før jeg skulle i militæret... Jeg fikk selfølgelig litt noia når jeg våknet og visste jeg skulle i militæret for første gang om noen timer..

Jeg hoppet i dusjen. Dusja sikkert 45min. Så kjørte jeg til Stavanger, ca 3 timers biltur.

Jeg hadde selfølgelig byttet klær og lagt igjen hjemme de klærene jeg hadde brukt dagen før.

Når jeg kom til madla ble vi linet opp på rekke og så kom narkohunden og sniffet på alle.(hadde så noia at jeg trodde seriøst jeg skulle få hjerteinfart!!)Den sto litt lengre på meg enn de andre men så gikk den heldigvis videre!

Så min erfaring er vel at narkohundene ikke er SÅ flinke:P
At Narkohunder ikke er så flinke, men alikavel tar så mye i tollen hver dag/ år forteller vel hvor mye narkotika som kommer til landet og hvor mye som kommer inn.. Noen tjener mye penger
Har lest mange av inleggene her og må si det er veldig mye piss som blir sagt. Hunder har ikke mange hundre ganger bedre luktesans enn oss mennesker. Det her er bare en myte. De har 4 ganger så god luktesans, såklart noen hunder har mer enn andre som feks, blodhund har veldig god luktesans.

Tror nok de folka her som sier at narkohunder ikke finner narkotika enten juger rett og slett eller bare at de har hatt rein flaks!

Hunder kan tilogmed læres til å lukte forskjell på mengder sedler. Såklart den kan lukte litt brunt og grønt.
Sitat av Dantie Vis innlegg
Etter min erfaring helt ubruklige.
Vis hele sitatet...
Din erfaring underbygger ikke det faktum at hunder har ekstremt gode neser. Det er mange faktorer som kan spille inn på hvorfor den ikke luktet buksen din.

Men å si at en hund er ubrukelig til arbeide som det der er temmelig søkt.

Sitat av GanjaFarmer Vis innlegg
Har lest mange av inleggene her og må si det er veldig mye piss som blir sagt. Hunder har ikke mange hundre ganger bedre luktesans enn oss mennesker. Det her er bare en myte. De har 4 ganger så god luktesans, såklart noen hunder har mer enn andre som feks, blodhund har veldig god luktesans.

Tror nok de folka her som sier at narkohunder ikke finner narkotika enten juger rett og slett eller bare at de har hatt rein flaks!

Hunder kan tilogmed læres til å lukte forskjell på mengder sedler. Såklart den kan lukte litt brunt og grønt.
Vis hele sitatet...
Er du morsom?

While the human brain is dominated by a large visual cortex, the dog brain is dominated by an olfactory cortex.[91] The olfactory bulb in dogs is roughly forty times bigger than the olfactory bulb in humans, relative to total brain size, with 125 to 220 million smell-sensitive receptors.[91] The bloodhound exceeds this standard with nearly 300 million receptors.[91] Dogs can discriminate odors at concentrations nearly 100 million times lower than humans can.[99] The wet nose is essential for determining the direction of the air current containing the smell. Cold receptors in the skin are sensitive to the cooling of the skin by evaporation of the moisture by air currents.[100]
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Dog

Skulle så gjerne sett kilder på den påstanden din om at hunder kun har 4 ganger bedre lukt enn oss mennesker. Bring it, now!
Hos hunder utgjør i gjennomsnitt lukteorganet en flate som tilsvarer ca. 150 cm² (60-200 cm², avhengig av rase). Til sammenligning har mennesket kun 2-3 cm² å rutte med. Antallet luktceller hos hunder er ca. 70-220 millioner (avhegig av rase), mot menneskets 5-20 millioner.

Hvis du leser her. Så står det at mennesker kan ha opptil 20 millioner lukteceller.. hunder (avheningig av RASE! som jeg skrev!) KAN! JEG SKRIVER KAN ha 220 millioner lukteceller.. Noe som tilsvarer 10 ganger så mye... IKKE FLERE 100000000 ganger mer...
Sist endret av GanjaFarmer; 26. oktober 2010 kl. 18:59.
har hørt at hvis du legger et frimerke på en fotballbane, så tilsvarer frimerket menneskets luktesans, mens fotballbanen tilsvarer hundens luktesans...

kilde? : http://narkohund.no/
Sitat av GanjaFarmer Vis innlegg
Hvis du leser her. Så står det at mennesker kan ha opptil 20 millioner lukteceller.. hunder (avheningig av RASE! som jeg skrev!) KAN! JEG SKRIVER KAN ha 220 millioner lukteceller.. Noe som tilsvarer 10 ganger så mye... IKKE FLERE 100000000 ganger mer...
Vis hele sitatet...
Schmuck. Du kan ikke bedømme en luktesans på antall lukteceller alene.

http://en.wikipedia.org/wiki/Olfaction:
It is estimated that dogs in general have an olfactory sense approximately a hundred thousand to a million times more acute than a human's. That is, they have a greater acuity. This does not mean they are overwhelmed by smells our noses can detect; rather, it means they can discern a molecular presence when it is in much greater dilution in the carrier, air. Scenthounds as a group can smell one- to ten-million times more acutely than a human, and Bloodhounds, which have the keenest sense of smell of any dogs, have noses ten- to one-hundred-million times more sensitive than a human's.
Vis hele sitatet...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nå var politet på besøk på skolen min denne uken. De samlet folk i kantinen og lot en hund gå rundt å lukte. Jeg hadde tatt ett bong hit før jeg reiste på skolen og hunden gikk rett forbi meg. Den fant ingenting på noen andre heller.
Hunden stammer fra ulven. Ville hundedyr, som ulv og rev, er avhengige av en god luktesans for å finne byttet. Lukt brukes også til kommunikasjon (feks. markering av revir/område) og er viktig i forplantningen. Luktesansen er livsnødvendig for hundedyrene, og jakthunders gode luktesans er dessuten framelsket gjennom bevisst avl.

En godkjent søkehund, narkohund om du vil, er akkurat slik. Den er avlet opp til å finne sitt bytte (lukt partikler av narkotika) og markere.

Om du tenker deg at lukt er partikler som er i luften, er det begrenset hvor små disse partiklene kan være før oss mennesker kan registrere de som lukt. Hunder kan lukte opp til 1 million mindre lukt -partikler i luften enn hva et menneske kan.

Luktesansen er en kjemisk sans, og den er avhengig av luktpartikler for å fungere. Hver enkelt luktpartikkel er en bit av et kjemisk puslespill som hundens hjerne setter sammen til en helhet – en lukt.


Det er med andre ord svært lett for en hund å finne lukt, om en lukt eksisterer. Som du sikkert skjønner nå vil hunden kunne lukte en lukt som oss mennesker ikke lenger kan oppfatte (men som er i luften fremdeles). Den kan også skille mellom mange typer lukter, noe oss mennesker er mye dårligere på.

Kast røyken
Sjæl.. Etter min erfaring klarer ikke hundene stort.

ble "busta" på russens dag på tusenfryd, nær Oslo, whatever.

De spørte om vi hadde paffa.. Vi sa nei. Han svarte med at han skulle få opp en hund som skulle snuse litt rundt..
Bikja kom, men det eneste den gjorde var å rulle seg i gresset langt unna der vi hadde paffa.

Resultat: Vi fikk gå (lang historie, kort)
Sist endret av Jazzy Fizzle; 4. november 2010 kl. 14:07.
Never Get Busted er en bra film ja, anbefales på det sterkeste!
Hunder har en sinnsyk luktesans, ganske ubetydelig hvor mange ganger bedre luktesans den har enn oss. Hundens lukteegenskap går ut på at den kan skille lukter fra hverandre. La oss si du har laga en suppe, oppi suppa har du blomkål, tomater, basillikum, bacon, løk og gulrøtter. Hunden kan skille hver av disse luktene fra hverandre og identifisere dem, altså -> ingen annen lukt maskerer de andre. Det er derfor det ikke hjelper å legge hasj i en bensinkanne etc. Det med revepiss var interessant, har du mer info om det?

Når det gjelder de små forseglete klips-posene så er dette ubrukelig. Klips-poser er ikke 100% tett, det er små mikroskopiske hull som fører til at du kan få pot-støv og annet i lomma..
Sist endret av daaa; 4. november 2010 kl. 14:22.
Hundene er ikke supermaskiner som ikke feiler.
De er levende vesner som kan feile på lik linje som mennesker.
Jeg har lest at den ene måten de trener hundene på er ved noe så enkelt som en gul tennisball som er dønka med potlukt. Etter hvert vil hunden tro at det er slik yndlingsleken dens lukter, og hver gang den leter så leter den etter en ball og ikke pot. Hunder seg heller ikke ting på den måten vi gjør. De ser ikke konturer, alt er på en måte flatt som et ark. Så hvis det ligger en pose med pot på gulvet som ikke har rukket å begynne å lukte pot enda, så vil nok ikke hunden markere på den i og med at den ser etter ballen.

Jeg fikk også med meg en gang at de feiler rundt 40% av gangene når det kommer til små mengder, da en gramer i en bukselumme eller en joint i hanskerommet på bilen. For husk, en hund ser dårlig, men den lukter godt. Så den lukter alle ingrediensene i en substans. Vi lukter kyllinggryte, hunden lykter kylling, krydder, grønnsaker, fløte og smør osv. Så når det kommer til små mengder vil ikke lukten av poten være veldig sterk. Så hvis det er en annen lukt som dominerer plassen, så kan det godt hende at hunden overser den lille posen du har i lommen.

Men de er sykt dyktige hvis de først får færten av pot. Så det er ikke noe jeg ville satset på for å si det sånn.
Sitat av Cocho Vis innlegg
Jeg fikk også med meg en gang at de feiler rundt 40% av gangene når det kommer til små mengder, da en gramer i en bukselumme eller en joint i hanskerommet på bilen.
Vis hele sitatet...
Har du noen kilder på dette, eller er 40% noe du trekker ut av en hatt?
Blir småstressa her..

er det noen flere som har erfaringer med disse hundene på innrykk i militæret?
jeg skal på innrykk nå i januar, og må forbrede meg. Bruker grønt nå og da, og vil ikke gå på en smell.
Militæret er sikkert kult, så jeg vil inn.

Sitat av WankY Vis innlegg
Blir småstressa her..

er det noen flere som har erfaringer med disse hundene på innrykk i militæret?
jeg skal på innrykk nå i januar, og må forbrede meg. Bruker grønt nå og da, og vil ikke gå på en smell.
Militæret er sikkert kult, så jeg vil inn.

Vis hele sitatet...
Det er jo såre enkelt, bare slutt å røyke minst en mnd. før du skal inn. Vask alle klær, kvitt deg med alt stæsj og røykeutstyr, så er du safe.
Sitat av Cocho Vis innlegg
Jeg har lest at den ene måten de trener hundene på er ved noe så enkelt som en gul tennisball som er dønka med potlukt.
Vis hele sitatet...
Stemmer ikke. De gjemmer det som skal spores, og belønner markeringen som regel med en leke eller en godbit. I aktivt sporingsarbeid bruker man gjerne hunder med høyt driv generelt, og belønner med lek både fordi det ofte er en kraftigere forsterker for de hundene, og fordi man ønsker å opprettholde drivet.

Sitat av Cocho
Hunder seg heller ikke ting på den måten vi gjør. De ser ikke konturer, alt er på en måte flatt som et ark.
Vis hele sitatet...
Stemmer heller ikke. De ser konturer helt fint. De har derimot mindre felt med binokulærsyn ettersom øynene sitter lenger ut på siden, og et dårligere nærsyn enn mennesker, men ingen av delene medfører at de mister alt dybdesyn og ikke er i stand til å se konturer.

Sitat av Cocho
Så hvis det ligger en pose med pot på gulvet som ikke har rukket å begynne å lukte pot enda, så vil nok ikke hunden markere på den i og med at den ser etter ballen.
Vis hele sitatet...
Stemmer heller ikke, gitt av begge argumentene over.

Sitat av Cocho
Jeg fikk også med meg en gang at de feiler rundt 40% av gangene når det kommer til små mengder, da en gramer i en bukselumme eller en joint i hanskerommet på bilen.
Vis hele sitatet...
Dette anser jeg som det reneste sprøyt inntil du kan komme med troverdige kilder. For det første er det ekstremt presist med akkurat 40%, men ekstremt vagt med "små mengder", og for det andre bryter det med alt man vet om hundens olfaktoriske evner. Hunder er i stand til å lukte hvilken vei du har løpt på bakgrunn av forskjellen i intensitet i lukt fra de enkeltvise fotavtrykkene; selvsagt er de i stand til å lukte om du har en joint i lomma. Det kan derimot selvsagt hende at hunden ikke er ferdig trent, eller ikke optimalt trent, slik at den ikke forstår at den skal reagere på akkurat den nyansen eller mengden, men at den er i stand til det er fullstendig soleklart.

Sitat av Cocho
For husk, en hund ser dårlig, men den lukter godt. Så den lukter alle ingrediensene i en substans. Vi lukter kyllinggryte, hunden lykter kylling, krydder, grønnsaker, fløte og smør osv. Så når det kommer til små mengder vil ikke lukten av poten være veldig sterk. Så hvis det er en annen lukt som dominerer plassen, så kan det godt hende at hunden overser den lille posen du har i lommen.
Vis hele sitatet...
Her snakker du bare i mot deg selv.
Virker som det er stor forskjell på hver enkelt hund...
Har aldri opplevd det, men noen hunder på TV, og som folk har møtt finner alltid stashet. Uansett om du har det i en vakumpakket beholder eller fryst det ned.

Er jo en mye om at hunder ikke kan lukte stashet hvis du legger det innenfor bensin luken på bilen, det skal egentlig ikke gå siden hunder skal skille slike lukter fra hverandre uten noen store problemer. Men jeg har blitt stoppet, og for shits and giggles hadde jeg og en kompis gjemt stashet innenfor bensinluken, "i tilfellet vi ble stoppet og de hadde hund". Da trodde vi at vi skulle bli bustet, men hunden markerte ikke på noe, skulle tro det lå noen biter rundt om i bilen den kunne markert på i det minste. (En eller annen hundetrener scammet politiet her?)

Virker som hundens super luktesans bare er propaganda fra myndighetene. :P
Ifølge filmen Never Get Busted Again så er det sinnsykt vanskelig å unngå at en godt trent hund finner godsakene dine, men det man derimot kan gjøre er å distrahere hunden.

Dette kan man gjøre ved å feks. gni en katt rundt bilen din når du er ute på kjøretur med masse godsaker.
Man kan også bruke de der luktsakene som jaktfolk bruker til å lokke frem diverse dyr.
Sitat av Cocho Vis innlegg
Hundene er ikke supermaskiner som ikke feiler.
De er levende vesner som kan feile på lik linje som mennesker.
Jeg har lest at den ene måten de trener hundene på er ved noe så enkelt som en gul tennisball som er dønka med potlukt. Etter hvert vil hunden tro at det er slik yndlingsleken dens lukter, og hver gang den leter så leter den etter en ball og ikke pot. Hunder seg heller ikke ting på den måten vi gjør. De ser ikke konturer, alt er på en måte flatt som et ark. Så hvis det ligger en pose med pot på gulvet som ikke har rukket å begynne å lukte pot enda, så vil nok ikke hunden markere på den i og med at den ser etter ballen.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer, de bruker gule tennisballer i treningen og en bekjent av meg måtte sitte timesvis i avhør i militæret etter at bikjene hadde markert på skapet hans, MP innrømte til slutt at det var en gul tennisball den hadde markert på.
Sitat av Little T Vis innlegg
Tjena resten av nFF
Tenkte at det er en god del her som kan mye mer enn meg om temaet, så jeg ber om litt ekspertise her. Har røyka litt hasj med noen venner av meg, men lurer på hvilke forhåndsregler jeg burde ta i forhold til politiraidene som pågår på skola. Brukte ikke samme klær som jeg kommer til å bruke på skola (ikke engang jakke eller sko), men siden jeg er litt usikker på hvor flinke disse hundene egentlig er, så spørr jeg. Er jeg safe?
ps: siden det antageligvis er relevant så ja, jeg dusjer hver eneste morgen.

Takk for alle svar
Vis hele sitatet...
viss du har hasj liggen og hører polti kommer med hund bare ta det vekk fra den plassen du har det på og legg det en aen plass og hunden vil markere der hasjen lå først