Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2931
gentleman #1
ViceR's Avatar
Hallo, alle sammen.

Det jeg lurer på, er om det er noen freaks her som er interessert og opptatt av sagnomsuste legender slik som Illuminati og sionordenen (Dan Brown-fan her, hei, heheahho), og hvilket forhold dere har til mytene om dem. Jeg regner med at de fleste her har sett filmene, Da Vinci-koden og Engler og Demoner, og kanskje tilogmed lest bøkene.

Jeg påstår ikke at det som står i Browns bøker på noe vis er sant, men hva dere mener om mytene som blir nevnt i bøkene. Kjør!
Synes det er interessant, men bortsett fra det blir jeg litt nervøs for at folk skal ta slikt litt for seriøst, noe mange gjerne gjør.
For utenom at jeg er drittlei av nyhetsspeilet gjengen og ikke klarer å ta personer som helt seriøst tror på chemtrails, planet x og alt det pisset der seriøst så syns jeg folk må få tro på hva de vil..

Så fremst de ikke benekter at vi har vært på månen og mener 2012 er dommedag i samme setning, da kan de for det meste bare sprenge seg selv.
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Jøss. De super-zoomer inn på fjeset til gamle George Bush mens han sier noe! Da må det jo bety noe helt spesielt.
Jeg tenker samtlige av de som sitter å skaper disse teoriene trenger psykitrisk hjelp, snarest.
Jeg har en ny teori om at alle skjulte sirkler og firkanter i filmer/ musikkvideoer ol. er et tegn på dommedag er det noen andre som ser sammenhengen jeg ser? Jeg tror det ligger noe i det med tanke på att data skjermen min er firkantet også
Sist endret av Dr Dizzy; 8. mai 2011 kl. 03:10.
Noen andre som ikke ser sammenhengen av :Jeg tenker samtlige av de som sitter å skaper disse teoriene trenger psykitrisk hjelp, snarest.

Med : Jeg har en ny teori om at alle skjulte sirkler og firkanter i filmer/ musikkvideoer ol. er et tegn på dommedag er det noen andre som ser sammenhengen jeg ser? Jeg tror det ligger noe i det med tanke på att data skjermen min er firkantet også.

Eller fucker du bare med hodet mitt nå ?? :S :S
Folk har selvsagt lov til å tro på hva de vil, men de kan jo ikke forvente å bli tatt seriøst når de snakker om chemtrails, reptiler som styrer verden og lignende. Nå skal jeg ikke skjære alle over en kam men de jeg har truffet som har trodd på slike ting har hatt noen fellestrekk : 1. Lav utdannelse. 2. Kun villig til å se en side av en sak. 3. Hovedinformasjonen kommer fra youtube klipp(gjerne med noe kjip trance i bakgrunnen). 4. Massivt hasjforbruk, da tenker jeg på typen som røyker hele dagen lang.

Har selv sett en del av de "dokumentarene" men jeg fant svært lite av det troverdig på noen som helst måte.
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hvorfor "sier du ikke mere" ?

Hva beviser en dårlig sammenklippet YT snutt?
Sitat av Yoshii Vis innlegg
Noen andre som ikke ser sammenhengen av :Jeg tenker samtlige av de som sitter å skaper disse teoriene trenger psykitrisk hjelp, snarest.

Med : Jeg har en ny teori om at alle skjulte sirkler og firkanter i filmer/ musikkvideoer ol. er et tegn på dommedag er det noen andre som ser sammenhengen jeg ser? Jeg tror det ligger noe i det med tanke på att data skjermen min er firkantet også.

Eller fucker du bare med hodet mitt nå ?? :S :S
Vis hele sitatet...
Jeg tror kanskje han var sarkastisk.
Problemet med konspirasjonsfreaksa er at de tar den mest utenkelige forklaringen som innebærer en massiv konspirasjon og stort nettverk av konspiratører som dekker over saken for så å basere alt på dette.

Ta fødselsattesten til Obama, etter flere år friga han etter massivt press den fullverdige versjonen av sitt fødselsattest, det tok ikke mange minuttene før det var en Youtube video av en freak i sine foreldres kjeller som kom med bevis for at den var forfalsket. (La oss nå se bort ifra at det faktum at om det hvite hus virkelig ville forfalsket noe så ville man ikke vært istand til å avsløre det) I ettertid har flere "eksperter" forklart at dette "beviset" kunne forklares på en logisk måte f.eks om det var brukt en gammel scanner med tilpasset programvare, dette ble av konspirasjonsfreaken totalt avvist og hans "bevis" blir fortsatt brukt som ubestridelig dokumentasjon på forfalskning.

Disse brødhuene er ikke istand til å se logisk på en sak og jeg kan ikke nekte for at det er ting her og der som virker rart, problemet med konspirasjonsfreaksa er at det alltid er de samme. Det er den samme idioten som sitter med aluhatt og skriker ut hvordan månelandingen er forfalsket i Area 51 (Gjerne samtidig som de kommer med påstanden om at det ble funnet et menneskeliv på månen iført rutete skjorte under den første månelandingen, logikk hvor?) som de prøver å grave seg inn i samtidig som de er paranoide ovenfor Illuminati og NWO og reklamerer for dommedag med Planet X samtidig som de fortsetter sin pensjonssparing.
Samme hva du kaller det, det som er sant er at vi har regjeringer og styresmakter som kontrollerer oss og lyver til oss gjennom bl.a. media. Hvis du ikke kan se det, vil jeg si du er hjernevasket.

Forresten jeg er ikke en av disse chemtrail/symbol/osvosv betroerne.
Sitat av molotow Vis innlegg
Samme hva du kaller det, det som er sant er at vi har regjeringer og styresmakter som kontrollerer oss og lyver til oss gjennom bl.a. media. Hvis du ikke kan se det, vil jeg si du er hjernevasket.

Forresten jeg er ikke en av disse chemtrail/symbol/osvosv betroerne.
Vis hele sitatet...
Det er forskjell på en stat som fremmer propaganda for å få frem sin agenda og konspirasjonsfreaksa som mener Bush planla 9/11 for å invadere Irak og Afghanistan.
Sitat av molotow Vis innlegg
Samme hva du kaller det, det som er sant er at vi har regjeringer og styresmakter som kontrollerer oss og lyver til oss gjennom bl.a. media. Hvis du ikke kan se det, vil jeg si du er hjernevasket.

Forresten jeg er ikke en av disse chemtrail/symbol/osvosv betroerne.
Vis hele sitatet...
Okei. bevis det.

Eller prøv omså å komme med noe relevant info om det.

Antar foresten her at vi snakker om vestlige siviliserte regjeringer.
Sitat av ztaale Vis innlegg
Okei. bevis det.

Eller prøv omså å komme med noe relevant info om det.

Antar foresten her at vi snakker om vestlige siviliserte regjeringer.
Vis hele sitatet...
du vet pantesystemet, er der bare for å samle fingreavtrykk! (sarcasm mutch?)
Sitat av ztaale Vis innlegg
Okei. bevis det.

Eller prøv omså å komme med noe relevant info om det.

Antar foresten her at vi snakker om vestlige siviliserte regjeringer.
Vis hele sitatet...
Om du ikke har fått med deg at regjeringsmaktene og deler av næringslivet har lyvd til befolkningen i løpet av de siste 10 åra, har du virkelig ikke fulgt med. En hel krig har blitt startet pga. en løgn.

Er ikke konspirasjonsteoretiker, man trenger bare å se på dagens samfunn, eller de delene som er åpne for public view, for å bli anti-amerikansk. Er mye dritt som ligger helt åpent der ute.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av EoT Vis innlegg
Om du ikke har fått med deg at regjeringsmaktene og deler av næringslivet har lyvd til befolkningen i løpet av de siste 10 åra, har du virkelig ikke fulgt med. En hel krig har blitt startet pga. en løgn.
Vis hele sitatet...
Og veit du kva som har skjedd i dei tilfella der det har vore løgner med i spelet? Løgnene har blitt avslørt. Som regel innan ganske kort tid. For meg er det eit kraftig argument for at konspirasjoner av typen chemtrails, månelandinger, nwo, etc ikkje kan eksistere. Det er for mange lekkasjer til at det er tenkelig.
Sitat av EoT Vis innlegg
Om du ikke har fått med deg at regjeringsmaktene og deler av næringslivet har lyvd til befolkningen i løpet av de siste 10 åra, har du virkelig ikke fulgt med. En hel krig har blitt startet pga. en løgn.

Er ikke konspirasjonsteoretiker, man trenger bare å se på dagens samfunn, eller de delene som er åpne for public view, for å bli anti-amerikansk. Er mye dritt som ligger helt åpent der ute.
Vis hele sitatet...
Jeg ser ingen beviser eller i det hele tatt annet enn påstander om at jeg er den blinde, selv om du konsekvent ignorerer min oppfordring.
Sitat av ztaale Vis innlegg
Okei. bevis det.

Eller prøv omså å komme med noe relevant info om det.

Antar foresten her at vi snakker om vestlige siviliserte regjeringer.
Vis hele sitatet...
Ta å se "Yes men fix the world". Da får du et fint innblikk i hvor fucka noen bedrifter er.
At bedrifter er "fucka" er langt ifra det samme som at en hel regjering er "fucka".
Anbefaler alle å se conspiracy theories med jesse ventura.
Mannen tror på alle konspirasjons teoriene han kommer over.
Gir et ganske bra bilde av de som tror på konspirasjons teorier.
Sitat av ztaale Vis innlegg
Jeg ser ingen beviser eller i det hele tatt annet enn påstander om at jeg er den blinde, selv om du konsekvent ignorerer min oppfordring.
Vis hele sitatet...
President Bush's 2003 State of the Union Address included these 16 words : "The British government has learned that Saddam Hussein recently sought significant quantities of uranium from Africa."[24][25] In response, in the July 6, 2003, issue of The New York Times, Wilson contributed an "op-ed" entitled "What I Didn't Find in Africa", in which he states that on the basis of his "experience with the administration in the months leading up to the war", he has "little choice but to conclude that some of the intelligence related to Iraq's nuclear weapons program was twisted to exaggerate the Iraqi threat."[18]

http://en.wikipedia.org/wiki/Joseph_...d_in_Africa.22

After the invasion, despite an exhaustive search led by the Iraq Survey Group involving a more than 1,400 member team, no evidence of Iraqi weapons programs was found. On the contrary, the investigation concluded that Iraq had destroyed all major stockpiles of WMDs and ceased production in 1991 when sanctions were imposed.

http://en.wikipedia.org/wiki/Rationa...ss_destruction

Synes det virker ganske åpenbart at den amerikanske regjeringen løy i forhånd av Irak-krigen. Du kan være uenig, men i så fall var den amerikanske regjeringen bare ufattelig dum og av lavere intelligens enn gjennomsnittet, men det tviler jeg sterkt på.

Jeg prøver ikke å forsvare konspirasjonsteorier. Jeg synes bare at det er viktig å ha et nyansert og ekte bilde av hvordan maktsystemene i samfunnet vårt funker. Det er ikke alltid frihet og demokrati som står i fokus, akkurat.
Eot: politisk spill vil alltid eksistere, og noen individer med mye makt vil alltid kunne være i stand til å trumfe gjennom sine ønsker. En slik uttalelse fra USA kan i etterhånd være relativt lett å se i gjennom: men da fungerte den muligens som et spill for galleriet for å øke dem internasjonale aksepten for en slik operasjon
Sitat av ztaale Vis innlegg
Jeg ser ingen beviser eller i det hele tatt annet enn påstander om at jeg er den blinde, selv om du konsekvent ignorerer min oppfordring.
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Iraq_an...#2003_Iraq_War
http://en.wikipedia.org/wiki/September_Dossier
http://en.wikipedia.org/wiki/Downing_Street_Memo
http://en.wikipedia.org/wiki/Iraq_In...nce_Commission
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det finnes mange forskjellige konspirasjoner og teorier der ute. Istedefor å fokusere på teorier som er tydelig fantasi, slik som månen er et hult romskip og kornsirkler laget av små grønne menn, så synes jeg det kunne vært interessant å diskutere konspirasjoner som kan dokumenteres. Det er ikke mange år siden massemedia benektet at det fantes noe "ny verdensorden", bilderberger gruppe osv. Det kunne vært interessant å diskutere hvem står bak denne såkalte nye verdensorden og hvilken verden den representerer.

Her er noen utsagn fra ledene politikere etc. hvor de snakker om den nye verdensorden. http://www.theforbiddenknowledge.com/quotes/
http://www.american-buddha.com/finalwarning5.6.htm
Så håper jeg det er noen som tør å diskutere fakta og ikke begynne med navnekalling. Det har vi faktisk godtatt som nettregl her når vi ble medlem. Takk

Sitat av zlamaniac Vis innlegg
Anbefaler alle å se conspiracy theories med jesse ventura.
Mannen tror på alle konspirasjons teoriene han kommer over.
Gir et ganske bra bilde av de som tror på konspirasjons teorier.
Vis hele sitatet...
"de som tror på konspirasjons teorier". Det er ikke sånn at alle konspirasjonsteorier er like troverdig. Noen finnes det gode indisier og bevis for at er virkelig, enten gjennom sitat/innrømmelser fra de innvolverte, eller andre fakta/bevis. Noen teorier er helt bak mål og har ingen dokumentasjon, annet enn fri fantasi. Derfor går det ikke an å si "de som tror på konspirasjonsterorier". Jeg tror på at bygninger ikke faller ned av seg selv. Søk, wtc7, faktisk vet jeg de ikke faller ned av seg selv, derimot tror jeg ikke månen er et hult romskip. Så fint om vi kan diskutere fakta og ikke prøve å latterliggjøre hverandre. Håper du kan komme med en teori Jesse Ventura undersøker, som du synes er latterlig, så kan vi jo diskutere den.
Mulig de fleste konspirasjonsteorier er tull fra ene enden til den andre, men er fortsatt noen av dem som kan være realitet..Du har jo f. eks. "Agent orange", ett kjemikalie USA brukte i sine kampfly i vietnam krigen for å rense blader fra trær for å lettere få øye på fiender. Dette kjemikaliet viste seg senere å være veldig giftig, og man vet jo ikke om USA visste om dette? I tilegg så har du jo en av de første polio vaksinene som forårsaket kreft i hjernen, burde ikke USA ha reasearchet nok om sin vaksine til å vite om dette? Mest sannsynlig var det nok bare uvitenhet/dumhet, men kan jo aldri vite om de hadde sine motiver

http://en.wikipedia.org/wiki/Agent_orange
http://en.wikipedia.org/wiki/Polio_vaccine
Sist endret av Tomas301; 26. mai 2011 kl. 00:25.
Har hatt mye interesse for mystikken rundt illuminati, free masons, skull and bones, bildebergers, osv.. Har fundert mye rundt dette med et åpent syn på ting.

Etter min teori er det helt vanlig med hemmelige samfunn, blant annet for mektige folk, og de deler nok mye hemmeligheter, men jeg tror ikke dette er med hensikt for å utnytte folket, og ødelegge for folket som konspirasjonsteoretikere ofte sammenligner det med. Tror dette er mer i snakk om å skape kontakter med samme interesser, for å skape muligheter for å bedre samarbeider.

Det er veldig vanlig og lett å tenke at det man ikke vet, noe som er mystisk, som et hemmelig samfunn, skal ha onde hensikter. Og det er god grunn til å tenke slik, men når man ikke vet, så er det ingenting som tilsier at det ikke er gode hensikter bak dette i de fleste tilfeller.
Ved universiteter i utlandet har man jo "hemmelige" klubber(om man kan kalle dem det), hvor medlemene har spesielle regler for innpass/opptak, og seg imellom. Egne erfaringer fra dette har vist meg at det meste av dette er laget på samme grunnlag som man lagde "hemmelige" gjenger når man var små. Det er gøy å være inkludert i noe hvor ikke alle får være med. Kan det være en mulighet at en del av disse mektige mennene ser morroa i å ha en "klubb"? Joda, kanskje de prater seg imellom, og kanskje det skjer en tjeneste her og der, men alle konspirasjonsteoriene rundt Illuminati og Opus Dei osv, virker for komplekse til at jeg klarer å tro at det er reellt.