Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 562
God kvell
Jeg har satt opp en bærbar med torrentflux, det fungerer helt fint lokalt men jeg kan ikke koble til over internett. Jeg har forwarded port 80 til den ipen som kjører torrentflux, men uten respons. Jeg har en Speedtouch Thompson 510i Router fra NGT. Torrentflux kjører på Ubuntu. Hvordan skal jeg få til å koble til utenifra nettverket?
Torrentflux skal ikke være noe hokus pokus å få til. Hvis det funker lokalt fra en annen maskin enn flux-boksen (!) så er det bare portene som mangler. Hvordan kobler du deg til utenifra da? Gjennom et domene eller ipadresse?
Takk for svar. Kobler til via ip. Vet det må være noe galt med de åpne portene som du sier. Fungerer som sagt helt fint på det lokale nettverket.
Bruk en annen eksternport enn 80.

80 er ofte reservert til routeren og\eller andre ting.

Å forwarde fra 80 eksternt er jo uansett et sikkerhetshull av en annen dimensjon på en slik tjeneste.