Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 1950
Det finnes mange lovlige alternativer (ihvetfall i england) som skal erstatte (hasj/weed) er det noen som har prøvd disse? er de lovlige i norge eller er det noe lov not det også ?
Trådstarter
35 0
http://www.everyonedoesit.com <- en link til en side som selger slikt
Alternativet i Norge er vel Alkehol?
holder for meg :P
De lovlige alternativene's virkning er som regel kun trøtthet/sløvhet.. Egentlig ingenting med G å gjøre.
Rusen du får ifra Hasj er nok langtifra lik Alkoholrusen, så ville ikke sagt at alkoholen erstatter hasj.
Må si meg enig i det Cenomorph sier, alkoholen holder
Disse urtegreiene har vært diskutert før på forumet tror jeg. Ikke så altfor lenge siden...Prøv å søk å se hva du finner.
Slik jeg husker det, var det delte meninger om urtene fungerte eller ikke.

Mye av det som står på den "Legal" sida er ulovlig i norge. Salvia Divinorum, Peyote og shrooms er ulovlig. Tror nok de Baby Woodrose frøene også er det ettersom de inneholder LSA.
Trådstarter
35 0
på norcan.org tror de at det ikke er ulovlig, men jeg sendte en mail til eveyone, venter på svar....
Hmm. Du finner mye hvis du søker ja. Bla. muskatnøtter.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Man får kjøpt lovlig LSA i form av Morning Glory, men det er uansett ikke et alternativ til cannabis.
Trådstarter
35 0
Neida.... jeg er bare inntressert i prøve alt. lovlige midler....
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
mainer: For at det skal funke må det nok være fersk muskat, kan ikke bruke det du får kjøpt i matvareforretninger. Dessuten burde litt lesing på erowid gjøre at man plutselig ikke har så lyst å prøve det lenger...
Var sammen med noen venner som prøvde noen "alternative rusmidler", men ingen av dem gav noen god feng. Noen sa de kjente en ørliten feng, men ikke noen gode greier.
Kan hende man kan ha flaks da Hadde ihvertfall ikke vi..
Muskatt er et krydder, ikke noe man bør ruse seg på.
Eller.. regner du kvalme som en fet ting som funker bra på lørdagskvelden så for all del.. Funker greit da.
Ellers, aldri.
Opprinnelig postet av lonix
Neida.... jeg er bare inntressert i prøve alt. lovlige midler....
Vis hele sitatet...
Du er en sånn som bare må være først ute med å prøve alt

Hiv i deg litt brennvin og øl, skulle holde til å være rusa. Beste rusen som er nest etter kjærlighet
r33l:
Rus er en inviduell opplevelse. Jeg synes alkoholrusen er mindre behagelig, og velger derfor andre midler.
Han ba om lovlige alternativer til [hasj|weed], og alkohol er ganske langt unna på det feltet.
Dessuten tror jeg "jeg er bare inntressert i prøve alt. lovlige midler...." mener "alternative midler", ikke "alt av midler".

lonix:
Det finnes nok ikke noe godt lovlig alternativ til [hasj|weed]. Du får heller være med å forandre lovene
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
knarkerforBRG: Med mindre du har noe vettugt å komme med, så la være å poste.
Tror nok de meste du får kjøpt av "legal-highs" er dritt. Er nok en grunn til at det er lovelig.
ayetellerannet: Jeg kan ikke svare deg med annet enn ditt eget spørsmål.
Wtf?
For noe forum er dette hvis man ikke får si sin mening? Mesteridiot!
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
knarkerforBRG: Post i vei, men prøv å hold et visst nivå på postene dine.

Muskatt er et krydder, ikke noe man bør ruse seg på.
Eller.. regner du kvalme som en fet ting som funker bra på lørdagskvelden så for all del.. Funker greit da.
Ellers, aldri.
Vis hele sitatet...
Om man bør ruse seg på muskat (eller noe som helst annet) skal jeg ikke kommentere, men dersom man velger å gjøre det, så består ikke rusen i kvalme. Forøvrig er muskat et kraftig hallusinogen, og ingen spiser det for at det skal "funke bra på lørdagskvelden".
Alternativet til hasj? Er ikke det avrusning? Problemet er jo at du begynte.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Lynzh:

Jeg siterer speq i denne tråden:
Ser det gang på gang at folk poster noe som "dop er ikke bra, slutt" og sånne ting i rusmiddel forumet, i sammenhenger hvor dette egentlig er helt uvesentlig. Det er selvfølgelig flott om folk som av erfaring, eller gjennom kunnskap generelt, kan advare folk mot bruken av en spesifik type dråger og dokumentere dette på en eller annen måte, men kommentarer av den nevnte typen kan vi vel spare oss for? Jeg tror faktisk alle som har brukt/bruker dråger har hørt noe lignende x-antall ganger tidligere likevel, og at en fattig liten ubegrunnet kommentar på et internett-board skal kunne få en til å endre mening har jeg vanskeligheter for å tro.

Vi ser helst derfor at dere sparer dere (og oss) for slike kommentarer i fremtiden
Vis hele sitatet...
<offtopic>
Lynzh:
Se aybara's post for min mening om usaklige innlegg. Desuten er det vel ikke et problem at noen røyker hasj?
Så langt har enda ingen dødd av det, i motsetning til norges favorittrusmidler, alkohol og nikotin. Dessuten er ikke kaffe bra for hjertet.
Drikker du alkohol? Avrusing!
Drikker du kaffe? Avrusing!
Røyker du sigaretter/snuser? Avrusing!
</offtopic>
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Du vil nok finne svar på spørsmålet ditt på lovdata.no
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Ta en titt her:
http://www.lovdata.no/for/sf/hd/td-19991227-1565-0.html

Oversikt over planter ol. og i hvilken grad de er tillatt.

og event. narkotikalisten
http://www.lovdata.no/for/sf/hd/xd-19780630-0008.html
Har hørt stygge rykter av Silverkhan at Salvia er lovlig (til en viss grad).

Isåfall skal visst det være et lite rush!
Trådstarter
35 0
Opprinnelig postet av Lynzh
Alternativet til hasj? Er ikke det avrusning? Problemet er jo at du begynte.
Vis hele sitatet...
Jeg spurte ikke et etter noen råd om å bli kvitt mitt "Problem", Jeg har ikke noe jævla rusmissbruksproblem ellerno. Jeg er fra den byen i Norge hvor det er flest Narkiser i forhold til ant. inbyggere så problemer hvet jeg mye om
Opprinnelig postet av Dweep
Har hørt stygge rykter av Silverkhan at Salvia er lovlig (til en viss grad).

Isåfall skal visst det være et lite rush!
Vis hele sitatet...
salvia er definert som reseptpliktig legemiddel, og er derfor ikke tillatt å innta til norge uten resept. kan jo hende at det kommer igjennom tollen.. men det kan også hende at det ikke gjør det.

og et lite rush er nok ikke hva man kan forvente seg av salvia. masse info om det på forumet her.
Opprinnelig postet av r33l
Du er en sånn som bare må være først ute med å prøve alt

Hiv i deg litt brennvin og øl, skulle holde til å være rusa. Beste rusen som er nest etter kjærlighet
Vis hele sitatet...
Det som ofte er felles for alle dere som sier at "alkohol er den beste rusen" etc. er at svært få av dere noen gang har prøvd noe annet. Noe som ødlegger etthvert grunnlag for å uttale seg om emnet.

Nå _vet_ jo ikke jeg om du har prøvd noe annet eller ikke, men jeg tipper du ikke har det.
Sist endret av vipr; 21. oktober 2004 kl. 15:39.