Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3197
Har tenkt en stund på og skaffe meg jobb som limosinsjåfør om et par år og har noen spørsmål jeg håper noen kan svare meg på.

-Lønn noen som vet om ca lønning.
-førerkortklasser eventuele kurs man må ta.
-generelt om jobben

Håper noen her på formuet kan gi meg noen gode svar, finner nesten ingen info om dette på nettet og vet ikke hvor jeg skal henvende meg.
Takker for alle svar
http://www.latimes.com/classified/jo...8725.htmlstory

søkte bare på "limousine driver" på google og fant noen linker, den ovenfor her tror jeg skal være nogen lunde bra
Er det et marked for noe sånt i Norge ?
Det letteste og det mest reale blir nok å kjøpe din egen limosin og skaffe deg en løyve, så kan du kjøre rundt fulle fjortisser og andre som er mulig å loppe for penger.
Sitat av UngarEffect
Er det et marked for noe sånt i Norge ?
Vis hele sitatet...
Jeg vet at det finnes én limo i Bodø. Med et innbyggertall som tilsvarer 1/20-del av Oslos bør det kanskje være 20 stk i tigerstaden? I og med at dette er ditt livs store drøm ville jeg ha flyttet til USA om jeg var deg.
Når man bare såvidt får endene til å møtes når man er taxisjåfør og kjører hele uka så vil jeg ikke tro at man vil gjøre det så mye bedre som limousin sjåfør og bare kjører til bryllup og en og annen gang i helgene.

Om du vil starte opp for deg selv så må du ta løyvekurs for taxi. Om du vil bli ansatt hos noen så trenger du forsåvidt ikke noe annet enn sertifikatet, om det er slik at reglene for å kjøre limousin er det samme som for sjåfører som kjører taxi og buss.
Det du trenger er turbil løyve eller selskapsvogn løyve. Ikke taxi. Det er jo ikke taxi drift du ønsker å kjøre.

Men det koster å ta løyvekurset.
Sitat av GothQueen
Når man bare såvidt får endene til å møtes når man er taxisjåfør og kjører hele uka så vil jeg ikke tro at man vil gjøre det så mye bedre som limousin sjåfør og bare kjører til bryllup og en og annen gang i helgene.

Om du vil starte opp for deg selv så må du ta løyvekurs for taxi. Om du vil bli ansatt hos noen så trenger du forsåvidt ikke noe annet enn sertifikatet, om det er slik at reglene for å kjøre limousin er det samme som for sjåfører som kjører taxi og buss.
Vis hele sitatet...
Bare ved å eie en gammel amrikaner så får jeg masse spørsmål om bryllupskjøring, og da betaler folk alt fra 2K til 10K, og sikkert mer og på de rette plassene..
Så og livenære seg som limosjåfør er ikke umulig det med den rette bilen
Goth, det er veeeeldig forskjellige iforhold fra sted til sted. Jeg vet om flere deltids taxi sjåfører som livnærer seg selv og lever veldig godt av den lønna de får fra den deltidsjobben.
Kjenner noen som jobber med dette, og ja du tjener penger men du blir ikke akkurat rik. Det smarteste er vel og gå sammen med en annen og starte et A/S. kjøp deretter 2-3 limousiner. Gjerne brukte, de nye hummer H3 limoene fks. koster rundt 2 millioner. Så det beste er nok og importere en Ford/Cadillac/Lincoln fra statene. Du kan regne med og tjene rundt 2 tusen i timen uten skatt. Og husk at du blir som regel nødt til og jobbe i helger, helligdager julaften, og nyttårsaften og som regel alle dager ellers når du heller kunne tenke deg og være med familie og venner... Så lykke til
Trådstarter
36 0
noen som vet om man får tips vis man er ansatt,eller er det bare fastlønn.
Hæ? du har fate tariffer du kjører etter... så lenge det ikke er sørpefulle rikmenn du kjører kan du som oftest se langt etter no tips. Vil også advare deg om at de fleste kundene er klysete bærumsungdom som du blir nødt til og kjøre til en eller annen fjortissfest. Og som en liten bonus kommer de sikkert til og le av deg for at du ikke er like rik som dem og jobber som sjåfør.