Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 3411
Tenkte folk kunne ville kjøre en diskusjon rundt denne samfunnsideologien, som på mange måter interesserer meg.

Her er hovedartikkelen med navnet "Et identitært manifest":

http://www.nordiskaforbundet.se/artikel.asp?aID=110

Spørsmål og svar om Nordiska Förbundet:

http://www.nordiskaforbundet.se/artikel.asp?aID=88


Jeg er ikke tilknyttet Nordiska Förbundet på noen annen måte enn at jeg finner deres meninger tiltalende, da jeg har som ønske å bevare det etnisk skandinaviske folk, og vår kultur.
Jeg er imot fremmedkulturell innvandring, men for meg handler ikke dette om rasisme, da jeg i utgangspunktet ser på alle folkegrupper som likeverdige, og min motivasjon for å bevare det norske folk er ikke fordi jeg skulle mene at de er mer verdt enn noe annet folk, men vi har vært og utviklet oss her i de nordiske landene i nesten 40.000 år, og vi har rett til en videre eksistens, uten å bli trengt til side for andre folkeslag som opprinnelig hører hjemme i andre deler av verden. Jeg er for et fargerikt menneskelig mangfolk her på jorda, som innebærer både hvite, svarte og gule menneskers eksistens.
Den flommen av fremmedkulturelle mennesker vi har fått over landegrensene de siste årene vil på sikt føre til utvanning av vårt folk og vår kultur, om alle folkelsag skal blande seg med hverandre vil vi til slutt bli den samme grå massen alle sammen, og moderne multikulturell globalisme vil sage over våre gamle røtter.
Jeg er for samarbeid mellom jordas forskjellige folk og kulturer, men Norges folk og kultur må vedlikeholdes og tas vare på.

Kjør gjerne diskusjon, og luft deres personlige meninger!
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sorry, du kan prate deg blå om kultur, utvanning og at vi alle er like mye verdt, men jeg leser fortsatt "Norge for nordmenn!"
Har vi ikke et ansvar som et oppegående rikt land å hjelpe de som sliter? Hvis Norge er for nordmenn, Frankrike for franskmenn og Somalia for somaliere(?), dømmer vi ikke da noen folk til å leve i elendighet?
Sist endret av Bothrops; 27. mai 2010 kl. 17:29.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Sorry, du kan prate deg blå om kultur, utvanning og at vi alle er like mye verdt, men jeg leser fortsatt "Norge for nordmenn!"
Har vi ikke et ansvar som et oppegående rikt land å hjelpe de som sliter? Hvis Norge er for nordmenn, Frankrike for franskmenn og Somalia for somaliere(?), dømmer vi ikke da noen folk til å leve i elendighet?
Vis hele sitatet...
Nei, vi dømmer definitivt ikke noen til elendighet om de må holde seg i f.eks. Somalia isteden for å bosette seg i Norge.
Somalia er et landområde med mange muligheter, og det landet kan utvikle like høy standard som vi har her i Norden, eller noe annet europeisk land for den sakens skyld.
Jeg oppfordrer på ingen måte til at vi skal leve i isolasjon her i Norge, vi må kunne gi utviklingshjelp i form av både moralsk støtte (sette en stopper for borgerkrig o.l.) og pengebidrag, samt hjelp til utviklingen av infrastruktur, fødselskontroll og fornuftig landbruk.
Med andre ord, vi må gå til rotnivået av problemene for å få slutt på det.
Det er ingen løsning å flytte over hele den somaliske befolkningen til Norge. Hvor langt skal man ta denne folkeflyttingen? Skal alle verdens borgere bo i Europa?
Jeg gjentar: menneskene i Somalia må være rede til å ta tak i sine problemer, og der kan vi nordmenn naturligvis gi en hjelpende hånd. Men jeg tror ikke at løsningen er å flykte fra det landområdet man er blitt skjenket.
Sist endret av Traditionalist; 27. mai 2010 kl. 17:41.
Ja, en dømmer folkeslag som ikke har sin egen tilfredstillende statsgrense (mange å velge der) til konflikt. En dømmer også mennesker innenfor land med dårlige livsvilkår, en ørken f.eks., til muligens å måtte råtne på rot fordi "de hører til der".

Kanskje min største innvending er at det ikke finnes noe "opprinnelig hjemland", det er umulig begrep å forholde seg til. Skal vi kjeppjage anglosaxerne tilbake til tyskland slik at Kelterne får ha det ifred omsider igjen? Hvor er samenes område og hvor er nordmennenes område? Kunne jeg fått erklære at Rogalendinger er et historisk folkeslag med egen kultur som er uavhengig av resten av Norge og slikt fått godkjent løsrivningen av Rogaland som egen uavhengig stat?
Tellus for Ulv!

I dag finnes det ett par norske parti som ønsker løsrivelse, blant annet Samfunnspartiet som ønsker at Nord-Norge skal løsrives resten av Norge. Men samene skal ut allikevel.
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Ja, en dømmer folkeslag som ikke har sin egen tilfredstillende statsgrense (mange å velge der) til konflikt. En dømmer også mennesker innenfor land med dårlige livsvilkår, en ørken f.eks., til muligens å måtte råtne på rot fordi "de hører til der".
Vis hele sitatet...
...og du dømmer det etniske norske folk til en sakte men sikker utslettelse ved å slippe inn tusenvis av andre folkeslag som har høyere fødselstall enn oss, og som på sikt vil blande seg helt med oss. 40.000 har våre forfedre bodd og utviklet oss som folk her i Norden - jeg kan bare ikke få det til å være greit at vi som etnisk gruppe vil utvannes på denne måten, etter så mange år. Man kan lure seg selv til å tro at Norge vil fortsette å være det samme selv om vi slipper inn mengder av folk fra andre kulturer, men det er en behagelig løgn.
Det er innbilsk å tro at det ikke vil få sine konsekvenser. Jeg er glad i mitt folk, og det eneste riktige er å bevare vår slekt og vår kultur, vi kan ikke la vår hjelp til andre mennesker gå ut over dette.
Ja, vi er alle mennesker, både svarte og hvite. Men vi er også medlemmer av forskjellige etniske grupper, og det er ikke rart at man vil strebe etter å bevare disse så godt som mulig, akkurat som at man ikke synes det er greit at arter i plante- eller dyreverdenen forsvinner.

Når det gjelder ditt utsagn om ørkenspredning, vil dette etter mye å dømme kunne bekjempes med moderne hjelpemidler.

http://www.bellona.no/subjects/sahara_forest_project

Om et bebodd landområde i f.eks. Afrika likevel skulle bli umulig for menneskelige levevilkår, vil det likevel la seg gjøre med en forflyttning av folk over til nærtliggende afrikanske territorier, så lenge fred råder på kontinentet (noe som tiden forhåpentligvis vil bringe).
Om befolkningen holdes nede på et fornuftig nivå, ved hjelp av fødselskontroll, vil Afrika være stort nok til å brødfø alle de etniske gruppene. Alle afrikanske mennesker er nært beslektet (akkurat som vi europeere er nært beslektet med hverandre), så et afrikansk samarbeid mellom de forskjellige nasjonene burde fint kunne opprettes, om ikke heller et pan-afrikansk velde hvor landegrensene til en viss grad godtar forflyttning av mennesker, om krisen skulle ramme deres leveområde.
Afrika er menneskehetens eldste vugge, og vil romme gode levevilkår inn i fremtiden, så lenge landet blir forvaltet og tatt hånd om på fornuftig vis, og befolkningsveksten ikke går amok.


Sitat av Kinseek Vis innlegg
Kanskje min største innvending er at det ikke finnes noe "opprinnelig hjemland", det er umulig begrep å forholde seg til. Skal vi kjeppjage anglosaxerne tilbake til tyskland slik at Kelterne får ha det ifred omsider igjen?
Vis hele sitatet...
Nei, angelsaksernes inntreden til England er alt for lenge siden til at det ville vært noen grunn til dette. Nå idag har de hvite, etniske engelskmenn en genblanding fra både Keltere, anglere, saksere, vikinger og "aboriginale" (det tidligste folkeslaget som bebodde øyene - antagelig med baltiske drag). Alle disse var hvite indoeuropeiske folk som i utgangspunktet ikke er så fjernt beslektet. Det ville idag ikke være mulig å fjerne angelsakserne fra England, da det ikke er noe klart skille mellom de keltiskættede og de sakserkættede.
Derfor burde ideelt sett fremmedkulturelle innvandrere i Norge flyttes før det er for sent, og det germanskættede norske folk igrunn ikke eksisterer lengre.

Sitat av Kinseek Vis innlegg
Hvor er samenes område og hvor er nordmennenes område?
Vis hele sitatet...
Samene har vært her i nordskandinavia såpass lenge at de har slått seg ned for godt, og har i mange tilfeller blandet seg med etniske germanskættede nordmenn.
Vi og samene må til en viss grad leve side om side, men genetisk blanding burde ideelt sett unngås, slik at vi beholder våre folk og vår kultur. Vi har begått mange overgrep mot den samiske minoriteten, ved å trampe på deres kultur å kreve at de skal leve akkurat som oss. Vi burde latt dem være i fred, og hatt en gjensidig respekt for hverandres kulturer.
Samene hører idag hjemme her i Norden, vi har ingen rett til å gjøre noe med dette. Det vi må fokusere på er den økende fremmedkulturelle innvandringen som har foregått siden 70-tallet, og enda ikke viser tegn til å stoppe.
La oss tenke langsiktig; dette dreier seg om vår fremtid, hva du ønsker for dine etterkommere!

Sitat av Kinseek Vis innlegg
Kunne jeg fått erklære at Rogalendinger er et historisk folkeslag med egen kultur som er uavhengig av resten av Norge og slikt fått godkjent løsrivningen av Rogaland som egen uavhengig stat?
Vis hele sitatet...
Nei.
Rogaland har så vidt jeg vet vært en del av det norske kongedømmet helt siden dette landet ble samlet til en helhet, og rogalendinger skiller seg ikke stort fra andre etniske nordmenn genetisk sett. Det har alltid foregått en viss blodsblanding mellom nordmenn fra forskjellige deler av Norge. Faktisk er hele Europa på mange måter en genetisk suppe - til tross for at man vil kunne se forskjeller mellom mange mennesker fra Norge og Irland, har det lenge foregått folkevandringer her i Europa, og vi har alle en indoeuropeisk arv, når alt kommer til alt.
Det som derimot er temmelig nytt, er (masse)innvandring fra de afrikanske og asiatiske kontinentene hit til Norge. En viss afrikansk innflytelse kan sees i enkelte individer fra søreuropa, f.eks. Spania, men ellers har vi ikke hatt afrikanskbasert innvandring til Europa på enfoldige titusenvis av år.
Sist endret av Traditionalist; 28. mai 2010 kl. 02:25.
Sitat av eskilf Vis innlegg
Tellus for Ulv!

I dag finnes det ett par norske parti som ønsker løsrivelse, blant annet Samfunnspartiet som ønsker at Nord-Norge skal løsrives resten av Norge. Men samene skal ut allikevel.
Vis hele sitatet...
Samfunnspartiet ønsker ikke at Nord-Norge skal løsrives fra resten av Norge med mindre Norge går inn i EU mot et flertall i Nord og samene skal ikke ut da partiet tar sterk avstand for alle former for rasisme.
Sitat av Traditionalist Vis innlegg
...og du dømmer det etniske norske folk til en sakte men sikker utslettelse ved å slippe inn tusenvis av andre folkeslag som har høyere fødselstall enn oss, og som på sikt vil blande seg helt med oss. 40.000 har våre forfedre bodd og utviklet oss som folk her i Norden - jeg kan bare ikke få det til å være greit at vi som etnisk gruppe vil utvannes på denne måten, etter så mange år.
Vis hele sitatet...
Jeg kan virkelig ikke se problemet med at raser blander seg. For meg har det ingen betydning overhodet hvorvidt vi "bevarer det etniske norske folk" eller ikke. Landegrenser er imaginære grenser som vi selv har laget, og hverken disse eller hvilket folkeslag man tilhører, har noe som helst å si hvis man drar huet ut av den lille boksen sin, og tenker i litt støre baner.

Så vidt jeg kan skjønne er det også "sunt", genetisk sett, å formere seg med noen som har et annet genreportoar enn oss selv. Jeg er ingen genekspert, men så vidt jeg har skjønt, vil de positive egenskapene overleve, mens de negative gradvis utviskes (evolusjon), samt at det er mindre sjangs for genfeil som fører til f. eks. Downs syndrom. Korriger meg gjerne hvis dette ikke stemmer.
Sitat av Traditionalist Vis innlegg
Nei, angelsaksernes inntreden til England er alt for lenge siden til at det ville vært noen grunn til dette.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det opp til deg å avgjøre hva som er lang nok tid? Hva med at vi fortsetter med dagens utvikling, og om et gitt antall år vil alt være greit, på samme måte som tidligere folkevandringer og blandinger av folkeslag?
Sitat av Traditionalist Vis innlegg
La oss tenke langsiktig; dette dreier seg om vår fremtid, hva du ønsker for dine etterkommere!
Vis hele sitatet...
Våre etterkommere bryr seg ikke en dritt om de har blå eller brune øyne, mørkt eller lyst hår, og om de feirer jul, Eid eller Hannukah. De er ikke født enda, og for dem vil normen være verden slik den er når de blir født og vokser opp. Tror du virkelig de vil se seg i speilet å tenke "Faen ta de mørke krøllene mine! Skulle ønske vi forbød invandring for 200 år siden, slik at jeg hadde hatt lyst, glatt hår!"?
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Jeg kan virkelig ikke se problemet med at raser blander seg. For meg har det ingen betydning overhodet hvorvidt vi "bevarer det etniske norske folk" eller ikke. Landegrenser er imaginære grenser som vi selv har laget, og hverken disse eller hvilket folkeslag man tilhører, har noe som helst å si hvis man drar huet ut av den lille boksen sin, og tenker i litt støre baner.
Vis hele sitatet...
God dag.
Landegrensene kan nok kalles "imaginære", men det var nå kanskje en grunn til at de ble slik de ble. Landsdannelser har fra gammelt av vært tett sammenfiltret med det folkeslaget som bosatte seg i dette området.
Dagens etniske nordmenn er til en stor grad, med visse unntak, den samme etniske gruppen som først var tilknyttet lokalsamfunn og "småkonger" i forskjellige deler av Norge, og deretter ble samlet inn under et rike av Harald Hårfagre.


Sitat av felix_poker Vis innlegg
Så vidt jeg kan skjønne er det også "sunt", genetisk sett, å formere seg med noen som har et annet genreportoar enn oss selv. Jeg er ingen genekspert, men så vidt jeg har skjønt, vil de positive egenskapene overleve, mens de negative gradvis utviskes (evolusjon), samt at det er mindre sjangs for genfeil som fører til f. eks. Downs syndrom. Korriger meg gjerne hvis dette ikke stemmer.
Vis hele sitatet...
Det finnes sikkert forskning som bekrefter det du hevder, men jeg kan likevel ikke se på dette som et godt argument for raseblanding.
Den største prosenten av det norske folk har en helt grei helse, som ikke er verre enn hva man finner hos andre folkeslag. Den største delen av norges befolkningen har vært sterke og sunne i tusenvis av år (selv om jeg må innrømme at det late, moderne liv går hardt ut over dette), og jeg kan ikke se noen grunn til at dette skulle forandre seg, kun fordi vi ikke blander oss med folk fra andre siden av jordkloden.
Dårlige gener er dog å spore i individer fra alle folkeslag, nordmenn intet unntak.


Sitat av felix_poker Vis innlegg
Hvorfor er det opp til deg å avgjøre hva som er lang nok tid? Hva med at vi fortsetter med dagens utvikling, og om et gitt antall år vil alt være greit, på samme måte som tidligere folkevandringer og blandinger av folkeslag?
Vis hele sitatet...
Som allerede sagt, er det gått for lang tid når det ikke lenger eksisterer noe klart skille mellom de forskjellige folkene som er bosatt i landet, og blodet er blandet. Da er det ikke noe igjen å gjøre.
Ja, om X antall år med samme innvandringstilnærmelse som nå, vil det allerede være gjort, og vi blir bare nødt til å gjøre det beste ut av det.
Dermed sagt betyr ikke dette at vi nå av idag ikke skal reagere på at det folk vi er en del av blir dyttet ut på sidelinjen for det globale, multietniske samfunn hvor gamle røtter og tradisjoner blir trampet ned i gørra, og alle skal være like, uten noen kulturell identitet - bare være en del av det moderne konsumeringssamfunn.

Våre etterkommere bryr seg ikke en dritt om de har blå eller brune øyne, mørkt eller lyst hår, og om de feirer jul, Eid eller Hannukah. De er ikke født enda, og for dem vil normen være verden slik den er når de blir født og vokser opp. Tror du virkelig de vil se seg i speilet å tenke "Faen ta de mørke krøllene mine! Skulle ønske vi forbød invandring for 200 år siden, slik at jeg hadde hatt lyst, glatt hår!"?[/quote]

Nei, våre raseblandede etterkommere kommer ikke til å bry seg, de kommer bare til å være det de er, og innfinne seg i den livssituasjonen de blir født inn i.

Derimot betyr ikke dette at vi ikke skal bry oss om at det folk vi nå er en del av, våre forfedres blod som renner i våre årer og vår gamle identitet utifra dagens samfunnsordning etter alt å dømme vil bli faretruende raskt utslettet.

Jeg siterer meg selv:
Jeg er for et fargerikt menneskelig mangfolk her på jorda, som innebærer både hvite, svarte og gule menneskers eksistens.
Vis hele sitatet...

Bokstavelig talt.
Er det etnisk norske folk, den hvite rase, av null verdi?
Er det nordiske blodet som renner i dine årer, det blodet dine forfedre har bevart i en nogenlunde lik form gjennom alle disse århundrene ingenting verdt for deg?
Har ikke vi rett til en videre eksistens, akkurat som underraser i f.eks. katte- bjørne- og apeslekten har sin rett til fortsatt eksistens, eller akkurat som jeg ønsker at svarte, afrikanske mennesker skal eksistere i sin tradisjonelle form inn i fremtiden?
Hvorfor skal blå, grå og grønne øyne ofres slik at alle jordas innbyggere har brune øyne? Jeg ønsker en fargerik menneskerase med forskjellige, unike karakteristikker.
Det skremmer meg å se at nordmenn flest tar så lett på at vår 40.000 år gamle slekt kan komme til å forsvinne.
For meg handler dette om en dypere identitet, et ønske om å bevare den folkeslekt jeg er en del av, og har arvet av mine forfedres harde slit og arbeid her i Norden.
Dette er ikke noe annet enn naturlig.

Hvorfor er det så viktig for deg at alle verdens folkeslag skal komme til Norge?
Løser dette egentlig noenting?
For å hamle opp med verdens problemer må vi gå til grasrotnivået, og gjøre slik at f.eks. Afrika blir et levedyktig, sunt kontinent også i fremtiden.
Alle som har problemer her i verden kan ikke rømme til Norge.

Tviler på at noen av dere har lest det jeg linket til i trådens første innlegg - det kan være av interesse, da det faktisk er denne ideologien tråden omhandler, kombinert med innvandringsspørsmålet.
Sist endret av Traditionalist; 28. mai 2010 kl. 17:38.
Det eneste du driver med her er propaganda for en sak som jeg håper at ikke får sterkt fotfeste.
Hvordan kan du da forsvare den massive utvandringen som det norske folk drev med til USA? Er det et stort tap av norsk kultur for deg personlig? Den nasjonalismen vi ser hos slektningene til de normennene som vandret ut, er noe du ikke ser her i Norge. Selvom de ikke har noe kjennskap til norsk språk. Det er kanskje et slikt behov mange innvandrere også får her i Norge, når de ikke har noe annet å relatere til.

Den ideologien som du her sitter og forsvarer og argumenterer så fint for er ikke noe annet enn rasisme i forkledning. Oser lavmål og FRP lang vei. Prøv å finne frem en bedre versjon av deg selv, og ikke bli en høyreekstremist. Samfunnet generelt er ikke så glad i deg, da
Sist endret av tanx; 28. mai 2010 kl. 17:46.
Ikke vær så egoist. Den norske kultur? Vilken kultur? 17. Mai bunaden og helge drikkekulturen? Er det den du vil bevare? La innvandrerne inn sier nå jeg. Jeg kan til dels være enig i at vi ikke håndterer invandrere så bra (ettersom mange havner i en kriminell gjeng i oslo, man burde spre det mer og få de mer integrerte. Bedehus kultur kanskje?). Derimot er jeg sterkt uenig i at vi bør følge en slik FrP ideologi, ikke har FrP gjort noe stort og ikke har de relle løsninger på problemene.
Sitat av tanx Vis innlegg
Det eneste du driver med her er propaganda for en sak som jeg håper at ikke får sterkt fotfeste.
Vis hele sitatet...
Dette kommer nok til å blomstre opp, skal du se.

Sitat av tanx Vis innlegg
Hvordan kan du da forsvare den massive utvandringen som det norske folk drev med til USA? Er det et stort tap av norsk kultur for deg personlig?
Vis hele sitatet...
Den europeiske og norske utvandringen til Amerika har jeg alltid vært en stor motstander av. Det var et massivt overgrep mot den indianske kulturen, og dette kan jeg på ingen måte stå for.
Vi skulle ha jobbet med overbefolkningen vår her i Europa, og ikke stjålet et land som allerede var befolket.
Den europeiske utvandringen til det amerikanske kontinentet førte ingenting godt med seg, og resultatet er idag synlig for alle. USA må være en av de mest degenererte nasjonene på denne kloden.

Sitat av tanx Vis innlegg
Den ideologien som du her sitter og forsvarer og argumenterer så fint for er ikke noe annet enn rasisme i forkledning. Oser lavmål og FRP lang vei.
Vis hele sitatet...
Kall det gjerne rasisme, men det grunner ikke i ønske om undertrykkelse av andre folkeslag - det handler om identitet og kjærlighet til mitt folk.
Vi har heller ikke mye til felles med dagens FRP, som ønsker både globalisering og fortsatt innvandring.
"Lavmål", sier du? Den sosialismen du antagelig støtter ville jeg heller kalt lavmål, som mangler helt og holdent respekt til våre røtter, og ønsker et globalt felleskap hvor alle skal være like og underordnet de samme verdiene. Virkelig "et rike, et folk og en leder".

Sitat av tanx Vis innlegg
Prøv å finne frem en bedre versjon av deg selv, og ikke bli en høyreekstremist. Samfunnet generelt er ikke så glad i deg, da
Vis hele sitatet...
Prøv å finne en bedre versjon av deg selv, du.
Høyreekstremisme er et negativt ladet begrep som media bruker sammen med andre fraser som "nazisme" for å stemple alle oss som vil kjempe for vår slekt, og som innser at den politisk korrekte oppinion vil være slutten for etniske nordmenn. Om vi mislykkes, kommer ikke våre etterkommere til å bry seg, men vi skal likevel ikke la være å spre ordet og prøve så godt vi kan å bevare slekten.
"Høyreekstremisme", eller nasjonalsosialisme, er en politisk anordning som har lite å gjøre med våre verdier. F.eks. ønsker vi demokrati, ytringsfrihet og vi mener at alle folkeslag i utganspunktet er like mye verdt.
Det eneste identitære har til felles med nasjonalsosialister, er at vi vil bevare vårt skandinaviske folk.
Sist endret av Traditionalist; 28. mai 2010 kl. 18:15.
Jeg har lyst til å ha muligheten til å bo i andre land og aksepterer derfor selvsagt at folk fra andre land skal få bo her.
Norsk rase? Dude, det har vært innvandring inn og ut av landet så lenge man kan huske. I den grad Norge har en egen isolert rase består dens kjerneverdier av feige (alle som ikke underla seg kristendommen rømte eller ble drept), underdanige (vi la oss mer enn gjerne under andre land gang på gang og de fleste protesterte ikke i det hele tatt og svært mange samarbeidet gladelig med nazistene mens vi var okkupert) og dumme folk (det er kun de siste hundre årene Norge har hatt egne universiteter).

Du får gjerne bruke tiden din på å prøve å plukke opp nazismen fra ideologiens søppelkurv og prøve å polere bæsjen til den skinner. Ikke bli overrasket når folk ikke umiddelbart lar seg vekke til idioti bare fordi du kommer med vage allusjoner om å bevare "vårt folk". Jeg regner med at alle innvandrerne får bli i landet etter innvandringsstoppen? Eller skal du kaste ut folk som er født og oppvokst i Norge? Jeg regner med at det går helt fint, med mindre de er svarte i huden.
Sist endret av ivioynar; 28. mai 2010 kl. 18:22.
Sitat av d-_-b Vis innlegg
Ikke vær så egoist. Den norske kultur? Vilken kultur? 17. Mai bunaden og helge drikkekulturen? Er det den du vil bevare?
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i at Norge allerede er på god vei til å miste sine kulturelle røtter, det har globalisering og amerikanisering allerede ført til.
Med et identitært basert felleskap her i Norden ville det bli satt større fokus på igjen (les artikkelen Et Idnetitært Manifest, som jeg linket til) å bevare alt som er særegent og tradisjonellt her i Skandinavia, men det burde også settes mer inn for nyskaping, originalitet og fremgang, uten å kun kopiere omverdenen, slik vi gjør idag.
Vi har derimot like verdifull kultur her i Skandinavia som noe annet sted i verden. Dette sammenfatter mange felt, inkludert vår felles skandinaviske historie fra før-historisk tid, gjennom vikingtiden frem til idag; arkeologiske funn og kunnskap om gammeltiden; vår nordiske mytologi, og folketroen som har overlevert på folkemunne opp til ganske nylig; siden begynnelsen av tusentallet har vi også en sterk kristen kulturarv; nordisk litteratur; nordisk folkemusikk; gamle gårdstradisjoner; slektshistorie; tradisjonelle klær, som f.eks. bunad; landbruks-, jeger-, og ski-kultur etc etc etc.
Alt dette, sammen med vårt nordiske blod, er noe som inngår i vår identitet som nordmenn. og dette er vi i ferd med å miste.

Sitat av d-_-b Vis innlegg
Derimot er jeg sterkt uenig i at vi bør følge en slik FrP ideologi, ikke har FrP gjort noe stort og ikke har de relle løsninger på problemene.
Vis hele sitatet...
Igjen: FRP har ikke mye til felles med våre verdier.

Sitat av ivioynar Vis innlegg
Norsk rase? Dude, det har vært innvandring inn og ut av landet så lenge man kan huske. I den grad Norge har en egen isolert rase består dens kjerneverdier av feige (alle som ikke underla seg kristendommen rømte eller ble drept), underdanige (vi la oss mer enn gjerne under andre land gang på gang og de fleste protesterte ikke i det hele tatt og svært mange samarbeidet gladelig med nazistene mens vi var okkupert) og dumme folk (det er kun de siste hundre årene Norge har hatt egne universiteter).
Vis hele sitatet...
Det finnes ingen spesiell norsk rase, men vi hærstammer fra den nordgermanske stammen som befolket Skandinavia, og som igjen inngår i den indoeuropeiske eller kaukasoide rase.
Ja, det har lenge vært en viss grad av innvandring til Norden, men denne har for det meste vært fra andre europeiske nasjoner, som vi er nært beslektet med. En viss genblanding mellom europeiske folk er intet nytt.

Du kan umulig mene alvorlig at det norske folk er dumme fordi vi ikke har hatt universiteter til all tid.
Selv om man mangler opphopet kunnskap om all verdens vitenskap trenger ikke dette bety at man mangler sunt jordvett og intelligens.

Sitat av ivioynar Vis innlegg
Du får gjerne bruke tiden din på å prøve å plukke opp nazismen fra ideologiens søppelkurv og prøve å polere bæsjen til den skinner. Ikke bli overrasket når folk ikke umiddelbart lar seg vekke til idioti bare fordi du kommer med vage allusjoner om å bevare "vårt folk". Jeg regner med at alle innvandrerne får bli i landet etter innvandringsstoppen? Eller skal du kaste ut folk som er født og oppvokst i Norge? Jeg regner med at det går helt fint, med mindre de er svarte i huden.
Vis hele sitatet...
Nå er det viktigste å få stoppet videre innvandring som truer etniske nordmenns videre fremtid som folkeslag. Etter at dette er gjort, skal alle fremmedkulturelle som har en mulighet for forflytting tilbake til gammellandet, eller nærtliggende område, fjernes.
En liten minoritet av fremmedkulturelle vil kunne være igjen om ingen annen fornuftig løsning foreligger.
Sist endret av Traditionalist; 28. mai 2010 kl. 18:55.
Sitat av Traditionalist Vis innlegg

Nå er det viktigste å få stoppet videre innvandring som truer etniske nordmenns videre fremtid som folkeslag. Etter at dette er gjort, skal alle fremmedkulturelle som har en mulighet for forflytting tilbake til gammellandet, eller nærtliggende område, fjernes.
En liten minoritet av fremmedkulturelle vil kunne være igjen om ingen annen fornuftig løsning foreligger.
Vis hele sitatet...
Og her heiser du flagget i all sin brune prakt! Dette er fullstendig forkastelig. Du vil åpenbart ha alle fargede ut av gendammen og dermed, for å oppfylle ideologien din, må du ty til tvangsforflytning (enda mange av disse menneskene sikkert har vært i landet lenger enn deg og kan til og med være født her), sterilisering eller verre metoder, er det ikke så? Du kan snakke så pent du vil om en kulturs egenverdi og så videre, men når alt kommer til alt er du bare nazipakk med et nytt navn. Hva mener du for eksempel skal gjøres med etniske grupper som ikke har noe klart definert hjemland, som f.eks. sigøynere? Hva gjemmer seg bak din "fornuftige løsning"?
Sitat av Traditionalist Vis innlegg
Nå er det viktigste å få stoppet videre innvandring som truer etniske nordmenns videre fremtid som folkeslag. Etter at dette er gjort, skal alle fremmedkulturelle som har en mulighet for forflytting tilbake til gammellandet, eller nærtliggende område, fjernes.
En liten minoritet av fremmedkulturelle vil kunne være igjen om ingen annen fornuftig løsning foreligger.
Vis hele sitatet...
Får jeg lov til å flytte til et annet land eller skal du tvinge meg til å bli fordi jeg er norsk?
Hva skal vi gjøre med alle arbeidsinnvandrerne fra Øst-Europa? De er jo ikke etnisk norske!

Dersom alle innvandrere forsvant, så ville vi fått et jævla stort problem med BNP-en vår.
Sitat av bronsky Vis innlegg
Hva skal vi gjøre med alle arbeidsinnvandrerne fra Øst-Europa? De er jo ikke etnisk norske!

Dersom alle innvandrere forsvant, så ville vi fått et jævla stort problem med BNP-en vår.
Vis hele sitatet...
Nettopp!

Norge ville hatt et alvorlig stort problem, og får Norge et så stort problem så ville det hatt ringvirkninger på børsene rundt om i verden.

Store deler av norsk onshore-basert oljevirksomhet drives av arbeidsinnvandrere.
Flere slike virksomheter flyttes så ut på Nordsjøen.

Uansett er både on- og offshore like viktig i denne sammenhengen.

Som kjent er oljevirksomheten blitt grunnfundamentet i norsk industri og dersom denne svekkes sterkt, feks. dersom vi mister store deler av arbeidskraften innenfor denne sektoren så har vi et stort problem.

Det er tross alt denne indiustrien som har ført til at Norge er et av verdens rikeste land, og dette har skjedd på bare 40 år!

Nei, vi trenger arbeidskraften vi har her i Norge, alt fra taxi-sjåfører til politimenn.
Sitat av Traditionalist
Ja, vi er alle mennesker, både svarte og hvite. Men vi er også medlemmer av forskjellige etniske grupper, og det er ikke rart at man vil strebe etter å bevare disse så godt som mulig, akkurat som at man ikke synes det er greit at arter i plante- eller dyreverdenen forsvinner.
Vis hele sitatet...
De forskjellige etniske gruppene har ingenting med "arter" å gjøre. Det er til og med kraftig debattert om forskjellene er store nok til å kvalifisere til en betegnelse som raser. Tap av arter går negativt utover den bilogiske diversiteten, noe som er uønskelig på mange nivåer, men hudfargene og etnisitetene er så flytende, overfladiske og uviktige at det har null og niks å si for andre enn kategoriseringsbesatte og lavpanna tullinger.

Det slår meg for øvrig som herlig ironisk at du, som med høye kneløft forfekter de urnorske tradisjonene som bunad, gårdsdrift, folkemusikk og ikke minst det norske språk, har et engelsk nick.
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Og her heiser du flagget i all sin brune prakt! Dette er fullstendig forkastelig. Du vil åpenbart ha alle fargede ut av gendammen og dermed, for å oppfylle ideologien din, må du ty til tvangsforflytning (enda mange av disse menneskene sikkert har vært i landet lenger enn deg og kan til og med være født her), sterilisering eller verre metoder, er det ikke så? Du kan snakke så pent du vil om en kulturs egenverdi og så videre, men når alt kommer til alt er du bare nazipakk med et nytt navn. Hva mener du for eksempel skal gjøres med etniske grupper som ikke har noe klart definert hjemland, som f.eks. sigøynere? Hva gjemmer seg bak din "fornuftige løsning"?
Vis hele sitatet...
Jeg må si det er litt urettferdig hvordan alle vi medlemmene av den etnisk skandinaviske slekta som reagerer på fremmedkulturell innvandring skal angripes fra alle bauger og kanter når vi vinkler det hele fra vårt folks synspunkt. Da skal vi kalles nazister.
Vi vet at det folkeslaget vi nå idag er et medlem av, på sikt vil opphøre sin eksistens når vi lar mennesker fra andre folkegrupper flomme inn i landet vårt.
Dette er fakta, og det er faktisk ikke vi alle som syns dette er helt greit.
Vet du at statistikker fra Statistisk Sentralbyrå har antydet at vi vil komme til å være i mindretall her i Norge innen 2060?
Så vidt jeg vet ble det ikke holdt folkeavstemning om vi skulle ha denne masseinnvandringen til Norge.
Jeg er fullt klar over at myndighetene allerede har dratt oss ut i hengemyra, og det er en sunn reaksjon at noen av oss forsøker å klamre seg fast, uansett hvor fånyttig situasjonen er blitt.
Jeg kjenner problemstillingene, og det ville ikke gjort meg glad om vi måtte ty til tvangsforflytning eller sterilisering av innvandrere.
Vi skulle aldri tillatt fremmedkulturell innvandring i det hele tatt, og heller bidratt med stønad i der problemene fantes, og arbeidskraftsproblemet skulle heller blitt løst ved å oppmuntre norske ektepar til å få flere barn (selv om dette ikke gavner Norge som en helhet, da høye befolkningstall går utover naturområder og dyreliv).
Det sier seg selv at løsningen på problemet ville utartet seg til å bli tvangsforflytning, og dette er langt ifra ideelt. Men vårt ønske er å bevare den slekten vi er et medlem av, vi har vanskelig for å stå og se på at Norge bare blir nok en globalisert nasjon med all vår gamle egenart utvisket.

I Sverige blir voldtektstallene høyere for hvert bidige år - 80% av gjerningsmennene har fremmedkulturell bakgrunn, og nesten 90% av ofrene er etnisk svenske kvinner. Tallene er noe lavere her i Norge, men vi har åpenbart problemer ute og går her.
Sitat av Traditionalist Vis innlegg
Dette er fakta, og det er faktisk ikke vi alle som syns dette er helt greit.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke fakta; det er paranoide tanker fra et svakt og vaklende sinn.

Sitat av Traditionalist
Vet du at statistikker fra Statistisk Sentralbyrå har antydet at vi vil komme til å være i mindretall her i Norge innen 2060?
Vis hele sitatet...
Kan du vise til den konklusjonen fra en nøytral part, slik som SSB selv?

Sitat av Traditionalist
Så vidt jeg vet ble det ikke holdt folkeavstemning om vi skulle ha denne masseinnvandringen til Norge.
Vis hele sitatet...
Masseinnvandring? De eneste "fremmedkulturelle" vi tar inn her i landet er flyktninger, og selv av de tar vi inn langt færre enn hva FN mener vi bør.

Sitat av Traditionalist
I Sverige blir voldtektstallene høyere for hvert bidige år - 80% av gjerningsmennene har fremmedkulturell bakgrunn, og nesten 90% av ofrene er etnisk svenske kvinner. Tallene er noe lavere her i Norge, men vi har åpenbart problemer ute og går her.
Vis hele sitatet...
Vent litt.. Var ikke dette akkurat om norsk etnisitet, skigåing og bunader? Nå er vi over på "utlendinger som voldtar nordmenn"? Hvorfor prøver du å pakke inn søpla så pent når man så tydelig kjenner stanken? Det minste du kan gjøre er å være ærlig om fremmedhatet ditt.
Sitat av Traditionalist Vis innlegg
Igjen: FRP har ikke mye til felles med våre verdier.
Vis hele sitatet...
Sitat av Traditionalist Vis innlegg
I Sverige blir voldtektstallene høyere for hvert bidige år - 80% av gjerningsmennene har fremmedkulturell bakgrunn, og nesten 90% av ofrene er etnisk svenske kvinner. Tallene er noe lavere her i Norge, men vi har åpenbart problemer ute og går her.
Vis hele sitatet...
Ehm. Jahaja. Hvor er ikke dette FrP verdier? Ser ut som et tydlig "ut med innvandrerne"-verdisyn syns nå jeg.
Sist endret av d-_-b; 28. mai 2010 kl. 22:52.
Jeg kunne ikke være mer enig med deg trådstarter!
Det handler ikke om rasisme eller å stenge folk ute og at de kun kan bo i sitt hjemland.
Det går dypere enn som så.
Bevare de gode GAMLE norske tradisjonene vel som de nye. Det handler om å skille seg ut, gi tilreisende noe "nytt" i form av på en måte de gamle stereotypiske normenn.

Det høres kanskje veldig feil ut, selvom et flerkulturellt samfunn også er bra.

Det ville gjort gjorda litt mer spennende. Og at det er ikke hver dag en møter en party svenske, en tysker, somalier, iraker eller hvem som helst på gata.

Jeg mener iallefall at en som tidligere nevnt i denne tråden "grå" framtid vil være kjip og ødeleggende. Det vil ikke bli no nytt å spennende med noe som helst...
Sist endret av random39267; 29. mai 2010 kl. 00:55. Grunn: Leifern
Sitat av Provo Vis innlegg
Kan du vise til den konklusjonen fra en nøytral part, slik som SSB selv?
Vis hele sitatet...
Naturligvis. Å si at vi vil være i mindretall innen 2060 var nok litt overdrevet, men ingen tvil om at innvandringstallene vil øke med en temmelig stor hastighet: http://www.ssb.no/innvfram/
Seriøs artikkel om emnet:
http://www.aftenposten.no/meninger/k...cle1209423.ece

Sammendrag av de 2 ovenstående linkene:
I år 2060 vil Norges befolknign høyst sannsynlig være 7 millioner, hvorav 3 millioner er innvandrere og etterkommere av innvandrere, og 4 millioner er etniske nordmenn. La det gå noen flere år etter dette, og vi vil være i mindretall. Dette er ikke paranoide tanker, det er logikk. Forskjellen er at jeg ikke ignorerer sannheten, men tar allvoret inn over meg - dette betyr at vi har store forandringer i vente, enten du mener det er positivt eller ei.

Sitat av Provo Vis innlegg
Masseinnvandring? De eneste "fremmedkulturelle" vi tar inn her i landet er flyktninger, og selv av de tar vi inn langt færre enn hva FN mener vi bør.
Vis hele sitatet...
Kall det hva du vil, men denne hurtige veksten vi har i fremmedkulturelle innvandrere regner jeg som masseinnvandring, da de tilsynelatende ikke er på besøk, men er kommet for å bli.
Dette er ikke en bagatell, det har konsekvenser for vårt folk, som jeg allerede har gitt uttrykk for i flere innlegg.


Sitat av Provo Vis innlegg
Vent litt.. Var ikke dette akkurat om norsk etnisitet, skigåing og bunader? Nå er vi over på "utlendinger som voldtar nordmenn"?
Vis hele sitatet...
Hva er det du mener? Alt dette er forskjellige sider ved samme sak!

Sitat av Provo Vis innlegg
Hvorfor prøver du å pakke inn søpla så pent når man så tydelig kjenner stanken? Det minste du kan gjøre er å være ærlig om fremmedhatet ditt.
Vis hele sitatet...
Igjen - hva er poenget ditt med dette?
Jeg har ikke prøvd å "pakke inn" noe som helst, jeg står helt og holdent for hver eneste setning jeg har sagt i denne tråden, og det er ikke noe som motsier det andre.
Jeg har intet fremmedhat, men jeg står for bevaring av det etnisk norske folk og vår kultur, og dette fungerer ikke ihop med den fremmedkulturelle innvandringen vi ser idag, da dette er en trussel mot mitt folk.
Jeg har respekt for alle ærlige og ordentlige mennesker, uansett rase, men dette betyr ikke at jeg støtter det globale, multikulturelle samfunn som truer vår urgamle skandinaviske arv.
Er dette fremmedhat? Nei - det handler om å ville bevare det jeg har arvet av mine forfedre, både når det gjelder blod og kultur.
Hån oss gjerne for dette, men vi kommer ikke til å gi oss. Det er flere som deler mine meninger her i Norge enn du kanskje skulle tro.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Traditionalist Vis innlegg
Naturligvis. Å si at vi vil være i mindretall innen 2060 var nok litt overdrevet, men ingen tvil om at innvandringstallene vil øke med en temmelig stor hastighet: http://www.ssb.no/innvfram/
Vis hele sitatet...
HØGT anslag fra SSB tilseier at 30% vil ha innvandrarbakgrunn i 2060. Det er LANGT ifra det du påsto.

Det er imidlertid høgt anslag. Eit langt meir realistisk er middels anslag. I tillegg så vil du oppdage at samtlige kurver flater ut etterkvart.

Så du bør ta deg et kurs i statistikk, for den statistikktolkinga di var særs kreativ.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Schizofrenic Vis innlegg
Bevare de gode GAMLE norske tradisjonene vel som de nye. Det handler om å skille seg ut, gi tilreisende noe "nytt" i form av på en måte de gamle stereotypiske normenn.
Vis hele sitatet...
Hvilke gode gamle og nye tradisjoner er det du sikter til? Skal vi tilpasse livene våre japanske turister som vil se oss blonde "normenn" vandre rundt i bunad og yste brunost i stabburene våre? Sorry-borry, men det er jeg virkelig ikke lysten på. Norsk Folkemuseum ligger på Bygdøy og har åpent 10:00 - 18:00.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Traditionalist Vis innlegg
Hån oss gjerne for dette, men vi kommer ikke til å gi oss. Det er flere som deler mine meninger her i Norge enn du kanskje skulle tro.
Vis hele sitatet...
Nei det er det ikke og de få som tør å stå frem pleier å trekke seg unna offentligheten rimelig fort. Som jeg har sagt før, slike som deg kvittet vi oss med på Akershus festning i 1945 og det er lite som hindrer oss å gjøre det igjen i 2010 hvis det skulle vise seg nødvendig.
Sist endret av Mith; 29. mai 2010 kl. 01:20.
Sitat av d-_-b Vis innlegg
Ikke vær så egoist. Den norske kultur? Vilken kultur? 17. Mai bunaden og helge drikkekulturen? Er det den du vil bevare? La innvandrerne inn sier nå jeg. Jeg kan til dels være enig i at vi ikke håndterer invandrere så bra (ettersom mange havner i en kriminell gjeng i oslo, man burde spre det mer og få de mer integrerte. Bedehus kultur kanskje?). Derimot er jeg sterkt uenig i at vi bør følge en slik FrP ideologi, ikke har FrP gjort noe stort og ikke har de relle løsninger på problemene.
Vis hele sitatet...
Jeg finner den norske kulturen veldig verdifull. Norsk folkemuskk og norsk byggekunst (les: stavkirker) er noen eksempler. Dette syns jeg er viktig å bevare, og det er like viktig å bevare andre kultures tradisjoner.
Hva er problemet med at folkeslag blander seg?
Ser ikke problemet med hverken det, eller innvandring generelt. Vi kan godt ha en syyyykt liberal innvandringspolitikk, som gir alle adgang til landet om de ikke er "wanted" for noe ordentlig drøyt (les krigsforbrytelser, terror etc.).
Norge for alle!
Sitat av Ginnungagap Vis innlegg
Jeg finner den norske kulturen veldig verdifull. Norsk folkemuskk og norsk byggekunst (les: stavkirker) er noen eksempler. Dette syns jeg er viktig å bevare, og det er like viktig å bevare andre kultures tradisjoner.
Vis hele sitatet...
Stavkirkene er avarter av europeiske stolpekirker og romerske basilikaer, og er et glimrende eksempel på utenlandsk påvirkning på norsk kultur.
Kulturen har vært under utvikling siden tidenes morgen og kommer selvsagt og heldigvis til å være det i framtida også.
Så med andre ord skal du ødelegge din egen kultur, istedenfor å utvide den ? Jeg ser fortsatt utrolig mange som går i bunad på 17.mai, jeg føler ikke at det at vi får flere innvandrere inn i landet går nært innpå følelsene til de fleste. Vi trenger arbeidskraft, norge er et nokså surt og kaldt land, hvorfor skal vi ikke kunne dele dette med andre ?

Hvis du er stolt over landet ditt finnes det ingenting bedre enn å dele det med andre.
"Vet du at statistikker fra Statistisk Sentralbyrå har antydet at vi vil komme til å være i mindretall her i Norge innen 2060?
Du visste kanskje ikke at disse også består av svensker, dansker, polakker m.m og alle som du kanskje ville klassifisert som "ariske"? Hva skal du gjøre med disse, da? Dessuten er det som nevnt tidligere her i tråden, at alle kurver på et visst punkt flater seg ut.

Dette er kun et anslag som er beregnet etter den innstrømningen som er på nåværende basis, dette er strømninger som varierer etter hvor det er konflikter i verden. Du kunne kanskje funnet en løsning på ditt problem gjennom å skape verdensfred isteden?

Hele din ideologi hemmer dessuten samfunnsutviklingen, kommersialiseringen og globaliseringen av det norske samfunn. Vi kommer til å stoppe opp i mangel på kunnskap og arbeidskraft. Om det norske samfunn ikke har innvandring utenifra kommer den norske populasjonen til å gå ned etterhvert som tiden går. Vi føder rett og slett ikke nok barn, "I 2008 ble det født 60 500 barn, noe som ga et samlet fruktbarhetstall (SFT) på 1,96." Dette vil si at om vi isolerer den norske befolkning, og ikke tillater verken utvandring eller innvandring så vil befolkningen i Norge sakte men sikkert gå nedover.

Jeg syns Norge ligger langt nok bak fra før av, så innvandrere og fremmed kultur synes jeg er et kjærkommet tilskudd til det norske samfunn. Vi er faktisk avhengig av det, for at den norske stat skal gå rundt Dog har kriminelle ikke noe her å gjøre, de burde sone til endt straff, så bli deportert. Med mindre de kan bli en del av et program for oppfølging tilbake i samfunnet.
Jeg skjønner bare ikke den voldsomme facinasjonen TS har for hudfarge. Han har enda ikke svart på hva hans 'løsning' for de 'mørke' som er født her i landet er, kan jo legge til; hva med mulattene? Hva med de norske som har brune øyne eller brunt hår? Hva med de som vil studere i utlandet? Hva med utenlandske studenter som vil studere her? Hva med de som foretrekker kebab framfor grandis? Det blir for dumt.
Du bør med fordel slutte å se på Norges befolkning som en klubb for likesinnede og heller forstå at den består av 5 millioner individer. Om de "norske genene" er på vei til å blandes ut med utenlandske gener, så er det fordi en hel del individer selv velger å få barn med utlendinger, og det er virkelig ikke din sak. Om du og dine selv ønsker å bevare nordmannsgenene, så er det selvfølgelig ingen som skal stoppe dere, men du kan ikke kreve at hele Norge skal slutte å blande seg med utlendinger fordi din yndlingshårfarge er blond.
Sitat av Traditionalist Vis innlegg
Det finnes sikkert forskning som bekrefter det du hevder, men jeg kan likevel ikke se på dette som et godt argument for raseblanding.Den største prosenten av det norske folk har en helt grei helse.
Vis hele sitatet...
Hvorfor nøye seg med grei helse, hvis man kan ha AWESOME helse? Hvordan kan det at vi som mennesker vil utvikle oss og bli bedre, mer motstandsdyktige individer ikke være et argument?
Sitat av Traditionalist Vis innlegg
Dårlige gener er dog å spore i individer fra alle folkeslag, nordmenn intet unntak.
Vis hele sitatet...
Nettopp, og uten genetisk input vil kanskje enkelte av disse feilene overleve. Du har hørt om innavl, sant? Det er allment akseptert at det ikke er gunstig.
Sitat av Traditionalist Vis innlegg
Som allerede sagt, er det gått for lang tid når det ikke lenger eksisterer noe klart skille mellom de forskjellige folkene som er bosatt i landet, og blodet er blandet. Da er det ikke noe igjen å gjøre.
Ja, om X antall år med samme innvandringstilnærmelse som nå, vil det allerede være gjort, og vi blir bare nødt til å gjøre det beste ut av det.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med å "gjøre det best eut av det"? Det utrykket brukes vanligvis om en negativt ladet situasjon. Jeg kan enda ikke se hva som ville være så negativt om vi fortsetter som nå, slik at denne blandingen skjer? Hva er problemet?
Sitat av Traditionalist Vis innlegg
Er det etnisk norske folk, den hvite rase, av null verdi?
Vis hele sitatet...
I den grad man kan kalle det en "rase", så nei. Ikke i mine øyne.
Sitat av Traditionalist Vis innlegg
Er det nordiske blodet som renner i dine årer, det blodet dine forfedre har bevart i en nogenlunde lik form gjennom alle disse århundrene ingenting verdt for deg?
Vis hele sitatet...
I den grad det faktisk er slik (som andre nevner har vi hatt en kostant inn og utvandring) så nei, jeg føler liten eller ingen tilknyttning til det "nordiske" som du snakker om.
Sitat av Mith Vis innlegg
Nei det er det ikke og de få som tør å stå frem pleier å trekke seg unna offentligheten rimelig fort. Som jeg har sagt før, slike som deg kvittet vi oss med på Akershus festning i 1945 og det er lite som hindrer oss å gjøre det igjen i 2010 hvis det skulle vise seg nødvendig.
Vis hele sitatet...
Norsk lov står kanskje i veien. Men hvem er "dere" som fortsatt kan ta livet av mennesker på grunn av meninger ?
De som ble skutt på Akershus festning var torturister, bødler og folk som hadde åpnet for at en fremmed makt kunne okkupere Norge.
Neutral Good
Mith's Avatar
Hvem har sagt noe om å ta livet av folk for meninger? Det er vel neppe nødvendig.
Med "vi" så tenker jeg på det Norske folk. Er det virkelig så vanskelig å se symbolikken i innlegget mitt?
Når det gjelder bunaden, så er den ikke like norsk som vi selv tror. Utover Europa, og da spesielt sentral- og øst-Europa finner vi tilsvarende folkedrakter som er meget like den norske bunaden. Jeg antar at bunaden kommer fra det området, og ikke fra den norske fjellheim.

Dessuten avhenger verden i dag av folkevandring. Globalisering er et stikkord her. Mennesker på flyttefot er en av de viktigste grunnene til at økonomien fungerer slik som den gjør

Edit: Bunaden ble forøvrig innført av Garborg, fordi vi trengte et typisk norskt klesplagg.
Sist endret av elpa; 30. mai 2010 kl. 22:08.
Sitat av Ehapuz Vis innlegg
Når det gjelder bunaden, så er den ikke like norsk som vi selv tror. Utover Europa, og da spesielt sentral- og øst-Europa finner vi tilsvarende folkedrakter som er meget like den norske bunaden. Jeg antar at bunaden kommer fra det området, og ikke fra den norske fjellheim.

Dessuten avhenger verden i dag av folkevandring. Globalisering er et stikkord her. Mennesker på flyttefot er en av de viktigste grunnene til at økonomien fungerer slik som den gjør

Edit: Bunaden ble forøvrig innført av Garborg, fordi vi trengte et typisk norskt klesplagg.
Vis hele sitatet...
Og det kan legges til at bunaden bare har vært "folkelig" og populær i det siste århundret.
Hvis du får det som du vil kommer halvparten av mine venner til å måtte forlate landet. Hva skal man gjøre med de som faktisk er født og oppvokst her i landet? Om du tror at disse menneskene hører hjemme eller føler seg hjemme der de kommer fra tar du skammelig feil. Kulturell tilhørighet følger ikke hudfarger eller gener.

Ja, jeg er oppvokst i Oslo øst hvor 30-40% av befolkningen er innvandrere og det fungerer helt utmerket.