Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 902
Som alle sikkert vet er batterier til laptop'er dyre. Jeg syns det i hvertfall.
Jeg lurer på hvordan man kan beholde batteriet lengst mulig. Burde laderen stå i mest mulig, ha batteriet fulladet hele tiden?
Jeg har allerede "brukt opp" et batteri nå rett etter garantien på et år har gått ut.
Hva burde gjøres?
Ikke lad batteriet over 80% og ta ut batteriet når du skal bruke PCen med strøm tilkoblet.
Bruke batteriet fra full ladet til det er nesten ikke mer strøm igjen på den, så lade det igjen og så gjenta det. Skal du ha den i strømnettet så ville jeg tatt ut batteriet.
Sitat av danielsk Vis innlegg
Ikke lad batteriet over 80% og ta ut batteriet når du skal bruke PCen med strøm tilkoblet.
Vis hele sitatet...
Dette er veldig risikabelt, hvis den bærbare pcn er på fanget elns. mener at den kan lett slås av ved bevegelse.
Sist endret av Wakoko; 15. november 2010 kl. 12:18.
Kudos for kjappe og gode svar

Edit: Wakoko, dette har hendt et par ganger mens jeg ikke hadde et fungerende batteri. Noe jeg vet ikke er bra for PCen. Men har som regel PCen stående på et bord eller noe så skal gå bra tenker jeg !
Sist endret av Effage; 15. november 2010 kl. 12:21.