Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1814
Hei, jeg og noen kompiser har planer om å reise litt rundt om kring i verden etter førstkommende jul og Jamaica, Kingston, er helt klart aktuelt. Men etter å ha lest litt her og litt der fra forkjellige plasser på nettet har jeg fått inntrykk av at innbyggerne misliker turister.
Er det noen som vet om dette er sant og til hvilken grad?
Lurer også på om det er noen som har vært på Jamaica selv, eller kjenner noen som har det, slik at jeg får høre hvordan kulturen og turismen er der borte.

På forhånd - takk!
Har en kompis som nettopp hart vært der, som reiste gjennom Kilroy. Han bare chilla på stranden, kjøpte herbs som han ville og de behandlet han veldig bra. Eneste han sa var at det var en del hustlers som det var litt slitsomt å ha bak seg hele tida, siden de aldri gir seg med å ville selge deg ting. Men det er nok som alle andre plasser, bare oppfør deg så går det bra og du vil ha en kjempefin tur! =)
Trådstarter
11 0
Ahh, vet du om myndighetene er strenge når det kommer til litt bud i lomma?
Jamaica lever av turisme, akkurat som sørlendingene lever av tyskere og rogalendinger.
Sitat av frankfrank Vis innlegg
Ahh, vet du om myndighetene er strenge når det kommer til litt bud i lomma?
Vis hele sitatet...
Bare hold deg diskrè og oppfør deg, så skal det gå bra. Om politiet kommer til deg, er det mest sannsynlig fordi de vil ha penger av deg, ikke fordi de bryr seg så mye om at du gjør noe ulovlig. Weed er faktisk ulovlig i Jamaica, tro det eller ei, selv om "alle" røyker og du kjenner lukta hvor enn du er.
Jøsses,mener at jeg hørte en sted at de var svært fiendtlig innstillt mot hvite..
Sitat av NidarSverre Vis innlegg
Jamaica lever av turisme, akkurat som sørlendingene lever av tyskere og rogalendinger.
Vis hele sitatet...
Jeg er ganske lei av tysker som kommer kjørende over fartgrensa i bobiler , de holder å kjøre i deg når du leiersykkelen over gangfeltet, men de kan jo ikke noe får det, de bruker den ene hånden til kart og den andre til å pelle seg i nesen

Men tror ikke de lokale i jamaica kommer til å ha noe særlig i mot deg vist du holder lav profil, oppfør deg som en rogalending på ferie på sørlandet
Sist endret av omba; 23. mai 2010 kl. 00:50.
Sitat av Admiralj Vis innlegg
Jøsses,mener at jeg hørte en sted at de var svært fiendtlig innstillt mot hvite..
Vis hele sitatet...
Min kompis har bare positive erfaringer fra det vakre landet Jamaica, så det du har hørt fra et "sted" vil jeg si er en dårlig kilde =)
Ja,tydeligvis,hehe
Ingenting som er bedre en det
Trådstarter
11 0
Sitat av Lachrymology Vis innlegg
Min kompis har bare positive erfaringer fra det vakre landet Jamaica, så det du har hørt fra et "sted" vil jeg si er en dårlig kilde =)
Vis hele sitatet...

Takk for hjelpen Lachrymology, og tror du har rett når det kommer til Kingston ved å holde lav profil og oppføre seg så kommer alt sannsynligvis til å gå bra. Men hadde nok ikke prøvd meg på noe uansett siden Kingston er mord - hovedstaten i karibien og kuler høres visst ut til å være 1 av de 2 vanligste måtene å si "good by" på! Ligger vel kanskje noe i det Admiralj sier, men det tilhører vel litt andre steder i Jamaica som ikke er like vant med turisme. Så har det jo selvfølgelig mye å si hvem man møter, siden noen sikkert oppfører seg litt mer ghetto enn andre.
Sitat av frankfrank Vis innlegg
Takk for hjelpen Lachrymology, og tror du har rett når det kommer til Kingston ved å holde lav profil og oppføre seg så kommer alt sannsynligvis til å gå bra. Men hadde nok ikke prøvd meg på noe uansett siden Kingston er mord - hovedstaten i karibien og kuler høres visst ut til å være 1 av de 2 vanligste måtene å si "good by" på! Ligger vel kanskje noe i det Admiralj sier, men det tilhører vel litt andre steder i Jamaica som ikke er like vant med turisme. Så har det jo selvfølgelig mye å si hvem man møter, siden noen sikkert oppfører seg litt mer ghetto enn andre.
Vis hele sitatet...
Skriv hvordan det gikk etterpå
Trådstarter
11 0
Ja, kommer nok til å legge ut en reise journal etterpå eller noe i den duren